Moim zdaniem do 120 bardzo fajnie, wiecej mi nie trzeba
Co do spalania - fajne ma na liczniku
Ale jak koles napisal pod filmem:
To sum up, if you drive carefully in the city, the consumption is approximately 8-10 liters per 100 km, if you push hard it's more like 14-15 liters/100 km.
Czyli spalanie w miescie od 8-10 litrow a przy pałowaniu 14-15
Osobiscie pomijajac to co klamie producent liczylem na spalanie litr mniejsze niz 1.4 TSI i pewnie tak bedzie po dotarciu.
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
dla mnie ta cała ekologia to paranoja jest jakaś...1.2TSI w Octavii...wstydziłbym się powiedzieć komukolwiek że mam silnik 1.4 a co dopiero 1.2... miałem okazję sie przejechać 1.4TSI i mi sie to wogóle nie podobało. Gdzie sie podziały te stare dobre czasy Purchawa, niedługo będzie miał wybór...pewnie dojdzie jeszcze 1.0TSI :twisted:
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Bo trzeba zmienic myslenie, za pare lat wszyscy zapomna o wolnossacych benzynach - tak samo jak kiedys bylo z dieslami.
Diesel 1.9 kiedys mial 68 koni, dolozyli turbo z tej pojemnosci powstaly silniki od 90 do 130 koni. Tym bardziej 1.2 TSI nie powinno dziwic. A wstydzic to sie nie mam czego, kupuje auto dla siebie a nie zeby opowiadac o nim sasiadom
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Kiedyś nie do pomyślenia było to, aby luksusowy samochód, jakim jest np. Mercedes S-klasy, BMW serii 7 czy jakikolwiek Jaguar był napędzany klekotem... A dziś każde z tych aut można kupić z takim silnikiem i nikt nie wybrzydza... Kiedyś w O1 najczęsciej kupowanym silnikiem był 75KM z pojemności 1.6i i nie było problemu, mimo że już wtedy auto było niedynamiczne. A dziś słychać psioczenia na 1.2TSI, że "nieprzystający" jest do O2...
Kiedyś nie do pomyślenia było to, aby luksusowy samochód, jakim jest np. Mercedes S-klasy, BMW serii 7 czy jakikolwiek Jaguar był napędzany klekotem...
Bo nie było turbodiesli
Zamieszczone przez Agamek12
A dziś każde z tych aut można kupić z takim silnikiem i nikt nie wybrzydza...
Są tacy którzy wybrzydzają
Zamieszczone przez Agamek12
A dziś słychać psioczenia na 1.2TSI, że "nieprzystający" jest do O2...
Bo ludzie spodziewają się czegoś więcej. Popatrz jak nawet na tym forum kręcą nosami na turbodiesla 1.6, pomału eliminującego ze sprzedaży 1.9 (w sensie zmiany technologicznej u producenta). Teoretycznie posiada same plusy, jednak klienci są odporni na zmiany. Jak każdy i w każdej dziedzinie
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Kiedyś nie do pomyślenia było to, aby luksusowy samochód, jakim jest np. Mercedes S-klasy, BMW serii 7 czy jakikolwiek Jaguar był napędzany klekotem...
Bo nie było turbodiesli
W drugiej połowie lat 80-tych ubiegłego wieku zarówno Mercedes (w modelach W124 jako 250D TURBO jak i 300D TURBO) jak i BMW (w serii 5 - 524td) montował turbodizle...
dla mnie ta cała ekologia to paranoja jest jakaś...1.2TSI w Octavii...wstydziłbym się powiedzieć komukolwiek że mam silnik 1.4 a co dopiero 1.2... miałem okazję sie przejechać 1.4TSI i mi sie to wogóle nie podobało. Gdzie sie podziały te stare dobre czasy Purchawa, niedługo będzie miał wybór...pewnie dojdzie jeszcze 1.0TSI :twisted:
Narawde nie rozumiem o co TObie kolego chodzi z tym wstydem, co za róznica jaka jest pojemność. TO ma jeździć.. No chyba, że codziennie lubisz otworzyć machę i sobie poioglądać . A po drugie jak jeździłeś 1.4 tsi to nie powinieneś mieć wątpliwość, jeśłi chodzi o porównanie dynamiki 1/9tdi 105km do 1.4 122, różnica całkiem spora. Subiektywna, oraz obiektywna - ponad 2s czybciej do 100tki. No chyba że ktoś cię powoził tak, żeby czasem nie depnąć na gaz oby bardziej niż do połowy.
Generalnie uważam, że 1.9tdi to fajny silniczek, żeby nie było wątpliwość. a co do tego wstydu, to ja np bardzo lubię mówić że mam 1.4 gdy ktoś ze mną jedzie i mu się wydaje że mam przynajmniej 1.8 albo 2.0 stare. 1.2 czy 1.4 co za różnica.
[ Dodano: Sro 09 Cze, 10 19:58 ]
Zamieszczone przez Morgoth
Z jakiego doświadczenia? Ile osób ma doświadczenie z silnikiem 1.2 TSI?
Nie można generalizować, że turbiny są be.
Taaa. mówcie co chcecie, ja wolę mieć 1.4tsi i palić w mieście max 8litrów, niż 2.0 stare, o tych samych osiągach paląc 11
mówcie sobie co chcecie, byleby tylko nie trzeba było czytać jakichś bzdur, ok?
że ktoś tam się wstydzi itp.
niech się wstydzi ten kto widzi :lol:
jak już mówiłem dawno temu obserwuję od początku jakąś dziwną niechęć dieslowców do tych nowych silników, które są mocne i mało palą a z drugiej strony jakieś bzdury wypisywane przez benzynowców...
ja jeżdżę dieslem, podoba mi się, jednocześnie za ZAJEBISTE uważam te nowe silniki benzynowe turbo, widzę zalety starego 1,6...
nie wiem, macie Panowie jakieś problemy, leczycie kompleksy, frustracje?
nie rozumiem tego :?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
mówcie sobie co chcecie, byleby tylko nie trzeba było czytać jakichś bzdur, ok?
(..)ja jeżdżę dieslem, podoba mi się, jednocześnie za ZAJEBISTE uważam te nowe silniki benzynowe turbo, widzę zalety starego 1,6...
nie wiem, macie Panowie jakieś problemy, leczycie kompleksy, frustracje?
nie rozumiem tego :?
Kumpel tez dieslowiec skomentowal zakup "dlaczego kupujesz skode z silnikiem od malucha" . pewnych rzeczy przetlumaczyc sie nie da
odpowiedź brzmi: "dlaczego kupujesz samochód z silnikiem od traktora?" i tak można sobie pogadać :lol:
fakt, że nawet moi znajomi, tacy zupełnie niesamochodowi reagują zdziwieniem na te nowe małe pojemności, ale to kwestia raczej stereotypów i niewiedzy.
zastanawia mnie, dlaczego tak mało się j#bie np. 2.0TSI, który również jak najbardziej jest dzieckiem downsizingu i działa wg. tej samej filozofii i techniki :lol:
[ Dodano: Sro 09 Cze, 10 21:10 ]
chyba, że to już nie jest "mała" pojemność i wtedy wszystko gra
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ale to nie jest nowość w Skodzie, Panze mają to od jakiegoś czasu. Sugerujesz, że To co Panze mają przetrenowane, w Skodach należy traktować jako na tyle superhipernowoczesne że nie działa?
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Ale to nie jest nowość w Skodzie, Panze mają to od jakiegoś czasu. Sugerujesz, że To co Panze mają przetrenowane, w Skodach należy traktować jako na tyle superhipernowoczesne że nie działa?
nie no, w skodzie to jest nowość a serwisy nie potrafią sobie z nowościami radzic, przerabiałem to już na własnej skórze i na własnej skórze przekonałem się, że przetrenowanie czegokolwek przez VW (nawet jeśli takowe jest) nie ma tu nic do rzeczy...
tylko tutaj widzę ewentualny problem - w impotencji serwisowej, ale nie sądzę, żeby w nowym samochodzie miało się cos specjalnego dziać, a na pewno nie przez pierwsze 2 lata, więc mają czas
[ Dodano: Czw 10 Cze, 10 06:56 ]
Zamieszczone przez rkb
czekam i przebieram nogami
kiedy będzie?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz