Nieoczekiwanie reprezentacyjnemu modelowi niemieckiej marki przybył poważny konkurent. Volkswagen Passat traci klientów na rzecz nowej Skody Superb Combi, która prezentuje porównywalną jakość, ale jest samochodem tańszym o kilka tysięcy euro.
Szef koncernu Volkswagen Martin Winterkorn wyraźnie się zdenerwował po opublikowaniu przez tygodnik Auto Bild testu porównawczego Volkswagena Passata ze Skodą Superb. Produkt z czeskich Kasin stał się poważnym konkurentem w klasie średniej dla niemieckiego lidera.
VW może sobie robić co chce. Ale jak zmienią ceny, rozmiary czy jakość wykonania, to ludzie tego nie kupią. A tym bardzie VW, który jest po prostu droższy. Klienci pójdą gdzie indziej i taki będzie finał. Na szczęście chyba to rozumieją.
patrząc na to wszystko po prostu Skoda dogoniła VW i VW zrobi wszystko aby nie przegoniła bo to będzie wtedy, jakby sami wydali na siebie wyrok przecież ile części i rozwiązań jest zaczerpniętych z niemieckiego koncernu. Cena na pewno odgrywa dużą rolę wiadomo ale jest też jeden ważny element choćby w naszym kraju SPÓJRZMY na statystki jakie auto złodzieje kradną najwięcej VW Skody też ale nie na taką skalę. Mając około 120 tys wybierając Superba a Passata nie zastanawiałbym się i wybrał SKodę po pierwszę Passatów jest pełno jak Octavii, a fajnie mieć auto które rzadko się spotyka. Wnętrze na korzyść Skody i wygląd taki..............bardziej dynamiczny ale to tylko moje zdanie :diabelski_usmiech
superb jest nowy a passat to ostatnie podrygi tego wydania, poczekajmy na nowego...
podobno tak ma wyglądać nowy passat
ale czy sam wygląd wystarczy ? - trzeba będzie poczekać na modele produkcyjne i testy porównawcze, ale na pewno inżynierowie, ekonomiści i PR'owcy dokładnie wiedzą z kim konkurują i w jakich "miejscach" będą lepsi - tym bardziej jeśli chodzi o "wewnętrzną" konkurencję do której dostarczają podzespoły. Na pewno nowy Passat będzie miał rozwiązania których nie da się zamontować (oficjalnie) w Superbie itd - nie sądzę żeby sobie strzelili w kolano ;-). Poza tym nie ma znaczenia czy klient kupi Superba czy Passata ,ważne żeby nie kupił forda, peugeota, renaulta itd ;-)
VW to kupa... sami sobie robia pod gorke... Polo golf i nowy passat (ten ze zdjecia) wygladaja tak samo, roznia sie wielkoscia. kosztuje to drozej a wcale lepiej nie jezdzi od skody. dodatkowo ostatnio bylem w salonie VW, stal tam golf VI z rocznika 2009 w opcji highline za cene 70 tys zł. UWAGA - z silnikiem 1.6 MPI, jak sie zapytalem o rabat to pani uprzejmie mnie poinformowala ze na golfy nie daja kto kupi golfa 1.6 za cene O2 FL 1.8 TSI ?
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
abstinent, na autozapytanie.pl na ambiente 1.8TSI w metaliku dostalem oferte z włocławka 68 tys :P. Golf 1.4 TSI 160 km prawie 9 tys drozej wychodzi.... no i odsun sobie na maksa fotel w golfie i sproboj usiasc z tylu jedyne co urzeklo mnie w tym aucie to deska rozdzielcza, robi wrazenie, no ale hihgline trzeba porownywac z elegance, ale to i tak bedzie duzo taniej, bo w skodzie im wiekszy wypas tym mozna wiecej przyciac
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Szef koncernu Volkswagen Martin Winterkorn wyraźnie się zdenerwował po opublikowaniu przez tygodnik Auto Bild testu porównawczego Volkswagena Passata ze Skodą Superb.
Zamieszczone przez Jac_ek
Coś chyba drgnęło w postrzeganiu Marki SKODA... chciało by się rzec ... NARESZCIE !
Plotki mówią, że decydenci z Panzerwagena, którzy dali zielone światło Superbowi, już tam nie pracują
Po drugie, plotki z Wolfsburga mówią, że kolejne generacje Skód - na pewno Superb, ale możne i Octa - będą szczegółowo analizowane i raczej "tłamszone", czy "obcinane" w dół, żeby nie robić wewnętrznej konkurencji. Seata już w zasadzie udupili, bo co to za "sportowa" marka, śmiech na sali :lol:
Problemem staje się wizerunek Panzerwagenów, niby marki "dla ludu", ale od lat pchającej się do marek premium. Tak więc Skodę udupią i nie będą mieli problemów z pozycjonowaniem Panzerwagenów. Oby nie.
Zamieszczone przez rkb
na ambiente 1.8TSI w metaliku dostalem oferte z włocławka 68 tys :P . Golf 1.4 TSI 160 km prawie 9 tys drozej wychodzi.... no i odsun sobie na maksa fotel w golfie i sproboj usiasc z tylu jedyne co urzeklo mnie w tym aucie to deska rozdzielcza, robi wrazenie, no ale hihgline trzeba porownywac z elegance, ale to i tak bedzie duzo taniej, bo w skodzie im wiekszy wypas tym mozna wiecej przyciac
Niedawno byłem na etapie wyboru między Octavią Elegance i Golfem Plus Highline. Padło na Skodzinę z pewnych względów, ale co do cen ... w Panzerwagenie wiele rzeczy jest już w pakiecie/cenie lub można tanio dokupić (np. pakiet "990"), za to samo w Octavii niestety trzeba dopłacać, często drożej niż w VW. Oba modele z niemal identycznym wyposażeniem i tym samym silnikiem 1.4 TSI prawie nie różnią się ceną i tu dopiero pojawia się pole do popisu dla sprzedawców/handlowców/handlarzy
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Wczoraj rano (bardzo wczesne rano) dzwoni mój telefon zaspany usłyszałem tylko że jeśli chcę to mogę jechać z nim na targi w Poznaniu. Śpiąc zgodziłem się i usłyszałem tylko że ma dla mnie małą niespodziankę. Trochę trasy musiałem pokonać sam (znaczy autobusem w mieście) i na miejscu zobaczyłem coś co zaparło mi dech w piersi - Superb Combi. No i się zaczęło drogę do Poznania przejechałem na fotelu pasażera (jakieś 180km) w drogę powrotną prowadziłem ja
Auto spokojnie wygrywa konfrontację nie tylko z Passatem ale nawet z Audi A6 (choć tu tylko z A6 Avant 2.0 TDI bo to jedyny silnik który w miarę łączy oba auta - mowa oczywiście o dieslach).
Z powodu że to Kombi to większa masa powędrowała na tył przez co (w moim odczuciu) lepiej się prowadzi. Silnik 170km najsilniejszy z Diesli radzi sobie doskonale (zresztą tak samo jak ze zwykłą wersją)
Faktycznie jest to samochód który w gamie VAG jest ciężkim orzechem do zgryzienia bo nie dość że lepszy od konkurenta (Passata bo z AUDI przegrywa silnikami i napędem) to jeszcze tańszy.
Nie zdajecie sobioe sprawy ze takie artykuly i oburzenia szefow VW to ... element wewnetrzenej ukrytej reklamy w koncernie VW ?
Dokladnie tak samo mowiono przy poprzedniej generacji Passata i Superba.
VW swiadomie to zrobil i bedzie dalej robil i wierzcie mi ze nie jest to zaden strzal w noge.
Superb jest jednak nieco innym autem zarowno pod wzgledem funkcjonalnym ale takze stylistycznym. Cena jego zreszta jest znacznie zblizona do Passata. Ci co maja kupic Passata i tak go kupia.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
panowie jeszcze jedna rzecz będzie różnić Skode octavie z VW Golfem części użyte przy produkcji w Skodzie głównie TRW a w VW głównie Lemforder które w zawieszeniu są o niebo lepsze niż TRW. i na pewno niektóre rozwiązania mogą być nowsze.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Różnic będzie na pewno więcej, poza tym samochodów nie kupuje się dlatego że w jakimś miejscu są lepsze od innych tylko dla tego że w innym bardziej nam odpowiadają (pod dowolnie wybranym pretekstem).
budowa marki trwa latami, zepsuć dobre imię firmy można jednym modelem ;-), pozostaje kibicować skodzie żeby nie było takich wpadek jak swego czasu nawet mercedes miał ze swoją raczkującą A klasą i testami łosia ;-)
Różnic będzie na pewno więcej, poza tym samochodów nie kupuje się dlatego że w jakimś miejscu są lepsze od innych tylko dla tego że w innym bardziej nam odpowiadają (pod dowolnie wybranym pretekstem).
Zależy kto kupuje . Firmy, a sporo kupuje Superby i Paski jako auta służbowe, mają trochę inne priorytety/założenia/procedury gdzie rolę gra np cena końcowa po rabatach. Swego czasu Passat w PL sporo tracił, bo wiele firm/przedsiębiorstw budżetowych/ministerstw miało limit 100.000 PLN na auto. Dopiero kiedy obniżyli cenę i zeszli z dieslami w Comforcie na 90K z hakiem, to zamówienia posypały się lawinowo.
Nowy Superb mocno różni się od Paska, przynajmniej wizualnie, ale także ... w pozycjonowaniu modelu. Passat to segment D, a Superb taki prawie E (chociaż ma wymiary nieco przerośniętego Mondeo z D). To robota PR'wców i marketingowców, żeby tak rozróżnić oba modele, przez to tyle w prasie porównań Superba z Mercem E
Generalnie IMO Skoda sprzedaje się nieźle (na wybranych rynkach oczywiście, bo w takiej Francji dajmy na to w ogóle nie istnieje wśród 50-ciu najlepiej sprzedawanych modeli) dzięki modelom "pomiędzyklasowym". Octavia przez niektórych debili pozycjonowana jest w segmencie D (to chyba ze względu na długość), a jest którąś tam wersją nadwoziową Golfa. To samo z Fabią, która początkowo była nieco większa od rywali w segmencie B (teraz konkurencja nadmuchała swoje auta). Analogicznie Superb jest nieco wyrośnięty jak na segment D, ale nie jest w pełni autem z E. Za to cena Superba jest rewelacyjna, mimo że złodzieje chcą za DSG sporo więcej niż w Octavii czy Panzerwagenach.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Tak czytam i mam wrażenie, że niektórzy zapomnieli chyba, że VW, Skoda i wszyscy inni producenci nie działają tylko na rynku Polskim. Weźcie pod uwagę, że każda z marek tego producenta samochodów jest pozycjonowana na innych klientów, a także co za tym idzie na trochę inny rynek. Skoda to głównie rynek Europy Centralno-Wschodniej. Na zachodzie (szczególnie w tych bogatszych państwach) Skoda ma zdecydowanie mniejszą sprzedaż niż w PL, za to np. VW ma znacznie większą. Po prostu kwestia zarobków. Na polskich drogach praktycznie co 5. samochód do Skoda, w Czechac i Słowacji chyba co 3. Natomiast w Niemczech czy Austrii jest już zupełnie inaczej. To są oczywiście tylko moje obserwacje, bo nie znalazłem żadnego raportu, żeby to poprzeć. Tydzień temu wróciłem z wakacji z Włoch i na południu niewiele widziałem Skody - a jeśli to jako służbowe samochody. Nowych Golfów i Polówek natomiast całe mnóstwo. Na zachodzie królują jednak marki, na które Polaków (jako ogółu) jeszcze jakiś czas stać nie będzie, ale szybko doganiamy zachód Skoda to dobre samochody za rozsądną cenę - dobre rozwiązaniem dla mieszkańców tej części Europy, biorąc pod uwagę nasze zarobki. Sam za kilka tygodni stanę się posiadaczem nowej Octavii
Na zachodzie królują jednak marki, na które Polaków (jako ogółu) jeszcze jakiś czas stać nie będzie, ale szybko doganiamy zachód
Czy ja wiem, wielu rodaków którzy odłożyli kilka tys. zł kupuje sobie Merca, BMW, czy Audi, popatrz ile tego złomu z Zachodu ciągną :roll:
Zamieszczone przez Octan
Tylko coś tej dobrej sprzedaży nie widać na ulicach. Przynajmniej ja jeszcze nie widzałem wersji kombi.
Dobrą sprzedaż Skodzie robi Octa1, Octa2 i Fabia (tabelka poniżej). Superb w kombi to nowość, więc pewnie zamawiający czekają jeszcze na dostawy i będą to głównie firmy.
Tylko coś tej dobrej sprzedaży nie widać na ulicach. Przynajmniej ja jeszcze nie widzałem wersji kombi.
Nawet jeśli Auto sprzedaje się bardzo dobrze i przykładowo sprzedadzą 1000sztuk dziennie to przy masie aut jeżdżących po polskich drogach będzie to promil co przekłada się na to że ciężko zobaczyć auto na ulicy. Poza tym Skoda przyjmuje zamówienia do produkcji (bo aut z specyficznym wyposażeniem nie wyprodukowali i te pokażą się dopiero za kilka miesięcy (chyba 3-4).
ps: po Wrocławiu już jeżdżą przynajmniej 2 Superb kombi (i to nie te testowe z salonów) oba widziałem osobiście.
Tak czytam i mam wrażenie, że niektórzy zapomnieli chyba, że VW, Skoda i wszyscy inni producenci nie działają tylko na rynku Polskim. Weźcie pod uwagę, że każda z marek tego producenta samochodów jest pozycjonowana na innych klientów, a także co za tym idzie na trochę inny rynek. Skoda to głównie rynek Europy Centralno-Wschodniej. Na zachodzie (szczególnie w tych bogatszych państwach) Skoda ma zdecydowanie mniejszą sprzedaż niż w PL, za to np. VW ma znacznie większą. Po prostu kwestia zarobków. Na polskich drogach praktycznie co 5. samochód do Skoda, w Czechac i Słowacji chyba co 3. Natomiast w Niemczech czy Austrii jest już zupełnie inaczej. To są oczywiście tylko moje obserwacje, bo nie znalazłem żadnego raportu, żeby to poprzeć. Tydzień temu wróciłem z wakacji z Włoch i na południu niewiele widziałem Skody - a jeśli to jako służbowe samochody. Nowych Golfów i Polówek natomiast całe mnóstwo. Na zachodzie królują jednak marki, na które Polaków (jako ogółu) jeszcze jakiś czas stać nie będzie, ale szybko doganiamy zachód Skoda to dobre samochody za rozsądną cenę - dobre rozwiązaniem dla mieszkańców tej części Europy, biorąc pod uwagę nasze zarobki. Sam za kilka tygodni stanę się posiadaczem nowej Octavii
Zgadzam się z kolegą, jednak dodałbym jeszcze, ze nasza mentalność każe kupować auto lepszej kalsy a używane zamiast nowego a klasy niższej.
I tak przeciętny "Zbyszek" mając 60 - 70 kpln na samochód nie kupi OCTAVII a np. przyciągnie 3 letniego AVENSISA czy coś w tym rodzaju. Zawsze to lepiej przed sąsiadami i rodziną wygląda.
Komentarz