Następca Skody RAPID - SCALA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9941
    • Ford

    #26
    Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
    Niby innowacyjne auto, niby XXI wiek, a hamulec ręczny nadal tradycyjny - na linkach, a nie elektryczny.
    Dla wielu będzie to zaleta. Ja na przykład uznaję to za "+".
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • Chris11
      RS
      • 2011
      • 1587

      #27
      A jakich plusów można się dopatrywać w tym rozwiązaniu?

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9941
        • Ford

        #28
        Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
        A jakich plusów można się dopatrywać w tym rozwiązaniu?
        takich samych jak na zasadzie "wolę blondynki niż brunetki"...
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • Musamp
          Rider
          • 2018
          • 367
          • Octavia III (5E3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #29
          Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
          takich samych jak na zasadzie "wolę blondynki niż brunetki"...
          "...kasa Misiu kasa..."
          Mój czarnuch
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

          Komentarz

          • Chris11
            RS
            • 2011
            • 1587

            #30
            Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis

            takich samych jak na zasadzie "wolę blondynki niż brunetki"...
            No właśnie... Czyli w zasadzie to tylko Twoje odczucie niepoparte żadnymi racjonalnymi argumentami.

            A co do kasy to trzeba by przeliczyć, co tak naprawdę jest tańsze.

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9941
              • Ford

              #31
              Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis

              No właśnie... Czyli w zasadzie to tylko Twoje odczucie niepoparte żadnymi racjonalnymi argumentami.
              Moje odczucie jest takie, ze wolę zwykły ręczny hamulec niż elektryczny hamulec postojowy. I to jest mój racjonalny argument.

              Co do kasy to najprawdopodobniej jest tak, że hamulec elektryczny może być delikatnie droższy niż hamulec ręczny - w końcu silniczek (silniczki) raczej jest droższy niż dźwignia mechaniczna.
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • kylo125
                L&K
                • 2009
                • 1010
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #32
                Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
                A jakich plusów można się dopatrywać w tym rozwiązaniu?
                Po pierwsze prostsza i bardziej niezawodna konstrukcja. Wystarczy spytać wielu właścicieli passatów czy lagun czy nie woleliby zwykłej dzwigni w momencie gdy ręczny nie pozwala ruszyć z miejsca.
                Po drugie nie wiem jak inni, ale ja pewnie już stary jestem i w sytuacji awaryjnej (np urwany na kamieniu przewód hamulcowy) odruchowo bym prędzej łapał za wajchę ręcznego, niż szukał trzeciego guziczka w prawo za kubkiem z napojem.
                Do tego jak ktoś nie ma esp/może wyłączyć/wyjąć bezpiecznik można się pobawić/potrenować na jakiejś pojeżdżawce czy choćby pustym placu.

                Komentarz

                • Chris11
                  RS
                  • 2011
                  • 1587

                  #33
                  Dwa silniczki, przycisk i wiązka elektryczna kontra dźwignia, linki, pancerze do linek, przelotki, gumki i proces w fabryce wymagający ustawiania hamulca na określoną wartość. Można podyskutować co jest tańsze.
                  Zegary elektroniczne są w produkcji tańsze niż standardowe, a jednak na chwilę obecną każą sobie za nie sporo dopłacać.

                  Nie jestem jakimś szalonym zwolennikiem elektrycznego hamulca ręcznego, ale jednak w tych czasach to rozwiązanie powinno powoli odejść do lamusa. Szczególnie w aucie, które z założenia ma trafiać w gusta bardziej wymagającej klienteli.

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9941
                    • Ford

                    #34
                    Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
                    Nie jestem jakimś szalonym zwolennikiem elektrycznego hamulca ręcznego, ale jednak w tych czasach to rozwiązanie powinno powoli odejść do lamusa.
                    No to ja już w końcu nie wiem... Hamulec elektryczny jeszcze się nie upowszechnił, a już ma odejść do lamusa?

                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • Chris11
                      RS
                      • 2011
                      • 1587

                      #35
                      Sorry... Skrót myślowy.
                      Nie dopisałem, że ręczny dźwigniowy powinien odejść do lamusa.

                      Komentarz


                      • #36
                        Pewnie jest tam nadal oldskulowy zacisk FS-III, 100% twardych plastików w kabinie, no i beleczka - to na bank.

                        Komentarz

                        • Chris11
                          RS
                          • 2011
                          • 1587

                          #37
                          Zacisk może i pozostaje, ale co do plastików to muszę Ciebie zmartwić, bo podobno są miękkie... Nawet na drzwiach.
                          A tak się dopytam, co jest złego w tym zacisku? O belkę już nie pytam, bo wiadomo, że to największe zło, jakie motoryzacja mogła wymyślić.

                          Ja tam w każdym razie czekam na to auto i jak będzie sensowne cenowo to chyba się skuszę.

                          Komentarz


                          • #38
                            Złego nie ma nic, ale to najbiedniejsze rozwiązanie na rynku (nie ma nawet normalnego jarzma). Niestety, drugi raz to mam, więc wiem o czym piszę.

                            Komentarz

                            • Chris11
                              RS
                              • 2011
                              • 1587

                              #39
                              To o czym dokładnie piszesz? Auto nie hamuje, czy co?

                              Komentarz


                              • #40
                                Paradoksalnie, hamuje nawet ciut lepiej, ale jest wizualna klapa w porównaniu do hamulców poprzedniego auta. Sam zobacz:

                                https://lh3.googleusercontent.com/7t...w=w987-h740-no

                                Komentarz

                                • Chris11
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1587

                                  #41
                                  To już nawet zacisk hamulcowy zwykłego miejskiego wozidła musi wyglądać zajebiście?

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    A czemu nie? Na zacisk niezwykłego niemiejskiego ścigacza nikt nie spojrzy, bo nie zdąży.

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2009
                                      • 10917
                                      • Fiat

                                      #43
                                      a mi nie przeszkadza ręczny manualny. dla mnie to też zaleta, bo miałem LII FL i przez ten ręczny elektryczny czasem mi klocek trzymał dziwnie tylny.
                                      Zaletą było ruszanie pod górkę w korku, automat regulował - to jedyna zaleta. W passku b6 też ten element był wadliwy...
                                      Scala to nie auto wyższego segmentu, więc nawet lepiej, że zwykła dźwignia jest

                                      Komentarz

                                      • perfex
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1117

                                        #44
                                        Scala jaka by nie była dobra/zła to pierdykną jej ceny bliziutkie Golfa i już niebawem pokażą O4, która będzie większa (i chyba ładniejsza...) od obecnej i sporo droższa od Golfa. VAGowi potrzeba teraz duuuużo kasy.
                                        Pozdrawiam
                                        perfex

                                        Octavia HTP

                                        Komentarz

                                        • OrsonTSI
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 715
                                          • Volkswagen
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #45
                                          The Škoda Scala will be your rock even as your whole life changes around you. Remarkable for its versatility and spaciousness, you’ll easily cope with anything the future has in store for you. On top of that, you’ll love the stylish design, state-of-the-art connectivity, and utmost safety.

                                          i zakładka Configure

                                          P.S. Niektóre felgi to chyba pomyłka lub testowanie potrzeb klientów
                                          Ostatnio edytowany przez OrsonTSI; 15094.
                                          OII 1,4 TSI Elegance

                                          KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                          Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                          Komentarz

                                          • Agamek12
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 9941
                                            • Ford

                                            #46
                                            Wiadomo kiedy będą cenniki?
                                            Adam... Używam:
                                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                            Passek: B6 175KM/366Nm

                                            Komentarz

                                            • Chris11
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1587

                                              #47
                                              Póki co Scala pojawiła się w konfiguratorze niemieckim i czeskim.
                                              Trochę mnie martwi, że 1.5 u nich dostępny jest tylko z automatem. Mam nadzieję, że u nas tak nie będzie.

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9941
                                                • Ford

                                                #48
                                                Jak sie ma do ceny Rapida?
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • Chris11
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1587

                                                  #49
                                                  Według Niemców Scala droższa od Octavi o tysiaka ojro... Na cenę Rapida chyba nie ma co patrzeć, bo teraz pewnie wszędzie jest w wyprzedaży.

                                                  Komentarz

                                                  • Agamek12
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 9941
                                                    • Ford

                                                    #50
                                                    Scala droższa od Octavii???
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...