Zamieszczone przez bob_best
Top Ten klientów indywidualnych 2013-2015
Zwiń
X
-
Octavia stała się autem "takim, jak wiele innych", do tego w cenie "takiej, jak wiele innych" w tym segmencie. O ile O2 i O2FL wyróżniały się "in plus" wyglądem, ceną i przestrzenią od konkurencji, o tyle O3 już w żadnej z tych cech nie oszałamia... Wygląda podobnie do innych aut grupy VW/Audi, cenowo równa do średniej/wyższej segmentu, przestrzenią również już nie poraża w porównaniu do konkurencji. Dlatego inne marki zaczynają zyskiwać klientów.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eidos71Octavia stała się autem "takim, jak wiele innych", do tego w cenie "takiej, jak wiele innych" w tym segmencie. O ile O2 i O2FL wyróżniały się "in plus" wyglądem, ceną i przestrzenią od konkurencji, o tyle O3 już w żadnej z tych cech nie oszałamia... Wygląda podobnie do innych aut grupy VW/Audi, cenowo równa do średniej/wyższej segmentu, przestrzenią również już nie poraża w porównaniu do konkurencji. Dlatego inne marki zaczynają zyskiwać klientów.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Z tymi wysokimi cenami to nie przesadzajcie...
O1 w grudniu 1998 roku kosztowała 42kzł (75KM, wersja LX bez żadnego wyposażenia).
O2 w grudniu 2004 roku kosztowała 55,5kzł (80KM, Classic, bez klimy, radia)
O3 w grudniu 2013 roku kosztowała 59,5kzł (85KM, Active, klima, radio).
Oczywiście powyższe ceny to ceny standardowe - bez żadnych upustów...
Komentarz
-
-
rosną nasze wymagania jako klientów, na auto możemy wydać coraz więcej
a przecież Skoda ze swoją OIII jest tym samym czym była np. OII "wydłużonym kompaktem" ;-) cała oferta Skody to wielkość będąca wynikiem wydłużenia auta za słupkiem B
jak dla mnie o ile OII jeszcze była w granicach rozsądku tak OIII staje się już odrobinę przesadzonym autem - coraz bardziej przypomina dostawczaka kierowca siedzi zaraz za przednią osią (częściowo na niej) a zaraz za nim rozpościera się "przestrzeń", która przeważnie pozostaje pusta
no ale taki już urok Skody, ilość versus jakość
pod względem wielkości za te pieniądze chyba nikt nie zaoferuje więcej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paweł2chyba działa magia Toyoty :roll: :lol:
Ja bym się nie śmiał. Cały świat szuka turbin, a dość konserwatywna na tym polu Toyota pokazuje jak robić samochody i je sprzedawać.
Jak kiedyś mnie będzie stać, to kupię ostatni samochód w moim życiu. I będzie to Land Cruiser. :wink: :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestz mojej perspektywy wygląda to inaczej - po jeździe O2FL dla mnie O3 jest dużym krokiem na przód. Jest większa, cichsza i nowocześniejsza - jak wsiadam teraz do O2FL to mam wrażenie że auta dzieli dobre kilka lat.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Bardzo trafnie moim zdaniem ujął to Eidos71.
Cena ceną- nie porównywałem szczegółów O3 vs konkurencja bo mnie teraz to nie interesuje ale O3 nie ma wg mnie dziś nic coby przemawiało na jej zdecydowana korzyść i przez co zasługiwała by na liderowanie w klasie - inaczej, konkurencja ma to co O3 a nawet ma więcej do zaoferowania niż O3 (w niektórych kryteriach dla niektórych klientów).
Wygląd pozostaje nadal atutem dla miłośnika linii grupy VW ale część klientów już szuka czegoś świeższego zwłaszcza, że w ostatnich latach pojawiło się wiele bardzo ładnych karoserii nie rysowanych "od linijki" jak O3.
Kwestia gustu po prostu. Ale widać , że upodobania są różne i coraz trudniej obecnej O3 IMO będzie trafić w gusta większości i spełnić oczekiwania klientów.
Mnie osobiście wewnątrz dużo bardziej podobała się wersja elegance dwójki, którą miałem niż trójki. Ale już z zewnątrz wybrałbym trójkę - gdybym już musiał.
Zamieszczone przez Octavianoswygląd to jedno, reszta to drugie. .
Kliencie tak zdecydowali na razie. Zobaczymy co będzie dalej. Skoda nie ma co liczyć na taki sukces jak dwójka i na okupowanie miesiąc w miesiąc pudła. Trzeba przyzwyczaić się do miejsca w pierwszej dziesiątce....oby to czasami nie było zbyt trudne do osiągnięcia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alonzo_O3 nie ma wg mnie dziś nic coby przemawiało na jej zdecydowana korzyść
W zależności od preferencji, rzecz jasna.
Moje (ale już nie tylko, bo i nokius i lubek24 i inni też je mają) zestawienie.
Nie ma konkurencji - uwzględniając wszystkie aspekty użytkowo-funkcjonalnie-wyposażeniowo-silnikowo-napędowo-cenowe.
Jak znajdziesz coś o podobnej mocy i napędzie to odpływa cenowo lub funkcjonalnie.
Jak znajdziesz coś o podobnych cechach cenowych i funkcjonalnych to odpływa silnikowo i napędowo.
itd
Komentarz
-
-
Roku jak piszesz - w zależności od preferencji. Jak i wyżej- moja opinia to "wg mnie".
Bo gdyby nikt nie widział w niej dla siebie przewagi względem konkurencji to gdzie by była w rankingu?
W takich kryteriach ja Twoje (4x4, DGS i wyposażenie) z pewnością masz rację. Bo zwłaszcza w 4x4 wybór bardzo mocno się kurczy...do tego DSG i wtedy skoda w zasadzie konkurencji już za wiele nie ma. Ale ilu klientów kupuje takie wersje? Większość bierze mniej dopasione i ośki, często manual. A tu już spokojnie inni zaczynają skodę "punktować" i wybór przestaje być taki oczywisty.
Zresztą moim skromnym zdaniem, nie śledząc cenników wówczas ale dość interesujące dyskusje na forum, część klientów doposażając po kolei O3 w lepszym napędzie stwierdziła w pewnym momencie, że lepiej kupić Superba bo był wyprzedawany w bardzo fajnych (vs. Octa) cenach. Jeśli się mylę poprawcie.
Z pewnością skoda ma pewne zalety dla konkretnych mających dość specyficzne oczekiwania, bardziej do napędu ogółem ujmując bym rzekł, osób - właśnie takie wersja jak Twoja ale parząc na całość wersji sprzedawanych i "ciągnących" liczbę ogółem już tak jednoznacznie jak piszesz nie jest.
Zresztą cyferki są bezlitosne, zwłaszcza ze Octavia można by powiedzieć "wyryła" się w opinii Plaka jako bestseller i to też "dźwigać" ją w sprzedaży powinno IMO. A jednak tak nie jest. Czas pokaże jak rynek ją ustawi w rankingach.
Komentarz
-
-
Z tym się w pełni zgadzam.
Tak się akurat złożyło, że w ostatnim roku 2 osoby z mojego otoczenia zmieniały samochód.
I niejako "uczestniczyłem" w tych zmianach.
Jeden z wyborów to Accord z zeszłorocznej wyprzedaży rocznika 2012. Dostał 25 kPLN upustu i parę duperel jako gratisy. W domu jest też O II. Kolega stwierdził, że jednak czuje sporą zmianę komfortu na plus. Accord nie tylko lepiej amortyzuje, ale i zdecydowanie lepiej trzyma się drogi. Jest cichszy, nie ma żadnego turbo (2.0 benzyna), pali mu ok. 9 l. Do tego super trzyma cenę. Walory użytkowe są dla niego akceptowalne, choć przyznaje, że Octavia II ma większy bagażnik i możliwości przewozowe.
Drugi to G VII Combi 1.4 Tsi. Uwagi podobne jw., ciszej bardziej komfortowo, dobre wyposażenie, wielowahacz, dobre prowadzenie, małe spalanie. Miejsca ciut mniej, ale bagażnik też b. duży.
Dlaczego o tym piszę ? Bo obaj znajomi rozważali O III i odpuścili. Obaj mieli/mają O II. Innymi słowy dla nich O III to nie był krok do przodu, ba mało tego, wersje 1.4 Tsi z belką skrętną odczuwalnie pogarszały - w ich ocenie - właściwości jezdne, w tym zachowanie samochodu na zakrętach. A do tego były głośne, i to zarówno przy wyższych prędkościach, jak i przy pokonywaniu nierówności.
A swoje kosztowały.
Ja nie stawiając swoich priorytetów też bym się wahał czy kupić O III, czy nie. Poza tym dużo nie brakowało, a jeździłbym SUVem.
pzdr
Komentarz
-
-
10 najlepiej sprzedajacych sie modeli klientom indywidualnym w Polsce w maju 2014:
NAJGORSZY wyniku sprzedazy Octavii wsrod klientow indywidualnych... - zaledwie 199 sztuk.... to niecale 20% ogolnej sprzedazy Octavii w maju, co oznacza, ze ponad 80% Octavii kupowane jest na firmy. :-(
1. VW Golf - 297
2. Opel Corsa - 279
3. Opel Astra - 235
4. Renault Clio - 234
5. Nissan Qashqai - 233
6. Skoda Rapid - 230
7. Skoda Fabia - 229
8. Dacia Duster - 224 // Kia Sportage - 224
9. Ford Ka - 210
10. Skoda Octavia - 199
Reasumujac w maju 2014 w pierwszej 10tce sa nastepujace marki:
Skoda - 3 razy
Opel - 2 razy
Volkswagen - 1 raz (i pierwsze miejsce)
Kia - 1 raz
Dacia - 1 raz
Nissan - 1 raz
Renault - 1 raz
Ford - 1 raz
Oto 10 najlepiej sprzedajacych sie modeli klientom indywidualnym w Polsce w czerwcu 2014:
1. Dacia Duster - 321
2. Toyota Auris/Corolla - 315
3. Opel Corsa - 314
4. VW Golf/Jetta - 289
5. Renault Clio - 277
6. Opel Astra - 274
7. Nissan Qashqai - 272
8. Skoda Octavia - 242
9. Kia Sportage - 238
10. Toyota Yaris - 229
Reasumujac w maju 2014 w pierwszej 10tce sa nastepujace marki:
Skoda - 1 raz
Opel - 2 razy
Toyota - 2 razy
Volkswagen - 1 raz
Kia - 1 raz
Dacia - 1 raz (1 miejsce!)
Nissan - 1 raz
Renault - 1 raz
Komentarz
-
-
Zakładają, że wymiana flot samochodów w firmach jest cykliczna i raczej przypada w trzyletnim cyklu wymiany to prawdopodobnie już w przyszłym roku może dojsć do znaczącej obniżki sprzedaży octavi. No bo indywidualni będą kupowali tak jak do tej pory, a firmy już kupiły. Może wtedy skoda da większe promocje na octavię?
Komentarz
-
-
Co by nie było Polak jest konserwatywny do bólu. Jeżeli cena nie jest głównym argumentem to kupuje się auto o "sprawdzonej" marce. Mało jest takich którym się chce chodzić po różnych salonach i oglądać, dopytywać, podotykać. Zazwyczaj wygląda to tak, że jak wcześniej miałem samochód "X" i spełniał moje oczekiwania to idę do salonu "X" i kupuję nowy model (może inny). Jeżeli ktoś chce zmienić markę to idzie do ...Toyoty, bo przecież to takie "wyjątkowe" samochody. Ale dzięki temu istnieją "niszowe" marki, które ze względu na swoją pozycję na rynku można kupić w przystępnych cenach.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Nie wiem czy zwróciliście uwagę na informację w artykule podanym odnośniku przez Rok z Bagien,
"Producent przyznał, że na zyskach w pierwszym kwartale br. odbiła się m.in. kara wysokości 1,2 mld USD, zapłacona w ramach ugody z amerykańskim resortem sprawiedliwości za ukrywanie informacji o wadach niektórych modeli."
Ciekaw jestem jaką karę powinno zapłacić WV za ukrywanie wad konstrukcyjnych np. DZG 7 (mechatronika) lub napinacze - łańcuchy w rozrządzie silników TSI :diabelski_usmiech
[ Dodano: Czw 03 Lip, 14 21:44 ]
I tak przy takich wadach dobrze się sprzedaje :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Grzegorz56, czemu piszesz o cechach konstrukcyjnych skrzyń DSG czy napinaczy jako o wadach? Inżynieria już nauczyła się robić rzeczy dowolne. 8)
W latach 80-tych inżynierowie pracowali nad stworzeniem jednostek nieśmiertelnych, bo jeszcze tego robić nie potrafili. W XXI wieku księgowi przyszli do nich i stwierdzili: Po pierwsze każde 1 € zaoszczędzone na produkcji całego samochodu to 1 000 000 € zysku na produkcji 1 miliona egzemplarzy. Jeśli możecie odchudzić alternator / rozrusznik / tłumik / drzwi / itp., zyskując na tym 2 €, a dany podzespół przejedzie gwarancję, zróbcie tak - będziemy mieli 2 000 000 € do podziału dla wszystkich. Czemu tak? Albo nauczycie się robić podzespoły wytrzymujące gwarancję, albo w nadchodzącej pięciolatce stracicie pracę, bo zamkną wam firmę. Wg naszych informacji średnio na gwarancji samochód robi 100 000 km, wyciągnijcie z tego wnioski.
W wieku XX-tym samochód był celem, w wieku XXI samochód, jak i wszystkie inne dobra konsumpcyjne stał się środkiem generującym przepływ kapitału od kupujących do sprzedawców i producentów.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
robreg, w tym temacie podałem tylko przykłady o ukrytych wadach i według mnie wpływające na bezpieczeństwo użytkowników Octavii oraz innych użytkowników dróg. W artykule była mowa o ukaraniu Toyoty za ukrywanie wad w swoich pojazdach dzięki temu sprzedaż tych pojazdów spadła. Gdyby u nas osoby odpowiedzialne za wykrywanie takich oszustw zajęli się Skodą lub WV atrakcyjność tych pojazdów spadłaby.
To co przytoczyłeś to jest prawda i z tego powodu rzadko który producent przyznaje się że zaoszczędził na jakimś elemencie :diabelski_usmiech - jeszcze jest to do przyjęcia jeśli nie wpływa to na bezpieczeństwo ale wkurzające w innym przypadku.
Komentarz
-
-
Oto 10 najlepiej sprzedajacych sie modeli klientom indywidualnym w Polsce w lipcu 2014:
1. VW Golf/Jetta - 334
2. Dacia Duster - 330
3. Opel Corsa - 307
4. Toyota Auris/Corolla - 294
5. Opel Astra - 286
6. Toyota Yaris - 285
7. Suzuki SX4 - 264
8. Kia Rio - 243
9. Kia Sportage - 235
10. Mazda 3 - 223
To pierwszy miesiąc w historii od dawna, gdy w pierwszej 10-tce NIE MA ŻADNEJ SKODY! Octavia przegrała 1 egzemplarzem (222 sztuki) z Mazdą 3 (223 sztuki) i wypadła z pierwszej 10tki.
Reasumujac w lipcu 2014 w pierwszej 10tce sa nastepujace marki:
Opel - 2 razy
Toyota - 2 razy
Volkswagen - 1 raz (1 miejsce!)
Kia - 2 razy
Dacia - 1 raz
Suzuki - 1 raz (po raz pierwszy w Top Ten 2014)
Mazda - 1 raz (po raz pierwszy w Top Ten 2014)
Komentarz
-
Komentarz