Ale (niestety) widać, że coraz tańsze auta okupują TOP 10.
No nie wiem...
Golf/Jetta kosztują grubo ponad 60kzł, Auris/Corolla tak samo, Astra w sumie też, SX4 i Sportage ponad 70kzł, Mazda 3 również... No to przecież nie są tanie auta...
Oto 10 najlepiej sprzedajacych sie modeli klientom indywidualnym w Polsce w sierpniu 2014:
1. VW Golf/Jetta - 269
2. Toyota Yaris - 239
3. Opel Corsa - 232
4. Renault Clio - 228
5. Toyota Auris/Corolla - 208
6. Dacia Duster - 202
7. Ford Ka - 190
8. Suzuki SX4 - 185
9. 10. Mazda 3 - 180
10. Opel Astra - 177
PONOWNIE w pierwszej 10-tce NIE MA ŻADNEJ SKODY! Ale poniewaz ogolnie Skoda dobrze sprzedaje modele to jednak i tak jest na 2 miejscu
Reasumujac w sierpniu 2014 w pierwszej 10tce sa nastepujace marki:
Opel - 2 razy
Toyota - 2 razy
Volkswagen - 1 raz
Reanult - 1 raz
Dacia - 1 raz
Suzuki - 1 raz
Mazda - 1 raz
Ford - 1 raz
Skoda niestety (a moze stety?) stala sie marka flotowa w Polsce - gdzie 80% jej aut kupowanych jest przez firmy... a tylko co piaty przez klientow indywidualnych. Troche szkoda...
A Corsy to nie jakis zakup grupowy osrodkow szkolenia gdzies w kraju. Podobnie jak Yaris to auta, ktore tam tez ida.
Corse mozna kupic z fabrycznym gazem (doplata 5kpln), ale wyjsciowo golas 1.2 83KM to cena od 50 200zl.
Konkurencyjne i20 1.285KM LPG od 47300 ale bez klimy, to w sumie nie dziwie sie, ze Corsa sprzedaje sie lepiej, bo tu z klima to cena juz od 50 300zl :twisted:
Opel za to traci moim zdaniem, ze nie ma zadnej skrzyni automatycznej, to taki segment miejskich autek, gdzie czasem klient szuka takiego rarytasu.
Nasza super Fabia 1.2 75KM LPG 41 349 +4490 = 45 839 albo 1.4 85KM 42 649 + 4790 = 47439 oba z klima.
BTW. Uruchamiam strone Opla, a tam model Opel Cascada Cabrio za 111tys :shock:
Też nie rozumiem zachwytu Corsą... dziwi mnie to trochę... ale wg mnie Corse wybierają wszyscy byli właściciele Astry, Vectry...(trochę tego jeździło/jeździ) - oczywiście Ci, którzy chcą mieć nowe auto...
A Corsy to nie jakis zakup grupowy osrodkow szkolenia gdzies w kraju. Podobnie jak Yaris to auta, ktore tam tez ida.
Corse mozna kupic z fabrycznym gazem (doplata 5kpln), ale wyjsciowo golas 1.2 83KM to cena od 50 200zl.
Konkurencyjne i20 1.285KM LPG od 47300 ale bez klimy, to w sumie nie dziwie sie, ze Corsa sprzedaje sie lepiej, bo tu z klima to cena juz od 50 300zl
Niestety, trochę się rozmijasz z faktami. Ale po kolei:
- rynkowy sukces Corsy bierze się z bardzo dobrego pozycjonowania cenowego, w chwili obecnej, na polskim rynku. Corsa w obecnej odsłonie, za chwilę ustąpi miejsca nowemu modelowi, który wjedzie do salonów na wiosnę przyszłego roku, stąd pomysł importera, żeby urealnić ceny w taki sposób, aby być bardzo konkurencyjnym w segmencie B;
- duży wolumen sprzedaży, bierze się m. in. z możliwości zbudowania vana na wersji osobowej 5-drzwiowej (dostajesz ciężarówkę i kanapę do niej; jak Ci się znudzi, to z powrotem z vana możesz zrobić osobówkę;
- ten golas z gazem, o którym piszesz powyżej, to samochód wyposażony m. in. w klimatyzację manualną, fabryczne radio, elektryczne szyby z przodu, elektrycznie sterowane lusterka, przednie poduszki powietrzne, ABS z EBD, centralny zamek; realna cena do zapłacenia to ok. 42500 zł; ceny handlowe samochodów z innymi silnikami to odpowiednio 1,0 65 KM - ok. 37500 zł, 1,2 85 KM - ok. 40000 zł. Jeżeli do tego weźmiesz pod uwagę rozstaw osi (2511 mm - więcej od Octavii I), to będziesz miał odpowiedź, dlaczego to auto jest od kilku miesięcy liderem sprzedaży w swoim segmencie.
Corsa może i jest atrakcyjna obecnie, ze względu na politykę cenową. Jednakże każdy kolejny większy Opel to już lekkie nieporozumienie - na czele z Insignią, którą mam nieszczęście używać. Przyjdzie nowa Corsa, nowe ceny i wszystko z Oplami wróci do punktu wyjścia. A taki ranking może da do myślenia panom i paniom z SAP - jak klienci postrzegają aktualną ofertę Skody. Superb FL - przestarzała i opatrzona konstrukcja - lifting niewiele wniósł, Octavia 3 - ładna, nowoczesna - tylko cena z kosmosu, Rapidy, Fabie, Roomster, Yeti - tego się nie kupuje prywatnie, bo jest zwyczajnie paskudne. Citigo - piękne nie jest, za to tanie, ale ludzie wolą kupić coś innego i ciut większego.
Corsa może i jest atrakcyjna obecnie, ze względu na politykę cenową. Jednakże każdy kolejny większy Opel to już lekkie nieporozumienie - na czele z Insignią, którą mam nieszczęście używać. Przyjdzie nowa Corsa, nowe ceny i wszystko z Oplami wróci do punktu wyjścia.
Opel to może i jest nieporozumienie - nie rozstrzygam tego, ale fakty są takie, że jeżeli chodzi o rejestracje samochodów przez klientów indywidualnych w br., to Opel jest na 3 miejscu za Skodą i Toyotą (ilość zarejestrowanych pojazdów - 7 823 szt., udział w rynku - 8,88%, wzrost sprzedaży - +28,96%). Wśród pierwszej 20 najchętniej kupowanych modeli, na 1 miejscu jest Corsa, a na 8 Astra. Pomimo tego, że tak jak napisałeś Opel to i może nie jest szczyt marzeń, to klienci indywidualni, wybierają go bardzo chętnie.
1. Toyota Yaris 293
2. Opel Corsa 276
3. Vw Golf 253
4. Opel Astra 226
5. Kia Sportage 220
6. Renault Clio 214
7. Skoda Fabia 192
8. Ford Ka 190
9. Toyota Corolla/Auris 189
10. Skoda Rapid 181
Niezła logika - wydajmy kasę na bzdurne artykuły ale klientowi za nic nie dajmy upustu :roll:
"okoloko99
2 godziny temu
Oceniono 11 razy 7
Poczytajta forum skody, a nie artykuly sponsorowane Zobaczycie to auto bez wad... gdzie potanione do granic mozliwosci tylne zawieszenie dudni, a serwis mowi TTTM. "
Który wpuścił trola na forum? :wink:
Znaczy wypuścił go żywego? :szeroki_usmiech
I teraz wiemy , że cenzura na forum to słuszne narzędzie. W ogóle po co zakłada się tematy, że coś jest bee gdy jest się miłośnikiem skody...? Nie rozumne :wink:
W Waszym i moim(golf - a w nich tez wali) interesie jest o tym krzyczec, zeby producenci nie przykrywali prawdy i niewygodnych faktow marketingowa papka! Dlatego patologiczna logika - niech wszystkie brudy zostana w rodzinie (a na zewnatrz puder pod podbite oko) do mnie nie trafia. Takie zachowanie nie zmotywuje koncernu aby pracowal nad usunieciem ustereki/wady.
Masz inne zdanie?
Takie zachowanie nie zmotywuje koncernu aby pracowal nad usunieciem ustereki/wady.
VAG na pewno się przejmie opiniami na jednym czy drugim forum :lol:. Rada nadzorcza pewnie już podaje się do dymisji . Polska dla nich nie jest strategicznym rynkiem, więc siła opinii jest proporcjonalna do wielkości rynku. Sprzedaż Skody spada regularnie i Skoda się tym przejęła? Jakieś obniżki, promocje, upusty? Bo jak na razie cena O3 oscyluje w okolicach ceny G7, który jest w czołówce sprzedaży.
Generalnie producenci tak samo się tym przejmą jak i lamentami na downsizing, turba i bezpośrednie wtryski oraz nadzieją, że wrócą wolnossaki
Reasumujac w pierwszej 10tce sa nastepujace marki:
Opel - 3 razy
Toyota - 1 raz
Volkswagen - 1 raz
Reanult - 1 raz
Dacia - 1 raz
Skoda - 2 razy
Mitsubishi - 1 raz
Komentarz