A wg nowego cennika na 2015 rok podwyżka średnio o 900 zł, z tego wynika że popyt na nie jest.
Masz na myśli floty? Bo jeśli miejsce w 2-giej dziesiątce wśród klientów indywidualnych nazwiemy że "popyt na nie jest", to na Golfa czy Aurisa ludzi ogarnia w takim razie szał i szaleństwo . Floty biorą, to fakt. Z jednej firmy wiem, że kupują O3 kombi 1.4TSI do floty, ponieważ do tej pory mieli O2 1.9TDI, ale w O3 diesel wychodzi drogo, no i wyposażenie podstawowe.
Cena flotowa nie ma nic wspólnego z ceną katalogową, dlatego dziwi mnie polityka Skody w stosunku do klientów indywidualnych. Patrząc na cennik G7 variant, octavia już jest droższa z tym samym wyposażeniem. I tym samym Octavia prowadzi pod względem ceny (największej) w segmencie (Focus, Astra itd.). Pytanie dlaczego VW kreuje taką politykę cenową?
Wystarczy, że Skoda zostanie wciągnięta pod sprzedaż Golfa i Jetty jako VAG (VW, Skoda) i Octavia wraca na podium :lol:. VW osiągnął to co zapowiadał już sporo czasu temu - podciąć Skodę i ustawić odpowiednio w szeregu.
ponieważ do tej pory mieli O2 1.9TDI, ale w O3 diesel wychodzi drogo
OII Ambiente 1.9TDI kosztowała w 2007 tyle samo co teraz 1.6TDI 105KM Ambiente. Tylko że teraz masz lepsze wyposażenie w OIII: seryjne radio i koła 16" aluski zamiast 15" stalówek z kołpakami.
AdamB, nie wiem ile oni wtedy płacili, nie wiem ile obecnie. Jednak obecnie bardziej chyba opłaca im się brać 1.4TSI - tyle wiem od kolegi. Jak odbierze swój egzemplarz, to będę wiedział jaki konfig i jak jeździ
AdamB, nie wiem ile oni wtedy płacili, nie wiem ile obecnie
Piszę na podstawie tego ile ja płaciłem i ile teraz zapłaciłem. Nie mniej jednak trochę mnie dziwi że 1.4TSI kupili skoro 1.6TDI 105KM wychodzą o 6 tyś drożej, a ta różnica w przypadku firmy bardzo szybko się zwróci. Jeżeli zamawiali w Kielcach w salonie to ceny są tam bardzo wysokie. Rękawicy nie chcą podnieść.
I tym samym Octavia prowadzi pod względem ceny (największej) w segmencie (Focus, Astra itd.)
Nie masz racji. Jak z Focusem byłbym w stanie zbliżyć cenowo to OIII to Astra jakiś kosmos jest. Przy jednej ofercie cenowe z Krakowa to upewniałem się czy przypadkiem to nie jest oferta na Insignię.
I tym samym Octavia prowadzi pod względem ceny (największej) w segmencie (Focus, Astra itd.)
Nie masz racji. Jak z Focusem byłbym w stanie zbliżyć cenowo to OIII to Astra jakiś kosmos jest. Przy jednej ofercie cenowe z Krakowa to upewniałem się czy przypadkiem to nie jest oferta na Insignię.
I paradoksalnie to Astra jest w 1-szej dziesiątce, a nie Octavia
W ramach porannego picia kubka czegos cieplego z ciekawosci sprawdzilem dane sprzedazy Skody aut w ostatnich latach. Dane niestety jednoznacznie wskazuja, ze w Polsce Skoda stala sie marka flotowa. Nie wiem jak jest w innych krajach.
Ponizej dane dot. sprzedazy Octavii i Fabii za lata 2008-2013 (za caly 2014 jeszcze nie podali). Pierwsza liczba oznacza liczbe spzedanych aut klientow indywidualnym, a druga klientom flotowym. Przewaga tych drugich w przypadku Skody jest gigantyczna.
Oto garść danych do przemyśleń. Wyraznie wskazuja, ze Skoda stala sie marka flotowa. Przewaga zakupu aut na firme w przypadku Skody jest kolosalna... Zarowno w przypadku Octavii jak i Fabii dominacja aut flotowych nastapila w 2010 roku i utrzymuje sie stale na bardzo wysokim poziomie (w przypadku Octavii to juz doszlo do poziomu floty 4/5 calej sprzedazy Octavii w Polsce, a klienci indywidualni zaledwie 1/5 sprzedazy!).
OCTAVIA
rok 2008 - klienci indywidualni - 6596 - zakupy na firmę - 7777
rok 2009 - klienci indywidualni - 8310 - zakupy na firmę - 8424
rok 2010 - klienci indywidualni - 6753 - zakupy na firmę - 10.768
rok 2011 - klienci indywidualni - 6645 - zakupy na firmę - 9397
rok 2012 - klienci indywidualni - 5935 - zakupy na firmę - 9704
rok 2013 - klienci indywidualni - 3636 - zakupy na firmę - 7890
rok 2014 (bez grudnia) - klienci indywidualni - 2763 - zakupy na firmę - 10.100
FABIA
rok 2008 - klienci indywidualni - 8977 - zakupy na firmę - 6139
rok 2009 - klienci indywidualni - 5584 - zakupy na firmę - 4985
rok 2010 - klienci indywidualni - 4595 - zakupy na firmę - 7346
rok 2011 - klienci indywidualni - 4684 - zakupy na firmę - 6574
rok 2012 - klienci indywidualni - 3948 - zakupy na firmę - 5795
rok 2013 - klienci indywidualni - 3524 - zakupy na firmę - 8099
rok 2014 (bez grudnia) - klienci indywidualni - 2902 - zakupy na firmę - 6742
arowno w przypadku Octavii jak i Fabii dominacja aut flotowych nastapila w 2010 roku i utrzymuje sie stale na bardzo wysokim poziomie (w przypadku Octavii to juz doszlo do poziomu floty 4/5 calej sprzedazy Octavii w Polsce, a klienci indywidualni zaledwie 1/5 sprzedazy!).
Czyli statystycznie za 3-4 lata na rynku aut używanych , cztery na pięć octavek to bedą samochody poflotowe. To dopiero będzie rarytas jak się trafi 3-letnia octavia z rąk prywatnych.
arowno w przypadku Octavii jak i Fabii dominacja aut flotowych nastapila w 2010 roku i utrzymuje sie stale na bardzo wysokim poziomie (w przypadku Octavii to juz doszlo do poziomu floty 4/5 calej sprzedazy Octavii w Polsce, a klienci indywidualni zaledwie 1/5 sprzedazy!).
Czyli statystycznie za 3-4 lata na rynku aut używanych , cztery na pięć octavek to bedą samochody poflotowe. To dopiero będzie rarytas jak się trafi 3-letnia octavia z rąk prywatnych.
Weź pod uwagę fakt, że spora część tych "flotowych" Octavii to auta z firm jednoosobowych, gdzie auto firmowe używane jest niemal jak prywatne. Zresztą domyślać się można, że spora część OCP-owych Octavi to takie właśnie firmówki...
Weź pod uwagę fakt, że spora część tych "flotowych" Octavii to auta z firm jednoosobowych, gdzie auto firmowe używane jest niemal jak prywatne. Zresztą domyślać się można, że spora część OCP-owych Octavi to takie właśnie firmówki...
W sumie racja, ten aspekt mi umknął przy moich "przemyśleniach".
Zresztą domyślać się można, że spora część OCP-owych Octavi to takie właśnie firmówki...
Jak tak sobie czytam to forum i co chwilę jest że na leasing... to mam wrażenie że max. 10 osób kupiło tu O3 jako osoba prywatna..... stąd te statystyki że O3 nie jest kupowana przez "zwykłego Kowalskiego"....
Weź pod uwagę fakt, że spora część tych "flotowych" Octavii to auta z firm jednoosobowych, gdzie auto firmowe używane jest niemal jak prywatne
Temat dotyczy niemal wszystkich producentów samochodów sprzedających swoje auta w PL.
Sam mając firmę jednoosobową przyszłościowo z całą pewnością będę wchodził w leasing.
Osobiście nie znam nikogo z mojej okolicy, prowadzących działalności gospodarcze, aby ktoś kupował nowe auto za gotówkę. Zawsze jest to leasing.
Do tego dochodzi dzisiaj tak zwane samozatrudnienie, czyli praca w firmie w której się pracowało od lat ale już nie na etacie tylko jako firma. Rozliczenie na koniec miesiąca - dosłownie kilka faktur i cała działalność. Korzyści dla pracodawców są z takiej formy zatrudnienia są gigantyczne. Od braku wymaganych świadczeń socjalnych, po przez brak konieczności płacenia wynagrodzenia w trakcie urlopu czy choroby, po bez bolesne dla pracodawcy zwolnienie w każdej chwili takiego pracownika. Jak na ironię, ludzie tacy zarabiają nieco więcej niż wcześniej na etatach, z uwagi na podatki, świadczenia socjalne etc. I tutaj tez znam kilka osób które pokupowały Fabie, Corsy czy Pandy prosto z salonu. W leasingu właśnie...
It's nice to be important but more important is to be nice
Tak trochę powinno się chyba w klasach samochodów porównywać....
Bo wiadomo że więcej sprzeda się teoretycznie taniej Corsy niż droższej Octavi bo już inna klasa.
Nikogo chyba nie dziwi że więcej się sprzedaje "dla Kowalskiego" Yarisa a nie S-klasy, nieprawdaż?
w gruncie rzeczy importer ma w poważaniu, czy sprzeda firmom (które na dodatek wrócą na serwis i nie przebierają za bardzo), czy klientowi indywidualnemu, który zawsze ma z czymś problem - a już najgorszy taki, co czyta forum
Oto 10 najlepiej sprzedających się modeli klientom indywidualnym w Polsce w grudniu 2014:
Niestety zaden model Skody nie znalazl sie w pierwszej 10-tce!!! :-(
1. Toyota Yaris = 558
2. Toyota Auris i Corolla (330+156) = 486
3. VW Golf i VW Jetta (370+45) = 415
4. Opel Corsa = 338
5. Renault Clio = 332
6. Kia Sportage = 253
7. Hyundai ix35 = 258
8. Dacia Duster = 247
9. Opel Mokka = 239
10. Nissan Qashqai = 219
Reasumujac w pierwszej 10tce sa nastepujace marki:
Opel - 2 razy
Toyota - 2 razy
Volkswagen - 1 raz
Reanult - 1 raz
Dacia - 1 raz
Hyundai - 1 raz
Kia - 1 raz
Nissan - 1 raz
marlej108, Nie dziwię się bo Fabia II jest paskudna, a OIII tutaj ma tylko jednego konkurenta Golfa i Jettę. Wg mnie takie zestawienie nic nie wnosi.
Ja ze swojej strony mogę się tylko jednym cieszyć. Pod kościołem w niedzielę i swięta przez długi czas będzie tylko jedna OIII - moja :szeroki_usmiech jeżeli pojadę nią do kościoła oczywiście.
Zwróćcie uwagę, że w czołówce są utrzymują się małe auta kompaktowe. No może Mokka Oplowska do nich tez nie należy, ale reszta to auta cenowo w zasięgu ręki przeciętnego kowalskiego. Oczywiście nie ma tu możliwości dopatrzenia się wyposażeń aut, jednak wiem, że często kupno auta pokierowane jest ceną i .... średniej klasy wyposażeniem.
Przykładowo przy akcjach Oplowskich, z promocjami np 12 tys w dół można było w zeszłym roku kupić w podstawowej co prawda wersji ale nówkę Zafirę B za nieco ponad 60 tys zł.
Corsy są do dostania poniżej 40 tys...
It's nice to be important but more important is to be nice
Komentarz