Octavia Scout III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • martini73
    Ambiente
    • 2013
    • 167

    Zamieszczone przez voctawias
    Rzeczywiście ksenonów nie ma, teraz dopiero zauważyłem - myślałem że jest jak w RS standard, przy tej cenie to trochu przeginają.
    Zdecydowanie.
    Też myślę, że pakiet Amazing wkrótce będzie dostępny. Ale za to są nakładki na pedały za 350 PLN, z tego co pamiętam niedostępne dla RS :wink:

    Komentarz

    • marbab
      RS
      • 2009
      • 4842
      • Fiat
      • BMM 2.0 TDI 140 KM

      W CZ kazdy Scout jest ok 10000 tanszy. Najdziwniejsze jest ze jest tez tanszy od O3 4x4
      Marek



      Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
      Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

      Komentarz

      • metrotest
        Rider
        • 2006
        • 506
        • Volkswagen
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

        Zamieszczone przez piramida
        martini73, ponoć dsg lepiej rozmawia z tfsi niz tdi
        Test Golfa GTD z DSG. Testujący odradza DSG z uwagi na trzymanie zbyt niskich obrotów i zbyt wczesne redukcje.

        Komentarz

        • koko1
          Classic
          • 2010
          • 1

          jest Scout w konfiguratorze skody i co ciekawe zniknely wersje 4x4 z elegance

          Komentarz

          • Rok z Bagien
            L&K
            • 2010
            • 1172

            Zamieszczone przez koko1
            jest Scout w konfiguratorze skody i co ciekawe zniknely wersje 4x4 z elegance
            E tam, w cenniku normalnie są.

            Jest też 184 Km diesel z DSG i 4x4 za 115 kPLN.
            I właśnie nadszedł moment - po raz pierwszy - że żałuję swojej decyzji o zakupie 1.8 Tsi. :?

            W cywilnej (nie Scout) wersji taki dizelek idzie w 7,2 s. do 100.

            Komentarz

            • Prim
              L&K
              • 2013
              • 1040
              • Audi

              Rok z Bagien, no wlasnie... I pytanie: scout 184 tdi DSG 4x czy Elegance 184 tdi DSG 4x4 + Amazing + szklany dach/ columbus )

              Zastanawiam sie czy Skoda znajdzie klientów na scouta proponując w cywilnej wersji taki połączenie... Zaraz ma sie pojawić suv Skody - wtedy to juz w ogóle nie widze klientów na scouta... Szczególnie w takiej cenie.
              Paseratti B8 1.8 TSI DSG

              VW Jetta 1.2 TSI

              Komentarz

              • Rok z Bagien
                L&K
                • 2010
                • 1172

                Prim, no nie wiem.

                Ja jestem gorącym orędownikiem wszelkiej maści Scoutów, Alltracków, Allroadów, Outdoorów, Outbacków itd.
                Ale O III Scout jakoś tak wygląda, jakby go ktoś zrobił na siłę. :roll:
                Z kolei prześwit, większy skok zawieszenia i bardziej miękkie jego nastawy byłyby na co dzień pomocne. Ochronne plastiki także, tylko coś Skoda za drogo sobie za nie liczy.

                Na chwilę obecną Scout po doposażeniu jest za drogi.
                Cywilna wersja jest lżejsza, tańsza, szybsza i mniej pali (katalogowo). Ale i delikatniejsza i z mniejszym prześwitem.

                Trudny wybór.

                pzdr

                Komentarz

                • Prim
                  L&K
                  • 2013
                  • 1040
                  • Audi

                  No wlasnie ja tez jestem dużym wielbicielem tego typu samochodów - sa po prostu uniwersalne! Nie ukrywam ze czekałem na nowego scouta bo O3 bardzo mi pasuje i myśląc o wymianie auta za 3 lata stawiałem wlasnie na ten wybór. Wiem ze czasu jest jeszcze dużo ale na dzien dzisiejszy miałbym mega dylemat...
                  Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                  VW Jetta 1.2 TSI

                  Komentarz

                  • ketivv
                    L&K
                    • 2011
                    • 1155

                    jako, że kiedyś posiadałem skodowskiego a'la mini SUV-a czyli Yeti a kumpel miał O2FL Scout gdybym miał wybierać między tymi autami zdecydowanie wybrałbym Scouta

                    praktyczniejsze, szybsze, wygodniejsze i dużo bardziej ekonomiczne auto

                    Zamieszczone przez Rok z Bagien
                    Z kolei prześwit, większy skok zawieszenia i bardziej miękkie jego nastawy byłyby na co dzień pomocne
                    nie wierze w inny skok zawieszenia, nawet jeśli był takowy w Yeti to było to niewidoczne
                    mogę się mylić ale w Skodzie charakterystyka zawieszenia nie jest dostosowania do charakteru auta "all track"

                    no ale jakąś wadę musi mieć każde auto ;-)

                    co prawda go nie kupiłem ani nie kupię ale od początku serii Octavia Scout to dla mnie bardzo udane auto
                    w tańszym VAG-u zdecydowanie mój numer jeden

                    Komentarz

                    • Qgar
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 246
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      A czy ja dobrze widzę, że ani w cenniku ani w konfiguratorze nie ma haka dla scouta?
                      Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                      Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                      Komentarz

                      • Garret
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1196
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        Rok z Bagien, Scout II nie ma większego skoku zawieszenia ani bardziej miękkich nastaw :wink: twardy zawias o małym skoku - taki RS o 18cm prześwicie. Mnie to pasuje, bo auto mimo wyżej położonego środka ciężkości dobrze zachowuje się na zakrętach, ale mały skok szybko pokazuje swoje ograniczenia poza asfaltem :wink: Myślę, ze w Scoucie III będzie podobnie.
                        Ja po 2 latach użytkowania w czasie których zrobiłem 70k km jestem bardzo zadowolony z auta. Dużo długich tras, w zimie sporo jazdy w rejonie górzystym, często w kopnym sniegu. Fakt, że od "zawsze" byłem napalony na tego typu podniesione kombi 4x4, użytkując takie auto zyskałem potwierdzenie jego wszechstronności i wg mnie to znacznie lepsza opcja niż wszelkiej maści SUV-y (IMO)
                        Garret

                        -----------
                        Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                        Komentarz

                        • cysterniarz
                          RS
                          • 2008
                          • 1887
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          Zamieszczone przez Garret
                          użytkując takie auto zyskałem potwierdzenie jego wszechstronności
                          podpisuję się pod tym. jak trzeba to szybki, a potaplać się w błocie też czasem lubi :szeroki_usmiech
                          a podstawowa zaleta - ekonomiczny !

                          Komentarz

                          • klarus
                            Moderator
                            ModeratoRS
                            • 2013
                            • 6078
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            Garret, ketivv,cysterniarz, 100/100 nic dodać, nic ująć...po prostu obiektywne spojrzenie na to autko

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              klarus, odezwali się scouciarze
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • klarus
                                Moderator
                                ModeratoRS
                                • 2013
                                • 6078
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                piramida, no tak :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • spawalniczy
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 24

                                  Jakiś czas temu pisałem w tym temacie o moich dylematach:

                                  Mam pytanie do użytkowników aktualnej wersji Scouta. Jak to jest z twardością i wielkością skoku zawieszenia w tym modelu?

                                  Na co dzień jeżdżę Outbackiem, który ma 20 cm prześwitu i naprawdę solidny skok zawieszenia, do tego balonowe opony 225/60/17.
                                  W weekendy przesiadam się do Yeti mojej żony. Cały samochód uważam za bardzo fajny, ale najbardziej drażni mnie w nim twardość zawieszenia, mały skok i kretyńsko dobrany profil opon (które zamieniłem na inne i jest trochę lepiej). Dosyć często zjeżdżam na drogi gruntowe i leśne, mam więc bezpośrednie porównanie. Tam, gdzie przy szybkiej jeździe po nierównościach w Yeti kończą się możliwości zawieszenia, bo dobija, to w Outbacku dopiero zaczyna się zabawa. Jak to jest w Octavii Scout?

                                  Nowy model wydaje się ciekawy (mam tylko nadzieję, że prześwit będzie większy niż 17 mm i nie będzie miał profilu opony 50") i jak skończę przygodę z posiadanym subaru a producent nie wprowadzi na nasz rynek fajnej turbo benzyny, to O III Scout 1.8 tsi może będzie ciekawą alternatywą.
                                  Dzisiaj przejechałem około 60 km O3 Scout zarówno po autostradzie, jak i dziurawych drogach podmiejskich oraz moich lokalnych leśnych i polnych drogach gruntowych, po których na co dzień jeżdżę OBK i Yeti. Spodziewałem się "betonowego", zawieszenia, jak w Yeti, która ma problemy z pokonywaniem krótkich ale konkretnych nierówności w jezdni. Nieprzyjemnie wówczas dobija i podskakuje.
                                  Scout bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Zawieszenie jest sprężyste, ale na pewno nie można powiedzieć, że jest twarde i mało komfortowe. Pewnie wybiera zarówno mniejsze, jak i większe nierówności. Nie odczułem deficytu skoku zawieszenia znanego z Yeti. Samochód jest przy tym bardzo stabilny i o wiele mniej się przechyla na szybko pokonywanych zakrętach od OBK. Nie ma też nieprzyjemnego bujania nadwozia na nierównościach, które czasami jest odczuwalne w OBK. Jak dla mnie zawias Octavii, to idealny kompromis - zestrojony w bardzo spójny sposób - nie znalazłem jego słabych stron.
                                  Jeśli chodzi o prześwit, to niby tylko 17 cm z małym hakiem, ale podwozie jest idealnie gładkie i przy jeździe po wertepach ani razu nie zawadziłem podwoziem. Na trakcję też nie można narzekać, zarówno w błocie, jak i w kopnym piachu było ok. Bez najmniejszego problemu przejechałem odcinek z kopnym piachem i koleinami, gdzie kierownik busem miał poważne problemy.

                                  Ogólnie bardzo fajne auto. Szkoda, że testówka nie była z silnikiem benzynowym.

                                  Komentarz

                                  • kazik4x4
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2728

                                    Zamieszczone przez spawalniczy
                                    Bardzo pozytywnie się jednak rozczarowałem. .
                                    Pozytywnie to można być zaskoczonym a nie rozczarowanym.
                                    Rozczarowanie jest wrażeniem jakie odnosimy, kiedy spodziewaliśmy się czegoś super, ale nasze oczekiwania zostały zawiedzione.
                                    Taki mały OFFTOP, ale lubię poprawną polszczyznę.

                                    [ Dodano: Sro 08 Paź, 14 06:41 ]
                                    Zamieszczone przez marbab
                                    W CZ kazdy Scout jest ok 10000 tanszy. Najdziwniejsze jest ze jest tez tanszy od O3 4x4
                                    Więc jaki problem kupić w CZ?? (no o ile tylko są tańsze niż w Polsce)

                                    Komentarz

                                    Pracuję...