Zamieszczone przez Chris11
Nowa Skoda Superb III
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez perfexZamieszczone przez Chris11Trzecia sprawa... Spróbuj kupić nowe felgi aluminiowe za 20 jurków... Powodzenia. Nie mówiąc już o poduszce powietrznej, czy radiu.
I o tych 20E możesz zapomnieć... Przytoczona przez Ciebie najbogatsza wersja radia to koszt dla fabryki minimum 150 jurków...
Z tych dywagacji to wnioskuję, że producent to ma w ogóle nie zarabiać na aucie... Ma się cieszyć radością nabywcy.
Wszak, nie od dziś wiadomo, że świat jest pełen filantropów - szczególnie wśród producentów wszelkiej maści dóbr życia codziennego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11I o tych 20E możesz zapomnieć... Przytoczona przez Ciebie najbogatsza wersja radia to koszt dla fabryki minimum 150 jurków...
Z tych dywagacji to wnioskuję, że producent to ma w ogóle nie zarabiać na aucie... Ma się cieszyć radością nabywcy.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfexZamieszczone przez Chris11I o tych 20E możesz zapomnieć... Przytoczona przez Ciebie najbogatsza wersja radia to koszt dla fabryki minimum 150 jurków...
Z tych dywagacji to wnioskuję, że producent to ma w ogóle nie zarabiać na aucie... Ma się cieszyć radością nabywcy.
Przecież Ty idąc do pracy nie myślisz o tym, żeby zarobić pieniądze, ale przede wszystkim o dobru firmy i odbiorcy.
Komentarz
-
-
Ależ panowie zaśmiecacie wątek o SIII.
A jeśli chodzi O3 to po co Skodzie się zastanawiać nad jakimiś boczkami z materiału jak w 2014 osiągnęli najlepszą sprzedaż dla oktavi od początku jej produkcji, zresztą chyba wszystkie modele dobrze im się sprzedawały. Oszczędności poczyniły wszystkie marki i ten trend będzie kontynuowany czy nam się to podoba czy nie.jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Zamieszczone przez polrobOszczędności poczyniły wszystkie marki i ten trend będzie kontynuowany czy nam się to podoba czy nie.
Rozumieją to doskonale tylko mają swój rozum i potrafią oddzielić przysłowiowe ziarno od plew - czyli co jest lepsze a co gorsze i sobie nie tłumaczą tego jako - "to taki postęp, tak ma być i mam jeszcze chwalić, że jest gorzej"
To, że wszystkie marki oszczędzają gdzie się da z tym się zgodzę bo takie niestety czasy, auto ma być mozliwie najtańsze ale każdy oszczędza na swój sposób. Część robi to "w białych rękawiczkach" i tego od razu nie widać, znaczy oszczędza gdzie nie widać w myśl zasady czego oczy nie widzą tego sercu nie żal. A skoda (oraz kilka innych marek żeby nie było, że na skodę się uwziąłem) wyznacza tzw "nowe standardy" :wink: . Za które ja jednak podziękuję i tego "nie kupuję ( w przenośni i dosłownie). Chyba mam do tego prawo. Jak i do tego aby mówić, że mi się to nie podoba. A że mimo tzw "zdrady" skoda nie jest mi obojętna trzymam kciuki aby SIII był "na poziomie" bo jakby tak było z chęcią bym rozważył sztukę jak na niektórych tych atrakcyjniejszych wizualizacjach.
Tik -tak.... już niedługo się dowiemy.
Komentarz
-
-
Chris11, już powoli będę kończył te dyskusje, ale muszę Cię jeszcze przeprosić, bo nie zauważyłem/zapomniałem, że jeździsz O3 - na serio nie chciałem Cię obrazić ani robić personalnych przytykow. W ogóle uważam, że to miło, że tak cieszysz ze swojego nabytku
Odnosząc się jeszcze raz do cen i tego, czy rzeczywiście wysoka cena zakupu O3 jest uzasadniona, chciałem zwrócić Twoją uwagę jeszcze na takie aspekty:
- parę lat temu, przy okazji prezentacji platformy MQB, na której jest zrobiona również obecna Octavia, trabiono, że obniży to koszt produkcji 20-30% (w zależności od konkretnego modelu)!,
- jeśli orientujesz się trochę w kosztach producenta przy wytwarzaniu samochodu, to na pewno doskonale wiesz, że w tej chwili producenci dokładają, żeby samochody były gorzej wyposażone. Przykładem niech będą szyby na korbke w tylnych drzwiach - jest to dużo droższe obecnie rozwiązanie niż szyby sterowane elektrycznie, a poza tym dochodzą niemałe koszty związane z różnicowaniem wyposażenia...
Naprawdę nie ma co piac z zachwytu, że ta skoda taka dobra dla klientów jest i w ogóle amazing...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoChris11, już powoli będę kończył te dyskusje, ale muszę Cię jeszcze przeprosić, bo nie zauważyłem/zapomniałem, że jeździsz O3 - na serio nie chciałem Cię obrazić ani robić personalnych przytykow. W ogóle uważam, że to miło, że tak cieszysz ze swojego nabytku
Podchodze zdroworozsądkowo do auta i kalkuluję cenę do jakości. Jeśli w tych samych pieniądzach idzie dostać tak samo wyposażone auto u konkurencji to czekam na przykłady. Zaznaczam, że miękki boczek nie jest dla mnie priorytetem, więc może być nawet Dacia.
Wprowadzenie MQB obniżyło koszty produkcji, ale żeby to MQB wprowadzić to najpierw VW musiał wpompować miliony euro.
Proponuje jednak dalej się obrażać na VW za to, że chce osiągać zyski.
Jak już wyżej napisałem, cieszę się, że mamy w kraju osoby, które nie pracują dla pieniędzy, a satysfakcji swojego szefa.
Rozumiem, że jak Ty na dojazdy do pracy przesiądziesz się z auta na komunikację miejską, to też pójdziesz do szefa, żeby obciął Ci z wypłaty, bo mniej wydajesz?
Też będę kończył tą dyskusję, bo widzę, że to rozmowa jak z betonem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alonzo_Swoją drogą, tak na poważnie i bez naśmiewania się, chciałbym zobaczyć w różnych stron strzeloną tę odelżoną MQB jak sobie ona poradzi.
Gdzie tkwi to bezpieczeństwo jakieś nadzwyczajne, inne (lepsze?) niż w wielu innych porównywalnych autach?
W ogole w testach amerykanskiego IIHS Golf zostal wyrozniony jako: 2015 TOP SAFETY PICK wiec niby jest OK... choc wiadomo samochod lekki i w zderzeniu z wiekszym oraz ciezkim moze nie byc tak rozowo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Jeśli w tych samych pieniądzach idzie dostać tak samo wyposażone auto u konkurencji to czekam na przykłady. Zaznaczam, że miękki boczek nie jest dla mnie priorytetem, więc może być nawet Dacia
Wprowadzenie MQB obniżyło koszty produkcji, ale żeby to MQB wprowadzić to najpierw VW musiał wpompować miliony euro.
Proponuje jednak dalej się obrażać na VW za to, że chce osiągać zyski.
- mają przeznaczone środki na rozwój i właśnie wydali je na opracowanie platformy MQB,
- ktoś to dobrze skalkulował, że zwróci się dostatecznie szybko i jeszcze na tym zarobią.
Jeśli wierzysz, że "goście na górze" doszli do wniosku, że zrobią MQB, żeby pewien szacowny Nabywca z Polski się z tego cieszył, to możesz być w błędzie. I wcale nie wydaje mi się, żeby VW był jedynym koncernem, który inwestuje w rozwój, bo w przeciwnym razie fiat niezmiennie sprzedawałby 125P
Zamieszczone przez Chris11Rozumiem, że jak Ty na dojazdy do pracy przesiądziesz się z auta na komunikację miejską, to też pójdziesz do szefa, żeby obciął Ci z wypłaty, bo mniej wydajesz?
Zamieszczone przez Chris11Też będę kończył tą dyskusję, bo widzę, że to rozmowa jak z betonem.
[ Dodano: Sob 07 Lut, 15 11:40 ]
Aha, jeszcze jedno porównanie, skoro tak lubisz: niespełna 8 lat temu kupowaliśmy do domu telewizor plazmowy 42". Oczywiście technika poszła tak bardzo do przodu, że w tej chwili znacznie lepsze telewizory LCD w tym rozmiarze kosztują niespełna 1/10 tamtej ceny. Spora część wyposażenia, o którym piszesz, ma bezpośredni związek z technologią, także możnaby oczekiwać, że będzie ono również coraz tańsze (myślę, że np. MAXIDOT powinien również stanieć proporcjonalnie), jednak Ty upierasz się, że takie oczekiwania są bezpodstawne :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoWprowadzenie MQB obniżyło koszty produkcji, ale żeby to MQB wprowadzić to najpierw VW musiał wpompować miliony euro.
Proponuje jednak dalej się obrażać na VW za to, że chce osiągać zyski.
- mają przeznaczone środki na rozwój i właśnie wydali je na opracowanie platformy MQB,
- ktoś to dobrze skalkulował, że zwróci się dostatecznie szybko i jeszcze na tym zarobią.
Jeśli wierzysz, że "goście na górze" doszli do wniosku, że zrobią MQB, żeby pewien szacowny Nabywca z Polski się z tego cieszył, to możesz być w błędzie. I wcale nie wydaje mi się, żeby VW był jedynym koncernem, który inwestuje w rozwój, bo w przeciwnym razie fiat niezmiennie sprzedawałby 125P
Żeby pospawać w nowy sposób nowe blachy potrzebne są nowe roboty - też swoje kosztujące.
Żeby sprawdzać nową platformę pod kątem odpowiednio zrobionych zgrzewów potrzebne jest nowe narzędzie pomiarowe... Kolejne setki tysięcy Euro.
I można tak jeszcze mnożyć.
Także, to nie jest tak kolorowo, że ktoś powiedział: "Wiecie co? Wprowadźmy nową platformę do wszystkich aut, będziemy zarabiać majątek!".
Owszem - VW ma zapewne spory budżet rozwojowy, ale nie jest tak, że wprowadzenie MQB od razu przynosi zyski.
Myślisz, że nowa fabryka VW budowana pod Wrześnią idzie z bieżącej gotówki, którą tak ochoczo polski klient kupujący VW z miękkimi boczkami zostawia w salonie?
Nie - budowana jest z kredytów. Ciekawe dlaczego skoro przecież według niektórych tutaj VW zarabia miliardy na frajerach kupujących Skody z twardymi boczkami i gównianą belką skrętną?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alonzo_Ale przecież wiemy, że te NCAP-owe testy to pic na wodę.
Takie oto wnioski nasuwają się po przeczytaniu tematów o nowych modelach aut marki Skoda na forum ... miłośników Octavii 8)
Ale jak napisałem, że 1.7 diesel w I40 nie jedzie (bo naprawdę nie jedzie i to jest fakt) to zostałem od czci i wiary odsadzony.
Gdy ktokolwiek napisze coś pozytywnego o Skodzie na tym forum jest od razu krytykowany. O co tu chodzi???
Przepraszam to jeszcze forum miłośników, czy może już nienawidzących aut marki Skoda, bo sam już nie wiem.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
To, że ktoś jest miłośnikiem Skody, czy ma jakiś sentyment do tej marki wcale nie oznacza, że będzie bezkrytycznie się zachwycał każdym nowym produktem. Sam stałem ostatnio przed wyborem nowego auta - marka dowolna - i na rynku nie ma z czego wybierać - zawsze znajdzie się jakiś argument przeciw, więc wybór padł na Skodę - raczej poprzez przywiązanie do marki. A co do SIII - wnętrze wydaje mi się OK - zawsze to coś świeżego.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
Komentarz