Sam nosiłem się z zamiarem kupienia nowego Superba III po otrzymani vouchera, ale po wizycie w salonie stwierdziłem że Octavia III jakoś mocno nie ustępuje przestrzenią w środku oraz rozmiarem bagażnika, więc nie ma co przepłacać (a to są dla mnie priorytety w samochodzie)
żartujesz odnośnie tej przestrzeni w środku albo nie widziałeś tyłu Superba. Mało które autko ma porównywalną ilość miejsca z tyłu. Jednym z powodów wyboru S2 przeze mnie była nieznacznie większa cena, ale znacznie większa ilość miejsca z tyłu. O komforcie jazdy już nawet nie wspominam - jest duża różnica między O2 i S2. O2 zrobiłem ok. 80kkm, S2 ponad 100kkm - jakieś tam porównanie mam. Tak samo jak jest duża różnica wyciszenia między S2 i A6 - oczywiście na plus A6
Kolega się wypowiadał na temat S3 i O3 a tutaj podejrzewam że różnica jest mniejsza jeśli chodzi o ilość miejsca z tyłu. Zresztą nie wszyscy potrzebują takiej dużej przestrzeni jak jest w S2 jeśli chodzi o odległość do fotela kierowcy.
Dobrze że Skoda w S3 poszerzyła auto bo tutaj były pewne niedociągnięcia, a na długość to podejrzewam że 90% klientom wystarczyło by to co jest w O3 bo i tak jest tej przestrzeni więcej niż w większość aut z klasy średniej.
S3 nie ma mniej, a O3 też widziałem - nie da się porównywać do Superba
[ Dodano: Nie 28 Cze, 15 12:45 ]
Zamieszczone przez polrob
Zresztą nie wszyscy potrzebują takiej dużej przestrzeni jak jest w S2 jeśli chodzi o odległość do fotela kierowcy.
przecież pisał coś o priorytetach - duży bagażnik, dużo miejsca w środku... . Przecież oczywiste, że chociażby parkowanie S2 jest "prawie" tak samo łatwe jak CityGO - S2 ma swoje plusy ujemne
Jechałem testową skodą Superb w żorach salonie auto gazda wersja Laurin & Klement za około 150 tys i równiez tam było te słynne dudnienie które występuje także w naszych octaviach.. widać że po prostu takie robią teraz autka...
[ Dodano: Nie 28 Cze, 15 15:36 ]
tak jak koledzy wcześniej wspominali komfort i wykończenie na bardzo dobrym poziomie
za to silnik 2.0 TDI 190 km rzeczywiście nie zachwyca mocą...
marlej108,
jest na przykład 1.6 TDI 105KM Active w al. Krakowskiej w Jankach pod Warszawą
nibelung ,
Na pewno nie ma jeszcze tak od ręki S3. Dopiero zaczęły zjeżdżać samochody demowe do salonów (w ciągu ostatnich dwóch tygodni chyba). Tydzień temu w jednym z Warszawskich salonów to sam zdejmowałem te wszystkie nalepki ochronne i pokrowce w jakie jest ubrany nowy samochód :P (bo dopiero przyjechał).
rezon,
Kwestia subiektywna na temat przestrzeni. Obecnie mam S2 (nawiasem mówiąc będzie niedługo do sprzedania). Po wejściu do O3 pierwsze wrażenie było takie: miejsca jest mniej, ale i tak aż nadto. Dlatego teraz stoję przed wyborem czy O3 Style 1.4 TSI 150KM czy S3 1.4 TSI 125KM Active + dodatki. Cena taka sama, wyposażenie takie samo (w S3 Active nie będzie tylko przednich czujników parkowania i alufelg no i mniejszy silnik). To czego się obawiam to czy w O3 po przesiadce do klasy niżej nie będzie mi brakować jakiegoś komfortu powadzenia oraz wyciszenia auta. No i też czy 125KM to nie za mało.
Jeździłem kilkoma S3 u kilku dilerów. Oczywiście każdy to 2.0TDi L&K. Nikt niemiał TSI tylko tdi w różnych lakierach.
Odczucia co do silnika 190KM są takie że to auto przyspiesza jak góra 130KM, średnie spalania to 7-8l.
Jeden diler miał na bank zaczipowanego i dłubniętą skrzynię żeby podjarać ludzi ale nie chciał sprzedawca się do tego przyznać. Szedł dużo lepiej ale to i tak co najwyżej średnie osiągi.
Ogólnie 2.0tdi 190KM to mułowaty silnik.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to tylko w jasnych lakierach bo w ciemnych nie widać sylwetki, przetłoczeń i detali, wygląda podobnie o octavii i nie rzuca się w oczy.
W kolorach szary biznes i biały to prawdziwy kocur, na zdjęciach wygląda dużo gorzej niż naprawdę.
Wnętrze jak dla mnie idealne, taki styl mi odpowiada ale w ciemnych tapicerkach, brąz w L&K jest fajny choć trochę za ciemny bo zlewa się z fortepianowym dekorem i ciemną deską, ale jest jeszcze tylko do wyboru beżowy który według mnie jest jak dla starego dziadka. Wnętrze ma dużo płaskich powierzchni (drzwi, schowek pasażera, fotele) co w jasnym kolorze nadaje autu wewnątrz wygląd skrzyni.
W wersji Style kolor wnętrza czarny z dekorem ciemnego aluminium (które naprawdę jest ciemnie) powoduje wrażenie że wszystko sie razem zlewa, jest monotonne i nic się nie wyróżnia. Bardzo kiepsko to wygląda, dekor powinien być jak w S2.
Ogólnie kolorystyka wnętrza jest kiepska, najlepiej wypada L&K w brązie.
Zawieszenie DCC w komfort na dołach studzienkach i nalepionych kawałkach asfaltu fajnie to wytłumia i wycisza nawet na 19, za to na równej drodze przy szybszym wyprzedzaniu powoduje sztraszne kołysanie auta jakby wypadał z kolein, z włączonym lane asistant ma się wrażenie jakby auto zaraz miało wypaść z drogi albo w bujnąć siew wyprzedzane auto.
Sport na ładnej drodze jest przyjemny, sztywny ale nie twardy, też ładnie wybiera nierówności, na kiepskiej drodze trzęsie jak diabli.
Ogólnie auto fajne, jutro zamawiam tylko ze TSI choć sam jeżdzę TDI.
marekg, 190 dieslowskich koni nie jest mało wiec poradzi sobie z superbem tylko jest jeden szkopuł, moc dostępna pewnie w okolicy 4000 a przy normalnej jeździe wykorzystuje sie te 50-70% tak wiec nie czuć absolutnie tych 190 koni
A moze faktycznie to kwestia dotarcia silnika i dlatego te świeżutkie 190-tki wydają się takie mułowate? Czy ten jeden S3 co jechałeś nim nie miał większego przebiegu?
Nie patrzyłem na przebiegi. Przyjechał do dilera i następnego dnia zadzwonili żebym się przejechał, więc nie wiem ile w jeden dzień mógł nabić przebiegu.
Dotarcie nie robi takich różnic.
Ten mocniejszy w trybie S biegi zmieniał przy 4600-4700obrotów, te które słabsze przy 4200-4300.
Zwykłe przy 3800 traciły moc i żyłowały bez przyspieszenia silnik do 4200 zanim wbiły wyzszy bieg, wyraźnie samochód tracił przyspieszenie a jedynie ciągną dalej obroty.
Ten co był zachipowany ciągną równym tempem do tych 4600.
Po jeździe tym mocniejszym jak jechałem u innego dilera też 190KM to się pytałem czy to niejest 1.6 150KM bo takie wrażenie sprawiał.
W porównaniu do innych aut o różnych mocach to ten 190 jeździ jak 130-140KM max.
Kwestia subiektywna na temat przestrzeni. Obecnie mam S2 (nawiasem mówiąc będzie niedługo do sprzedania). Po wejściu do O3 pierwsze wrażenie było takie: miejsca jest mniej, ale i tak aż nadto. Dlatego teraz stoję przed wyborem czy O3 Style 1.4 TSI 150KM czy S3 1.4 TSI 125KM Active + dodatki. Cena taka sama, wyposażenie takie samo (w S3 Active nie będzie tylko przednich czujników parkowania i alufelg no i mniejszy silnik). To czego się obawiam to czy w O3 po przesiadce do klasy niżej nie będzie mi brakować jakiegoś komfortu powadzenia oraz wyciszenia auta. No i też czy 125KM to nie za mało.
Ja Cie rozumiem, zwroc uwage ze ten S3 active zostal w srodku bardziej zdziadzony niz to bylo przy S2 gdzie oprocz dekoru i innego wzoru tapicerki wszystko bylo takie samo jak w ambition. Teraz w active prawie nie ma zadnych chromow czy pseudochromow wewnatrz... wyglada toto troche jak Fabia w wersji active. Nawet ksztalt foteli zrobili teraz specjalnie inny...
Jak nie potrzebujesz duzego bagaznika to moze lepsza bedzie jednak bardziej wypasiona O3? Albo dolozyc do S3 ambition...?
Ale jakoś nie chce mi się wierzyć ze dealer chipowal od razu nowiutkie auto, prosto z lawety. A wszystkie te 190 były z napędem na przód czy 4x4?
Wszystkie jakimi jeździłem to 190KM i wszystkie były ośki.
Z moich doświadczeń to nic nowego, kwestia lepszej prezentacji,tak samo że demo to 100 jest najmocniejszy disel i 90% L&K. Tłumaczą L&K żeby było gdzie wszystkie bajery zobaczyć ale człowiek kupuje też oczami. Ale mniejsza z tym.
Jak to jest z Traffic Jam Assistant? W cenniku go niema.
Niby jak jest Lane Assistant i dokupi się aktywny tempomat to z nich korzysta TJA, czyli jak się ma te dwa systemy to i go się dostaje?
Lane assistant działa powyżej 65km/h, a w opisie TJA piszą że razem z LA utrzymuje samochód na pasię przy prędkościach poniżej 60km/h. Sugeruje to że to oddzielny system.
wcale nie były identyczne, szczególnie tapicerka szmaciana vs pseudo skóra czy alcantara
widać to szczególnie na tylnej kanapie - w szmaciakach są zaokrąglone tyły kanapy w kształt (za przeproszeniem) zadka, natomiast w plastikach jest na prosto.
kkkometa,
myślę że O3 pod względem komfortu, nawet nie ma co porównywać do S2 a gdzie tam do S3
Superb, jaki by nie był, to jest zupełnie inna liga pod tym względem.
zróbcie najpierw jazdę probną O3 pózniej S3 a potem gadajcie o wielkiej różnicy..
podobnymi wersjami i silnikami a nie że O3 bedzie 1,2 tsi a S3 2.0 TDI z adaptacyjnym zawieszeniem....
[ Dodano: Nie 28 Cze, 15 23:31 ]
wiadomo że S3 jest dużo lepsze ale nie pod względem komfortu.
S3 Jest jedynie troche miekksze i troche lepiej wyciszone... bez szału...
wiadomo że S3 jest dużo lepsze ale nie pod względem komfortu.
sądzisz, że Superb 3 jest mniej komfortowy od Octavii 3?
Ciekawa teoria...
Między S2 i O3 jest przepaść, więc myślę, że między O3 i S3 jest kanion a nie tylko przepaść.
wcale nie były identyczne, szczególnie tapicerka szmaciana vs pseudo skóra czy alcantara
widać to szczególnie na tylnej kanapie - w szmaciakach są zaokrąglone tyły kanapy w kształt (za przeproszeniem) zadka, natomiast w plastikach jest na prosto.
wlasnie ze w ksztalcie byly identyczne. Roznily sie tylko materialem i "przetloczeniami" i na siedzeniu i oparciu, ale ksztalt taki sam, prosze:
Między S2 i O3 jest przepaść, więc myślę, że między O3 i S3 jest kanion a nie tylko przepaść.
Między Superbem a Octavią zawsze będzie przepaść, tylko kupujący stawia sobie pytanie co wybrać. Sam miałem taki wybór, z tym że zamiast swojej OIII musiałbym kupić przynajmniej S2 Ambiente trochę doposazonego z silnikiem 2.0TDI 140KM a to już robiła się spora różnica w cenie (pomijając wygląd SII). SII z 1.6TDI odpada ponieważ OIII z 1.6 TDI jeździ przeciętnie. Z różnicą OIII i SIII będzie tak samo (chociaż osiągi 1.6TDI wyglądają podobnie w OIII i SIII).
zróbcie najpierw jazdę probną O3 pózniej S3 a potem gadajcie o wielkiej różnicy..
sugeruję odwrotną kolejność, a potem gadanie o braku różnicy. Tak jak pisali koledzy - nawet O3 do S2 różnica komfortu i przestrzeni jest wyraźnie widoczna.
Jestem po jeździe próbnej S3 190 KM Diesel DSG Laurin&Klement, powiem tak samochód ogromny co do komfortu to podobnie jak w O3 tylko sporo więcej miejsca - generalnie jeżdżąc codziennie O3 czułem się w S3 jak w domu
Auto moim zdaniem warte tych pieniędzy i gniecie nowego Passata w każdym calu
Jak dla mnie porównanie O3 do S3 to trochę dziwna kwestia bo to zupełnie inne klasy samochodu.
Komentarz