ps.2 VW znowu sie chwali, ze nowy Passat bedzie tanszy w produkcji... zastanawiam sie czy akurat tym warto sie chwalic jesli sie trzyma te sama cene na sprzedawany produkt.... tak samo sie chwalili ze Golf VI jest tanszy w produkcji niz V, ze Golf VII jest tanszy w produkcji niz VI, i ze Octavia III jest tansza w produkcji niz O2... czyli ze w sumie to wiecej na nas zarabiaja
Tańszy w produkcji, ale z każdym kolejnym modelem są one coraz bogatsze w wyposażeniu.
OIII jest tańsza w produkcji, ale w stosunku do OII ile dają w standardzie - nawet w najbiedniejszej wersji?
ps.2 VW znowu sie chwali, ze nowy Passat bedzie tanszy w produkcji... zastanawiam sie czy akurat tym warto sie chwalic jesli sie trzyma te sama cene na sprzedawany produkt.... tak samo sie chwalili ze Golf VI jest tanszy w produkcji niz V, ze Golf VII jest tanszy w produkcji niz VI, i ze Octavia III jest tansza w produkcji niz O2... czyli ze w sumie to wiecej na nas zarabiaja
Tańszy w produkcji, ale z każdym kolejnym modelem są one coraz bogatsze w wyposażeniu.
OIII jest tańsza w produkcji, ale w stosunku do OII ile dają w standardzie - nawet w najbiedniejszej wersji?
no w O3 to akurat masz zdziadzone tylne zawieszenie - belke co stuka - poczytaj watek w dziale o O3 - wychodzi na to, ze juz chyba polowa (???) posiadaczy O3 z forum ma te stuki...
a co do dolozonego sprzetu - to jaki? nawet odtwarzacza CD nie masz w standardzie - za to masz wejscie na USB - co jest TANSZE dla producenta... zreszta wlasciwie to wstyd ze producenci aut tak pozno na ten biznes wpadli - ze elektroniczne zabawki sa duzo tansze niz solidna trwala mechanika...
ps.2 swoja droga to CD pewnie w koncu odejdzie zupelnie do lamusa... (ale umieszczanie wejscia na plyty w O3 i G7 w ... schowku przed pasazerem to wyjatkowo kiepski pomysl - trudno zmienic plyte w czasie jazdy, jak ktos plyt a nie usb uzywa).
A Ty, klasycznie już dla siebie, jak zdarta płyta powtarzasz te same argumenty... Toyota Corolla nie ma belki z tyłu? Honda Civic nie ma belki z tyłu? Opel Astra nie ma belki??
Jakie dodatkowe wyposażenie? Proszę bardzo:
- poduszka kolanowa kierowcy
- system kontroli ciśnienia w oponach
- centralny zamek z pilotem
- gniazdo USB
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- kurtyny powietrzne
- no i wreszcie silnik TSI
Rozumiem, że to wszystko było w standardzie w najbiedniejszej wersji OII??
jako ze wlasciwie w ramach hobby (a moze raczej swoistego zboczenia...) sledze dosc uwaznie ceny za jakie mozna nabyc Skody (w przeciagu trzech lat mialem trzy - w tym dwie nowe z salonu), to ceny znam ciagle dosc dobrze...
Za wersje najtansza O2 z silnikiem 1.4 80 KM z WIELOWAHACZOWYM zawieszeniem (gdzie nic nie dudni, nie stuka...) z radiem Swing, z elektrycznie sterowanymi i podgrzewanymi lusterkami, kolem zapasowym, centralnym zamkiem z pilotem i standardowym wyposazeniem dla wersji active trzeba bylo w Krakowie zaplacic ok. 48k zl (potem jak wprowadzili Toura to ta cena spadla do ... 43k zl plus oczywiscie lakier metalizowany jak ktos chce...).
Nie bylo w najtanszej wersji O2 jak piszesz:
- poduszka kolanowa kierowcy
- system kontroli ciśnienia w oponach
- kurtyny powietrzne
- gniazdo USB
Teraz najtansza O3 bez zadnych dodatkow (jedynie z kolem zapasowym) to 52k zl czyli wiecej o 4k zl od najtanszej O2 z ww. wyposazeniem - za 52k zl mozna bylo wtedy miec O2 1.2 tsi z ww. wyposazeniem i na dodatek byla to wersja 1.2 tsi 105 konna a nie 85-konna. Do O3 z kolei nie dokupisz wielowahaczowego zawieszenia... dopiero jak sobie kupisz juz droga wersja 1.8 tsi... To ze belka jest gorsza widac po postach tu na forum, poszukaj czy ktos z posiadaczy O2 skarzyl sie na stuki w tylnym zawieszeniu tak jak to robia teraz posiadacze O3.... Zreszta sam VW belke daje tylko do najtanszego G7 w wersji 1.2 85 KM - inne wersje benzynowe maja juz wielowahacz. Robi to na pewno nie bez przyczyny.
Reasumujac - O2 byla nie tylko drozsza w produkcji, ale i ... tansza w sprzedazy bo byly na nia wieksze rabaty od Skody.
Co do ostatniego elementu ktory wymieniles jako plus - czyli: "no i wreszcie silnik TSI" to po pierwsze nie dla kazdego jest to zaleta... (wiekszy stopien komplikacji konstrukcji i potencjalna wieksza awaryjnosc w porownaniu z 1.4 MPI, brak mozliwosci montazu lpg) a po drugie 1.2 tsi 105-konne miales przeciez tez do wyboru...
Ta sama sytuacja zreszta co przy O2/O3 jest tez przy G6/G7 - producent wiecej na tych autach zarabia - ale przeciez o to wlasnie mu chodzi :-) Nie widze tylko potrzeby, zeby go jeszcze bronic... To samo zreszta jest w koncernie PSA/Citroen i innych.
Dziwne jest tylko troche to, ze producenci niekiedy wlasnie podaja nizsze koszty produkcji jako zalete, a cena pozostaje ta sama...
Jaki sens wiec bronic takich zachowan producentow? chyba zaden... skoro taniej produkuja to niech taniej sprzedaja :-) ale wiekszosc klientow o tym po prostu nie wie. Tak samo jak nie wie, jakie faktycznie mozna rabaty dostac i gdzie najlepiej kupic - po to mysle mamy m.in. nasze forum.
Za wersje najtansza O2 z silnikiem 1.4 80 KM z WIELOWAHACZOWYM zawieszeniem (gdzie nic nie dudni, nie stuka...) z radiem Swing, z elektrycznie sterowanymi i podgrzewanymi lusterkami, kolem zapasowym, centralnym zamkiem z pilotem i standardowym wyposazeniem dla wersji active trzeba bylo w Krakowie zaplacic ok. 48k zl (potem jak wprowadzili Toura to ta cena spadla do ... 43k zl plus oczywiscie lakier metalizowany jak ktos chce...).
Nie bylo w najtanszej wersji O2 jak piszesz:
- poduszka kolanowa kierowcy
- system kontroli ciśnienia w oponach
- kurtyny powietrzne
- gniazdo USB
Teraz najtansza O3 bez zadnych dodatkow (jedynie z kolem zapasowym) to 52k zl czyli wiecej o 4k zl od najtanszej O2 z ww. wyposazeniem - za 52k zl mozna bylo wtedy miec O2 1.2 tsi z ww. wyposazeniem i na dodatek byla to wersja 1.2 tsi 105 konna a nie 85-konna. Do O3 z kolei nie dokupisz wielowahaczowego zawieszenia... dopiero jak sobie kupisz juz droga wersja 1.8 tsi... To ze belka jest gorsza widac po postach tu na forum, poszukaj czy ktos z posiadaczy O2 skarzyl sie na stuki w tylnym zawieszeniu tak jak to robia teraz posiadacze O3.... Zreszta sam VW belke daje tylko do najtanszego G7 w wersji 1.2 85 KM - inne wersje benzynowe maja juz wielowahacz. Robi to na pewno nie bez przyczyny.
Reasumujac - O2 byla nie tylko drozsza w produkcji, ale i ... tansza w sprzedazy bo byly na nia wieksze rabaty od Skody.
Porównujesz ceny z końca produkcji OII do cen niedawno co wypuszczonego auta.
To tak, jak porównać teraz Passata B7, na którego dają teraz rabat 11 tysi zł z B8, który na wejściu będzie kosztował coś ok. 90 tysi.
I też będzie larum, jak to auta podrożały, bo przecież jeszcze niedawno można było kupić Paska za 70 tys. zł.
Porównujesz ceny z końca produkcji OII do cen niedawno co wypuszczonego auta.
Nie.
Cena 48k zl na O2 o ktorej napisalem byla taka od 2008 r. - a wiec dokladnie od polowy produkcji O2 - produkowanej w latach 2004-2012. Przy koncu to byl wlasnie Tour (2012) i cena spadla do 42,5k zl (dokladnie taka byla oferta krakowska za Toura bez zadnych dodatkow).
Mysle, jednak ze nie ma co sie spierac o meritum - nowe samochody sa tansze w produkcji ale nie sa juz tansze w sprzedazy - i to jest fakt z ktorym trudno polemizowac i o ktorym tutaj pisze. Skoro wiec O3 jest tansza w produkcji i to i jej cena powinna byc nizsza, ale... nie bedzie :-) skoro ludzie i tak kupuja - ot tak sie robi biznes - a koncern VAG chyba wie jak to robic skutecznie :-)
ps. swoja droga jakby zrobili takie coupe byloby super...
Netrvalo to dlouho. Od představení nové generace Volkswagenu Passat uplynulo pár dnů a už tu máme další (kromě základního sedanu a kombi) karosářské verze. Samozřejmě jde pouze o virtuální návrhy. Shooting brake má na svědomí X-TOMI
Ciężko się wypowiadać i wydać jednoznaczną opinię... Wiadomo, że O3 jest zdecydowanie większa, lżejsza, przestronniejsza... Wiadomo też, że się świetnie sprzedaje i mimo wytykanych w kóło wad (-) (które nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością) czeka się na nią nawet 9 miesięcy...... WIĘC JAKI ZROWOMYŚLĄCY PRODUCENT OBNIŻY CENĘ...?!?
marlej108, prowadzisz statystyki sprzedaży i napewno zwróciłeś uwagę, że w czerwcu (tak mi się wydaję) G7 wyprzedził O3 w sprzedaży dla Klienta indywidualnego - reakcja SKODY - nowy cennik od 07.07.2014 O3 -2900 PLN.
Jestem przekonany, że gdyby zainteresowanie było mniejsze cena już dawno byłaby niższa...
marlej108, prowadzisz statystyki sprzedaży i napewno zwróciłeś uwagę, że w czerwcu (tak mi się wydaję) G7 wyprzedził O3 w sprzedaży dla Klienta indywidualnego - reakcja SKODY - nowy cennik od 07.07.2014 O3 -2900 PLN.
Jestem przekonany, że gdyby zainteresowanie było mniejsze cena już dawno byłaby niższa...
No wlasnie ja tez tak mysle - skoro ludzie (firmy) kupuja - to po co obnizac cene? :-)
ps. info o znizce 2900 dalem rano w dziale o O3 - przy watku o cennikach. Tyle ze to jest 2900 na elegance...
ps. info o znizce 2900 dalem rano w dziale o O3 - przy watku o cennikach. Tyle ze to jest 2900 na elegance...
... no tak i to liftback... a na kombi chyba 2000 PLN - ale ruch jest
Floty już pewnie kończą wymiany O2 na 03 i wtedy albo Skoda obniży ceny albo nie będą to salony sprzedaży tylko galerie aut stojących sobie tam spokojnie na wystawie 8 miesięcy do zmiany ekspozycji :szeroki_usmiech
Cena 48k zl na O2 o ktorej napisalem byla taka od 2008 r. - a wiec dokladnie od polowy produkcji O2 - produkowanej w latach 2004-2012. Przy koncu to byl wlasnie Tour (2012) i cena spadla do 42,5k zl (dokladnie taka byla oferta krakowska za Toura bez zadnych dodatkow).
No to dajmy OIII jeszcze dwa lata i zobaczymy, jaka będzie cena.
Jak sami słusznie zauważyliście - już zaczyna tanieć.
Zreszta sam VW belke daje tylko do najtanszego G7 w wersji 1.2 85 KM - inne wersje benzynowe maja juz wielowahacz. Robi to na pewno nie bez przyczyny.
Jeśli chodzi o belkę w G7 to mają ją wszystkie wersje poniżej 120kM czyli silniki 1.2 85 i 105KM a także diesel 1.6TDI.
Na niemieckiej stronie VW pojawił się już konfigurator nowego paska. Trendline wygląda nieciekawie na 16 kółkach, zresztą według tych zdjęć to i 17 wygląda mizernie
Prawde mowiac w niemieckim konfiguratorze jakos ten nowy Passat juz tak ladnie jak na fotkach nie wyglada... powinni sobie ten konfigurator nieco graficznie poprawic.
na dodatek teraz do Passata mozna wybrac dwie trzy wersje w wersji comfortline wygladu wnetrza - jedna czarna i dwie bezowe - gdzie jedna jest cala bezowa (dla mnie przepiekna) a druga ma czarna czesc - czyli podloge. W nowym juz tej wersji calej bezowej nie ma. Podobnie jak bylo w Skodze z Superbem - przed FL byl wybor dwoch wersji bezowej tapicerki (razem z podloga albo z podloga czarna) a po FL ten wybor zniknal. Zaraz ktos powie - praktyczniej zeby podloga byla czarna bo sie bezowa od razu brudzi - no dobra, ale nie kazdy patrzy tylko na strone praktyczna i zawsze dobrze miec wybor. Na dodatek od zeszlego roku VW na sile daje jako darmowy tylko lakier szary urano, ktory prawde mowiac wyglada dziadowo - ani to naprawde szary, ani czarny... takie niewiadomo co. Moze licza na to, ze kazdy (poza firmami) od razu bedzie doplacal za inny lakier.
i na koniec mam pytanie - a jaki czynnik jest w klimatyzacji w nowym Passacie? dotychczasowy czy ten nowy niby mozliwie niebezpieczny i na pewno drogi - 1234(s)yf? bo jakos cicho w tym temacie w info od producenta.
Komentarz