Panowie przymierzał ktoś mże fotelik Romer King Plus (9-18)do O1 ? leży to dobrze w profilu siedzenia? czy lepszy bedzie Maxi Cosi Priori XP (tylko bez sensu z tym brakiem zagłówka tutaj)
Foteliki do octy
Zwiń
X
-
Właśnie byłem dziś w jednym z Gdańskich sklepów z fotelikami. Oglądałem i przymierzałem Maxi Cosi Tobi bo to jest mój typ który mam zamiar niedługo kupić. Fotelik pasuje do O1 i jest fajny. Sprzedawca polecił mi jeszcze jako (jego zdaniem) nieco lepszy BeSafe Izy Comfort. Ten fotelik też przymierzałem i też pasował. Podobno ma lepszą tapicerkę a na pewno ma możliwość zwiększenia pochylenia fotelika do tyłu (lepszy komfort spania).
Czy ma ktoś doświadczenia z tym fotelikiem???
Ceny są takie same (BeSafe kilkanaście zł tańszy-po rabacie).strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RABINJa też mam tobika i jestem bardzo zadowolony. Mały siedzi, śpi w nim i nie ma problemów POLECAM
- spory zakres i wygodny sposób regulacji pochylenia,
- dobrze rozwiązane pasy (usztywnienia podnoszące je, kiedy są odpięte - ułatwienie przy wsiadaniu) i precyzyjna klamra - o niebo lepsza niż w Recaro Young Sport, który mam w Krowie (żona zabrała tobika do swojej bryki właśnie z tego powodu 8) ),
- ważne zwłaszcza dla młodszych dzieciaków - wysoko umieszczone siedzisko (pod nim jest coś w rodzaju bazy, wokół której owijamy część biodrową pasa mocującego). Dużo lepsze widoki przez okno ;-)
Nawiasem mówiąc, żona ma Suzuki SX4, który oprócz swej ogólnej wysokości, ma tylną kanapę nieco wyżej, niż przednie fotele. W połączeniu z wysokością Tobi powoduje to, że mój trzyletni Krzyś ma fantastyczne widoki nie tylko na boki, ale i do przodu (!), nad oparciem fotela :-):
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
...ale czy ktoś z Was ma lub miał do czynienia z fotelikiem BeSafe Izy Comfort X3???
Chce kupić fotelik 9-18kg i ogólnie moim typem jest zachwalany przez was Tobi ale w sklepie sprzedawca polecił mi właśnie w/w BeSafe jako (jego zdaniem) nieco lepszy, gdyż ma możliwość zwiększenia kąta pochylenia do tyłu (np do snu) i lepszy materiał.
W porównaniu w testach wychodzi tak samo jak Tobi a i cena jest taka sama.
[ Dodano: Sob 10 Wrz, 11 04:51 ]
strazakp napisał/a:
ma możliwość zwiększenia pochylenia fotelika do tyłu (lepszy komfort spania).
Tzn. odchyla się bardziej niż Tobi :?:strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
ja mam maxi cosi pebble + family-fix + pearl; ciekawy zestaw, łatwo się korzysta z opcji wpinania fotelika '0'; postaram się podrzucić fotki dzisiaj popołudniu, bo w tej chwili nie dysponujęNie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...
mój szkodnik
Komentarz
-
-
Dowiadywałem się w lokalnych salonach o fotelik dziecięcy z katalogu akcesoriów Skody.
Fotelik dziecięcy ISOFIX G 0/1 (5L0 019 905) - cena ok 1300zł
Rama RWF do montowania tyłem do kierunku jazdy (DDF 000 003A) - ok 820zł
Ceny kosmiczne, nawet nie można go obejrzeć i przymierzyć. Dostępny na zamówienie, czas realizacji ok 9 dni.
Dużo taniej wyjdzie kupując ten sam fotelik w sprzedaży od producenta.
Na rynku niemieckim sprzedawany jest jako Wavo Fix XL, u nas Fair Bimbo Fix G 0/1.
Przypominam się z prośbą o zamieszczenie fotek, opinii z używania modeli montowanych tyłem do kierunku jazdy szczególnie na kanapie O2.
Komentarz
-
-
Ja, a w zasadzie mój synek, od ponad roku użytkuje BeSafe IZI Combi X3 Isofix. (9-18 kg)
Zalety:
-Możliwość zamontowania tyłem i przodem do kierunku jazdy. My używamy go w pozycji tyłem do kierunku - najbezpieczniejsza dla dziecka. O zaletach jazdy tyłem możecie poczytać w necie. Polecam!
- Bardzo dobre wyniki w testach
-Wysoka pozycja
- Montaż za pomocą isofix
- Regulowany, sztywny zagłówek
-Fotelik jest bardzo dobrze wykonany, materiały świetnie spasowane, estetyczny
Wady:
- CENA! niestety jest to chyba jeden z najdroższych produktów na rynku.
- Niezbyt przyjemny montaż, ze względu na gabaryty i podporę.
- Gabaryty - po zamontowaniu w O1 na przednim fotelu zostaje bardzo mało miejsca. Osoby o wzroście już ok 170 wcm moga zapomnieć o zmieszczeniu się bez dotykania kolanami schowka. Na szczęście żona jest niska, a ja jako pasażer nie jeżdżę :wink:
- Mimo możliwości regulacji nachylenia siedziska (całkiem sporej) po zamontowaniu do isofix w O1 nie można ustawić fotelika do pozycja "na śpiocha".
Podsumowując polecam fotelik, ze względu na świetną jakość wykonania, solidną konstrukcję, i komfort psychiczny, że dziecko jedzie dobrze zabezpieczone. Do O1 tylko jeżeli na przednim fotelu będzie jeździł ktoś o wzroście max 160-165 cm. W O2 powinno być juz dobrzeByła: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Komentarz
-
-
Foteliki tyłem do kierunku jazdy najlepiej montować na isofix (zresztą każdy jak jest możliwość)
Nie wiem jak Tobi ma mocowane pasy, ale koniecznie przed zakupem sprawdź jak fotelik wchodzi do auta . Czy np. pasy są wystarczająco długie aby go dopiąć. Zawsze możesz podjechać do jakiegoś sklepu i zrobić przymiarkę.
Z tych tyłem do kierunku jazdy jest jeszcze recaro(nie pamiętam oznaczenia) ale strasznie wielka kobyła :twisted:
pozdr.Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Komentarz
-
-
hizoku, ja miałem w Avensisie Concord Ultimax i spośród fotelików tyłem do kierunku jazdy z kategorii 0-18kg (tak naprawdę, to ani od 0, ani do 18, ale mój Krzysiek jeździł w nim naprawdę długo) to był naprawdę udany model, a do tego stosunkowo małogabarytowy. U mnie to miało kluczowe znaczenie, bo "japończyki" z natury rzeczy mają krótkie pasy z tyłu i trzeba bardzo uważać kupując jakikolwiek fotelik mocowany na pasach. Concorda mogę ogólnie rzecz biorąc polecić, jeśli komuś latorośl "wychodzi" już z nosidełka. U nas było to przy wadze "użytkownika" ok. 8 kg (a niby nosidełka są do 13, buahahaha :lol: ), natomiast przesiadka na kategorię 9-18kg (Maxi Cosi Tobi) nastąpiła przy ok. 12-13kg. I przez cały ten czas sprawdzał się całkiem dobrze, później przewaga Tobiego była już odczuwalna.
A cena - na początku 2009 roku w sklepach typu "Świat Dziecka" kosztował trochę ponad 1000 zł, dochodził nawet do prawie 1200 :shock: . Natomiast na Allegro, nawet w sklepach z odbiorem w Warszawie, dało się kupić poniżej 800 zł - jak to też ja uczyniłem, uprzednio przymierzywszy fotelik w Świecie Dziecka :lol::
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Ja zdecydowałem się na CabrioFix na bazie FamilyFix. Ale są tutaj dwie rzeczy nie dające mi spokoju. Stąd pytanie do osób, które używają / używały podobnego zestawu.
1. Czy normalnym objawem jest, że fotelik po zapięciu w uchwytach IsoFix - ma możliwość poprzecznych ruchów i do w dosyć dużym zakresie (około 3 centymetrów)? To co mnie niepokoi starałem się pokazać na poniższym filmie... Może to kwestia tego, że nie bardzo wiem jak montuje się taki fotelik w samochodzie? Wiem, że prawdziwi mężczyźni czytają instrukcje obsługi na samym końcu, ale po długich bojach ja się załamałem. :lol: Niestety odpowiedzi na to pytanie tam nie znalazłem...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1-ykXGd4cLM[/youtube]
2. W instrukcji która wygrzebałem na necie okazało się, że brakuje mi jednego elementu - tzw. prowadnic IsoFix. Zestaw funkiel nowy ze sklepu, więc nie dawało mi to spokoju. Okazuje się, że nie ma śladu po tym elemencie w dołączonej do zestawu instrukcji. Znaczy się tak powinno być. Ale czy taka prowadnica nie stabilizowała by troszkę ruchów pokazanych w punkcie 1? Poglądowe zdjęcia - prowadnica widoczna w Golfie oraz elementy solo (można je kupić na ebay'u):
Tak to wygląda u mnie w Elegantce:
Czuję jakiś taki niesmak. Niby Skoda jest pozycjonowana na tej samej półce co Golf, ale to rozwiązanie z zameczkiem błyskawicznym + fotelik z IsoFix'em i 3 centymetrowa jazda fotelika na zakrętach jakoś nie daje i spokoju... :roll:
BTW - z ciekawostek które udało mi się wygrzebać na ebay'u - dla tych którzy nie mają IsoFix'a w aucie można dokupić adapter (poniższy przykład dla Passata 3B 3BG i tutaj też widać plastikowe prowadnice). Być może będzie pasował do innych samochodów.
Czy Wasze foteliki też mają mają tendencję do takiego poprzecznego przemieszczania się? Czy robię z igły widły bo tarcie fotelika z dzieciakiem uniemożliwi takie ruchy na zakrętach? :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SP9XWWJa zdecydowałem się na CabrioFix na bazie FamilyFix. Ale są tutaj dwie rzeczy nie dające mi spokoju. Stąd pytanie do osób, które używają / używały podobnego zestawu.
1. Czy normalnym objawem jest, że fotelik po zapięciu w uchwytach IsoFix - ma możliwość poprzecznych ruchów i do w dosyć dużym zakresie (około 3 centymetrów)? To co mnie niepokoi starałem się pokazać na poniższym filmie... Może to kwestia tego, że nie bardzo wiem jak montuje się taki fotelik w samochodzie? Wiem, że prawdziwi mężczyźni czytają instrukcje obsługi na samym końcu, ale po długich bojach ja się załamałem. :lol: Niestety odpowiedzi na to pytanie tam nie znalazłem...
w zestawie z podstawką (przynajmniej u mnie) były 2 żółte uchwyty centrująco-ułatwiające trafienie - praktycznie identyczne jak te widoczne na obrazku od golfa
Zamieszczone przez SP9XWW2. W instrukcji która wygrzebałem na necie okazało się, że brakuje mi jednego elementu - tzw. prowadnic IsoFix. Zestaw funkiel nowy ze sklepu, więc nie dawało mi to spokoju. Okazuje się, że nie ma śladu po tym elemencie w dołączonej do zestawu instrukcji. Znaczy się tak powinno być. Ale czy taka prowadnica nie stabilizowała by troszkę ruchów pokazanych w punkcie 1? Poglądowe zdjęcia - prowadnica widoczna w Golfie oraz elementy solo (można je kupić na ebay'u):
Obrazek Obrazek
Zamieszczone przez SP9XWWTak to wygląda u mnie w Elegantce:
[ciach...]
Czuję jakiś taki niesmak. Niby Skoda jest pozycjonowana na tej samej półce co Golf, ale to rozwiązanie z zameczkiem błyskawicznym + fotelik z IsoFix'em i 3 centymetrowa jazda fotelika na zakrętach jakoś nie daje i spokoju... :roll:
BTW - z ciekawostek które udało mi się wygrzebać na ebay'u - dla tych którzy nie mają IsoFix'a w aucie można dokupić adapter (poniższy przykład dla Passata 3B 3BG i tutaj też widać plastikowe prowadnice). Być może będzie pasował do innych samochodów.
Obrazek
Czy Wasze foteliki też mają mają tendencję do takiego poprzecznego przemieszczania się? Czy robię z igły widły bo tarcie fotelika z dzieciakiem uniemożliwi takie ruchy na zakrętach? :?:
jak fotelik jest dobrze ustawiony to się nie przemieszcza mimo takiej możliwości przy takim mocowaniu w samej szynie. pamiętaj że podstawka + fotelik + dziecko leży na siedzeniu (a teki zestaw już trochę waży) i jest lekko podpatre nogą od FamilyFixa
a odnośnie zameczków - to uważam że jest to super rozwiązanie, już tłumaczę dlaczego.
uchwyty są łatwo dostępne, ale ani nie są wyczuwalne przez pasażerów tylnej kanapy
natomiast a dzięki zamkom nie szpecą; montowałem kilka dni temu swój zestaw w astrze III - masakra; kolanem dusisz siedzenie, obiema rękoma rozchylasz szczelinę między siedziskiem a oparciem, i tu jakby zaczyna brakować ci kończyn - bo trzeba jeszcze po takim 'wyłonieniu' nasadzić uchwyt mocujący podstawkę; dramat... przy przekładce spowrotem do skody - bajka; 1 myk i zamontowane.
patrząc ogólnie na Twojego posta widzę że trochę jesteś podłamany - uważam że niepotrzebnie; cokolwiek byś na IsoFixa kupił miałoby tendencję do latania na boki w pewnym zakresie; a uważam że zestaw Maxi-Cosi jest przedni - w szczególności że pasują 2 foteliki
ufff... pozdrawiamNie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...
mój szkodnik
Komentarz
-
-
grajewiak, dzięki za foto. Jak oceniasz zakres pochylenia fotela?
Ten fotelik to chyba najlepsze wybór do OII z montowanych tyłem. Jeszcze się zastanawiam nad BeSafe IZI X3. A gdzie kupiłeś ten fotelik Fair?
SP9XWW, byłbym zawiedziony gdyby miał się tak ruszać na boki, nie czytałem do tej pory żeby ktoś się na to skarżył, więc może coś nie prawidłowo jest u Ciebie?
Komentarz
-
-
SP9XWW, dziwnie montujesz tą bazę czemu jej nie docisnąłeś do oparcia siedzenia??? Po zamontowaniu bazy do isofixów musisz ją energicznie docisnąć do oparcia siedzenia. Wtedy siedzi mocno i pewnie :roll:
Jeśli nie wiesz o co mi chodzi to o czynność na obrazku nr 4Szarpnij sukę w kierunku oparcia a wtedy mocno i pewnie się zaprze o oparcie i nic nie bedzie latać
a te żółte prowadnice wcale się nie przydają
Ps czemu przepłaciłeś kupując nowy?? Dopiero co dałem ogłoszenie że sprzedaję używkę 100% idealna za połowę tego co Ty pewnie zapłaciłeś :roll: Ehhh czego Wy tak się boicie, nie szkoda wam kasyZałączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maxpaynemmSP9XWW, dziwnie montujesz tą bazę czemu jej nie docisnąłeś do oparcia siedzenia??? Po zamontowaniu bazy do isofixów musisz ją energicznie docisnąć do oparcia siedzenia. Wtedy siedzi mocno i pewnie :roll:
Po pierwsze. Żeby zwiększyć siłę docisku producent stosuje zasadę dźwigni (pierwszy i drugi obrazek). Ja dociskałem bazę równomiernie do oparcia. Stąd brak wystarczającej siły docisku (wideo jest poglądowe - baza celowo jest odsunięta aby pokazać zakres ruchu).
Jak bardzo baza powinna być dociśnięta - widać w części obrazka zaznaczonej czerwonym kółkiem. Podejrzewam, że taki docisk zadziała wystarczająco aby tarcie unieruchomiło bazę w fotelu. W każdym razie - praktyka montażowa czyni mistrza! 8) Jutro zasuwam na parking trenować prawidłowe dociskanie bazy do fotela. :lol:
Komentarz
-
-
hizoku, co do pochylenia to wg mnie było ok jak jeszcze mój urwis był leżący tylko (5 miesięcy), teraz ma trochę ponad półtora roku i jeszcze spokojnie się w foteliku mieści i co najważniejsze lubi w nim jeździć.
Moim zdaniem warto w to zainwestować bo ta sztywna podstawa daje nie tylko bezpieczeństwo ale i fotelik wyżej jest więc dziecko więcej widzi i nie ma nic przeciwko do jeżdżenia tyłem.
Masz jeszcze fotkę z dzieckiem (6 miesięcy):
Fotelik kupiłem na allegro za 1300 z podstawą.
maxpaynemm, nie szkoda mi kasy tak jak nie szkoda mi było kasy na auto z ESP i poduchami. Taki rodzaj ubezpieczenia
Komentarz
-
Komentarz