Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • barteq
    Rider
    • 2011
    • 309
    • Opel

    Znalazłem taki olej LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40
    Specyfikacja:
    Lepkość kinematyczna w 100oC - 14,12 mm2/s
    Temperatura płynięcia - -39 oC
    Temperatura zapłonu - 242 oC
    Liczba zasadowa (TBN) - 7 mgKOH/g
    Wskaźnik lepkości - 172
    Lepkość HTHS w 150 oC - 3,66 mPas
    Lepkość strukturalna (CCS) -30 oC - 5240 mPas
    Odparowalność, test NOACK - 7,4 % m/m

    Wg specyfikacji jest rewelacyjny, szczególnie CCS i bije wszystkie inne 5w40 505.01, tylko, że papier przyjmie wszystko a jak jest w rzeczywistości? Może ktoś miał zalany taki olej i może coś powiedzieć -porównać z innymi?

    Bo np Valvoline DuraBlend Diesel 5w40 ma:
    SAE 5W-40
    Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 14.0
    Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 84
    Viscosity Index 169
    Viscosity, mPa.s –30°C. <6600
    TBN, mg KOH/g 7.6
    Pour Point, ºC -42
    Specific Gravity @ 15.6°C. 0.854
    Flash Point, COC, ºC. 234

    I tu CCS różni się znacznie, ale no właśnie jak jest w praktyce?
    np valvo lałem w poprzednim aucie, co prawda benzyna ale silnik chodził w nim tak cicho, że szok (w środku auta kompletnie nie było słychać silnika)a na mobilu chodził dużo głośniej. (dodam że to auto było bardzo słabo wygłuszone). W zimie również przy nawet największych mrozach chodził jak zegareczek. (ten valvo co lałem do benzyny też miał ccs 6600 )

    Może ktoś z forumowiczów użytkował/uje taki olej? Bo ciągle przewijają się tu oleje kilku marek oferowanych przez tutejszych sprzedawców.


    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

    Komentarz

    • gruto
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1262
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      ,
      Zamieszczone przez Pidziek
      .magia Castrola jak widać działa :roll:
      hmm magia castrola ......(miałem shela mobila , i na castrolu pracuje najbardziej atłasowo - Tak słyszę różnicę - to moja czwarta octavia )
      Śledzę wasze wypowiedzi od pół roku ,i nadal nie wiem jaki olej kupić ! .......no nie powiem kolega Inova swoimi wypowiedziami zaraził mnie do Fuchs'a , ale ciężko go dostać ,nie mam pewnego źródła , a z internetu boję sie kupić

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez barteq
        Może ktoś z forumowiczów użytkował/uje taki olej?
        o LOTOSIE TRAFFIC PRO 505.01 5W40 było już w tym wątku niejedokrotnie (strona 131). :wink: Jeden z kolegów pisał że nieźle się za nim najeździł po sklepach nim ten olej kupił. W Inter Carsie można go kupić http://sklep.intercars.com.pl/?grut=...KLEP&notitle=1 był do dostania ale i nie tylko http://sklep-oleje.pl/LOTOS_TRAFFIC_...40_4L-558.html

        Odnośnie Lotosa Trafic Pro warto poczytać karty PDS i SDS (ogólnie produkt o dobrych parametrach - ciekawe jak sprawuje się w silniku). http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • barteq
          Rider
          • 2011
          • 309
          • Opel

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          o LOTOSIE TRAFFIC PRO 505.01 5W40 było już w tym wątku niejedokrotnie.
          Coś kojarzę ten post, poszukam i poczytam o tym lotosie

          PAOLO ESCO, a mógłbyś napisać coś o tym valvoline? oprócz danych z kartki, które jak widać nie są rewelacyjne? :wink:

          Aha i jeszcze pytanie co do sklepu http://sklep-oleje.pl/ czy to pewny sklep i bez obaw można tam kupować oleje ?


          OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez barteq
            czy to pewny sklep i bez obaw można tam kupować oleje ?
            TAK to strona internetowa kolegi RobertM http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=46606&start=0
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Zamieszczone przez barteq
              Aha i jeszcze pytanie co do sklepu http://sklep-oleje.pl/ czy to pewny sklep i bez obaw można tam kupować oleje ?
              ten sklep = ten user : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=46606
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Co do Valvoline to masz w wątku dużoooo konkretów na temat tego oleju i Valvoline XL III 5W30 którego zalałem do BXE ...powiem szczerze że o ile w lecie silnik na nim pracował "normalnie" to w zimie, podczas rozruchu porannego cierpiał ( i ja z nim :wink: ) przez pierwsze kilka minut mocne katusze ... byłem z niego mocno niezadowolony i na zimę go nie polecam ( to samo dotyczy DuraBlend) - krzywdy na nim silnikowi nie zrobisz olej przyzwoity ... ale CCS bardzooo słaby a do tego NOACK Valvoline poniżej oczekiwań ( przeciętna baza).
                Lotos Trafic Pro ma zarówno CCS jak i NOACK bardzo dobre! i naprawdę nie ma czym się powstydzić. Kiedyś zestawiłem parametry Amsoila AFL 5W/40 i Lotosa Trafic Pro - czywiście oleje teoretycznie z innych "półek" ale naprawdę Trafic Pro nie ma czym się powstydzić przed inNymi "super" produktami.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • barteq
                  Rider
                  • 2011
                  • 309
                  • Opel

                  PAOLO ESCO, wielkie dzięki


                  OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                  Komentarz

                  • ZYBI68
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 697
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    PAOLO ESCO, jak byś mógł porównać Lotosa Trafic Pro z TITAN GT1 5W-40(jak byś dorwał to dorzuć 5W40 XTL) oraz Amsoila AFL 5W/40, Millers Oils XFS 5W-40 i na końcu LOTOS QUAZAR 5W40 co przemawia za a co przeciw. Wiem nie powinno ale dorzuć LOTOS QUAZAR C3 5W30 i Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL z Millers Oils XF Longlife 5W-30 dzięki
                    Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                    Komentarz

                    • gruto
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1262
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      jaki jest czas leżakowania oryginalnego zamkniętego oleju - od daty produkcji , która jest wydrukowana na butelce ?

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        Zamieszczone przez gruto
                        jaki jest czas leżakowania oryginalnego zamkniętego oleju - od daty produkcji , która jest wydrukowana na butelce ?
                        Wszystko zależy od warunków w jakich jest składowany, w Lotosie jest trzy lata.
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • gruto
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1262
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Ludzie kurw... co jest grane ?? dzwonie do nas do hurtowni z olejami i castrol Edge 5W30 - podobno to samo co SLX --za 4 litry chcą 250 zł, a za litr SLX'a ok 95zł a u kolegi ICE z ocp podobno istnieje 15 lat i jest pewny - ten sam olej kosztuje 120 zł za 4L a ten SLX ok 40 zł /za L :shock: . Czy ktoś mi wytłumaczy co tu jest grane ?? mam 41 lat , ale takiego wała jeszcze nie widziałem Ja rozumiem różnicę 50 zł , ale 130 zł !!! wtf !! - o co tu kaman .

                          [ Dodano: Pią 30 Gru, 11 13:32 ]
                          No nic - otwieram firmę , sprowadzam oleje od kolegi ICE sprzedaje o 30 zł drożej na Śląsku , i wykurzę tamtą hurtownię w której są wiecznie kolejki i ceny kurw... z kosmosu !!!

                          Komentarz

                          • parasite
                            L&K
                            • 2011
                            • 1368

                            Magia CRISTIANO RONALDO
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz

                            • Ayu
                              RS
                              • 2009
                              • 4154

                              gruto, ale już masz dostawcę na Śląsku - kilka postów wyżej kolega loru podał. Poza tym jak kupujesz u sprzedawcy z forum nie od siebie z regionu często koszt przesyłki się zwraca przy kupnie zestawu filtrów.

                              Komentarz

                              • gruto
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1262
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                hotrain, pier....filtry , nie mogę przeginać , bo w serwisie nie dostane upustu - już boję się z olejem nie nadwyrężyć tego :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • Ayu
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 4154

                                  Jeśli miałbym jeździć do serwisu gdzie mam się bać że przyjadę w własnymi częściami... zmieniłbym serwis :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • dragster
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 895
                                    • Honda

                                    gruto, najbliżej w Rybniku są 2 ASO: Margo i Magro. Może któryś z nich jest tańszy?

                                    eaglemirek jeździ do ASO do Czech, warto zapytać jak tam do tego podchodzą
                                    Silnik R18A2.
                                    http://www.dadrl.org.uk
                                    http://www.lightmare.org

                                    Komentarz

                                    • gruto
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1262
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      dragster, jadę do rudy śląskiej do emidy raz ze ceny , co do rybnika mmam niemiłe wspomnienia u jednego i drugiego w magro np przelali mi olej na bagnecie o ponad 1cm w dzien wyjazdu na chorwację .....kur.....pokusiło mnie , żona siedziala na walizkach a mi sie z głowy kopciło co tu zrobić :?

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8030
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        Zamieszczone przez gruto
                                        w magro np przelali mi olej na bagnecie o ponad 1cm w dzien wyjazdu na chorwację .....kur.....pokusiło mnie , żona siedziala na walizkach a mi sie z głowy kopciło co tu zrobić :?
                                        Strzykawka z apteki jak największa + wężyk o długości około 80 cm (ewentualnie długa ok 60-70cm koszulka termokurczliwa ) i bez kopcenia z głowy się obejdzie. :szeroki_usmiech
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zamieszczone przez gruto
                                          Ludzie kurw... co jest grane ??
                                          Jedziesz do hurtowni która ma marżę chyba 100% jak nie lepiej, musi utrzymać kilka osób które próbują cos robić, płacic podatki, recykling utylizacji jak przetwarzaja oleje, akcyzę jak sprowadzaja z zaagarnicy oleje.

                                          Ale faktycznie takie ceny to chyba specjalnie dali żeby pod koniec grudnia juz nic nie sprzedawać :lol:

                                          :lol: :lol: :lol:

                                          gruto z taka cenę a nawet dużo mniejsza masz olej pełnosyntetyczny najwyzszej klasy a nie jakiś HC
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • gruto
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1262
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            AdamB, moja żona jest farmaceutą - i tak zrobiłem..

                                            Komentarz

                                            • innova
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 554

                                              Zamieszczone przez gruto
                                              hmm tego nie wiedziałem że hamowanie silnikiem powoduje też znaczne zużycie oleju ....hmm człowiek uczy sie całe życie
                                              a jak Ci chłopaki podpowiedzą że W40 jest najlepsze na świecie (no i że LM to już tak po cichu dopiszę) to szybko się przekonasz, iż wszystko jest przewrotne i będzie nieomlże na odwrót, tj. taki olej skutecznie będzie hamował Twój silnik powodując dodatkowe zużycie oleju... napędowego tym razem

                                              [ Dodano: Pią 30 Gru, 11 20:37 ]
                                              Zamieszczone przez Dzida
                                              Niemożliwe, nie okazał się taki super duper jak reklamował go sprzedawca. Krzysiek też się zdaje się rozczarował Amsem, no cóż. . a ile było spuszczania się jaki to zajebisty olej z pensylwańskiej ropy
                                              ja już kilkakrotenie sygnalizowałem, iż amerykanom przykładowo w mojej ulubionej dziedzinie nie udało się wymyśleć i wyprodukować produktów the best of... za to marketing jak najbardziej... no i z olejami też tak przeczuwałem, iż się skończy. I w sumie to właśnie opinii użytkowników powinno być jak najwięcej aby łatwiej było się w tym gąszczu półek wypełnionych olejami poruszać

                                              Ja polecam wszystkim przesiadkę na 0w30, i tylko proszę znowu nie zaczynać że lato to coś tam bo to jeden z największych błędów (głupot wręcz) wpojonych nie wiem jakim cudem nieomal całej społeczności
                                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                              _______________________________________

                                              Komentarz

                                              • dragster
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 895
                                                • Honda

                                                Mówi się o olejach 0W30 czy 5W30 jako o bardziej enegro / paliwooszczędnych wzgl. lepkości 0W40 czy 5W40. Jaka faktycznie może być oszczędność na paliwie w ciągu 15 kkm stosując olej o górnej granicy lepkości 30 zamiast 40 w tych samych warunkach eksploatacyjnych?
                                                Silnik R18A2.
                                                http://www.dadrl.org.uk
                                                http://www.lightmare.org

                                                Komentarz

                                                • innova
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 554

                                                  Zamieszczone przez ZYBI68
                                                  Zastanawiam się nad jednym, wyszykujecie oleje które są słabo dostępne, drogie, najlepsze a i tak turbiny padają, szklanki i wałki mówią pa pa po 100 tys.
                                                  Znajomy posiada służbowe 3x Octavia 2 1,9 TDI oraz 2,0 TDI, Fabia 5 szt TDI przebieg od 200 do 350 tys. i w żadnym z nich nie wymieniał suszarki, szklanek, dwumas tak ale on nic nie ma wspólnego z olejem. Teraz dodam jeździ na Castrolu od początku, ten olej jest tutaj ''be'' najgorsze co można zalać, sam uległem tym pogłoską jak miałem jeszcze O1.
                                                  ZYBI68,
                                                  z zaskoczeniem ale i radością przeczytałem Twoją wypowiedź i nie ukrywam iż Twoje opinie są zbieżne z moimi doświadczeniami i poglądem.
                                                  Od 10lat mniej więcej jeżdzę pojazdami VAG (czasem mi się coś przyplątało z innej stajni to zaraz pogoniłem) i zawsze olejem był Castrol (5W30 żeby nie błądzić). Obecnie BMN ma 180k na niemickim Castrolu a BMK 290k również na Castrolu. Żadnych problemów. Wrzuciłem LM i... o tym już wspomniałem.

                                                  No a o płukankach to bardzo dobrze zestawiłeś typowe opinie mechaników, ja do tego wszystkiego dopisuję jeszcze: to zupełnie zbyteczny wynalazek i dodatkowy (oczywiście również zbyteczny) koszt

                                                  no i właściwego do tablicy pogoniłeś, rozwodzenie się nad kartami katalogowymi to jadno, a olej nie jest od filozofowania tylko do smarowania i to rzeczywistość oraz opinie weryfikują jego przydatność... no ale obaj pozyskaliśmy jakieś nowe doświadczenia
                                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                  _______________________________________

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    A ja zaszalałem i kupiłem dzisiaj DID-a na najbliższą wymianę. Jednak TT 4600 jest moim zdaniem stanowczo za drogi jak na olej "w technologii".
                                                    Załączone pliki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...