Znalazłem taki olej LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40
Specyfikacja:
Lepkość kinematyczna w 100oC - 14,12 mm2/s
Temperatura płynięcia - -39 oC
Temperatura zapłonu - 242 oC
Liczba zasadowa (TBN) - 7 mgKOH/g
Wskaźnik lepkości - 172
Lepkość HTHS w 150 oC - 3,66 mPas
Lepkość strukturalna (CCS) -30 oC - 5240 mPas
Odparowalność, test NOACK - 7,4 % m/m
Wg specyfikacji jest rewelacyjny, szczególnie CCS i bije wszystkie inne 5w40 505.01, tylko, że papier przyjmie wszystko a jak jest w rzeczywistości? Może ktoś miał zalany taki olej i może coś powiedzieć -porównać z innymi?
Bo np Valvoline DuraBlend Diesel 5w40 ma:
SAE 5W-40
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 14.0
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 84
Viscosity Index 169
Viscosity, mPa.s –30°C. <6600
TBN, mg KOH/g 7.6
Pour Point, ºC -42
Specific Gravity @ 15.6°C. 0.854
Flash Point, COC, ºC. 234
I tu CCS różni się znacznie, ale no właśnie jak jest w praktyce?
np valvo lałem w poprzednim aucie, co prawda benzyna ale silnik chodził w nim tak cicho, że szok (w środku auta kompletnie nie było słychać silnika)a na mobilu chodził dużo głośniej. (dodam że to auto było bardzo słabo wygłuszone). W zimie również przy nawet największych mrozach chodził jak zegareczek. (ten valvo co lałem do benzyny też miał ccs 6600 )
Może ktoś z forumowiczów użytkował/uje taki olej? Bo ciągle przewijają się tu oleje kilku marek oferowanych przez tutejszych sprzedawców.
Specyfikacja:
Lepkość kinematyczna w 100oC - 14,12 mm2/s
Temperatura płynięcia - -39 oC
Temperatura zapłonu - 242 oC
Liczba zasadowa (TBN) - 7 mgKOH/g
Wskaźnik lepkości - 172
Lepkość HTHS w 150 oC - 3,66 mPas
Lepkość strukturalna (CCS) -30 oC - 5240 mPas
Odparowalność, test NOACK - 7,4 % m/m
Wg specyfikacji jest rewelacyjny, szczególnie CCS i bije wszystkie inne 5w40 505.01, tylko, że papier przyjmie wszystko a jak jest w rzeczywistości? Może ktoś miał zalany taki olej i może coś powiedzieć -porównać z innymi?
Bo np Valvoline DuraBlend Diesel 5w40 ma:
SAE 5W-40
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 14.0
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 84
Viscosity Index 169
Viscosity, mPa.s –30°C. <6600
TBN, mg KOH/g 7.6
Pour Point, ºC -42
Specific Gravity @ 15.6°C. 0.854
Flash Point, COC, ºC. 234
I tu CCS różni się znacznie, ale no właśnie jak jest w praktyce?
np valvo lałem w poprzednim aucie, co prawda benzyna ale silnik chodził w nim tak cicho, że szok (w środku auta kompletnie nie było słychać silnika)a na mobilu chodził dużo głośniej. (dodam że to auto było bardzo słabo wygłuszone). W zimie również przy nawet największych mrozach chodził jak zegareczek. (ten valvo co lałem do benzyny też miał ccs 6600 )
Może ktoś z forumowiczów użytkował/uje taki olej? Bo ciągle przewijają się tu oleje kilku marek oferowanych przez tutejszych sprzedawców.
Komentarz