Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Orbit
    Rider
    • 2010
    • 486

    Morling, miałem zalany to cos w silniku, silnik klepał jak JELCZ ... na forum Astry ... większość miała ten sam problem , ze to jest gniot potwierdziło sie gdy ktos zrobił badanie tego oleju ..

    poczytaj ...
    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez morling1254
      Według info z netu (ale nie potwierdzone)
      ---> POTWIERDZONE ! Tak to jest min. olej produkowany przez niemiecką rafinerię SWD Rheinol

      Zamieszczone przez xtremesystems
      btw jaki olej (jakiej marki ,) leje skoda w fabryce?
      w Polkowicach jeszcze Castrola - stoją dwie wielkie olejarki na hali.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        paolo jak bedziesz mial chwile to odp na pw. bo boje sie o ta zime

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez xtremesystems
          to odp na pw. bo boje sie o ta zime
          pamiętam o PW! ale wieczorkiem bo nie wyrabiam :P
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • konkon
            Rider
            • 2008
            • 667
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            Pidziek, oby więcej ludzi czytało takie relacje i wybili sobie z głowy te głupstwa starych olejarzy powtarzane od lat i jeszcze mylenie pojęć. Efekty można było przewidzieć, silnik ma lżej, jest odpowiedni flow, baza olejowa wypasiona.

            xtremesystems, odpowiedź studencka- to zależy. Ciekawe gdzie jest ten czujnik temp. oleju i ciekawe czy jest dobrze ustawiony, nie przekłamuje.
            Optymalna temp. oleju to min. 70-80 st.
            Castrol Edge i Motul nie są złe ale są zdecydowanie lepsze oleje za odpowiednio wyższą cenę.

            morling1254, Tak jak piszą koledzy, niestety papier wszystko przyjmie a w praktyce może być katastrofa. Wiele zależy od bazy olejowej i niestety z gów.. bata nie ukręcisz. Cena także powinna dać do myślenia. A co do wysokich norm to może spełniał go tylko olej próbny, testowy :lol:
            Poprostu nie warto się takimi produktami interesować, na oleju się nie oszczędza :idea:
            Konrad
            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

            90 konny AGRessor
            PerfectServiceBy DGW
            WhitePride :smokedevil

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              czujnik wydaje sie pokazywac realne temp. na fabrycznym oleju , olej po rozgrzaniu mial okolo 98st. po naginaniu na autostradzie z vmax ok120st. w miescie rozgrzewal sie w ok 10km zima

              domniemuje ze fabryczny to byl castrol edge.

              natomiast teraz na tym motulu to jest masakra. wczoraj przy temperaturze +5 stopni zeby osiagnac 92 stopnie oleju musialem przejechac 22km . tj z lodzi z czesci polnocnej az do rzgowa


              dodam ze jak na fabrycznym stanolem na swiatlach i mialem ok 60stopni to temp powolutku podczas postoju rosla. z motulem stanolem w tym samym miejscu i temp zaczela spadac

              i jeszcze jedna sprawa
              czy prawdziwym jest stwierdzenie ze olej majacy nizsza lepkosc kinetyczna nagrzewa sie szybciej??

              i czy jesli przegonie tego motula na autostradzie tak do 120st to czy potem bedzie sie lepiej nagrzewal??bo slyszalem ze jak sie mocno nagrzeje olej to pozniej nie jest juz taki lepki

              Komentarz

              • konkon
                Rider
                • 2008
                • 667
                • Octavia I (1U2)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                Zamieszczone przez xtremesystems
                czy prawdziwym jest stwierdzenie ze olej majacy nizsza lepkosc kinetyczna nagrzewa sie szybciej??
                Nie do końca, zależy to także od kilku innych czynników: Bazy olejowej, dodatków, gęstości (nie mylić z lepkością), lepkości także, jednak większa objętość przepływająca może odebrać więcej ciepła i szybciej wyrównać różnice temp. Wszystkie czynniki składają się na rezultat w postaci przewodności cieplnej. Ciężko jest odpowiedzieć tak lub nie. Taka jest ch-styka tego oleju.
                Zamieszczone przez xtremesystems
                i czy jesli przegonie tego motula na autostradzie tak do 120st to czy potem bedzie sie lepiej nagrzewal??bo slyszalem ze jak sie mocno nagrzeje olej to pozniej nie jest juz taki lepki
                Wraz ze wzrostem temp. olej traci lepkość, zależnie od indeksu lepkości, ale napewno jedno przegonienie auta nie spowoduje zmian lepkości w całym zakresie i zmian przewodności, nie ta klasa oleju. Poprostu zmień olej na inny i obserwuj, podpowiem że Liqui Moly ma zazwyczaj wyższe temp i szybciej się nagrzewa.
                Ja bym rozważał przykładowo w takiej kolejności:
                Fuchs Titan GT1 Pro C-3 XTL
                Liqui Moly Top Tec 4200
                Motul Specific 504/507
                Zawsze jest jeszcze klasa wyżej czyli Millers i Amsoil, odpowienio droższe, co kto woli

                X-Clean+ 5W-30 ma niski poziom popiołów i TBN, ciekaw jestem jak ze smarowaniem i zabezpieczeniem silnika :roll:
                Konrad
                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                90 konny AGRessor
                PerfectServiceBy DGW
                WhitePride :smokedevil

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Zamieszczone przez konkon
                  Wysłany: Dzisiaj 13:11     
                  Pidziek, oby więcej ludzi czytało takie relacje i wybili sobie z głowy te głupstwa starych olejarzy powtarzane od lat i jeszcze mylenie pojęć. Efekty można było przewidzieć, silnik ma lżej, jest odpowiedni flow, baza olejowa wypasiona.
                  Ano , łancuch jest smarowany NATYCHMIAST !
                  Nic nie rzęzi jak to miało dawniej miejsce na 10W-40 jak przyszło -15st.C , łancuch przez 2-3 sek wydawał z siebie dzwięk jakby ktoś przeciągał go przez coś metalowego

                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  czy prawdziwym jest stwierdzenie ze olej majacy nizsza lepkosc kinetyczna nagrzewa sie szybciej??
                  Nie, to atrybut wysokiej jakości baz syntetycznych z tego co widzę.
                  Specjalnych pakietów dodatków i co za tym idzie kompozycji oleju :-)

                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  i czy jesli przegonie tego motula na autostradzie tak do 120st to czy potem bedzie sie lepiej nagrzewal??bo slyszalem ze jak sie mocno nagrzeje olej to pozniej nie jest juz taki lepki
                  Nie , jak olej ma wyższą temp. to jest mniej lepki polimery sa "rozprostowane" jak jest zimny to ma wieksza lepkość "polimery sa skurczone" tak na chłopski rozum.
                  Olej tansze mają duzo polimerów i dodatków tzw. Improver które pod wpływem wysokich temp. sie wypalają co tym samym wpływa na degradacje oleju i obniżenie jest nominalnej lepkości o jakieś tak wartości np. po 8000km z 5W40 robi sie słabe 5W30 :-)

                  Zobacz to :

                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                  Kiedys był taki fantastyczny program sam go oglądałem i mimo upływu czasu nadal jest tam wiele wiele ciekawych rzeczy które nie zmieniły sie mimo tych 20 czy wiecej lat :-)
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • Seed
                    Elegance
                    • 2010
                    • 875
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    panowie mam kilka pytan



                    zauwazylem ze w podobnych warunkach. (ta sama trasa , ten sam styl jazdy, podobna temp. , miasto odcinek 12km)
                    temp oleju przed zmiana wynosila ok 90 st , a tego nowego 68-70
                    po ok 9 km temp oleju przed zmiana wynosila ok 70 C a po zmianie 52. wiec zupelnie niedogrzany.
                    boje sie o to co bedzie w zime
                    Diagnozuje uszkodzenie czujnika u Ciebie. 90 st na Castrola to bardzo mało. powinno byc ok 120, a na Motulu ok 90-100 wlasnie. Zalałeś bardzo dobry olej i przy tym pozostań. Po prostu X-Clean duzo lepiej oddaje ciepło. Grunt, że temp silnika jest na 90C.
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz

                    • zak14
                      Rider
                      • 2011
                      • 605
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez xtremesystems
                      Viscosity at 40°C (104°F) 54.17 cst
                      Viscosity at 100°C (212°F) 9.80 cst
                      Takie parametry są typowe dla 0w30 z normą 506.01. Na starcie taka oliwa jest lepiej pompowalna, przepływ jest większy, więc potencjalnie może szybciej odbierać ciepło i się tym samym nagrzewać.
                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        Zamieszczone przez Seed
                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        panowie mam kilka pytan



                        zauwazylem ze w podobnych warunkach. (ta sama trasa , ten sam styl jazdy, podobna temp. , miasto odcinek 12km)
                        temp oleju przed zmiana wynosila ok 90 st , a tego nowego 68-70
                        po ok 9 km temp oleju przed zmiana wynosila ok 70 C a po zmianie 52. wiec zupelnie niedogrzany.
                        boje sie o to co bedzie w zime
                        Diagnozuje uszkodzenie czujnika u Ciebie. 90 st na Castrola to bardzo mało. powinno byc ok 120, a na Motulu ok 90-100 wlasnie. Zalałeś bardzo dobry olej i przy tym pozostań. Po prostu X-Clean duzo lepiej oddaje ciepło. Grunt, że temp silnika jest na 90C.
                        od poczatku temp oleju w normalnej jezdzie oscylowala w granicach 98-100st. przy jezdzie autostradowej w okolicach vmax 118-121

                        czy przypadkiem na codzien 120 to nie za duzo .przeciez max dla oleju (normalnego nie sportowego) to 130-140st

                        [ Dodano: Pon 24 Paź, 11 16:52 ]
                        Zamieszczone przez zak14
                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        Viscosity at 40°C (104°F) 54.17 cst
                        Viscosity at 100°C (212°F) 9.80 cst
                        Takie parametry są typowe dla 0w30 z normą 506.01. Na starcie taka oliwa jest lepiej pompowalna, przepływ jest większy, więc potencjalnie może szybciej odbierać ciepło i się tym samym nagrzewać.
                        no wlasnie popatrz na to
                        tylko ze z 2008 r

                        tez sie dziwilem ze ma takie niskie wartosci

                        w nowszych juz chyba jest okolice 10-11 dla tego oleju

                        Komentarz

                        • zak14
                          Rider
                          • 2011
                          • 605
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          no wlasnie popatrz na to
                          tylko ze z 2008 r

                          tez sie dziwilem ze ma takie niskie wartosci

                          w nowszych juz chyba jest okolice 10-11 dla tego oleju
                          http://www.opieoils.co.uk...DGE%205W-30.pdf
                          9,8 czy 10-11 to wszystko mieści się w normie SAE J300 dla oleju xxW30 i jak sądzę wielkiej różnicy nie czyni. Mnie bardziej dziwi to 54,17 cST @ 40st. C - nie kojarzę oliwy 5W30 z normami do PD-ków i z tak niską lepkością w 40stC. Wydaje mi się, że specyfikacja do której wskazujesz linka dotyczy 5W30 dla innych niż VW aut, na co wskazuje też odwołanie w opisie do WSS M2C929-A. Z tego co pamiętam to oleje w tej specyfikacji mają HTHS <3.5, inaczej niż oliwy do PD-ków.
                          Reasumując: Twój fabrycznie zalany Castrol (jeżeli masz pewność, że to był Castrol a nie np. Fuchs) miał chyba nieco inne parametry.

                          Nie spojrzałem, że masz silnik CAYC, więc pisanie o PD-kach nie ma sensu, ale i tak dotyczy Cię norma 507 i powyższe uwagi są aktualne.
                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            od poczatku temp oleju w normalnej jezdzie oscylowala w granicach 98-100st. przy jeździe autostradowej w okolicach vmax 118-121
                            czyli tak jak powinno być :roll: a nawet dobrze skoro tak jak piszesz w okolicach vmax temperatura wynosiła 118-121

                            Zamieszczone przez zak14
                            Wydaje mi się, że specyfikacja do której wskazujesz linka dotyczy 5W30 dla innych niż VW aut, na co wskazuje też odwołanie w opisie do WSS M2C929-A.
                            bo te dane dotyczą oleju do Forda ( a więc oleju niskolepkościowego wymaganego w silnikach tego koncernu).
                            Zamieszczone przez zak14
                            Twój fabrycznie zalany Castrol (jeżeli masz pewność, że to był Castrol a nie np. Fuchs) miał chyba nieco inne parametry.
                            miał by przy 40C - 73,4
                            a przy 100C - 11,9 więc podobnie jak większość konkurencyjnych produktów.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              czyli tak jak powinno być :roll: a nawet dobrze skoro tak jak piszesz w okolicach vmax temperatura wynosiła 118-121
                              oczywiscie pisze tu o fabrycznym . (castrolu??)
                              bo te dane dotyczą oleju do Forda ( a więc oleju niskolepkościowego wymaganego w silnikach tego koncernu).
                              czyli moja niewiedza wyszla .(dzis sie troche podszkolilem, i przewertowalem kilkadziesiat stron tego tematu)



                              jeszcze uaktulnie moje spostrzezenia co do motula

                              dzis 10st na zewnątrz ,jazda 100% miasto olej osiagnal 95 st po 18 km (czy ja przy -10 rusze z miejsca ?? :cry: ). (3 stopy po kilka minut byly)
                              ale masakrycznie dlugo.(fabryczny osiagal ta temp w polowie ktrotszym dystansie.)

                              po odpaleniu jednak na motulu kulturalniej silnik pracuje

                              nie wiem czy szybkosc nagrzewania fabrycznego oleju nie byla spowodowana tym ze po dotarciu olej nie byl zmieniany czyli byl zasyfiony. mogl przez to sie szybciej nagrzewac ? :cry:

                              Komentarz

                              • Seed
                                Elegance
                                • 2010
                                • 875
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                po odpaleniu jednak na motulu kulturalniej silnik pracuje
                                nawet nie porownuj syfiastego Castrola do Motula. Ja na Motulu jezdze od 5 lat (zarowno auta firmowe jak i prywatne i w każdych warunkach jest grejt).
                                Auta firmowe maja po 350 tys niektore i silniki oraz turbiny są w super stanie stanie.
                                Najlepsze jest to, że Bosch Service ma podpisaną umowę z Castrolem (robimy tam wtryski), a pracownicy tegoż serwisu leją Motula do swoich prywatnych aut. 8)
                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Seed
                                  Bosch Service ma podpisaną umowę z Castrolem (robimy tam wtryski), a pracownicy tegoż serwisu leją Motula do swoich prywatnych aut
                                  ha ha ha oni chyba sami wiedzą co jest lepsze :diabelski_usmiech Już pisałem - ASO w Zielonej Górze też już zaprzestało lać Castrola. Teraz serwisują auta na Mobilu i jak ktoś chce taniej to leją Totala. Castrol został dla aut flotowych.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8030
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    Zamieszczone przez Seed
                                    Ja na Motulu jezdze od 5 lat (zarowno auta firmowe jak i prywatne i w każdych warunkach jest grejt).
                                    Ja jeżdżę na Castrolu Edgu 5w40 od 80kkm i jest wszystko OK. Wcześniej miałem Motula 5w30 wg.507.00 przez 15kkm i była to wielka pomyłka, a jeszcze wcześniej fabryczny przez 23kkm. Zmieniłem na Castrola i silnik zaczął dużo lżej i ciszej pracować szczególnie zimą.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      Zamieszczone przez Seed
                                      Ja na Motulu jezdze od 5 lat (zarowno auta firmowe jak i prywatne i w każdych warunkach jest grejt).
                                      Ja jeżdżę na Castrolu Edgu 5w40 od 80kkm i jest wszystko OK. Wcześniej miałem Motula 5w30 wg.507.00 przez 15kkm i była to wielka pomyłka, a jeszcze wcześniej fabryczny przez 23kkm. Zmieniłem na Castrola i silnik zaczął dużo lżej i ciszej pracować szczególnie zimą.
                                      co jak co - ale nie uwierzę w to za cholerę.
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        Zamieszczone przez AdamB
                                        Zamieszczone przez Seed
                                        Ja na Motulu jezdze od 5 lat (zarowno auta firmowe jak i prywatne i w każdych warunkach jest grejt).
                                        Ja jeżdżę na Castrolu Edgu 5w40 od 80kkm i jest wszystko OK. Wcześniej miałem Motula 5w30 wg.507.00 przez 15kkm i była to wielka pomyłka, a jeszcze wcześniej fabryczny przez 23kkm. Zmieniłem na Castrola i silnik zaczął dużo lżej i ciszej pracować szczególnie zimą.
                                        a czy nie nagrzewa ci sie szybciej na castrolu niz na motulu?

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8030
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          Zamieszczone przez Seed
                                          co jak co - ale nie uwierzę w to za cholerę.
                                          Napiszę Ci jeszcze jedno, że na kontrolka od poziomu oliwy zapalała mi się po 7.5kkm, potem coś koło 16kkm. Przy 23kkm (miałem LL) zmieniłem na Motula 5w30 i latem jeszcze obleciało, ale zimą tragedia co do głośności, nagrzewania się, zimny silnik ciężko wkręcał się na obroty a dolewki oleju jak robiłem co 7kkm tak dalej robiłem. Potem zmieniłem na Castrola Edga 5-w40 i niedogodności wcześniejsze ustąpiły. Teraz olej zmieniam co 15kkm i dolewkę jeżeli już muszę zrobić to przy 12-13kkm od wymiany oleju.

                                          [ Dodano: Pon 24 Paź, 11 21:54 ]
                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          a czy nie nagrzewa ci sie szybciej na castrolu niz na motulu?
                                          Dużo szybciej się nagrzewa na Castrolu.

                                          Tak dla jasności sytuacji, nie gloryfikuje Castrola bo niby dlaczego, to przeciętny olej.
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            mam wlasnie ten sam objaw. boje sie przycisnac bo dzis przy 10st na plusie rozgrzewal mi sie 18km

                                            a olej fabryczny rozgrzewal sie przy -10 w max 12km

                                            boje sie ze zima bedzie tragedia i troche mi szkoda nowego auta

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              boje sie ze zima bedzie tragedia i troche mi szkoda nowego auta
                                              od ochrony silnika Motul ma własnie niski parametr lepkości przy 40C tak by móc od razu sprawnie "pompować" olej. Jesli temeratura cieszy jest wporządku to wypada się cieszyć że olej sprawnie oddaje i przyjmuje nadmiar ciepła z silnika.

                                              Gdybyś nie miał czujnika temperatury oleju nie zawracał byś sobie teraz głowę stopniami tylko cieszył się z dobrej pracy silniczka :wink:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                temp cieczy to po 3-5km jest 90

                                                Komentarz

                                                • Seed
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 875
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  mam wlasnie ten sam objaw. boje sie przycisnac bo dzis przy 10st na plusie rozgrzewal mi sie 18km

                                                  a olej fabryczny rozgrzewal sie przy -10 w max 12km

                                                  boje sie ze zima bedzie tragedia i troche mi szkoda nowego auta
                                                  a czy nie uwazasz, ze Motul u Ciebie ma za zadanie wyplukac caly szlam po Castrolu i tak naprawde ten Motul to Motul + stary Castrol? Jesli zmienia sie olej z gorszej jakosci na lepszej - zawsze nalezy zastosowac plukanke. Dzieki temu Motul nie musiałby sie bawić w usuwanie brudu po Castrolu - tylko mogłby zajac sie prawdziwym smarowaniem i odbieraniem ciepła od el. silnika.
                                                  Tak naprawde przy nastepnej wymienie mozesz badać zachowanie oleju.
                                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8030
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    Zamieszczone przez Seed
                                                    Dzieki temu Motul nie musiałby sie bawić w usuwanie brudu po Castrolu
                                                    Z tym brudem to chyba za bardzo poszalałeś i to śmiem twierdzić że mocno przesadziłeś.

                                                    Tu masz fotki mojego silnika po zdjęciu pokrywy zaworów w 1.9TDI PD. Pokaż mi ten syf i brud Castrola?? http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=75
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...