Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez przemek88
    czy jeśli mam przebieg 125tyś km nie powinienem przejść na półsyntetyk?
    A dlaczego ?
    Co Cie skłania do takiego kroku ?

    Jeździsz na syntetyku ?

    Zamieszczone przez Seed
    lamer nie jest prymitywną definicją - jest prymitywnym zachowaniem i nikogo nie obraziłem. Kombinujesz cały czas w zawoalowany sposób - tego nie należałoby by ukrócić sądzisz? - ja sie od dawna dziwię, że nikt sie za Ciebie nie zabrał na OCP.
    Ja Cie bardzo prosze o merytoryczną dyskusję bądzmy poważni.
    Nie biorę udziałów w takich wywodach jakie ty siejesz więc wybacz ..
    Albo reprezentujesz poziom poważnego człowieka albo nie.

    Jestem lamerem bo pisze o olejach i markach innych niz Motul i LM ?
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • innova
      Rider
      • 2011
      • 554

      Zamieszczone przez przemek88
      i czy jeśli mam przebieg 125tyś km nie powinienem przejść na półsyntetyk?
      to jest właśnie to, o co zaczepiłem kilka stron wcześniej Pidziek, on to ładnie wypunktował a ja później jeszcze podkreśliłem. Myślę że śmiało do końca użytkowania tego pojazdu będziesz mógł jeździć na syntetyku nawet jak w międzyczasie wrzuciłeś półsyntetyk.
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
      _______________________________________

      Komentarz

      • konkon
        Rider
        • 2008
        • 667
        • Octavia I (1U2)
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        Zamieszczone przez przemek88
        i czy jeśli mam przebieg 125tyś km nie powinienem przejść na półsyntetyk?
        Ja mam ponad 360 tys. km i zastanawiam się na obniżeniem lepkości z SAE 40 :twisted:

        Jak czytam niektóre posty to nawet nie chce mi się odpisywać, czasami łapska opadają.
        Konrad
        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

        90 konny AGRessor
        PerfectServiceBy DGW
        WhitePride :smokedevil

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez przemek88
          czy jeśli mam przebieg 125tyś km nie powinienem przejść na półsyntetyk?
          ...NIE ! jak będziesz miał 250 tys i silnik w dobrym stanie to dalej jeździsz na syntetyku nie daj sobie wlać przez "pseudo mechanika" oleju 10W/40 do silnika.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • ruszok
            Drive
            • 2011
            • 65

            Zamieszczone przez innova
            Natomiast jeżeli chodzi o pierwszą cyferkę to jest wręcz nagannym nie zwrócenie uwagi na zalety oleju o niższej wartości w tym polu... tylko najpierw trzeba sobie wyjaśnić gdzie skierować rozważania o porach roku
            Po coś wymyślono klasyfikację SAE, która na pierwszej pozycji wskazuje możliwości smarujące w okresie zimowym. I tutaj już 0W u nas nie jest u nas koniecznością. Z kolei druga wartość mówi o właściwościach oleju w okresie letnim. I nadal będę się upierał, że absolutnym minimum w dieslu będzie tutaj 30. To są jednostki wysokoprężne nierzadko dość wysilone... I tutaj zasada taka, że czym niższa liczba w oznaczeniu, tym lżej pracuje silnik, ale ( :!: ) także im wyższa ta liczba - tym bardziej może być obciążony silnik.

            Minimalna temperatura wg SAE, w której olej zapewnia bezpieczny rozruch silnika:
            • 0W (-40°C)
              5W (-35°C)
              10W (-30°C)
              15W (-25°C)
            Ile razy widzieliście -40 na termometrach... -35 w zupełności i całkowicie w naszej strefie klimatycznej wystarcza. Nawet zakładając wypady w jakieś zimniejsze części kontynentu.

            Komentarz

            • przemek88
              Rider
              • 2009
              • 613

              Zamieszczone przez Pidziek
              przemek88 napisał/a:
              czy jeśli mam przebieg 125tyś km nie powinienem przejść na półsyntetyk?


              A dlaczego ?
              Co Cie skłania do takiego kroku ?

              Jeździsz na syntetyku ?
              tak jeżdżę na syntetyku LM diesel synthoil. Tak po prostu zapytałem :?

              możecie mi pomóc który olej wybrać?
              LM Top Tec 4600 5W-30
              LM TOP TEC 4200 5W-30 3707
              LM LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40 3864


              Moja Octavia 1.9 TDI AGR

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez przemek88
                czym się różnią te oleje?
                parametrami... specyfikacjami VW, lepkością...a co najważniejsze ŻADEN z nich nie pasuje do 1,9 TDI AGR !!! jeśli LM to Diesel Synthoil 5W/40 ( już znika z rynku) lub SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 a także inne oleje z dobrymi parametrami na porządnej bazie olejowej ( nie ma co się ograniczać -przemysł olejowy także się rozwija).

                Zamieszczone przez ruszok
                Po coś wymyślono klasyfikację SAE
                klasyfikacja klasyfikacją...ale już nie ma co się nią sugerować - odeszła do lamusa wraz z pojawieniem się olejów 0W/20 , 0W15 i 0W/10 ... :P

                kilka cytatów dr.Hasa jako ciekawostki ( nie jest to profesjonalne naukowe opracowanie - można się z nim zgodzić lub nie) " Największe zamieszanie jest z powodu sposobu, w jaki oleje silnikowe są oznakowane. System jest stary i jest niezrozumiała dla wielu ludzi. Człowiek jest zdezorientowany, gdy mówią, że olej 0W-30 jest zbyt cienki". " Jedną z rzeczy, która nie jest już obecnie ważna jest temperatura otoczenia. Starsze samochodowe podręczniki właścicieli często zalecają olej inny na lato i na zimę.
                To jest nadal konieczne do silników chłodzonych powietrzem, ale nie w przypadku silników chłodzonych wodą pod ciśnieniem. Te bloki silników są przystosowane do temperatury 100C przez cały rok. Temperatura oleju oscyluje w obrębie tej samej temperatury, tym samym pozwala na stosowanie jednej klasy lepkości oleju przez cały rok. To nie jest tak samo, jak na torze, gdzie temperatura wody i temperatura oleju jest znacznie wyższa." " Zapomnijcie o oznakowaniu numerowym oleju. Fakt, że mamy do czynienia z systemem numerów sprawia, że ludzie myślą, że stanowią one lepkość oleju wewnątrz opakowania. Problem polega na tym, że lepkość oleju zależy od jego temperatury. " "Lepkość oleju to nie klasa ani oznakowanie na opakowaniu oleju.
                Liczby są mylące. Mówimy o lepkości-grubości oleju, na etykiecie. Zapomnij o numerach skupiając się tylko omawianiu lepkości oleju silnikowego wymaganego w w normalnych warunkach pracy.
                Silnik jest zaprojektowany do pracy przy 100C na wszystkich temperaturach zewnętrznych od Alaski do Florydy. Możesz dostać się samochodem z Florydy wyjeżdżając we wrześniu na Alaskę i przybywając tam w listopadzie. Najlepszym rozwiązaniem dla silnika jest to, gdy nie będzie wyłączony, po prostu jazda w dzień i w nocy." "Większość uważa, że ciśnienie smarowania = lepszy przepływ smarowania. To jest fałsz. Jeśli ciśnienie byłoby najważniejszą wykładnią na dobry sposób smarowania silnika wtedy wszyscy jeździlibyśmy na olejach xW90 Smarowanie jest używane do oddzielania części ruchomych, aby zachować je od dotykania. " ". Większość uważa, że ciśnienie smarowania = lepszy przepływ smarowania. To jest fałsz. Jeśli ciśnienie byłoby najważniejszą wykładnią na dobry sposób smarowania silnika wtedy wszyscy jeździlibyśmy na olejach xW90.
                W rzeczywistości związek między ciśnieniem i przepływem są w opozycji.
                W przypadku zmiany oleju na grubszy ciśnienie wzrośnie. Idzie w górę, ponieważ opór przepływu jest większy i w rzeczywistości przepływ musi iść w dół, aby ciśnienie szło do góry. Są one odwrotnie proporcjonalne. Natomiast, jeśli zdecydujesz się na olej o niższej lepkości to ciśnienie będzie spadać. Może to nastąpić jedynie, jeśli przepływ wzrasta.
                Wysoki przepływ to większe smarowanie. Jest to także jeden ze sposobów, używany do chłodzenia najgorętszych części silnika, tłoków, okolic zaworów i łożysk. Efekt chłodzenia jest równie ważny jak smarowanie silnika. Wzrośnie tym samym przepływ i chłodzenie. Jest to tym bardziej istotne w warunkach szybkiej jazdy jak i w wysokich temeraturach."
                itd...jeszcze kilkanaście stron.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • ruszok
                  Drive
                  • 2011
                  • 65

                  W takim razie polecanie przez Ciebie olejów 5W-40 stoi w opozycji z tym z czym się zgadzasz. Pomijam to, że współczesne opracowania czy instrukcje pojazdów nadal mówią o olejach 0W jako zimowych i do klimatów zimniejszych...

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez ruszok
                    W takim razie polecanie przez Ciebie olejów 5W-40 stoi w opozycji z tym z czym się zgadzasz.
                    ...z czym się zgadzam?
                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    ( nie jest to profesjonalne naukowe opracowanie - można się z nim zgodzić lub nie)
                    Ja przedstawiam pewne informacje, nie opowiadziałem się za konkretnymi lepkościami...choć mam własne zdanie i preferencje ( właszcza jeśli chodzi o 1,9 TDI i silniki z turbo). Powiem tylko, że mimo wszystko nie zalał bym 0W/20 do 1.9 TDI, 2.0 TDI...ale 0W/30 na samą zimę - tak.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • ruszok
                      Drive
                      • 2011
                      • 65

                      ...z czym się zgadzam?
                      Myślałem, że z tym co cytowałeś.

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      choć mam własne zdanie i preferencje ( właszcza jeśli chodzi o 1,9 TDI i silniki z turbo). Powiem tylko, że mimo wszystko nie zalał bym 0W/20 do 1.9 TDI, 2.0 TDI...ale 0W/30 na samą zimę - tak.
                      I tu się zgadzamy. Dzięki temu czuję się jakoś lepiej - dzięki!
                      Dlatego też uważam, że dobry syntetyk 5W-30, 5W-40 jest jak najbardziej odpowiedni jako olej całoroczny w naszych warunkach, a nie...

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        innova, czy możesz rozwinąć swoją wypowiedź na temat LM TT 4100, chodzi o wypowiedź zamulacza może być na PW :wink:
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          chciałem posta wyedytować ....bo pamiętam, że szkody w 1,9TDI miało podwyższone obroty na biegu jałowym by ciśnienie oleju od początku było wyższe - z tego co pamiętam olej 5W/40...ale oczywiście "forum poszło w powietrze" ...i już mi przeszło pisanie i się wyluzowałem... :spin:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            z tego co pamiętam olej 5W/40. :roll:
                            i to Motul
                            oraz :
                            Zamieszczone przez DGW
                            Przypomniało mi się coś.
                            Swego czasu narzekano na wałki Dbilas-a że się wycierają. Wtedy, jestem pewien na 99% że nie była to wina wałka tylko braku smarowania może w tym przypadku jest podobnie. Mam zamontowany czujnik ciśnienia oleju w głowicy (czyli prawie na końcu układu) i wiem że na oleju 5W40 w upalne dni po pierwszym, drugim depnięciu do końca obrotów (jeśli olej był powiedzmy po 5kkm) ciśnienia nie było w ogóle na wolnych obrotach. Ze świeżym olejem było nieco lepiej a problem zniknął kiedy zmieniłem go na gęściejszy (niestety bez normy VW) oraz zwiększyłem obroty biegu jałowego.
                            oraz
                            Zamieszczone przez DGW
                            Odnośnie panewek wałka rozrządu to nie dopatrywałbym się tu żadnych innych wpływów jak tylko konstrukcyjnych. Jaki olej by nie był zalany i nie zależnie od stylu jazdy - panewki te będą po 100kkm wyglądały właśnie tak
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • innova
                              Rider
                              • 2011
                              • 554

                              Zamieszczone przez ruszok
                              Po coś wymyślono klasyfikację SAE, która na pierwszej pozycji wskazuje możliwości smarujące w okresie zimowym. I tutaj już 0W u nas nie jest u nas koniecznością. Z kolei druga wartość mówi o właściwościach oleju w okresie letnim.
                              ruszok,

                              g... prawda (tzn prawda że nie potrzebujemy oleju do startu przy temp -45C, to nie bitwa o Stalingrad ale uzysk i korzyść jest z czegoś zupełnie innego choć pochodnego). Dopóki nie odrobisz lekcji (podpowiedzianej na poprzedniej stronie) to nie zdasz testu końcowego (jest na ostatniej stronie opracowania) który znajduje się w opisie który tłumaczy na polski Paolo Esco. Jak Ci przetłumaczy drugi rozdział to zrozumiesz, iż przytoczyłeś fragmentarycznie własności opisane pierwszą cyferką a mówiąc o drugiej to wciąż gdzieś na wakacjach myślami jesteś.

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Te bloki silników są przystosowane do temperatury 100C przez cały rok.
                              Paolo, sens tego zdania jeżeli dobrze pamiętam brzmiał: Nowoczesne układy silników oraz ich chłodzenia są przystosowane do utrzymywania temperatury 100C niezależnie od pory roku i warunków klimatycznych.

                              Jak się tego jasno nie powie to cały czas będziemy dyskutować co jest latem a co jest zimą. Zatem wyjaśnijmy to jasno jeżeli chodzi o współczesne samochody: latem jeżdzimy na światłach dziennych dłużej a zimą krócej...i to jest główna różnica. Poza tym latem olej trzeba doprowadzić do temp 100C startując od przykładowo 30C a zimą od powiedzmy -10C. Olej 0w30 jest mniej "skamieniały/gęsty" na starcie w każdym przypadku i stąd zapewnia lepsze smarowanie zawsze zanim olej osiągnie temperaturę optymalnej pracy. Po osiągnięciu 100C czyli normalnej pracy olej 5W30 oraz 0W30 jak i 10W30 wykazują takie same właściwości smarne i żadne lato nie ma tu nic do rzeczy.

                              [ Dodano: Pon 19 Gru, 11 22:46 ]
                              Zamieszczone przez ZYBI68
                              nova, czy możesz rozwinąć swoją wypowiedź na temat LM TT 4100, chodzi o wypowiedź zamulacza może być na PW
                              ZYBI68, jako iż poświęciłem trochę czasu tej tematyce to i nie będę ukrywał niezależnie jak bardzo narażę się lobby LM a ja cenię sobie swoją niezależność. Zresztą już o tym pisałem kilka stron wcześniej. Na wiosnę poczytałem sobie forum i wyszło (niejednoznacznie muszę przyznać) iż LM 4100 TT to dobry olej. Zakupiłem w InterCars (na szczęście bo teraz bym miał problem moralny) i pojechałem do kolegi (tego sławetnego społecznika i fanatyka Motula) na warsztat. Nie pisałem o tym, ale on mi w ogóle nie chciał tego wlać do silnika (była chwila konsternacji) mówiąc od razu o dwóch rzeczach:
                              1) nowoczesne silniki wymagają oleju W30 (i na takim całe życie moja skoda jeździła zresztą)
                              2) te LM są robione ze zlewek jakiś (autentyczne słowa ale to może szkoła Motul'a)

                              jako iż on lubił Motula a ja chciałem niemiecki olej do niemieckiego silnika to stwierdziłem, że za bardzo Motulem pewnie przesiąknął i tyle

                              zaraz po zalaniu zameldowałem na forum, iż silnik pracuje owszem ciszej ale obserwuję zwyżkę na spalaniu (jak będzie trzeba to odnajdę zapewne ten wpis z wiosny). Tak narzekałem na to spalanie w różnych postach przypisując to jedynie BMN'owi i jego własnościom oraz mojemu stylowi jazdy... ale w podświadomości cały czas po głowie mi biegało to 30 a 40. Sporo rozmawiałem z różnymi osobami z forum (nie są aktywne na tym wątku a szkoda) i te potwierdzały, iż SAE40 to przegięcie zwłaszcza do RS'a i SAE30 to typowa wartość zalecana przez producenta oraz stosowana w pojazdach przez użytkowników (bo to co ASO robi to już też analizowaliśmy wspólnie). Później jeszcze zauważyłem iż pod koniec interwału olej zaczyna znikać z miski co również zostało tutaj potwierdzone. Padło zatem na FUCHS 5W30XTL ale w pewnym momencie wydobyłem też FUCHS Titan Supersyn Long Life Plus 0W30 gdzie producent deklarował bliskość produktu oraz silnikó VW. Zapodałem i silnik jak z innej bajki zupełnie. Jest większa dynamika, niższe spalanie no i system antypoślizgowy częściej się załącza. Zatem wynik eksperymentu z LM 4100TT uznaję za negatywny a sam olej jako niewłaściwy do wspołczesnych silników. I w ogóle tak myślę iż cała seria Top Tec to są takie kolorowanki (fajne opakowania) a nie oleje High-Tech i dopiero seria Synthoil w przypadku LM coś sobą reprezentuje (nie próbowałem jeszcze, zobacze jak się przygoda z FUCHS'em skończy). Wot i tak cała historia wyglądała patrząc na poszczególne kroki.

                              [ Dodano: Pon 19 Gru, 11 23:17 ]
                              Zamieszczone przez ruszok
                              W takim razie polecanie przez Ciebie olejów 5W-40 stoi w opozycji z tym z czym się zgadzasz
                              i tu całkiem sprawnie kolegę docisnąłeś, Jak PAOLO przetłumaczy dalsze fragmenty to ciśnienie wzrośnie jeszcze bardziej.
                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                              _______________________________________

                              Komentarz

                              • pacocases
                                Rider
                                • 2011
                                • 576
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                olej

                                Wczesną jesienią tego roku na tym forum przy wyborze oleju do mojej czeszki dostawałem sugestie żeby skierować swój wybór w kierunku 5W40 (marka nie była sugerowana) Mój wybór padł na Fuchsa z technologią XTL.
                                Później byłem świadkiem nagonki na producentów że dla kasy napiszą wszystko. W interesie producenta jest takie opisanie oleju żeby pasował do jak największej ilości typów silników. Jak więc to się ma do opisu tego oleju na stronie producenta:
                                Engine BJB, BKC, BXE (PD)
                                Use: Normal
                                Intervals: Change 15000 km / 12 months
                                Products: TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
                                TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)
                                TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
                                Dlaczego tylko do tych typów ten olej jest optymalny. Czym takim się one charakteryzują :?:
                                pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  paco: zawsze polecam bazowanie nie na tym co importuje Oilslager który robi to na zlecenie 90% producentów olejowych ale bazować na tzw. serwice manual czyli to co ma ASO w warsztacie.

                                  Niekiedy mozna zdobyć fabryczne manuale określonych silników do czego namawiam !
                                  Dane fabryczne czesto róznią sie od tych co podaje jakas książka dla mas w księgarniach to strichte materiał techniczny dotyczacy konkretnego silnika i jednsotki.
                                  To oczywiscie kosztuje ile mozna zapytac w ASO .



                                  Przykład :



                                  Dalej te same silniki :

                                  http://docs.jayzone.eu/erWin/VW/Golf%20V%20&%20Golf%20Plus/Workshop%20Manuals/Drive%20Unit/4-cylinder%20diesel%20engine%20(1.9%20l%20engine).pd f

                                  VW Luppo 1.2 TDI i olej 0W30 !





                                  Ale idąc ku Twojemu pytaniu odpowiem tak PRO C3 zastępuję jesli chodzi o normy poprzednie (504.00, 507.00) a PRO FLEX będąc naprawde udanym produktem posiada 505.01 więc jest dobrą alternatywą oleju SAE 30 (5W30) do pompowtrysków.
                                  A 5W40 jest olejem który jest równiez alternatywa w przypadku potrzeby zastosowania oleju o nieco grubszym filmie olejowym, tam gzie wystepuję jakiś pobór oleju itp.
                                  Więc jest wachlarz jak w przypadku każdego producenta .
                                  Jeden pisze Best, better normal itp. inny podaje swoje propozycje.
                                  Wiec te 3 oleje pasuja do silników wyposażonych w pompki Boscha :-)

                                  Ale suma sumarum dane na wyszukiwarkach sa raczej zblizone do fabrycznych zaleceń choć nie do konca ale są .
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez innova
                                    Jak PAOLO przetłumaczy dalsze fragmenty to ciśnienie wzrośnie jeszcze bardziej.
                                    Jaki to dokument ?
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez loru
                                      Jaki to dokument ?
                                      --- > http://www.ferrarichat.com/forum/faq...=haas_articles (każdy może sobie sam przetłumaczyć translatorem).
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        Zamieszczone przez innova
                                        Po osiągnięciu 100C czyli normalnej pracy olej 5W30 oraz 0W30 jak i 10W30 wykazują takie same właściwości smarne i żadne lato nie ma tu nic do rzeczy.
                                        z tym byl by ostrozny

                                        bo generalnie V100 dla 0w30 jest w granicach 9-10 choc zdazaja sie 11-12
                                        a 5w30 ma praktycznie zawsze 10-12,5


                                        jest jeszcze kwestia HTHS. ciezko mi znalezc (moze po prostu przeoczylem) 0w30 z hths >3,5 a 5w30 wlasnie maja az 2podnormy z WYMAGANYM HTHS>3,5



                                        Nadal ponawiam prosbe do PAOLO lub kogos ogarnietego w temacie.

                                        czy żonglowanie olejami miedzy normami c1,c2 (hths 2,9-3,5) a normami c3,c4 (hths>3,5) jest bezpieczne dla silnika wymagajacego hths>3.5?

                                        Komentarz

                                        • zak14
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 605
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          http://www.ferrarichat.co...q=haas_articles
                                          To ten sam artykuł , do którego ostatni podrzucałem link: http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/
                                          Ten na B.I.T.O.G ma jak dla mnie trochę przyjaźniejsze w czytaniu formatowanie.
                                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                          Komentarz

                                          • natash
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2599

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            oki ale dopiero jutro.... :wink:
                                            To co mógłbyś zaproponować do moich warunków użytkowania ?

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              czy żonglowanie olejami miedzy normami c1,c2 (hths 2,9-3,5) a normami c3,c4 (hths>3,5) jest bezpieczne dla silnika wymagajacego hths>3.5?

                                              Ja uważam że jak manual techniczny jasno pisze ma byc A3/B4 lub HTHS powyżej 3.5 to nie ma dyskusji a jak jest wzmianka o ILSAC, A1/ B5 itp. to spokojnie mozna żonglować i zalać np. 506.01 jaki zalał Innowa :-)
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                tak mam w manualu
                                                1,6 l/77 kW TDI CR DPF – EU5 VW 507 00

                                                Gdy powyższe oleje nie będą dostępne, można jednorazowo dolać oleju zgodnego z
                                                normą ACEA B2 wzgl. ACEA B3.

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  507.00 to określona ilosc popiolów siarczanowych (poniżej C3) i nie można ich mieszać ze standardowym olejem API SL, C3,C2 to moze przynieść nadmierne obciążenie DPF-u.

                                                  Ale można się dopytac w centrali jaką ilośc popiołów siarczanowych akceptuje VW , jesli jest to do 0.8% to mozna wtedy C3 , C2 o ile z kolei producent nie bedzie miał zastrzeżen co do stosowania oleju o niższej lepkosci wysokotemparaturowej
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • innova
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 554

                                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                                    z tym byl by ostrozny

                                                    bo generalnie V100 dla 0w30 jest w granicach 9-10 choc zdazaja sie 11-12
                                                    a 5w30 ma praktycznie zawsze 10-12,5
                                                    no tak, oczywiście że nie będzie idealnie tak samo ale jak sam przytoczyłeś zakresy zachodzą na siebie praktycznie w 100% czyli jednak słusznie autor artykułu to ujął

                                                    a masz może zakres wartości V100 dla 0w20 ? Chętnie bym się zapoznał zanim przetestuję i będzie to dla wszystkich wskazanie drugiej strony medalu :idea:

                                                    [ Dodano: Wto 20 Gru, 11 20:21 ]
                                                    Zamieszczone przez zak14
                                                    To ten sam artykuł , do którego ostatni podrzucałem link: http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/
                                                    no tak, i to właśnie dzięki Tobie wiedziałem co jest napisane (oprócz tego, iż pogłębiłem swoją wiedzę) na dalszych stronach artykułu tłumaczonego przez Paolo
                                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                    _______________________________________

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...