Zamieszczone przez Orbit
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Orbitprzyczyną awarii był spadek pompowalności olejów
czytając dalej.
w opracowaniu tym sugerują iż Bio-diesel zmieszany z olejem , jak również przedłużone okresy zmiany oleju , mogą doprowadzić do zmniejszenia pompowalnosci a co się z tym wiąże do uszkodzenia silników w niskich temperaturach1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaW przypadku V100 podał wartość 10 moim zdaniem tylko dlatego, iż nie chciał pisać 10,6 przykładowo a nie daltego iż zaokrągłił 12 czy 14 do cyfry 10. Swobodnie mógł podać wartość 12, 13, 14 jako tą właściwą. Przytoczył 10 i ja osobiście uważam, iż to jest właściwa cyfra wokół której należy się skupić.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Juz Amsoil o wiele wcześniej zaczął umieszczać informację iz BIO komponenty sa nie wskazane do olejów również ..syntetycznych.
Bo mowa o oleju syntetycznym CJ4 do diesla.
Note: Extended drain intervals are not recommended when using biofuels containing >10% ethanol or 5% biodiesel (B5). Follow OEM drain intervals or extend drain intervals with oil analysis.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Co tu tak cicho po swiętach? :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
A ja na LM tt 4600 + MoS2 ... bez problemowo od soboty Auto nie odpalałem , dzisiaj rano od dotyku żadnych stuków cykania itd....
a jeszcze jedno chce nadmienić , nie zawsze olej jest odpowiedzialny za cykanie i inne tego typu dźwięki ... Diesle to nie Benzyna ...
dzisiaj rano było bardzo dużo wilgoci w powietrzu ... woda dostaje się do paliwa , poza tym SAMO PALIWO !!! rok temu po zatankowaniu na stacji LE-clerk ...tak zaczęło łomotać iz myślałem ze silnik się rozsypie ... WODA panowie WODA ... jeśli nie lejecie nic do paliwa, to teraz mogą być tego skutki "Ciepło - zimno " ... cykanie to nie zawsze silnik to mogą być wtryski , SŁABE PALIWO !!!1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaNiemożliwe, nie okazał się taki super duper jak reklamował go sprzedawca. Krzysiek też się zdaje się rozczarował Amsem, no cóż. . a ile było spuszczania się jaki to zajebisty olej z pensylwańskiej ropy :lol: :roll: :roll:
Ale trzeba przyznac,ze pierwsze 2kkm z tych 8kkm,to niezle dostal w tylek.
Niemiecka autostrada 180-220kmh jak tylko bylo pusto. A bylo pusto :szeroki_usmiechTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Wogóle mam dziwne wrażenie że dziwni ludzie tu piszą...
Bez urazy ale jedni spodziewają się od oleju za 100 czy 150 zł jakiś magicznych właściwości, że silnik przestaje byc słyszalny.
Soszek to o czym piszesz to prawdopodobnie efekt powrotny.
Może po prostu wcześniej tego nie słyszałeś że coś robi cyk cyk a teraz znowu usłyszałeś bo przyzwyczaiłeś się do "ciszy" ?
TDI to TDI ja nie mam pojecia jak wy odróżniacie dzwięk na zimnym silniku to przecież jednakowo hałasujeWitam i pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81U mnie właśnie hałas
Znalazłem skazę na Amsoilu
Auto pod chmurką przez 48h, odpalane przy +3st.
Przez pierwsze 2 sek. po odpaleniu usłyszałem takie delikatne "cyk cyk cyk" które gwałtownie ucichło w 3 sekundzie.
Panikować czy jeździeć?
:diabelski_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Staszekowski, bez urazy ale jak nie słyszysz różnicy to laryngolog się kłania :lol:, oczywiście :wink:. A tak poważnie jest słyszalne, Motul klekotał strasznie, Quazar był ok tylko słaba dostępność, LM TT 4100 zalany obecnie, opinia - silnik pracuje cicho, aksamitnie, miękko, wady trochę go ubywa Quazar-a starczało bez dolewki z tym jednym ale, nie jestem pewny turbiny ( sowa) być może ona łyka oliwę.
Zastanawiam się nad jednym, wyszykujecie oleje które są słabo dostępne, drogie, najlepsze a i tak turbiny padają, szklanki i wałki mówią pa pa po 100 tys.
Znajomy posiada służbowe 3x Octavia 2 1,9 TDI oraz 2,0 TDI, Fabia 5 szt TDI przebieg od 200 do 350 tys. i w żadnym z nich nie wymieniał suszarki, szklanek, dwumas tak ale on nic nie ma wspólnego z olejem. Teraz dodam jeździ na Castrolu od początku, ten olej jest tutaj ''be'' najgorsze co można zalać, sam uległem tym pogłoską jak miałem jeszcze O1.
Moje pytanie brzmi czy przyczyną jest zbyt częsta zmiana olejów innych firm - stara szkoła mechaników mówiła silnik nie lubi zmian. Stosowanie płukanek które również nie są zalecane, skoro płucze to rozrzedza olej który traci film i krzywki trą na sucho przez 10 min.
Oczywiście są to sugestie i słowa mechaników ( co nie których proszę o wstrzymanie słów do bani lub starej daty mechanicy, między innymi tak wypowiedział się nowej daty mechanik bardzo ceniony i naprawdę dobry ).
PAOLO ESCO, do tablicyJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68olej który traci film i krzywki trą na sucho przez 10 min.
Co do Castrola to brat zmieniał olej w Passacie 2.0 TDI CR w salonie w Niemczech (tam pracuje) i Niemcy zalali mu Vapsoila ... bo powiedzieli że Castrol słabo się sprawuje i oni nie polecają ( tak powiedzieli w autoryzowanym salonie VW) :shock: jak sprawdziłem to doszedłem do tego, że Vapsoil jest to Shell rozlewany dla ASO :lol: Nie polecam tego oleju. W każdym razie był z niego bardzo nie zadowolony. Chciał coś "normalnego" a że uparł się i nie chciał nic z tego co mu proponowałem to w ostateczności zdecydował się zamówić Castrola Edge 5W/30 z normą VW 507.00 z kompletem filtrów Manna od kolegi I_C_E_ - poprzez allegro ( http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=29578&start=0 ).
Jak narazie jest bardzo zadowolony (przejechał dopiero 5 tys km po niemieckich autostradach - bez dolewek) i w związku z powyższym przy następnej wymianie oleju pozwolił mi "łaskawie" wybrać olej na wymianę i filtry... :hehePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81Znalazłem skazę na Amsoilu
Może wcześniej rok temu było to słychać zimą a gdy wszystko się uciszyło okazało się że słyszysz dzwięki na które wcześniej nie zwracałeś uwagi.
To częste obserwacje czynione przez klientów.
Zamieszczone przez ZYBI68Stosowanie płukanek które również nie są zalecane, skoro płucze to rozrzedza olej który traci film i krzywki trą na sucho przez 10 min.
Zamieszczone przez ZYBI68. Teraz dodam jeździ na Castrolu od początku, ten olej jest tutaj ''be'' najgorsze co można zalać, sam uległem tym pogłoską jak miałem jeszcze O1.
Więc tak myślę moze lepiej jakbym miał duzo szlamu ale pierścienie bardziej drożne :lol: :lol:
Znajomy jest laureatem plebiscytu na mechanika roku w FOCIE , pracował długie lata jako kierownik serwisu ASO i prywatnie mi nieco naświetlił sprawę.
To mi wystarcza , może teraz po wejściu Edge sprawa nabrała nico lepszego wyrazu ....ja już podziękowałem.
Zamieszczone przez ZYBI68Moje pytanie brzmi czy przyczyną jest zbyt częsta zmiana olejów innych firm - stara szkoła mechaników mówiła silnik nie lubi zmian.
Juz samo tankowanie na dobrej stacji i robienie w przeważającej większości tras powoduje że silniki żyją dłużej niż te "szarpane" niedogrzane i katowane na zimnym oleju.
W Gliwicach we Fuchsie flotowe auta robiły po 300 000km i w żadnym nikt nie robił turbiny ani naprawy silnika a też wielu juz krytykuje Fuchs-a.
Porozmawiajcie z P. Wojciechem Kuleszą.
Wystarczy że trafimy na paliwo jakie nam sie juz coraz częsciej serwuje (Kto to pokazywał dwa różne słoiczki na forum DZIDA czy ktoś inny ??) ...
Co pisze jeden z mądrzejszych akredytowanych i niezależnych rzeczoznawców który bada różne takie przypadki :
Przypomnijcie sobie , proszę jak skończyła się akcja cudownych dodatków teflonowych do oleju. Otóż dobry filtr oleju natychmiast wyłapywał teflon jako zanieczyszczenie a całe dobrodziejstwo akcji pozostawało jedynie w sferze dobrego samopoczucia użytkownika ulepszającego warunki pracy silnika. Nie można bezkarnie dodawać olejów roślinnych do oleju napędowego bez przeprowadzenia uczciwych i długotrwałych badań skutków jakie to przyniesie różnym rodzajom silników. Zagrożona jest praca wtryskiwaczy dawkujących precyzyjnie ilość paliwa poprzez czas ich otwarcia. Jeżeli zmienia się przykładowo lepkość paliwa, należy zmienić czas otwarcia wtryskiwacza dla zachowania tego samego wydatku wtrysku. Również istotne są ilości i rodzaj nagaru pozostającego po spalonym paliwie, a to można sprawdzić jedynie drogą długotrwałych badań. Nie mniej istotnym zagrożeniem jest zmiana parametrów paliwa zawierającego oleje roślinne podczas przechowywaniaSyntetyczny olej silnikowy nie toleruje oleju roślinnego, przesiąkającego po ściankach cylindrów za sprawą "polewających" wtryskiwaczy. O resztę zapytajcie chemików, bo mechanik może tylko wymienić zatarty silnik i na pewno nie będzie to "na gwarancji" co doczekało się sądowego rozstrzygnięcia.
Teraz odnośnie jakże popularnej uwagi "silnik chodzi ciszej" owszem jest to fajne wrażenie ale nie powinno się tylko na podstawie tego aspektu oceniać oleju.
Znowu zacytuję szanownego Pana który miał do czynienia z takimi przypadkami aksamitnie chodzacych silników :-)
Nie wolno zagęszczać oleju w tego typu silnikach. Najbardziej prymitywne silniki prod. amerykańskiej wytrzymują takie traktowanie i stąd pokutuje w wiara w cudowne środki dodawane do oleju. Wymienić można z pamięci sproszkowane związki molibdenu, zawiesinę teflonu Spulchniacze gumowych zużytych uszczelniaczy itp.
Przypominam sobie czasy, gdy taksówkarze zaczęli stosować olej "Marinol". Silnik pracował ciszej, ale w krótkim czasie zacierały się wałki rozrządu. W pańskim przypadku - żadnych eksperymentów. Olej taki jaki był (Shell Helix o zalecanej lepkości, ani gęściejszy ani rzadszy).
Jest ważne, żeby był najlepszego gatunku przewidziany do silników turbo - doładowanych.
Proszę sprawdzić którędy wycieka olej. Jeśli jest to turbina to radzę zacząć od jej regeneracji póki się jeszcze da.
Przez niesprawną (zużytą) turbinę bardzo szybko można się pozbyć oleju i zniszczenie silnika jest pewne.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekPorozmawiajcie z P. Wojciechem Kuleszą.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez StaszekowskiWogóle mam dziwne wrażenie że dziwni ludzie tu piszą...
Jak Ci się nie podoba ... nie musisz pisać.... nikt nie będzie płakał ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
PAOLO kojarzysz kto dawał na forum to zdjęcie z tym ON o różnej konsystencji ?
Chciałem nawiazać do mojego powyższego skromnego wywodu .
PozdrówkaProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz