Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • p690
    Ambiente
    • 2008
    • 216

    Zamieszczone przez elemenateur
    Zamieszczone przez Jasiek
    AdamB napisał/a:
    Ale nie wiem czy taki rzadki olej jest dobry dla TDI.

    Skoro Skoda zakłada przeglądy 1.9TDI BXE wg. QG1 to olej tylko zgodny z normą 506.01

    506.01 chłopcy to olej do autek które są serwisowane w LL ale nie są wyposażone w DPFa.

    Pozdrawiam serdecznie.
    marcin
    Czy w takim razie Motul Specific 507-00-504.00 jest właściwym olejem dla mojego BXE, QG1 bez DPFa ?

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez p690
      507-00-504.00
      to norma Oleju przeznaczone szczególnie do aut wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF oraz wyposażonych w system przedłużonej wymiany oleju LongLife QG1..............p690, .....jest bardzo dobrym....ale dla Ciebie starczy 506.01


      ...dodatkowo...dla wszystkich aut z silnikiem wymagającym VW 502.00, 505.00 lub 505.01 okresy między wymianami oleju pozostają te same, czyli co 15 000 km, nawet jeśli zastosowany jest Motul Specific 504.00-507.00

      [ Dodano: Sro 04 Lis, 09 19:09 ]

      Volkwagen/SKODA

      VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących
      silników Diesla.
      VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości
      oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników
      Diesla.
      VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
      trudnych warunkach.
      VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
      przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
      VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
      osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
      VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
      benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
      cząstek stałych bez dodatku paliwa.
      VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez
      turbodoładowania.
      VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
      pompowtryskiwaczami.
      VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
      VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
      okresem między wymianami (WIV).
      VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
      silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
      dodatku paliwa.
      :diabelski_usmiech .....szukajcie a znajdziecie......... :diabelski_usmiech

      [ Dodano: Sro 04 Lis, 09 19:17 ]
      ...jeśli komuś to pomorze to przypomnę jeszcze raz... :P

      Wyróżniamy dwie wiodące klasyfikacje jakościowe API (American Petroleum Institute) oraz wprowadzoną stosunkowo niedawno klasyfikację europejską ACEA (dawniej CCMC).
      API
      Wprowadzona w 1947 roku, a ujednolicona w roku 1971 jest dzisiaj najpopularniejszym zbiorem wymagań jakościowych, którym powinny odpowiadać oleje silnikowe. Klasyfikacja API zmieniała się wielokrotnie. Dlatego też większość norm z 1971 roku jak również i późniejszych zostało wycofanych jako przestarzałe i zastąpionych nowymi. Aktualnie obowiązuje najnowocześniejsza norma SM dla silników benzynowych oraz klasa CI-4 dla silników Diesla w pojazdach użytkowych. Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych nie są obecnie klasyfikowane w klasie API.
      ACEA

      Nowa klasyfikacja ACEA przewiduje cztery grupy olejów:
      A - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych
      B - Oleje do silników Diesla małej pojemności w samochodach osobowych i
      dostawczych
      C - Oleje do silników Diesla z filtrem cząstek stałych w samochodach
      osobowych
      E - Oleje dla pojazdów użytkowych z silnikiem Diesla
      Silniki benzynowe
      A1 - Energooszczędne oleje silnikowe o szczególnie niskiej lepkości
      (HTHS < 3,5 mPas).
      A2 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne.
      A3 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne o wyższych
      wymaganiach niż A2. Mniejsze straty przy odparowaniu (Noack), wyższa
      odporność na utlenianie.
      A5 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne. Obniżona lepkość HTHS,
      paliwooszczędne (> 2,5%.).
      Silniki Diesla - osobowe
      B1 - Energooszczędne oleje silnikowe ze szczególnie niską lepkością HTHS.
      B2 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne.
      B3 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne. Przewyższa ACEA B2 w
      odniesieniu do czystości tłoka i stabilności lepkościowej.
      B4 - Oleje do silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI).
      B5 - Odpowiada ACEA B4, jednakże z obniżoną lepkością HTHS,
      paliwooszczędne ( >2,5%).
      C1 - Oleje do silników Diesla (od 10/2004) w samochodach osobowych z
      filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie
      0,5%.
      C2 - Oleje do silników Diesla (od 10/2004) w samochodach osobowych z
      filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%
      (HTHS > 2,9 mPas).
      C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w
      samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów
      siarczanowych maks.0,8% (HTHS > 3,5 mPas).
      Silniki Diesla - ciężarowe
      E4 - Silniki spełniające Euro III.
      E5 - Dotyczy pojazdów wyprodukowanych przed wprowadzeniem normy emisji
      spalin Euro 4 tj. do 10/2004.
      E6 - Do silników z AGR bez filtra cząstek stałych i silników z SCR;
      zalecany do silników z filtrem cząstek stałych w połączeniu z paliwem o
      niskiej zawartości siarki; zawartość popiołów siarczanowych < 1 %
      (wagowo).
      E7 - Do silników bez filtra cząstek stałych, większości silników z AGR i
      większości silników SCR. Zawartość popiołów siarczanowych maks. 2 %
      (wagowo).
      Obie klasyfikacje olejowe są otwarte, to znaczy mogą być uzupełniane o
      nowe, wyższe klasy olejów, aczkolwiek często stosowane jest wydawanie
      załączników zawierających nowelizację z odniesieniem do roku wprowadzenia
      np. Issue 02.
      Oprócz ogólnie przyjętych klasyfikacji międzynarodowych znani wytwórcy
      silników spalinowych opracowali i wprowadzili własne testy badawcze,
      których spełnienie warunkuje dopuszczenie do stosowania oleju w ich
      silnikach. Specyfikacje fabryczne często stawiają wyższe wymagania
      użytkowe olejom silnikowym niż to określą klasyfikacje jakościowe. Spośród
      wielu specyfikacji producentów silników najbardziej znane są:

      Volkwagen/SKODA !!!!
      VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących
      silników Diesla.
      VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości
      oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników
      Diesla.
      VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
      trudnych warunkach.
      VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
      przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
      VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
      osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
      VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
      benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
      cząstek stałych bez dodatku paliwa.
      VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez
      turbodoładowania.
      VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
      pompowtryskiwaczami.
      VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
      VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
      okresem między wymianami (WIV).
      VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
      silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
      dodatku paliwa.

      Mercedes-Benz

      MB 228.1 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu do doładowanych
      silników Diesla.
      MB 228.3 - Oleje silnikowe SHPD do wysoko-doładowanych silników Diesla,
      wydłużony okres wymiany oleju do 45 000 km.
      MB 228.5 - Oleje silnikowe UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) do
      wysoko-doładowanych silników Diesla, wydłużone okresy wymiany oleju w
      Light Duty do 45 000 km. W klasie Heavy Duty możliwy jest okres wymiany
      oleju do 160 000 km.
      MB 228.51 - Oleje silnikowe UHPD wg MB 228.5 ze szczególnymi wymaganiami
      dotyczącymi filtra cząstek stałych do silników Euro IV.
      MB 229.1 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych (silniki benzynowe i
      Diesla). Podwyższone wymagania w stosunku do ACEA A2-96/A3-96 i
      B2-96/B3-96.
      MB 229.3 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych.
      MB 229.31 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z filtrem cząstek
      stałych (silniki Diesla).
      MB 229.5 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z wydłużonymi okresami
      wymiany olejów (20 000 km), obniżona emisja substancji szkodliwych.

      OPEL

      GM-LL-A-025 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z silnikami
      benzynowymi, energooszczędne.
      GM-LL-B-025 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z silnikami Diesla,
      energooszczędne.

      BMW

      BMW - Oleje silnikowe do silników benzynowych, rok budowy przed 1998, lub
      silników Diesla.
      BMW Longlife-98 - Oleje silnikowe do silników benzynowych, produkcja - od
      roku 1998.
      BMW Longlife-01 - Oleje silnikowe do silników benzynowych, produkcja - od
      września 2001.
      BMW Longlife-01 FE - Oleje silnikowe dla określonych silników benzynowych,
      produkcja od 2001.
      BMW Longlife-04 - Oleje silnikowe dla określonych silników, produkcja od
      2004.

      FORD

      WSS-M2C 912-A1 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z silnikami
      benzynowymi i silnikami Diesla, poza 1,9 TDI Diesel (Ford Galaxy) i 1,4
      TDCI (Ford Fiesta).
      WSS-M2C 913-A - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z silnikami
      benzynowymi i silnikami Diesla, poza 1,9 TDI Diesel (Ford Galaxy) i 1,4
      TDCI (Ford Fiesta).
      WSS-M2C 913-B - Oleje silnikowe do silników 1,4 TDCI (Ford Fiesta).
      WSS-M2C 917-A - Oleje silnikowe do silników Diesla 1,9 TDI (Ford Galaxy).

      Nowością jest wprowadzenie wspólnej, europejsko - amerykańsko
      - japońskiej klasyfikacji olejów silnikowych do silników Diesla.
      Porozumienie w sprawie wprowadzenia tej klasyfikacji podpisały w 2001 roku
      europejska ACEA, amerykańskie Stowarzyszenie Producentów Silników -
      EMA i Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów - JAMA.
      Pierwszym efektem tego porozumienia jest wprowadzona w 2002 roku norma
      Global DHD - 1 dla olejów przeznaczonych do smarowania ciężkich
      silników Diesla...........
      może się przyda....... :P
      Załączone pliki
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • w.marek
        Drive
        • 2009
        • 43
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zmieniłem olej z Mobila 0W40 (taki miał lany od początki do 120kkm) na Motula 8100xces i zaniepokoiła mnie jedna rzecz. jak na mobilu nie dolewałem oleju od zmiany do zmiany (brak ubytków) tak teraz po przejechaniu 8kkm już musiałem uzupełniać bo był dolny stan. Pomijam fakt iż silnik rano dłużej klekocze :lol:

        Miał ktoś coś podobnego. Olej pewny bo z forum.
        Teraz nie wiem czy lać dalej Motula czy wrócić do Mobila 0W40 lub np 5W50 - podobno dobry olej.

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez w.marek
          czy lać dalej Motula czy wrócić do Mobila 0W40 lub np 5W50 - podobno dobry olej
          ....skoro wcześniej było ok to wracaj do poprzedniego ...Mobil 5W/50 napewno jest bardzo dobry...szczególnie jego parametry są odpowiednie do 1,9 TDI.. :P

          [ Dodano: Sro 04 Lis, 09 20:53 ]
          ......ja od ostatniej zmiany...przeszedłem na na LIQUI MOLY Top Tec 4200 (506.00 506.01 507.00) i musze powiedzieć , że to jest właśnie TEN OLEJ do mojej Octavki ...jeśli ktos na nim jeździł pewnie potwierdzi. Olej specjalnie opracowany do WV, wysoko technologiczny, spełniający najnowsze specyfikacje VW 504.00 dla silników benzynowych i 506.01 i 507.00 dla silników Diesla jak dla mnie miodzio...jest cichutko nawet na zimnym silniku...zresztą reklamy robił nie będę takie jest tylko moje odczucie ew do PD polecał bym tez Top Tec 4100 5W/40 spełnia 505.01 i również jest cichutko przy odpalaniu na zimno ".polecam stronę nr 40 tego watku..
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • p690
            Ambiente
            • 2008
            • 216

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez p690
            507-00-504.00
            to norma Oleju przeznaczone szczególnie do aut wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF oraz wyposażonych w system przedłużonej wymiany oleju LongLife QG1..............p690, .....jest bardzo dobrym....ale dla Ciebie starczy 506.01

            ...
            ...
            o wielki bracie teraz juz wiem co najlepsze dla mojej niuni..
            dzięki za szczegółowe wyjaśnienia

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              "VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
              pompowtryskiwaczami."........co jest takiego odrózniającego ten olej od normalnych full syntetyków w klasie 5w/40? - stosuje - castrol edge vw505.01...
              czy ktoras z norm jakości? wiecie może która? mój castrol ma normy:
              API SM/CF
              i ACEA A3/B3/B4 i C3
              czy octavia asz 1.9 tdi ma filtr cząstek stałych?...nie wiem. ale chyba nie co? to z normy C3 chyba mogę zrezygnować?
              bo A3/B3/B4 z tego co widze lepiej zeby pozostawic
              a API SM/CF - co oznacza?

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Wyróżniamy dwie wiodące klasyfikacje jakościowe API (American Petroleum Institute) oraz wprowadzoną stosunkowo niedawno klasyfikację europejską ACEA (dawniej CCMC).
                API
                Wprowadzona w 1947 roku, a ujednolicona w roku 1971 jest dzisiaj najpopularniejszym zbiorem wymagań jakościowych, którym powinny odpowiadać oleje silnikowe. Klasyfikacja API zmieniała się wielokrotnie. Dlatego też większość norm z 1971 roku jak również i późniejszych zostało wycofanych jako przestarzałe i zastąpionych nowymi. Aktualnie obowiązuje najnowocześniejsza norma SM dla silników benzynowych oraz klasa CI-4 dla silników Diesla w pojazdach użytkowych. Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych nie są obecnie klasyfikowane w klasie API.


                SM API – to klasyfikacja w zakresie poprawy zużycia paliwa i niższej emisji.
                Badania te prowadzić American Petroleum Institute /API/.
                CF i ILSAC GF-4 homologacje Donut API i ILSAC wg identyfikacji olejów, które przeszły niezbędne badania w celu zaspokojenia bieżących samochodowych specyfikacji. Oleje te spełniają również wszystkie przestarzałe specyfikacje benzyny
                (SJ, SH ...).

                American Petroleum Institute (API) klasyfikuje klasach lepkości wg "Oszczędzanie energii" olejów silnikowych i spełniają ILSAC GF-4. Wszystkie cztery stopnie lepkości spełniają API SM i są wstecznie kompatybilne z wcześniejszych poziomów wydajności, takie jak API SL, SH i SG.

                [ Dodano: Czw 05 Lis, 09 19:22 ]
                NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA :roll:

                1. Czy jest sens stosować olej silnikowy wysokiej jakości?

                Na pewno tak. Współczesne silniki samochodowe to coraz bardziej "wysilone" konstrukcje (tzn. osiągające wysoką moc ze stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej) w związku z czym warunki pracy oleju - jak np. temperatura wewnątrz silnika - są coraz cięższe i tylko dobre oleje potrafią sobie z nimi w satysfakcjonujący sposób poradzić. Oleje niskiej jakości będą w tych warunkach szybko traciły swoje własności smarne; prowadząc do przyspieszonego zużycia silnika - a w skrajnych przypadkach nawet jego uszkodzenia. Pamiętajmy: olej silnikowy jest obecnie uważany za taką samą część silnika jak każda inna - a chcemy przecież żeby składał się on wyłącznie z części wysokiej jakości.

                2. Po czym poznać że olej jest wysokiej jakośći?

                Przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na producenta oleju: czy jest to znany, markowy producent (jak np. Castrol) czy też firma spod znaku "no name". To już daje jakąś pewność. Następnie powinniśmy sprawdzić oznaczenia klas jakości na opakowaniu. Pamiętajmy, że istnieje wiele systemów klasyfikacji jakości olejów, zarówno uniwersalnych jak i wprowadzonych przez konkretnych producentów silników (samochodów). Najbardziej znany i powszechnie stosowany to amerykański system API. Dzieli on oleje następująco: Te do silników benzynowych oznaczone literą "S" po której następują kolejne litery alfabetu, np. SA............... SJ, SL, SM - kolejna litera alfabetu oznacza wyższej jakości olej. Te do silników Diesla (wysokoprężnych) oznaczone literą "C" po której tak samo następują kolejne litery alfabetu. Tutaj sprawa jest trochę bardziej skomplikowana niż w przypadku silników benzynowych, ale pamiętajmy, że generalnie symbole CF, CF-4,CG-4 lub CH oznaczają oleje o wyższej jakości niż np. CC lub CD.

                3. Co daje stosowanie olejów syntetycznych?

                Oleje syntetyczne - jak na przykład Castrol EDGE 5W-30 - są wyprodukowane w oparciu o bazę olejową (syntetyczną), stworzoną specjalnie pod kątem zadania jakie przyjdzie olejowi spełniać w silniku. Jej własności są jakby "skrojone na miarę", podczas gdy w przypadku olejów mineralnych są wynikiem tego, co powstało w naturze. W związku z tym olej syntetyczny: ma dużo większą trwałość - odporność na wysoką temperaturę, co sprawia, że nie odkłada się w postaci nagaru na wewnętrznych częściach silnika przyspieszając jego zużycie; w niskiej temperaturze jest wystarczająco płynny żebyśmy bez problemu uruchomili silnik (np rankiem po mroźnej nocy); w wysokiej temperaturze posiada wysoką wytrzymałość warstwy smarnej, co umożliwia eksploatacje na pograniczu limitów obciążeniowych silnika, lub w ekstremalnych warunkach klimatycznych; dzięki niskim oporom przepływu stawianym np. pompie olejowej, umożliwia oszczędność paliwa. Generalnie stosując olej syntetyczny do naszego silnika stosujemy się do zasady, że "drogie jest tanie".

                4. Co to jest lepkość oleju i jaki ma ona wpływ na eksploatację?

                Lepkość to opór, jaki ciecz stawia podczas płynięcia. Im jest niższa tym mniejszy opór oleju, a więc mniejsze straty mocy silnika. Z kolei im wyższa lepkość tym lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem,. Lepkość oleju musi być pewnym kompromisem między tymi skrajnymi wymaganiami. Tu też właśnie ujawniają się zalety olejów syntetycznych, których lepkość jest w miarę "stała" w szerokim zakresie temperatur. Lepkość olejów oznacza się w/g klasyfikacji SAE.

                5. Czy stosując oleje syntetyczne można wydłużać przebiegi między wymianami?

                Kwestia potencjalnego wydłużenia przebiegów między wymianami jest podyktowana przede wszystkim uwarunkowaniami konstrukcyjno- eksploatacyjnymi silnika takimi jak pojemność układu olejowego, charakterystyką zużycia oleju i paliwa w trakcie eksploatacji. Te parametry są kluczowymi czynnikami branymi pod uwagę przez producentów przy określaniu zalecanych okresów między wymiarowych. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że z uwagi na wolniejsze „starzenie się” olejów syntetycznych (w stosunku do mineralnych) stosując produkty syntetyczne mamy dużo większą gwarancję bezpieczeństwa zapewnienia właściwej pracy silnika w ekstremalnych warunkach pracy, jakim jest np. wydłużenie okresu między wymiarowego. Jeśli jednak chcemy by nasz olej chronił silnik w optymalny sposób to lepiej jest wymieniać go zgodnie z zaleceniem producenta samochodu niezależnie od typu stosowanego oleju.

                6. Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny?

                Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.

                7. Czy można mieszać oleje syntetyczne z mineralnymi?

                Technologicznie nie ma znaczenia fakt, że jeden olej jest syntetyczny a drugi mineralny, bo bazy olejowe obu produktów są ze sobą mieszalne. Potwierdzeniem tych wymagań jest test mieszalności i homogeniczności stosowany przez API dla olejów posiadających, co najmniej klasę API SH. Jednak z praktycznego punktu widzenia, raczej nie należy mieszać różnych olejów ze sobą gdyż jeśli np. dolejemy do oleju syntetycznego olej mineralny to rzecz jasna parametry tego pierwszego ulegną obniżeniu.

                8. Czy należy stosować dodatki do oleju?

                Absolutnie nie! W oleju już znajdują się wszystkie potrzebne dodatki uszlachetniające, które zostały starannie dobrane w warunkach laboratoryjnych w trakcie opracowywania formulacji oleju. Dodanie jakiegokolwiek innego związku chemicznego (a tym jest taki dodatek) może tylko pogorszyć parametry oleju. Pamiętajmy: Jeśliby było możliwe polepszenie parametrów oleju przez dodanie tego czy innego środka chemicznego to zostałby on dodany do oleju już w trakcie produkcji.

                9. Czy to prawda, że do niektórych marek samochodów nadają się tylko oleje określonych marek?

                W zdecydowanej większości przypadków nie ma to uzasadnienia technicznego, gdyż producenci samochodów poza rekomendacjami dopuszczają stosowanie produktów spełniających określone normy jakościowe i lepkościowe Od tej generalnej zasady istnieją czasami wyjątki tak jak to miejsce w przypadku oleju Castrol TWS 10W-60, który jako jedyny ma wyłączne dopuszczenie do stosowania w silnikach BMW serii M3/M5/Z8. Wiąże się to z faktem, że Castrol jako wiodący producent olejów od wielu lat prowadzi prace badawczo-rozwojowe nad nowymi formulacjami olejów z wieloma konstruktorami silników np. BMW, VW, Volvo, Ford. Prace te maja na celu optymalne spełnienie wymagań smarnościowych z technicznego punktu widzenia, stawianych płynom eksploatacyjnym przez wiodące marki samochodowe.

                10. Jak często powinienem zmieniać olej?

                To zależy od okresu między przeglądami. Powinno sprawdzić zalecenia producenta w instrukcji obsługi samochodu, jednak należy pamiętać o regularnym sprawdzaniu oleju. Dla optymalnego smarowania poziom powinien zostać utrzymany pomiędzy punktem średnim i maksymalnym na skali widniejącej na bagnecie. Różnica pomiędzy maksymalnym a minimalnym punktem na skali, wynosi ok. 20% w ilości oleju w misce olejowej. Oznacza to, że jeśli poziom oleju jest niski, musi on pracować 20% ciężej i z mniejszą ilością dodatków.

                11. Jaką lepkość oleju powinienem używać w swoim samochodzie i gdzie mogę
                uzyskać więcej informacji na temat odpowiedniego oleju do mojego samochodu?

                To zależy od typu samochodu i silnika. Castrol produkuje oleje silnikowe spełniające wymagania każdego europejskiego producenta samochodów W celu uzyskania informacji, jaki zastosować olej, należy:

                •Sprawdzić zalecenia producenta w instrukcji obsługi samochodu
                •Sprawdzić rekomendowane produkty na naszej stronie internetowej
                •Skontaktować się z pomocą techniczną Castrola gdzie porady udzieli nam ekspert

                12. Czy muszę używać oleju syntetycznego?

                Większość europejskich producentów samochodów zaleca stosowanie olejów syntetycznych w swoich najnowszych modelach samochodów. Pełne syntetyki oferują większe korzyści, przewyższając oleje mineralne i pół-syntetyki pod każdym względem ochrony i użytkowania. Oleje syntetyczne mają większą odporność termiczną zachowując silnik w idealnej czystości, dodatkowo umożliwiają większą oszczędność paliwa i zapewniają większe zabezpieczenie silnika przed zużyciem.

                13. Czy użycie oleju do silnika benzynowego lub do diesla ma znaczenie?

                Powinno zawsze używać właściwego oleju do właściwego samochodu. Samochody z silnikiem diesla mają inny proces spalania, podczas którego powstają inne osady i zanieczyszczenia. Na przykład, silniki diesla produkują więcej sadzy i odkłada się w nich więcej związków kwasowych. Stosowanie w silnikach Diesla olejów np. Magantec Diesel 5W-40 ze specjalnym pakietem kontrolującym rozpraszanie sadzy, zapewnia utrzymanie optymalnego smarowania silnika w całym okresie eksploatacji.

                14. Czy mogę użyć oleju syntetycznego w starszym pojeździe?

                Generalnie tak, szczególnie w przypadku, kiedy stan techniczny silnika jest w dobrej kondycji, adekwatnej do przebiegu. Pamiętajmy, żę oleje syntetyczne oferują lepszą ochronę pod każdym względem, należy jednak uważać z wyborem odpowiedniej lepkości. Statystycznie starsze samochody zazwyczaj potrzebują bardziej gęstych olejów, o większej lepkości, z uwagi na większe luzy silnikowe jakie pojawiły się w trakcie eksploatacji. Castrol EDGE Sport 10W-60 jest przez nas rekomendowany do starszych samochodów (10 lat i więcej) To bardziej gęsty olej stworzony z myślą o właśnie takich samochodach. Niemniej jednak, w przypadkach wątpliwych zawsze dobrze zasięgnąć szczegółowych informacji w dziale technicznym Castrol lub instrukcji obsługi pojazdu.

                15. Jak można rozróżnić rodzaj serwisowania (stały / zmienny) VW/Audi?

                Na tabliczce znamionowej pojazdu, znajdują się litery “QG1” lub “QG0/2”. Oznaczenie QG1 odnosi się do silników serwisowanych w układzie zmiennym lub z normą „Longlife”, samochody te wymagają stosowania oleju EDGE 5W-30. Oznaczenie QG0/2 wskazują na serwisowanie w trybie stałym, te samochody wymagają użycia oleju EDGE 0W-30 i wymiany co 15 tys.km lub co 12 miesięcy. Silniki diesla z pompowtryskiwaczami PD (Pumpe Duese) z serwisowaniem w trybie stałym używają oleju EDGE Turbo Diesel 5W-40 (specyfikacja VW 505.01)

                jak pomogłem....to klik :wink:

                [ Dodano: Czw 05 Lis, 09 19:28 ]
                :roll: a gdyby było mało to prosze jeszcze poczytać to:
                OLEJ SILNIKOWY

                Konstrukcyjny element silnika, spełniający cały szereg funkcji, takich jak:
                - zmniejszenie tarcia
                - zmniejszenie zużycia silnika
                - utrzymanie silnika w czystości
                - ochrona przed korozją
                - odprowadzenie ciepła
                - doszczelnianie komory spalania
                - inne


                PODSTAWOWE WŁASNOŚCI OLEJÓW

                Własność Charakterystyka:
                - lepkość w 100°C - Odpowiada w przybliżeniu lepkości oleju w normalnych warunkach pracy silnika
                - wskaźnik lepkości - Mówi o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury
                - lepkość w ujemnych temperaturach - Mówi o warunkach startu zimowego silnika
                - temperatura płynięcia - Temperatura, poniżej której olej ulega zestaleniu
                - temperatura zapłonu - Miara zawartości lotnych składników w oleju
                - odparowalność - Miara potencjalnych strat oleju przez odparowanie w czasie pracy silnika
                - liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju

                Wyszczególnione wyżej własności są najczęściej stosowane do opisu charakterystyki jakościowej oleju. Przy ich pomocy można porównać oleje między sobą, określić zakres ich stosowania, a także skontrolować jakość oleju świeżego.


                DOBÓR OLEJÓW SILNIKOWYCH

                Jeżeli chcemy zastosować do silnika olej innego producenta (innej marki) to powinniśmy dobrać olej:
                - o tej samej klasie lepkości
                - o tej samej klasie jakościowej

                W przypadku braku zaleceń wg ACEA/CCMC może być wystarczająca klasyfikacja wg API z tym jednak zastrzeżeniem, że klasyfikacja europejska jest ostrzejsza i w większym stopniu uwzględnia europejskie konstrukcje silników. Olej niższej klasy jakościowej można zastąpić olejem klasy np. SG/CD, ale nigdy odwrotnie. Nie jest również wskazane przechodzenie na stosowanie oleju lepszego o kilka klas np. z klasy SD na SG. Jeżeli mamy wątpliwości to najlepiej wybrać olej klasy lepkościowej SAE 15W/40 lub 10W/40. Są to optymalne klasy dla warunków klimatycznych w Polsce. Należy zwracać szczególną uwagę na informacje producenta olejów syntetycznych w zakresie mieszalności tych olejów z olejami mineralnymi. Jeżeli takiej informacji nie ma, nie należy mieszać olejów syntetycznych z mineralnymi.


                KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA OLEJÓW SILNIKOWYCH

                Według klasyfikacji API (Amerykański Instytut Naftowy) oleje dzieją się na dwie grupy: - oznaczone symbolem "S" przeznaczone dla silników z zapłonem iskrowym - oznaczona symbolem "C" przeznaczona dla silników z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnych)

                Grupa olejów silnikowych z zapłonem iskrowym obejmuje następujące kategorie:
                1. Silniki benzynowe: SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii SJ i SL, które stosuje się w najnowocześniejszych i najbardziej obciążonych silników (bezpośredni wtrysk, turbodoładowane, wyposażone w katalizator).
                Grupa olejów silnikowych z zapłonem samoczynnym obejmuje kategorie: 1. Silniki wysokoprężne: CA, CB, CC, CD, CDII, CE, CF, CF-4, CL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii CF i CL, które przeznaczone są do najbardziej wysilonych mechanicznie i cieplnie (także z doładowaniem) wysokoobrotowych silników wysokoprężnych.
                Grupa olejów silnikowych przeznaczonych zarówno do pojazdów z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym (Oleje Uniweraslne). Oleje te oznacza się podwójnymi symbolami w układzie łamanym np: CF/SJ, API SG/CD, API SH/CD/EC, SAE 15W/40, API SG/CD.


                KLASYFIKACJA LEPKOŚCIOWA WEDŁUG SAE (stowarzyszenie inżynierów samochodowych)

                Oleje zimowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
                Najniższą lepkość ma olej SAE 0W a najwyższą SAE 25W. Oleje posiadające w oznaczeniu literkę "W" (Winter - zima) znajdującą się przy cyfrze, są olejami zimowymi o niskiej temperaturze krzepnięcia przeznaczonymi do eksploatowania w okresie zimowym.
                Oleje letnie: 20, 30, 40, 50, 60
                Najniższą lepkość ma olej SAE 20 a najwyższą SAE 60. Oleje letnie w oznaczaniu nie posaidaj¹ literki "W". W praktyce wszystkie obecnie produkowane oleje są wielosezonowe i ich oznaczenia składa się z dwóch członów np. 15W/40. Wówczas mówimy, że w niskich temperaturach olej zachowuje się jak SAE 15W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40. Oleje o pierwszym członie w oznaczeniu niższym niż 15W a więc 10W, 5W, 0W, przeznaczone są przede wszystkim dla warunków ostrej zimy, gdyż gwarantują łatwiejszy rozruch silnika (są rzadsze w niskich temperaturach) oraz szybszy dopływ oleju do wszystkich punktów smarowniczych.

                KLASYFIKACJA EUROPEJSKA ACEA (CCMC)

                W związku z tym, że warunki eksploatacji pojazdów europejskich są odmienne w porównaniu z amerykańskimi, opracowano klasyfikację ACEA (CCMC). Uwzględnia ona jedynie nowoczesne, o wysokiej jakości oleje silnikowe. Występują tu dwie grupy: G - oleje do silników czterosuwowych o zapłonie ZI D - oleje do silników wysokoprężnych o zapłonie ZS W grupie G rozróżnia się klasy: G1, G2, G3, G4, G5 W grupie D rozróżnia się klasy: PD1, PD2, D1, D2, D3, D4, D5 (Uwaga : im wyższa liczba tym wyższa klasa) Klasy PD1 i PD2 dotyczą silników samochodów osobowych o zapłonie samoczynnym. Natomiast klasy D1, D2, D3, D4, D5 dotyczą samochodów ciężarowych o zapłonie samoczynnym.


                OLEJE ENERGOOSZCZĘDNE (klasyfikacja EC)

                Energia wytwarzana przez silnik spalinowy w części jest zużywana na pokonanie oporów wewnętrznych. Opory te są bezpośrednio zależne od lepkości oleju. W związku z tym silniki smarowane olejami o większej lepkości zużywają nieco więcej paliwa niż silniki o smarowane olejami o mniejszej lepkości. Oszczędność paliwa może być rzędu kilku procent. Na początku lat 90 Amerykański Instytut Naftowy wprowadził klasyfikację - Energy Conserving. Rozróżnia się:
                - EC I - oszczędność paliwa powyżej 1,5%
                - EC II - oszczędność paliwa powyżej 2,7%
                - EC III - oszczędność paliwa powyżej 3,9%

                Klasyfikacja EC odnosi się do samochodów osobowych dostawczych o masie całkowitej do 3855 kg.
                ACEA - Association des Constructeurs Européens d'Automobiles :wink:

                [ Dodano: Czw 05 Lis, 09 19:31 ]
                ....a tak na marginesie..... sew1981
                nie popadajmy w paranoję...zmieniaj olej + filtr oleju :!: systematycznie max co 15 tys km...lej czysty olej z pewnego źródła i będzie dobrzę

                [ Dodano: Czw 05 Lis, 09 19:32 ]
                :diabelski_usmiech

                Jak przyznają fachowcy z firm olejowych, prawdą jest, że sadza dobrze smaruje. Jednak nie znaczy to, że olej staje się w miarę używania coraz lepszy. Olej czernieje, bo przenikają do niego produkty spalania paliwa, m.in. sadza. Szczególnie szybko zmienia kolor w dieslach. Jedną z właściwości oleju jest rozpraszanie cząsteczek sadzy i utrzymywanie ich w zawiesinie.

                proponuję poczytać, jeśli ktoś nie czytał

                http://www.auto-swiat.pl/wydania,Jak...-,21799,1.html :diabelski_usmiech

                [ Dodano: Czw 05 Lis, 09 19:39 ]
                ........a dla moto-ułomnych :P proponuję video poradnik..... :wink:

                http://goo.gl/hwC26Ahttps://twitter.com/FrenchMaidTVDownload the French Maids' Hot Funny Sexy eBook http://goo.gl/hwC26A on iBooks Follow us on Twitter : htt...


                :diabelski_usmiech
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  Pablo, dziekuje za wyczerpującą odpowiedź....super....

                  Komentarz

                  • Salvatore
                    Rider
                    • 2008
                    • 282

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    ale dla Ciebie starczy 506.01
                    Pewnie, że wystarczy, ale 506.01 jest trudno dostępny. Z braku 506.01 można śmiało lać 507.00, który nawet z powodu trudnej dostępności 506.01 może być tańszy niż 506.01.

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      od czerwca na rynku jest olej k2 texar...co o nim sądzicie?
                      nie musze miec w 1.9 tdi asz normy c3(filtr cząstek stałych)...a tylko tym się rózni od castrola edge...
                      ktoś moze go uzytkuje? moze wiecie gdzie to kupic w trojmiescie?cena kusząca, nie wiem jak jakość, bo to nowy produkt:
                      Sprawdź ponad 1000 produktów dla kierowców. Współpracujemy z partnerami na całym świecie.Poznaj sprawdzone, profesjonalne kosmetyki.

                      Komentarz

                      • Nexus6
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4847
                        • Volkswagen

                        sew1981, jeżeli prawidłowo wpisałeś typ jednostki napedowej swojego szkodnika to nie powinieneś stosować tego oleju - powód - nie spełnia normy VW505.01, wymaganej do prawidłowego smarowania pompowtryskiwaczy.
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz

                        • krz1982
                          Classic
                          • 2009
                          • 4

                          Witam.

                          Ja również mam dylemat jaki olej zalać możecie mi doradzić jakiego motula muszę zalać do mojego wozidła obecnie mam Castrola longlifa 5w30 ale z tego co widzę to nikt się w niego nie bawi. co do specyfikacji nie jestem pewien jaka powinna być 505.01 czy 506.01.

                          Może mi ktoś wyjaśnić różnice między zmiennym a stałym okresem obsługi to też jest dla mnie zagadka??? ops:

                          Pozdrawiam.

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            no dobrze...nexus, to powiedz mi co to jest ta norma? przeciez jakims skladnikiem musi sie olej roznic...a na opakowaniu nie ma zadnych roznic, poza tym napisem ze oleje vw505.01 maja norme c3 - odpowiedzialna za filtr cząstek stałych...k2 ma norme vw505.00 - moze ta norma 505.01 to wlasnie sie tylko tym c3 rozni? nie wiem, pytam... bo co do klasy jakosci zadnych innych roznic nie ma, i co do lepkosci tez - 5w/40....
                            wiec?

                            [ Dodano: Sob 07 Lis, 09 21:44 ]
                            a roznica jest taka - castrol kosztuje 160 zł, a k2 110 zł....i wydaje mi się ze płacimy poprostu za markę i nic więcej Panowie

                            [ Dodano: Sob 07 Lis, 09 21:46 ]
                            k2 ma te same normy jakości co castrol edge - API CF i ACEA A3/B3/B4 - wiec? o co chodzi z tym 505.01?

                            Komentarz

                            • rafaelog
                              Rider
                              • 2009
                              • 514
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                              Witam wszystkich 8)
                              Chciałem zapytać Was czy ktoś wie jaki wpływ ma olej na filtr cząsteczek stałych??
                              Pytam dlatego, ponieważ w serwisie powiedzieli mi, że jak auto jest wyposażone w ten filtr to musi być stosowany olej longlife normy 5W-30 504.00/507.00. Nie może być inny. Czyli oleju 5W-40 505.01 nie mogę mu zalać?? Zrestą na stronie Castrola w dziale dobierz olej do swojego samochodu też tak pisze. A przecież filtr cząsteczek stałych umieszczony jest na rurze wydechowej za katalizatorem a olej krąży tylko przecież w całym układzie smarowania silnika. Więc co łaczy jedno z drugim??
                              Pozdr 8)
                              Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                              Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2009
                                • 10917
                                • Fiat

                                rafaelog, looknij na stronke 41, tam paolo esco opisał szczegółowo wszystkie normy - dzieki jemu wielki
                                ale tak swoją drogą....to na chłopski rozum mi się wydaje, ze te normy producentów są dziwne czasem i nie rozumiem polityki ich stosowania....w 505.01 tez jest norma c3- filtr cząstek stałych...na moje oko mozna lac.
                                Ja kupiłem olej k2 505.00, jak pisałem rózni sie tylko tą normą od 505.01 (a ja nie mam filtra cząstek stałych) i myślę że PD spokojnie przezyje bez 505.01 - bo technicznie na opakowaniu niczym jakościowo poza c3 się nie róznią.
                                Oczywiście to już skrajna przesada i bezmyślność (i to grozi awarią) , ale dla przykładu: jak kupiłem auto - z niemiec, to jakiś rolnik ją chyba jeździł....bo do PD był zalany 10w40...półsyntetyk , podejrzewam od długiego czasu...i nic sie silnikowi nie stało..oczywiście pewnie to troche szczeście.... dlatego sobie tak mysle, ze te wszystkie normy to troche napedzanie klientow :roll: - mowie o takich roznicach jak mowie rafaelog i ja....

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  rafaelog, KAZDY olej z norma 507.00 moze byc np Motul, cena jest normalna, mozna go wymieniac w systemie LL. Ma miec norme do DPF-a i tyle, firma bez znaczenia Chodzi o wypalanie DPF-a

                                  sew1981, Czemu wywazasz otwarte drzwi. Jak juz eksperymentujesz to czemu nie Lotos, Fuchs, Titan, Total. Jest duzo marek olejow, a czemu olej firmy ktora nie ma zadnej IMO renomy w kwestii olei.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    RS
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2009
                                    • 10917
                                    • Fiat

                                    Maicroft, bo to nowy produkt - pojawił się w czerwcu, a cena jest dobra, ktos musi zacząc
                                    czy ktos jest mi w stanie w ogole powiedzieć na czym konkretnie polegaja te normy producenta np 505.01?
                                    czy moze na jakis zakresach stosowalnosci co do:Wskaźnik lepkości - Temp. płynięcia - Liczba zasadowa TBN ........? na opakowaniach olei tych informacji nie moge znalezc.
                                    Pieknie opisał to Paolo co do marek - dzieki jeszcze raz..
                                    Ale czy w ogole (jesli tak jest) ktos jest mi wstanie okreslic zakres normy vw 505.01 i w ogole norm vw? i czy gdzies takie info znajde..czy to "tajemnica" producenta?...i na tym polega caly pic...

                                    [ Dodano: Nie 08 Lis, 09 09:21 ]
                                    na przykladzie 505.01 - ogole stwierdzenie "do pompowtryskow"....i te same normy jakosci jak 505.00 (poza tym filtrem czastek stalych- c3)....to zaprzeczenie wewnetrzne i jest to nielogiczne....

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      ..dane forum.VWGolf.pl...

                                      Wałek rozrządu,…napędza nie tylko zawory ssące i wydechowe, ale także pompowtryskiwacze! Pomyślcie dlaczego producenci tacy jak VW, czy Audi robią własne specyfikacje na oleje silnikowe, jeśli jeden wałek napędza 8 lub 16 zaworów i 4 pompowtryskiwacze (tj. max. 20 krzywek na długości ok. 40cm). Napęd zaworów to jest pikuś w porównaniu do napędu pompowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacz musi wytworzyć ciśnienie paliwa nawet do 2000 barów, przy niewielkim ruchu dźwigni.
                                      Zwykłe oleje, oraz te bez odpowiedniej specyfikacji VW nie potrafią sobie poradzić z odpowiednim nasmarowaniem krzywki wałka rozrządu i rolki do niej przylegającej jak też innych elementów współpracujących. Najprościej mówiąc, cienki film olejowy, który zapewnia "zwykły olej" zostaje po prostu "wyprasowany" spod krzywki wałka i następuje brak odpowiedniego smarowania. Olej ze specyfikacją zapobiega temu zjawisku.

                                      ...poszukam konkretnych danych co do tej specyfikacji...jak znajde wrzucę do wątku :P
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        dziekuje za wyjasnienie...ale o to mi chodzi własnie:
                                        "...poszukam konkretnych danych co do tej specyfikacji...jak znajde wrzucę do wątku"

                                        Komentarz

                                        • bmmsc
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 32

                                          witam . mam oktavke 2 z 2008 roku . co powinienem wymienić na przegldze na 30000km?
                                          jaki olej najlepiej wlać,jakie filtry powymieniać?
                                          ps.
                                          1,9TDI Mint

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            ..... ja już nie mogę :x ...książka serwisowa od strony 6 polecam + strona 41 i 42 wątku .....ew proponuje poczytać cały wątek....wtedy nie będziesz miał problemów jaki olej zalać......nie idźmy na łatwiznę... :twisted:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2009
                                              • 10917
                                              • Fiat

                                              PAOLO ESCO, czekam z niecierpliwością na znaczenie tej normy 505.01 - jak sie da w ogole gdzies do tego dokopac ...
                                              ale jeśli twierdzisz ze faktycznie są jakieś znaczące róznice....
                                              to co mi radzisz, bo olej k2 juz mam..nie wywale, no coz....
                                              moze kupić motor-life profesional? cenowo wyjde wtedy jak na castrolu, a mysle ze ten dodatek ułatwi zycie pompek a i taki srodek sie przyda mysle do innych rzeczy. bo niedlugo wymiana mnie czeka..
                                              http://www.autokosmetyki.pl/plastmal...egow,p307.html - co o takim rozwiazaniu sądzisz?
                                              kiedys stosowalem w cieniasie to...i faktycznie na mineralu czuło się różnice..w chodzeniu enginka

                                              Komentarz

                                              • rafaelog
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 514
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Witam wszystkich8)
                                                No dobra, ale jaki związek ma klasa oleju, norma z filtrem cząsteczek stałych?? Tzn. jak mam filtr cząsteczek stałych to nie mogę zastosować oleju normy 505.01, tylko muszę lać 507.00?? A co stanie się coś filtrowi jak zaleje 505.01??
                                                Pozdr 8)
                                                Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                                                Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  :roll: ... rafaelog jak masz norme 507.00 to masz ją mieć i już ..zobacz co strone wcześniej napisał Tobie... Maicroft
                                                  cytuję....KAZDY olej z norma 507.00 moze byc np Motul, cena jest normalna, mozna go wymieniac w systemie LL. Ma miec norme do DPF-a i tyle, firma bez znaczenia Chodzi o wypalanie DPF-a

                                                  co sie stanie filtrowi....będziesz kupował nowy ........

                                                  [ Dodano: Nie 08 Lis, 09 21:17 ]
                                                  sew1981 szukałem i nie dokopałem się do konkretów...wiem tylko tyle , że norma ta tyczy się cienkiego filmu olejowego, który zapewnia w/w olej ...."zwykły olej" zostaje po prostu "wyprasowany" spod krzywki wałka i następuje brak odpowiedniego smarowania. Olej ze specyfikacją zapobiega temu zjawisku. zapewne chodzi tu o specjalny dodatek, który jednocześnie momentalnie smaruje krzywki wałka rozrządu i rolki do niej przylegające jak też inne elementów współpracujące...jednocześnie pozostawia warstwę ochronną która nie ulega wyprasoaniu spod krzywki wałka ...a różnica w 505.01 i 506.01 jest w wymianie gdzie po 15 tys km olej musimy wymienić przy normie 505.01 ...a wg 506.01 stosujemy sie do wskazań komputera...to tyle co mogłem narazie uzyskać..WV nie wykazuje niestety konkretów...zasłąniając sie tajemnicą handlową ...ale poszukam jeszcze...dziś miałem po południu impreskę..więc brak miałem czasu :P
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    OLEJ NISKOPOPIOŁOWY W TECHNOLOGII LOW SAPS SPECJALNIE ZAPROJEKTOWANY DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA O DŁUGICH PRZEBIEGACH MIĘDZY WYMIANAMI NOWYCH MODELI KONCERNU VAG. ZALECANY DO SILNIKÓW FSI,TSI,TDI,COMMON RAIL,SPEŁNIAJĄCYCH NORME EURO IV,WYPOSAZONYCH W FILTR CZĄSTEK STAŁYCH DPF. SPEŁNIA TEŻ NORMĘ 505.01.

                                                    Wymiana co 15 tys km lub w trybie LL


                                                    Do długich przebiegów międzywymianowych. Olej zgodny z wcześniejszymi normami VOLKSWAGENA: 502.00, 505.00, 505.01, 503.00, 503.01, 506.00, 506.01.

                                                    Volkswagen stworzył normę 504.00-507.00 dla olejów o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin. Oleje te umożliwiają długie przebiegi międzywymianowe.


                                                    Zalecenia:
                                                    W przypadku stałych przebiegów międzywymianowych w silnikach spełniających normy VW 502.00, 505.00, 505.01 olej należy wymieniać co 15000km nawet przy stosowaniu Motul Specific 504.00-507.00 5W-30.



                                                    Cytaty odnosnie Motula 507.00i jak sadze innych olejow spelniajacych ta norme
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...