Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2009
    • 10918
    • Fiat

    PAOLO ESCO, dzieki wielkie za wysiłki w tej kwestii mysle ze to nie tylko mnie sie przyda...
    tak sobie sądze ze w wiekszosci norm tak jest - "VW nie wykazuje niestety konkretów...zasłąniając sie tajemnicą handlową", a szkoda.
    No olej 505.00 już mam...więc tylko takie pytanko...czy jak go wleje w połączeniu z motorlifem prof. to pompki będą ok?...pozdrowionka

    Komentarz

    • rafaelog
      Rider
      • 2009
      • 514
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      Witam 8)
      PAOLO ESCO czyli oleju mormy 505.01 jak mam DPF-a nie mogę stosować, bo dojdzie do jego uszkodzenia :?: To w takim razie jak olej może zaszkodzić DPF-owi jeżeli krąży tylko w silniku smarując jego elementy i ma obieg zamknięty :?: A DPF znajduje się na rurze wydechowej za katalizatorem. Czyżby olej oprócz smarowania również ulegał spalaniu jak ropa :?:
      W sumie nie wiem czy w mojej Octavii jest DPF pnieważ na naklejce z kodami wyposażenia(tabliczce identyfikacyjnej) nie ma kodu 7GG oznaczającego że jest filtr cząsteczek stałych DPF :| . Natomiast jak patrzyłem na spód samochodu z kanału to za katalizatorem jest taka "gruszka". Od samego początku w silniku był zalewany olej FUHS-a normy 504.00/507.00. Autko sprowadziłem z Niemec i taki olej był tam lany w serwisie SKODY.
      Pozdr 8)
      Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
      Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez rafaelog
        PAOLO ESCO czyli oleju mormy 505.01 jak mam DPF-a nie mogę stosować, bo dojdzie do jego uszkodzenia
        nie, nie możesz stosować - jeśli masz DPF :!: ........ sprawdź najpierw jaki masz silnik z DPF czy nie....... ale w opisie masz 1,9 TDI ...więc coś mi się zdaje że bez DPF.....to, że był lany 507.00 nie znaczy , że masz DPF....a jeśli go nie masz możesz lać 505.01 lub 506.01. i 507.00 też

        [ Dodano: Pon 09 Lis, 09 09:17 ]
        sew1981 niczego nie wlewaj do oleju :!: :!: :!: jeśli już chcesz i musisz wlać ten 505.00...to wlej pojeździj te 10tyskm i zlej go...następny zalej 505.01....nie powinno autu to w drastyczny sposób zaszkodzić....ale może uda się Tobie wymienić olej...? więc zalej wtedy 505.01...
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2009
          • 10918
          • Fiat

          PAOLO ESCO, no niby rozumiem..ale czemu wedlug Ciebie takie szkodliwe jest stosowanie tego motorflifa proffessional?spotkałeś się z tym produktem - niby właśnie zmniejsza tarcie itp. - poczytaj opis na necie..to może zbliży 505.00 do 505.01 (choć nadal nie wiadomo konkretnie o co w tej normie chodzi)? ja kiedyś to stosowałem i wpłynął poprawnie na pracę silnika jak pisałem wcześniej, fakt,że starej generacji..ale chyba nie zaszkodzi...co?

          "nie powinno autu to w drastyczny sposób zaszkodzić...."....ale mnie nastraszyłes :wink: ...a w ogole grozi to czyms tak naprawde? rozpadną się te pompowtryski? czy może będzie bardziej kopcił?
          sorry ze jestem taki "upierdliwy"..ale jestem poprostu ciekawski..a widze ze sie znasz...
          wiem ze to nie idealny olej do PD...ale jak mnie nastraszyłeś...to próbuje zrobić coś żeby zbliżyć go do 505.01...czemy uważasz ze sprawdzony motolife to złe rozwiązanie?..podobno wpływa bardzo dobre na prace elementów pod bardzo dużym ciśnieniem - pompki w takim razie tez....
          hmm...trudny temat

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            hmmmm zrobisz jak uważasz...nie chodzi o lepszej jakości olej a bardziej o ten filtr olejowy który ma zostać na krzywkach wałka rozrządu i je smarować.... wsumie chyba kupując olej który masz i ten dodatek wydałeś mniej więcej tyle co za olej 505.01... :roll: pewnie tragedi nie będzie ...ale na przyszłość kupuj sprawdzony olej ....z odpowiednią normą ..i bez dodatków mimo wszystko...bo z nimi różnie bywa...no i podstawa wymiana oleju co 15 tys km...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • rafaelog
              Rider
              • 2009
              • 514
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              Witam wszystkich 8)
              PAOLO ESCO przepraszam, że tak męcze Cię moimi pytaniami no ale w sumie nie wyjaśniłeś mi kwesti w jaki sposób olej może zaszkodzić DPF-owi :?:

              "To w takim razie jak olej może zaszkodzić DPF-owi jeżeli krąży tylko w silniku smarując jego elementy i ma obieg zamknięty. A DPF znajduje się na rurze wydechowej za katalizatorem."

              W mojej octavii jest silnik 1.9 TDI 105KM ozn. silnika BJB. W serwisie skody podałem im nr VIN żeby powiedzieli mi na jego podstawie czy jest filtr DPF czy nie. Sprawdzili w kompie i powiedzieli, że może być lub nie.

              Pozdrawiam 8)
              Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
              Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                :roll: w 1,9 TDi DPF był po 2006 roku dołanczany niekiedy w opcji ... więc jeśli nie ma to olej o normie 505.01 lub 506.01..a jeśli jest to 507.00 i nie inny... proponuje poczytać...

                Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd: 0081...





                oto co napisał Castrol na w/w temat:

                Clean Performance Technology – rewolucyjne rozwiązanie zapewniające idealny poziom czystości silnika oraz systemu katalizatora i filtra cząstek stałych.

                Castrol Clean Performance Technology -
                Technologia Czystego Działania.
                Wprowadzając przełomową Castrol Clean Performance Technology - Technologię Czystego Działania nasza firma całkowicie zmieniła podejście do spalania o niskiej emisji.

                To innowacyjne rozwiązanie ogranicza powstawanie osadów mogących zatkać lub uszkodzić filtry cząstek stałych DPF. Pozwala ona w dużej mierze zapobiec powstawaniu szkodliwych osadów wszelkiego rodzaju na tłokach, pierścieniach tłokowych i łożyskach. Czystość silnika jest jak zawsze najlepszym sposobem wydłużenia jego życia i zachowania wysokiej wydajności we wszystkich warunkach cieplnych.

                Nowe wyzwania stawiane przez normy Euro IV mogą być osiągnięte jedynie dzięki wtórnej obróbce gazów wydechowych. Aby je osiągnąć stosuje się specjalne filtry cząstek stałych - DPF, które potrzebują oleju silnikowego o specjalnym składzie chemicznym.
                Te kosztowne elementy, w skutek używania konwencjonalnych środków smarnych mogą zostać zablokowane produktami spalania. Castrol Clean Performance Technology zmniejsza do minimum formowanie się takich osadów co utrzymuje filtry DPF w idealnej czystości.

                Korzyści technologii czystego spalania
                Dzięki tej nowej technologii, opracowany przy współpracy z ekspertami firmy MAN rewolucyjny olej Castrol Enduron Euro 4 Low SAPS umożliwia uzyskanie przez nowoczesne silniki restrykcyjnych wymagań normy Euro IV.
                Zmniejszenie zawartości w oleju popiołów siarczanowych, fosforu i siarki - SAPS powoduje mniejszenie emisji cząstek stałych - sadzy - o 75 % za filtrem DPF i utrzymuje go w idealnej czystości.
                Podczas prac nad tymi rozwiązaniami największy nacisk został położony na to aby nowy olej przewyższał surowe wymagania normy MAN M3477 dla olejów niskopopiołowych.
                Dzięki wszystkim tym innowacyjnym rozwiązaniom nowe oleje Castrol oferują wymierne korzyści:
                • przedłużenie trwałości kosztownych filtrów cząstek stałych DPF,
                • utrzymywanie najwyższej sprawności silnika,
                • zapewnienie maksymalnej ochrony silnika nawet podczas stosowania najdłuższych okresów międzywymianowych,
                • gwarancja niezawodności silnika nawet w ciężkich warunkach eksploatacji,
                • zwiększenie sprawności układów obróbki spalin, dla spełnienia norm Euro IV

                [ Dodano: Pon 09 Lis, 09 17:47 ]

                [ Dodano: Pon 09 Lis, 09 17:55 ]
                DALEJ O OLEJU DO DPF :P

                Nowe konstrukcje silników wyposażone w układy pomocnicze np. EGR i układy wtórnej
                obróbki gazów wydechowych wymagają nowych olejów silnikowych. Jakość oleju jest
                uzależniona od warunków pracy oleju w silniku, a teraz także od zastosowanego układu
                obróbki spalin. Dwa główne sposoby obróbki spalin – SCR i filtry DPF spowodowały
                konieczność opracowania całkowicie różnych 2 grup olejów silnikowych. Stowarzyszenie
                Producentów i Konstruktorów Pojazdów Europejskich ACEA ogłosiło nowe wymagania
                olejowe dla pojazdów użytkowych opisane ACEA E6-04 i ACEA E7-04 i nowe wymagania dla
                silników samochodów osobowych i lekkich dostawczych ACEA C1, ACEA C2 i ACEA C3.
                Dlaczego wymagane są innego typu oleje? Odpowiedzią na to pytanie jest nie tylko trwałość i
                skuteczność pracy samej jednostki napędowej, ale przede wszystkim układów obróbki spalin.
                Silniki wyposażone w filtry cząstek stałych wymagają zastosowania olejów niskopopiołowych
                – Low SAPS. Low SAPS to oleje o niskiej zawartości
                SA – Sulphated Ash – popiołów siarczanowych,
                P – fosforu,
                S – siarki.
                Dzieje się tak, ponieważ materiały, z których zbudowane są filtry DPF, spieki ceramiczne
                bądź metaliczne są bardzo czułe na zawartość tych właśnie pierwiastków. Kontakt substancji
                zawierających takie właśnie pierwiastki prowadzi do nieodwracalnego zablokowania
                porowatej struktury filtra. Popioły siarczanowe, fosfor i siarka tworzą stały osad, którego nie
                udaje się usunąć z powierzchni filtra i jedyną drogą jest jego wymiana.
                Tradycyjne oleje silnikowe stosowane do tej pory skomponowane są z udziałem dodatków
                olejowych zawierających bardzo duże ilości tych pierwiastków. Zatem do smarowania
                silników wyposażonych w filtry DPF konieczne jest stosowanie niekonwencjonalnych olejów
                niskopopiołowych Low SAPS.
                Ograniczenie zawartości SAPS w oleju silnikowym jest, zatem warunkiem koniecznym do
                spełnienia wymagań dotyczących długotrwałej pracy filtrów DPF. Należy jednak zwrócić
                uwagę na to, iż popioły siarczanowe, fosfor i siarka są składnikami obecnymi w szeregu
                odpowiedzialnych komponentów w oleju silnikowym. Popioły siarczanowe (SA) są wynikiem
                obecności w oleju dodatków metalicznych takich jak detergenty i dodatki przeciwzużyciowe,
                fosfor (P) jest głównym składnikiem dodatków przeciwzużyciowych jak i przeciwutleniaczy,
                Siarka (S) jest obecna w dodatkach przeciwzużyciowych, przeciwutleniaczach, detergentach,
                dyspersantach i w olejach bazowych. Konieczność ograniczenia zawartości SAPS niesie,
                zatem za sobą groźbę pogorszenia szeregu własności oleju i konieczność stosowania baz
                olejowych niskosiarkowych, czyli przede wszystkim Group III/IV jak i opracowania
                specjalnych dodatków olejowych nie zawierających wyżej wspomnianych pierwiastków.
                Castrol Clean Performance Technology™ to specjalny skład oleju silnikowego
                umożliwiający spełnienie rygorystycznych wymagań ACEA, VW, BMW, MAN, DAF, MB przy
                zachowaniu najwyższych osiągów silnika i długotrwałej pracy filtrów.
                Olej silnikowy jest mieszaniną baz olejowych, modyfikatorów lepkości i tzw. pakietu
                dodatków. Jakość oleju jest wypadkową odpowiednich pakietów dodatków zestawionych
                zgodnie z wymaganiami eksploatacyjnymi konstruktora silnika. Właściwości smarne oleju są
                pochodną jakości baz olejowych i składu ich proporcji. Przy zachowaniu doboru
                odpowiednich niskosiarkowych baz olejowych głównym problemem pozostaje skład
                chemiczny pakietu dodatków. W skład typowego pakietu jakościowego wchodzą:
                dyspersanty, detergenty, dodatki przeciwzużyciowe i przeciwutleniacze. Dyspersanty to
                związki niemetaliczne stosowane w celu zachowania czystości silnika i zapewniające
                kontrolę nad gromadzeniem się sadzy, osadów oraz zanieczyszczeń. Detergenty to pakiet
                związków metalicznych utrzymujących silnik w czystości i neutralizujące kwasy oraz
                środowisko korozyjne. Popiołowe pozostałości metaliczne blokują filtry DPF i zmniejszają ich
                skuteczność.

                Dodatki przeciwzużyciowe to pakiet związków metalicznych zmniejszający ścierne i
                adhezyjne zużycie silnika, ale również obniżający skuteczność systemów filtracyjnych.
                Przeciwutleniacze to z kolei pakiet związków metalicznych spowalniających degradację
                termiczną oleju. W celu zapewnienia wymagań Low SAPS należy ograniczyć zawartość
                takich dodatków w oleju zastępując je dodatkami niemetalicznymi.
                Castrol Clean Performance Technology™ to specjalny pakiet dodatków niemetalicznych,
                który wydłuża trwałość systemów filtracyjnych emisji składników toksycznych spalin i wpływa
                na ich niższą emisję. Niższy poziom popiołów detergentowych i konwencjonalnych dodatków
                przeciwzużyciowych zapewnia kompatybilność z układami wtórnej obróbki gazów
                spalinowych. Castrol Clean Performance Technology™ stymuluje i zwiększa czystość i
                ochronę przed zużyciem silnika, dzięki zastosowaniu nowoczesnych dyspersantów
                bezpopiołowych i bezpopiołowych dodatków przeciwzużyciowych. Castrol Clean
                Performance Technology™ zapewnia czystość układu, dzięki której pozwala poprawić
                osiągi silnika, zmniejszyć zużycie paliwa i emisje składników toksycznych.
                Potwierdzeniem skuteczności zastosowania olejów opracowanych zgodnie z Castrol Clean
                Performance Technology™ jest pomiar grubości warstwy osadów popiołowych na
                powierzchni filtra za pomocą mikroskopu elektronowego. Wynik testu wykazuje, że
                stosowanie oleju Low SAPS powoduję zmniejszenie ilości osadów nawet o 50 % w stosunku
                do tradycyjnych olejów.

                Oleje Castrol do silników Euro 4/5 w technologii Low SAPS to:
                Oleje do pojazdów osobowych segmencie warsztatowym:
                · Castrol SLX Professional Powerflow C3 0W-30
                · Castrol SLX Porfessional VW LL III 5W-30
                · Castrol SLX Porfessiona Powerflow BMW LL 04 0W-40

                Nowe oleje silnikowe zostały opracowane zgodnie z hasłem Castrola „Clean Performance
                Technology ™”. Te nowe, niskopopiołowe oleje silnikowe zostały opracowane specjalnie,
                aby utrzymać silnik i filtry cząstek stałych DPF w maksymalnej czystości zmniejszając tym
                samym emisję substancji szkodliwych do atmosfery, przy zachowaniu warunków
                eksploatacyjnych na najwyższym postawionym poziomie. Podczas testów najnowszych
                silników Euro 4 wyposażonych w układy AGR/EGR i filtry DPF nowe oleje wykazały
                nadzwyczajną czystość tłoków i lepszą ochronę przeciwzuzyciową od wymagań
                postawionych olejom Low SAPS, dotyczących wzrostu lepkości powodowaną zwiększaniem
                zawartości sadzy w oleju, własności przeciwzużyciowych i kompatybilności z układami filtrów DPF.

                Rynek olejów silnikowych zgodny z wymaganiami norm Euro 5 będzie charakteryzował się
                wzrostem stosowania olejów niskopopiołowych typu Low SAPS na pierwsze zalanie w
                fabrykach oraz dynamicznym wzrostem udziału tych olejów na rynku serwisów. Będzie to
                zgodne z powszechnym stosowaniem przez producentów zaawansowanych układów wtórnej
                obróbki spalin typu SCR, DPF, Jeśli producenci pojazdów będą stosować kombinowane
                układy obróbki spalin i wykorzystywać także zalety bezobsługowej technologii EGR to należy
                spodziewać się rygorystycznego zaostrzenia wymagań dla olejów w zakresie kontroli wzrostu
                zawartości sadzy i aktywnego monitorowania poziomu czystości silnika w postaci większej
                stabilizacji liczby zasadowej TBN.
                Kluczowym czynnikiem dla specyfikacji ACEA 2004, była kwestia spełnienia przez oleje
                wymagań jakie były stawiane silnikom do samochodów ciężarowych zgodnym z normą Euro

                Euro 5. Nowa specyfikacja określana symbolem ACEA E9 będzie przeznaczona dla silników wyposażonych w systemy
                wtórnej obróbki spalin takie jak DPF. Ponieważ producenci pojazdów nie przewidują
                większych modyfikacji w nowych silnikach w stosunku do modeli Euro 4, zakłada się, że
                formulacje olejów do tych silników też nie ulegną radykalnej zmianie. Dalej obowiązywać
                będzie formuła olejów niskopopiołowych typu Low SAPS z ograniczonym poziomem limitów
                pierwiastków chemicznych na poziomie zgodnym ze znaną już w USA normą API CJ-4. Pod
                względem testów silnikowych nowa specyfikacja stawia bardziej rygorystyczne wymagania w
                doniesieniu do ACEA E7 i E6 z bardzo surowym testem na kontrolę wzrostu zawartości
                sadzy MackT-11.

                [ Dodano: Pon 09 Lis, 09 18:07 ]
                Załączone pliki
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  PAOLO ESCO, masz racje..wyjde na tym jak na 505.01...na przyszlosc go kupie..oczywiscie, a teraz wleje 505.00 i motor life...no coz.
                  Dzieki za rady wszelkie..ale wciaz aktualne jakbys dokopal sie szczegolowych zalecen normy 505.01 byloby fajnie..pozdrowionka i dzieki za wszystko

                  Komentarz

                  • looker
                    RS
                    • 2008
                    • 1886
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    Czy jest możliwe, że sama zmiana oleju z Mobila 1 5W/30 na Motula X-Cessa pasującego do ASV może spowodować "branie oleju" przez auto ? Przebieg mały, zaczęło się przy ok. 60kkm, teraz jest 72kkm i wcześniej nie brał w ogóle a teraz przez 15kkm muszę dolać ok. 1,2L Motula. Objaw ten zbiegł się w czasie ze zrobieniem programu na 140KM/300Nm. Na co dzień bardzo spokojna jazda, raz, dwa razy w miesiącu lekkie "czyszczenie turbiny" w małej trasie ale rozsądnie.
                    Pytanie: wina programu, spokojnego stylu jazdy na co dzień, inne (wyciek wykluczony) ?
                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                    Komentarz

                    • rafaelog
                      Rider
                      • 2009
                      • 514
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      Witam wszystkich 8)
                      Dziękuję BARDZO PAOLO ESCO za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. :wink: Teraz już wszystko wiem 8) Jeszcze raz WIELKIE dzięki. Pozostaje mi teraz sprawdzić tylko czy mam DPF-a czy nie.
                      Pozdrawiam wszystkich 8)
                      Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                      Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        rafaelog jeśli chcesz konkrety o DPF-ie mogę wkleić jeszcze kilka info z obrazkami...wtedy bedziesz wiedział dokładnie.

                        [ Dodano: Sro 11 Lis, 09 11:59 ]
                        (wszystkie wiadomości zaczerpniete są z Master’s Tuning od Kolegi Master's)

                        [ Dodano: Sro 11 Lis, 09 12:10 ]
                        :wink:
                        Załączone pliki
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • w.marek
                          Drive
                          • 2009
                          • 43
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          looker - ja też po przejsciu z mobila 0W40 na motula stwierdziełem ubytki oleju, a na mobilu nie miałem ubytków - wracam do mobila tylko 5W50.

                          A pytanie z innej beczki.
                          Mam w domu drugą Octavie tylko roczną z silnikiem BXE - 8kkm. I właśnie wypada mi przegląd tylko że zaznaczone jest w książce 15kkm lub rok a auto ma w kodzie QG1. Czyżby chcieli naciągnąć na dodatkowy przegląd. Bo z tego co się orientuje to powinien być według wskazań komputera lub nie pózniej niż 2 lata.
                          Sprzeczne informacje z serwisów.

                          Jade w piątek na wymiane oleju i wyjasnienie sprawy - czy to będzie najodpowiedniejszy olej Mobila do tego silnika


                          Wiem ze olej mogę przywieść swój natomiast jak się ma sprawa filtra. Tez mozna mieć swój?

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez w.marek
                            zaznaczone jest w książce 15kkm lub rok a auto ma w kodzie QG1. Czyżby chcieli naciągnąć na dodatkowy przegląd. Bo z tego co się orientuje to powinien być według wskazań komputera lub nie pózniej niż 2 lata.
                            serwis nie chce źle, wprawdzie nie powinni Tobie zaznaczyć wymiany oleju po 15kkm ale powinni to zasugerować...mi też tak zakreślili pierwszym razem...więc zwróciłem im uwagę , że mam QG1...tylko jedno ale jest..... możesz wymienić olej wg wskazań licznika...ale tak naprawdę sugeruje wymianę oleju co 15kkm...większość ludzi z forum tak czyni....jeśli dbasz o silnik to wymiana co 15kkm napewno wyjdzie mu na zdrowie oczywiscie olej mozesz mieć swój i filtr oleju też....nie mogą Tobie tego zabronić :!: ale trzeba by było na wstępie ich uprzedzić...i zwrócić uwagę, żeby nie dopisali Tobie np filtru do faktury...mi się rozpędzili i potem poprawiali... :P
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • looker
                              RS
                              • 2008
                              • 1886
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              Zamieszczone przez w.marek
                              looker - ja też po przejsciu z mobila 0W40 na motula stwierdziełem ubytki oleju, a na mobilu nie miałem ubytków - wracam do mobila tylko 5W50.
                              A masz program robiony ?
                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                              Komentarz

                              • w.marek
                                Drive
                                • 2009
                                • 43
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez looker
                                A masz program robiony ?
                                Nie mam serie.
                                Oprócz wad (czyli brania oleju i tego że auto dłużej stuka przy porannym odpaleniu) nie widzę żadnych zalet motula. Więc wracam do Mobila. Tylko nie 0W40 a 5W50.

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez w.marek
                                  auto dłużej stuka przy porannym odpaleniu
                                  ...zgadzam się ...miałem dokładnie tak samo w swojej O1...dopiero zmiana oleju pomogła zdecydowanie LIQUI MOLY Top Tec 4200 :szeroki_usmiech
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    Mi tam nic na motulu nie stuka wręcz preciwnie, wydaje mi sie ze przy porannym odpalaniu krócej słychac nieprzyjemy stukot. Równiez nic nie bierze przynajmniej na razie.
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      Mi tam nic na motulu nie stuka wręcz preciwnie, wydaje mi sie ze przy porannym odpalaniu krócej słychac nieprzyjemy stukot
                                      ilu użytkowników...tyle opini bedzie... więc proszę porzućmy ten temat :wink:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2009
                                        • 10918
                                        • Fiat

                                        PAOLO ESCO, no wiec..zalalem dzis 505.00 i militec (motorlife)- 200ml...mam nadzieje ze moje PD przezyje to spokojnie, na razie zadnych negatywnych objawow nie zanotowalem. auto nie kopci wiecej, praca i wlasciwosci jezdne silnika identyczne..oby tak dalej.
                                        oczywiscie nie bede juz wiecej robil eksperymentow w przyszlosci.Ale jakbys zdobyl jakas wiedze nt 505.01 to czekamy na info :wink:
                                        macie jakas wiedze na temat oleju 505.01 marki repsol? kolega leje to do superba pd i chwali...

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          jakbys zdobyl jakas wiedze nt 505.01 to czekamy na info
                                          ....włąsnie problem w tym , że jesli chodzi o samą specyfikacje..a dokłądnie o jej wyróżnik 01.....to powiem szczerze, że nie mogę doszukać się konkretów na necie...nic na temat tej normy...jedynie ogólne wszystkim znane informacje...a mnie też interesuje...cóż to takiego WV dodaje do teo oleju :roll: ...spoko jak znajde nie omieszkam poinformować........

                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          mam nadzieje ze moje PD przezyje to spokojnie
                                          jasne, że przeżyje..a na przyszłość bez experymentów :szeroki_usmiech ...powodzenia
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • piotrtryton
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 1

                                            Jaki olej do TDI

                                            Panowie, mam problem .... wlasnie nabylem Octavie z 2005 1.9 TDI Combi BKC.
                                            Chcialem kupic olej i tu zaczyna sie dylemat. Wszyscy polecaja olej Castrol Edge 5W30.
                                            Jednakze, w specyfikacji technicznej mam podane ze to jest silnik bez DPF oraz powinien spelniac specyfikacje 506.01. Dodam tylko ze jest to QG1.

                                            Myslalem ze powinien Castrol Edge 5W30 byc odpowiedni, ale na stronie Castrol podają ze jest to olej dla VW 504 00/507 00.

                                            Wiec jaki powinien byc do mojego silnika?

                                            Dzieki za pomoc.

                                            Komentarz

                                            • romi-70
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 920
                                              • Volkswagen
                                              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                              piotrtryton, wystarczy poczytac poprzednie strony , a sam znajdziesz odpowiedz
                                              Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                                              http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez piotrtryton
                                                powinien spelniac specyfikacje 506.01. Dodam tylko ze jest to QG1
                                                piotrtryton...przecież sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie...szukaj oleju o takiej normie... ew. 505.01....jesli chcesz przejść na QG0...

                                                strona 41.
                                                VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
                                                pompowtryskiwaczami.

                                                VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
                                                okresem między wymianami .. :wink:

                                                [ Dodano: Sob 14 Lis, 09 12:21 ]
                                                ...a większość chyba na OCP poleca Mobila ew Motula...a jeśli Castrol...to z normą WV ..oczywiście!
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • piotrw79
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 31

                                                  A co powiecie o Castrol EDGE. Ja miałem wcześniej tez Mobil 1 OW ale mój mechanik stwierdził że Castrol będzie lepszy a jest w tej samej cenie . Śmigam na nim jakieś 3 miesiące i musze powiedzieć że jest nieżle . Wcześniej na Mobilu miałem co prawda niewielkie ubytki,ale jednak a teraz stan trzyma jak sie patrzy.
                                                  1.9 TDI 90 KM 4.2 - 4.5 l/1OO trasa 6.2-6.5 miasto

                                                  Komentarz

                                                  • looker
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 1886
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                    piotrw79, a co oznacza wg ciebie stwierdzenie, że "jest nieźle" ?
                                                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...