Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adam-Ski
    Rider
    • 2009
    • 476
    • Seat
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    PAOLO ESCO, pocztytałem kilka Twych ostatnich postów i coś czuję że jesteś experetem w branży petrochemicznej...

    Właśnie powoli zbliża się w mej OII termin wymiany oleju (Q1), poczytałem i mam w głowie niezły mętlik. :?
    Silnik mam zalany SLX III LL i jestem przekonany do tego oleju zaś po przeczytaniu Twego wyczerpującego postu z 52 strony... sam nie wiem co zakupić. Wiadomo, decyzję sam podejmę.
    Zaś z drugiej strony, skoro wymienione w tym całym temacie poszczególne typy olejów spełniają daną normę, to chyba (może się mylę) powinny być do siebie podobne.

    A przy okazji, kiedyś spytałem człowieka od olejów czym się różni SLX III od Edge - otrzymałem odpowiedź, że datą produkcji i datą wypuszczenia na rynek. To dlatego SLX jest sprzedawany w butelkach 1L i beczkach - chodzi o to by nie stał na magazynach. Trochę przypomina mi to analogię do filmów (klisz) fotograficznych - wersja standartowa i profesjonalna... Może coś w tym jest.

    Tym czasem czeka mnie trochę myślenia i pozdrawiam,
    Adam
    Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

    Był Rapid 1.4 TDI-CR

    Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      pierwsze zdanie pozostawię bez komentarza...
      ...widzę , że masz 1,9 TDI w O2 (z PDF-em czy bez?...obstawiam, że chyba bez....)
      do 1,9 tdi z Twoim silnikiem dopuszczalne są normy:
      VW 505 01, VW 506 01, VW 507 00
      przy zmiennym okresie przeglądów - VW 506 01, VW 507 00
      OG 1 wg wskaźnika okresów miedzy- obsługowych
      (jednakże najpóźniej co 2 lata)

      ...przy zmiennym okresie przeglądów QG1 olej wymieniasz wg wskazań komputera - olej z normą 506.01 WV lub dopuszczalny 507.00 (Zaleca się ich stosowanie tylko w nowoczesnych konstrukcjach silników przystosowanych do takich olejów) ...w 1,9 tdi może być...choć jeśli nie masz PDF-a lej 506.01...
      :!:
      trzeba troszkę uważać na oleje LL 507.00 a szcególnie ze SPECYFIKACJĄ tych olejów; to są normy i specyfikacje do najnowszych silników z DPF i ja zbytnio bym nie był za tym, żeby lać ten olej do starszych konstrukcji a szczególnie tych z większym przebiegiem....to jest olej, który posiada mocne wartości czyszczące...
      ...ja mam AXR (25 tys km) ale wolę lać olej o normie 505.01 lub 506.01 i w dodatku 5W/40...jezdziłem na fabrycznie zalanym...potem na Motulu...teraz dobrałem sobie odpowiedni olej i jestem zadowolony z niego...myślę,że dla konstrukcji 1.9 w zupełności wystarczy trzymać się w/w norm a dla własnego lepszego samopoczucia zaleję na dniach 506.01 ale zmianę zrobie max po 15 kkm ..polecam stronę 46 tego wątku...
      jeśli chodzi o Castrola SLX poczytaj wątek ze strony nr 50... :szeroki_usmiech już o tym było......powiem po cichu, żeby nikogo nie urazić, że lał bym Mobila...zamiast Castrola...
      Zamieszczone przez Adam-Ski
      poszczególne typy olejów spełniają daną normę, to chyba (może się mylę) powinny być do siebie podobne
      hehe no cóż...zgodzę się, ze powinne być podobne...i pewnie są - w końcu za darmo WV swojej aprobaty nie daje...ale jak się można przekonać na jednych olejach silnik pracuje ciszej na innych głośniej...bierze olej lub też nie :twisted: ...podobne - nie znaczy takie same...a przeważnie różnica tkwi w bazie olejowej która jest najważniejsza i dodatkach stosowanych przez danego producenta....w tym wątku przewijają się oleje znanych producentów tych bardzo dobrych i tych mniej znanych...co nie znaczy, że oleje pochodzące od mniej renomowanych producentów są gorsze...ale jak sam się przekonałem ...sama nazwa producenta na oleju często nie idzie w parze z jego jakością...ja sugerują tylko przejście na wymianę oleju co 15 tys km...silnik zapewne odwdzięczy się żywotnością i długą pracą... :wink:
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Jasiek
        Ambiente
        • 2008
        • 192
        • Octavia III combi (5E5)
        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

        Zastanawialiście się niedawno jakim olejem jest zalewany silnik w fabryce VW.
        Oto odpowiedź:
        "SHELL HELIX ULTRA VX 5W-30. Olej ten spełniając dodatkowo wymagania odpowiedniej normy fabrycznej VW od wielu lat stosowano w Niemczech a także w Czechach i w Polsce
        do fabrycznego napełniania silników różnych typów i o różnej pojemności produkowanych przez koncern VW".

        Źródło: "Auto Technika Motoryzacyjna" nr 3 z marca 2010. Jest tam bardzo obszerny artykuł na temat olejów różnych firm. Polecam.
        była Octavia II 1.9 TDI
        jest Octavia III Scout 2.0 TDI

        Komentarz

        • octawia 2.0
          Drive
          • 2010
          • 54

          Witam
          a co się stanie jak zaleje silnik olejem przeznaczonym do silnika z filtrem cząstek stałych a ja takiego filtra nie mam?

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez octawia 2.0
            a co się stanie jak zaleje silnik olejem przeznaczonym do silnika z filtrem cząstek stałych a ja takiego filtra nie mam
            akurat w Twoim przypadku praktycznie nic się nie stanie...będziesz miał tylko super olej w silniku....

            Spelnia następujące normy i specyfikacje:
            ACEA: C2/C3, A3/B3/B4
            C2-04 – oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w filtry cząstek stałych(DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagających olejów lekkobieżnych, o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasyzwiększają trwałość filtrów DPF i katalizatorów TWC i zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa.

            C3-04 – oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone do silników benzynowych i
            Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC. Oleje tej klasy zwiększają trwałość filtrów DPF i katalizatorów TWC.

            ACEA : A5/B5
            oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone do silników benzynowych
            i Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych tzw. energooszczędne
            charakteryzujące się bardzo niską lepkością wysokotemperaturową HTHS od 2,6 do 3,5.
            Zaleca się ich stosowanie tylko w nowoczesnych konstrukcjach silników przystosowanych do
            takich olejów.
            API : SL/SM
            API: CF
            Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla): 504 00/507 00 ;

            Zalecany do stosowania w:
            Volkswagen (silniki benzynowe) 502 00 / 503 00 / 503 01 ;
            Volkswagen (silniki Diesla) 505 00 / 506 00;
            Volkswagen (silniki Diesla z "pompo wtryskiwaczami" 505 01(a) / 506 01(a) ....

            szukaj oleju który:
            ma odpowiedni skład zarówno pod względem ilościowym jak i jakościowym, oraz dostosowywuje olej do wymagań definiowanych przez:
            • normy,
            • specyfikacje jakościowe.
            • konstruktorów silników...

            [ Dodano: Czw 04 Mar, 10 22:01 ]
            Zamieszczone przez Jasiek
            Źródło: "Auto Technika Motoryzacyjna" nr 3 z marca 2010. Jest tam bardzo obszerny artykuł na temat olejów różnych firm.
            ops: nie mogę znaleść na necie...samego artykułu...a widzę ze spisu treści, że pewnie fajny :P ...plisss jak ktoś by miał ....o załączenie ...lub podesłanie linka :roll:
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • octawia 2.0
              Drive
              • 2010
              • 54

              Wybrałem taki olej. czy to jest dobry wybór?? Mobil 1 ESP Formula 5W-30

              Oczywiście silnik nie ma filtru cząstek stałych. W

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                dobry wybór
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • octawia 2.0
                  Drive
                  • 2010
                  • 54

                  właśnie według ciebie dobry wybór. A ja znalazłem w necie taką informację :

                  ^Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele.

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zalecany do stosowania w:
                    Volkswagen (silniki benzynowe) 502 00 / 503 00 / 503 01 ;
                    Volkswagen (silniki Diesla) 505 00 / 506 00;

                    Volkswagen [shadow=blue:dbb36c41e3](silniki Diesla z "pompowtryskiwaczami" 505 01(a) / 506 01[/shadow:dbb36c41e3] (a)

                    (a) z wyjątkiem silników Diesla z "pompowtryskiwaczami/[shadow=red:dbb36c41e3]Pumpe-Düse" R5/V10-TDi[/shadow:dbb36c41e3] (VW 506 01)

                    oraz

                    3/4-cylindrowych silników Diesla [shadow=red:dbb36c41e3]bez systemu Longlife-Service[/shadow:dbb36c41e3]/bez filtra cząstek stałych DPF (VW 505 01)
                    Zamieszczone przez octawia 2.0
                    ja posiadam zmienny okres przeglądów OG1
                    [ Dodano: Sob 06 Mar, 10 21:23 ]
                    Zamieszczone przez octawia 2.0
                    Właśnie niedawno kupiłem Skodę octavie II z przebiegiem 106 tyś [shadow=red:dbb36c41e3]silnik 2.0 TDi rok 2006[/shadow:dbb36c41e3]
                    [ Dodano: Sob 06 Mar, 10 21:25 ]
                    Zamieszczone przez octawia 2.0
                    Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z [shadow=red:dbb36c41e3]lat 1999-2003 [/shadow:dbb36c41e3]oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele.
                    [ Dodano: Sob 06 Mar, 10 21:26 ]
                    więc w czym problem :?: :wink:
                    ...zawsze jako alternatywę masz olej z normą 505.01 wymiana co 15 tys km... lub olej innej marki

                    zawsze możesz kupić ten olej http://www.allegro.pl/item941530258_...row_5w_30.html (zwróć uwagę na jego opis...OLEJ SILNIKOWY ORYGINALNY DO SILNIKÓW SAMOCHODÓW GRUPY VW AG (VOLKSWAGEN , AUDI , SKODA , SEAT ), DO NAJNOWSZYCH SILNIKÓW DIESLA "TDI" ORAZ BENZYNOWYCH "FSI" , LONGLIFE III , POJEMNIK 5 LITRÓW , 5W-30 , PRZYSTOSOWANY DO SILNIKÓW Z POMPOWTRYSKIWACZAMI , DO SAMOCHODÓW POSIADAJĄCYCH FILTR CZĄSTEK STAŁYCH , SPEŁNIA NORMY 504 00 ORAZ 507 00 CZYLI NAJWYŻSZE Z OBECNIE WYMAGANYCH , MOŻNA NIM ZASTĄPIĆ OLEJE Z NORMAMI 505 01 ORAZ 506 00 ....)
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • octawia 2.0
                      Drive
                      • 2010
                      • 54

                      Właśnie w co dokładnie znaczy to

                      z wyjątkiem silników Diesla z "pompowtryskiwaczami/Pumpe-Düse" R5/V10-TDi (VW 506 01)


                      ja posiadam silnik 2.0 tdi 16V BKD jak możesz to objaśnij mi dokładnie ten skrót R5

                      [ Dodano: Nie 07 Mar, 10 11:23 ]
                      a co powiecie o takim oleju

                      Castrol SLX Professional PowerFlow VW LongLife 03 5W-30??

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez octawia 2.0
                        R5/V10
                        5 cylindrów / 10 cylindrów w układzie V
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • octawia 2.0
                          Drive
                          • 2010
                          • 54

                          Tak myślałem.

                          A co myślicie o oleju ,,Castrol SLX Professional PowerFlow VW LongLife 03 5W-30" ??

                          Komentarz

                          • Jasiek
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 192
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            5 cylindrów w układzie V
                            5 cylindrów w układzie V ???? :shock:

                            Zamieszczone przez octawia 2.0
                            R5/V10
                            R5 -- pięciocylindrowy rzędowy
                            V10 -- dziesięciocylindrowy w układzie widlastym ( uklad V)
                            była Octavia II 1.9 TDI
                            jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              oooo żesz mordka masz rację, pokręciłem :2kc ... dzięki za poprawkę (jeszcze sam się z tego śmieje)...miało być 5 cylindrów / 10 cylindrów w układzie V
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Jasiek
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 192
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                pokręciłem :2kc
                                " Ten się nie myli co nic nie robi" :wink:
                                była Octavia II 1.9 TDI
                                jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                                Komentarz

                                • juri
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 349
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  CASTROL SLX Professional Powerflow VW LongLife III 5W-30 olej był lany przez Niemca od nowości do 129tys km, co dwa lata bo tak jest w książce i faktury nie kłamią które też dał, czy dobre będzie przejście na MOTUL 8100 X-CESS 5W/40, i dodatkowe pytanie bo Niemiec co dwa lata wymieniał filtr paliwa a ostatnia wymiana była rok temu przy przebiegu 129tys czy teraz tez wymieniać czy za rok na liczniku już mam 142tys
                                  Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                                  Komentarz

                                  • kkpc
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 14

                                    Witam posiadam skodę oktavia 1.9 TDI 110 kM AHF rocznik 2000
                                    czy olej Mobil Super 2000 10w-40 semi synthetic jest wporządku czy raczej z niego uciekać
                                    wcześniej używał (poprzedni właściciel) pół syntetyka ale nie wiem jakiego.
                                    dziękuję za wskazówki
                                    przebieg 120 tysięcy

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez kkpc
                                      przebieg 120 tysięcy
                                      :shock: żartujesz.....???????? chcesz to auto zalać półsyntetykiem??????...wybór jest Twój ale ja bym zlał ten stary olej i jeśli przebieg jest potwierdzony spowrotem zalał syntetyk 5W/40 moze być Mobil

                                      [ Dodano: Sob 20 Mar, 10 12:16 ]
                                      tabela z doborem olejów do TDI jest na stronie 46 tego wątku
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • kkpc
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 14

                                        Mama potwierdzenie z serwisu gdzie skoda była serwisowana w Londynie potwierdzili semi synt. W książce oraz fakturach jest napisane semi synt. Więc taki wlałem

                                        Komentarz


                                        • Widze ze w temacie olejowym jest tu spec. Wiec PAOLO czy bez oznaczenia silnika moglbys podpowiedziec jaki olej zalac. W tym tygodniu zaczne jezdzic Octavia z 2002 r. 110KM, przebieg ponad 230 tys. i co chyba wazne z filtrem DPF. Nie znam jeszcze oznaczenia, jak jest wazne bardzo to napisze jeszcze jak sie zorientuje. Z gory dzieki.

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            ops: nie jestem specjalistą...interesuje mnie to i jeśli jestem w stanie pomóc to dobrze,choć napewno nie wiem wszystkiego i nie jestem nieomylny...
                                            Jeśli chodzi o Twój silnik to jeśli masz DPF to olej o specyfikacji VW 507.00 - choś powiem szczerze, że nagle niektóre oleje które spełniały wcześniej normę 506.01 też w chwili obecnej spełniają normię 507.00
                                            (mam nadzieję, że nie chodzi Tobie o silnik 1,6 AEE który masz w opisie!)
                                            jeśli chodzi o silniki 1,9 tdi to wersje z PDF-em są bardzo rzadkie ...ale podobną są i to przeważnie były spotykane wyłącznie na Zachodzie.
                                            Jeśli masz 2,0 TDI z PDF-em to bezwzglednie VW 507.00 .....marka wg uznania :P

                                            Należy nie kierować się tylko samą normą oleju ale również szukać oleju który:
                                            dostosowywuje olej do wymagań definiowanych przez specyfikacje jakościowe!
                                            Jeśli olej spełnia daną normę nie jest to równoznaczne z tym, że może być od razu stosowany - musi także spełniać odpowiednie specyfikacje!
                                            normy i specyfikacje:
                                            ACEA: C2/C3, A3/B3/B4
                                            C2-04 – oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w filtry cząstek stałych(DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagających olejów lekkobieżnych, o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasyzwiększają trwałość filtrów DPF i katalizatorów TWC i zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa.

                                            C3-04 – oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone do silników benzynowych i
                                            Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w filtry cząstek stałych
                                            (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC. Oleje tej klasy zwiększają trwałość filtrów
                                            DPF i katalizatorów TWC.

                                            Uwaga: Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!Uwaga:
                                            Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
                                            i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!
                                            Resztę znajdziesz na str 46 tego wątku.

                                            [ Dodano: Pon 22 Mar, 10 17:56 ]
                                            Zamieszczone przez kkpc
                                            skoda była serwisowana w Londynie potwierdzili semi synt
                                            ASO - jak dobrze, że "specjaliści" nie tylko są w naszym kraju :diabelski_usmiech
                                            Zamieszczone przez kkpc
                                            Więc taki wlałem
                                            :? ...Twój wybór. Ja bym zalał syntetyk jeśli nie miałeś wycieków i rażących ubytków oleju. Grunt, żebyś pilnował wymiany oleju co 15 tys km!

                                            [ Dodano: Pon 22 Mar, 10 18:35 ]
                                            CYTAT od Kolegi Maicroft "
                                            olej ze specyfikacja 507.00 do nowość i jest on generalnie do aut z DPF i można w nich zmieniac olej co 15 albo co 30kkm, dodatkowo mozna go uzywac w autach bez DPF i zmieniac co 15 lub 30 i nawet w silnikach na pompie.
                                            Ta wymiana co 30 tys to jest takie umowne okreslenie, bo wymiane sygnalizuje komputer i wymiana moze nastapic po 17-19 a moze i przy 29kkm, zalezy od stylu jazdy, pokonywanych dystansow itd"
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Wyczerpujaca odpowiedz, choc pytanka jeszcze mam.
                                              Nie chodzi o silnik z opisu, tylko o 1.9 tdi 110 KM, rzadkie ale wlasnie z zachodu przyjezdza. To olej spelniajacy te normy wlac polsyntetyczny czy syntetyk odnoszac sie do przebiegu (230tys km).
                                              I dla orientacji jakbys mogl napisac jakiej to sa lepkosci oleje, bo szczerze mowiac to teraz nie wiem wg.ktorej normy;specyfikacji ACEA wybierac.
                                              Co do EURO 4 to chyba moje przyszle auto spelnia najwyzej norme EURO 3.
                                              Moze kiedy za 2 dni juz wroce z nim to bede mogl wyszukac wiecej informacji, narazie tylko sie przygotowuje do tematu.
                                              DZIEKI

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Golas27
                                                jakiej to sa lepkosci oleje
                                                jeśli chodzi o normę 507.00 to praktycznie spotyka się wyłącznie olej o lepkości 5W/30 i taki napewno będzie dobry
                                                Zamieszczone przez Golas27
                                                wlać polsyntetyczny czy syntetyk odnoszac sie do przebiegu (230tys km).
                                                przebieg nie jest wyznacznikiem ...jesli silnik nie chlapie olejem i nie bierze go w nadmiarze (powiedzmy że przy tym przebiegu około 0,5 litra na 15 tys km...) to zalał bym silnik syntetykiem...zawsze możesz pojeździć i powtórnie po około 15 tys km ocenić czy przejść na półsyntetyk czy pozostać na pełnym syntetyku...co do marki to wg gustu Mobil , Motul, Catrol...inne też wcale nie są gorsze....
                                                a TY napewno będziesz miał w tym 1,9 Tdi DPF ?...bo akurat to jeśli chodzi o olej do Twojego silnika jest dosyć ważne...gdybyś nie miał wtedy odsyłam na tronę 46 tego wątku tam już dobirzesz sobie olej sam zgodnie z tabelą

                                                [ Dodano: Wto 23 Mar, 10 17:42 ]
                                                jeśli chodzi o DPF-a odsyłam na stronę 43 i 44 tego wątku...

                                                [ Dodano: Wto 23 Mar, 10 17:44 ]
                                                Zamieszczone przez Golas27
                                                szczerze mowiac to teraz nie wiem wg.ktorej normy;specyfikacji ACEA wybierac
                                                poczytaj od strony 40 do 42

                                                [ Dodano: Wto 23 Mar, 10 17:46 ]
                                                Volkwagen/SKODA

                                                VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących
                                                silników Diesla.
                                                VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości
                                                oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników
                                                Diesla.
                                                VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
                                                trudnych warunkach.
                                                VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
                                                przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
                                                VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
                                                osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
                                                VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
                                                benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
                                                cząstek stałych bez dodatku paliwa.
                                                VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez
                                                turbodoładowania.
                                                VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
                                                pompowtryskiwaczami.
                                                VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
                                                VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
                                                okresem między wymianami (WIV).
                                                VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
                                                silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
                                                dodatku paliwa.
                                                .....szukajcie a znajdziecie.........

                                                [ Dodano: Wto 23 Mar, 10 17:46 ]
                                                :wink:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Dzieki Ci wielkie Paolo za tak zadowalajaca mnie odpowiedz, skodzinka juz jest i tak ma filtr dpf, i ma przynajmniej w zamierzeniu 110KM z silniczka 1,9. Wiec wertuje informacje.

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez Golas27
                                                    ma filtr dpf
                                                    jesteś jednym z nie licznych, którzy posiadają w silniku 1,9 Tdi DPF-a...powodzenia i zadowolenia z autka :szeroki_usmiech
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...