natash, a chcesz zostać przy wymianach co 30 kkm (QG1) czy chcesz przejść na stałe okresy przeglądowe/wymiany oleju?
A co byście sugerowali?
Jak teraz mam przejechane 5000 czyli do następnej wymiany zostało 25 000, kiedy zrobić wymianę oleju jeżeli chciałbym przejść na stałe okresy co 15 000?
Ktoś Tobie napisze żebyś zostawił QG1 (np. ja) a ktoś napisze żebyś wymieniał co 10 lub 15 kkm, są różne szkoły, musisz sam zdecydować który tryb seriwsowania wybierze Twoje samopoczucie. :wink: Bo to tak naprawdę nie chodzi o nic innego. . .
Zamieszczone przez natash
ak teraz mam przejechane 5000 czyli do następnej wymiany zostało 25 000, kiedy zrobić wymianę oleju jeżeli chciałbym przejść na stałe okresy co 15 000?
Za 10 kkm, tylko wtedy musisz przestawić szafę przy wymianie oleju
Czyli jeżeli chciałbym zostać przy QG1 to co 30 000 i się o nic nie martwić, co jakiś czas sprawdzić tylko czy nie dolewać...
Mniej więcej, ale pamiętaj że QG1 ma to do siebie że jest to zmienny okres międzyprzeglądowy (może szafa się zameldować co 28 kkm a może co 14 kkm w zależności od tego jak jeździsz). Jest też opcja że po 2 latach będzie komunikat do serwisu marsz.
Natash, jest dokładnie tak jak pisze Dzida. Wszystko zależy od wielu czynników, które w skrócie można nazwać "trybem eksploatacji pojazdu". Rozwiązaniem absolutnie "uśrednionym" jest stosowanie oleju 507.00, wtedy możesz go sobie wymieniać co 15'000 km lub rzadziej, jeśli się na to zdecydujesz, a sam olej jest powszechnie dostępny, choć trzeba liczyć ze 250 zł za 5l (lekko). Inna sprawa, że kupno dobrego oleju VW505.01 w nieco mniejszej cenie (150-200 zł, choć są i droższe) i jego wymiana co 15'000 będzie i tak droższa (bo zmieniasz częściej - 2x usługa, filtr, czas). Jeśli jeździsz w dalekie trasy, robisz dużo kilometrów w ciągu roku i mało obciążasz samochód (nie katujesz go "wyczynowo"), rozważ pozostanie przy QG1. Jeśli jeździsz mało, albo robisz często same krótkie odcinki (start-stop) - przejdź na stały cykl QG2. Na marginesie dopowiem, że u kumpla, który miał QG1 i jeździł tylko po mieście, samochód poprosił o wymianę oleju "longlife" przy kilkunastu tys. km, choć wcale nie minęły 2 lata.
Pamietaj jednak, że do serwisu jeździ się nie tylko na wymianę oleju. Szczególnie istotna jest świadomość stanu tarcz i okładzin hamulcowych, dla których hipotetyczne 30'000 może okazać się całą wiecznością i życiem.
Panowie proszę o radę. Miałem małą przygodę i w środku nocy moje auto zaświeciło kontrolkę oleju, szybkie zatrzymanie pojazdu, olej cieknie spod auta, jakby miski nie było. Oczywiście laweta do ASO i co się potem okazało, korek się odkręcił... :evil: Diabli nadali takich mechaników, raz mi się zdarzyło nie pojechać do ASO na wymianę oleju. Ale to inny temat.
W ASO nie miałem zbytnio wyboru nowego oleju a nie chciało mi się szukać gdzie indziej, tzn. był albo Shell albo Castrol SLX 5W30 i wziąłem Castrola. Wcześniej był LM TT 4100, i teraz pytanie czy ten Castrol przez najbliższe 15 tyś km nie narobi syfu w silniku ... ?
Na papierze parametry ma jak większość 507.00 5W30, ale nie wiem jak w praktyce.
Castrol SLX 5W30 (LLIII VW504.00/507.00) to "warsztatowa" odmiana oleju Castrol Edge 5W30. Proszę o korektę, jeśli nie mam racji. To raczej nierealne, że miałby Ci narobić syfu przez 15 kkm. Spałbym spokojnie. Niektórzy jeżdżą na takim w trybie Longlife, np. 20 Octavii w mojej byłej firmie i jakoś te silniki żyją.
U mnie w BXE apetyt dość powtarzalnie oscyluje w granicach 0.5 litra co ok. 6'000 km. Jazda pół na pół miasto/trasa. Raczej dynamicznie, jak ogień to ogień, a jak spokój to spokój. Wg mnie spore zużycie. W przyszłym tygodniu zalewam Lotos Traffic Pro 505.01 i przestawiam z QG1 na QG2. Ciekaw jestem czy zauważę jakąkolwiek różnicę, np. w zużyciu.
Musze powiedzieć, że obecnie mam zalany Valvoline XL III 5W/30 (bo akurat taki mi został i zalałem go przed wyjazdem na wakacje bo nie miałem czasu na szukanie innego) - silnik zimny jak i ciepły pracuje jednak na nim wyrażnie głośniej i jakoś mniej chętnie wkręca się na obroty w czasie jazdy, czuć wyrażnie jak by w samochodzi ubyło kilka koni ale o dziwo spalanie jest porównywalne z Liqui Moly i oscyluje w tym samym przedziale a jeśli jest ciut większe to nieznacznie. Zużycie oleju także jest porównywalne i nie ma reguły bo w trakcie ostrej jazdy silnik konsumuje podobne ilości LM i Valvoline. Biorąc pod uwagę, że Valvoline kupuję w 4L baniaczkach a Liqui Moly w 5L to cena jest praktycznie porównywalna ale ja wracam niedługo do LM a jak się uda to pora będzie wypróbować Amsoila 5W/40 a może i Lotosa Traffic Pro 505.01 :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
piramia - Ty używasz Amsoila - napisz co o nim sądzisz? Bo po tym jak go Tobie poleciłem to chyba zadowolony jesteś? Czy Amsoila 5W-40 ubywa w Twoim silniku podczas eksploatacji ? Porównaj go do poprzednich olejów i napisz jakie to były marki...miałem Ciebie własnie prosić o porównanie na PW ale jak się odezwałeś na forum to proszę o Twoją recenzję
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Witam wszystkich, jestem po raz pierwszy na forum i proszę o pomoc w wyborze oleju. Mam Octavię 2 1.9 TDI BXE combi z 2008r. przebieg 35tys.km i chcę przestawić się z QG1 na QG2 (większość przebiegu to jazda po mieście). W ASO na przeglądzie zalali Shell Helix Ultra VX 5W30. Jest to mój pierwszy diesel. Na forum najwięcej opinii jest na temat Motula i dlatego zastanawiam się nad :
MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30
czy jest jakaś różnica miedzy nimi /
a może przejśc na Castrola Edge 5W30 lub pozostać przy obecnym Shellu.
Jeśli Motul to gdzie można w Warszawie kupić go po rozsądnej cenie?
Czy po przejściu na olej innego producenta konieczne jest płukanie silnika? Jak długo po wymianie olej powinien być ''czysty'' przy sprawdzaniu stanu, bo w ASO powiedzieli, że już po przejechaniu kilku km będzie czarny za sprawą sadzy?
piramia - Ty używasz Amsoila - napisz co o nim sądzisz? Bo po tym jak go Tobie poleciłem to chyba zadowolony jesteś? Czy Amsoila 5W-40 ubywa w Twoim silniku podczas eksploatacji ? Porównaj go do poprzednich olejów i napisz jakie to były marki...miałem Ciebie własnie prosić o porównanie na PW ale jak się odezwałeś na forum to proszę o Twoją recenzję
Generalnie mam słabe porównanie do innych olejów ponieważ wcześniej jakoś specjalnie nie przyrównywałem większej wagi co do olejów :szeroki_usmiech dopiero jak trafiłem na ocp to dzięki wam zaczerpnąłem troszkę więcej wiedzy
Ale do rzeczy, wczesniej jezdziłem na motulu specyfiku 5w40 i wydawało sie ze to super olej ale o zalaniu amsoila widac róznicę, szczególnie podczas mroznych rozruchów i podczas szybkich upalań autostradowych.
Teraz zalałem ponownie amsoila ale tym razem z beczki i nie widzę róznicy pomiędzy nim a olejem z oryginalnej flaszeczki, olej wymieniam co 10kkm i nie dolewam nic, pewnie troszkę znika go podczas tego okresu ale nie aż tyle co by trzeba było go dolewać.
Max temp. jaką udało mi sie osiągnąć na tym oleju to 110 stopni ale musiałem się napocić co by uzyskać taki wynik, mocna pałowanie auta z prędkościami 220-240 na odcinku kilkunastu km i temp zew około 25 stopni z zamontowaną dolną osłoną silnika :!:
Jak na razie nie mam do niego zastrzeżeń i będę go nadal zalewać
Witam wszystkich, jestem po raz pierwszy na forum i proszę o pomoc w wyborze oleju. Mam Octavię 2 1.9 TDI BXE combi z 2008r. przebieg 35tys.km i chcę przestawić się z QG1 na QG2 (większość przebiegu to jazda po mieście). W ASO na przeglądzie zalali Shell Helix Ultra VX 5W30. Jest to mój pierwszy diesel. Na forum najwięcej opinii jest na temat Motula i dlatego zastanawiam się nad :
MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30
czy jest jakaś różnica miedzy nimi /
a może przejśc na Castrola Edge 5W30 lub pozostać przy obecnym Shellu.
Jeśli Motul to gdzie można w Warszawie kupić go po rozsądnej cenie?
Czy po przejściu na olej innego producenta konieczne jest płukanie silnika? Jak długo po wymianie olej powinien być ''czysty'' przy sprawdzaniu stanu, bo w ASO powiedzieli, że już po przejechaniu kilku km będzie czarny za sprawą sadzy?
Zalej MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30 - ja eksperymetnowalem z roznymi olejami ale koniec koncow wrocilem do Motula.
Zamieszczone przez piramida
Generalnie mam słabe porównanie do innych olejów ponieważ wcześniej jakoś specjalnie nie przyrównywałem większej wagi co do olejów :szeroki_usmiech dopiero jak trafiłem na ocp to dzięki wam zaczerpnąłem troszkę więcej wiedzy
Ale do rzeczy, wczesniej jezdziłem na motulu specyfiku 5w40 i wydawało sie ze to super olej ale o zalaniu amsoila widac róznicę, szczególnie podczas mroznych rozruchów i podczas szybkich upalań autostradowych.
Teraz zalałem ponownie amsoila ale tym razem z beczki i nie widzę róznicy pomiędzy nim a olejem z oryginalnej flaszeczki, olej wymieniam co 10kkm i nie dolewam nic, pewnie troszkę znika go podczas tego okresu ale nie aż tyle co by trzeba było go dolewać.
Max temp. jaką udało mi sie osiągnąć na tym oleju to 110 stopni ale musiałem się napocić co by uzyskać taki wynik, mocna pałowanie auta z prędkościami 220-240 na odcinku kilkunastu km i temp zew około 25 stopni z zamontowaną dolną osłoną silnika :!:
Jak na razie nie mam do niego zastrzeżeń i będę go nadal zalewać
Spróbuj następce Specyfica - Motula X-Clean C3 5W-40 - porównaj z Amsem i ręczę, że poczujesz różnicę na plus dla Motula.
Witam wszystkich, jestem po raz pierwszy na forum i proszę o pomoc w wyborze oleju. Mam Octavię 2 1.9 TDI BXE combi z 2008r. przebieg 35tys.km i chcę przestawić się z QG1 na QG2 (większość przebiegu to jazda po mieście). W ASO na przeglądzie zalali Shell Helix Ultra VX 5W30. Jest to mój pierwszy diesel. Na forum najwięcej opinii jest na temat Motula i dlatego zastanawiam się nad :
MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30
czy jest jakaś różnica miedzy nimi /
a może przejśc na Castrola Edge 5W30 lub pozostać przy obecnym Shellu.
Jeśli Motul to gdzie można w Warszawie kupić go po rozsądnej cenie?
Czy po przejściu na olej innego producenta konieczne jest płukanie silnika? Jak długo po wymianie olej powinien być ''czysty'' przy sprawdzaniu stanu, bo w ASO powiedzieli, że już po przejechaniu kilku km będzie czarny za sprawą sadzy?
Zalej MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30 - ja eksperymetnowalem z roznymi olejami ale koniec koncow wrocilem do Motula.
Zamieszczone przez piramida
Generalnie mam słabe porównanie do innych olejów ponieważ wcześniej jakoś specjalnie nie przyrównywałem większej wagi co do olejów :szeroki_usmiech dopiero jak trafiłem na ocp to dzięki wam zaczerpnąłem troszkę więcej wiedzy
Ale do rzeczy, wczesniej jezdziłem na motulu specyfiku 5w40 i wydawało sie ze to super olej ale o zalaniu amsoila widac róznicę, szczególnie podczas mroznych rozruchów i podczas szybkich upalań autostradowych.
Teraz zalałem ponownie amsoila ale tym razem z beczki i nie widzę róznicy pomiędzy nim a olejem z oryginalnej flaszeczki, olej wymieniam co 10kkm i nie dolewam nic, pewnie troszkę znika go podczas tego okresu ale nie aż tyle co by trzeba było go dolewać.
Max temp. jaką udało mi sie osiągnąć na tym oleju to 110 stopni ale musiałem się napocić co by uzyskać taki wynik, mocna pałowanie auta z prędkościami 220-240 na odcinku kilkunastu km i temp zew około 25 stopni z zamontowaną dolną osłoną silnika :!:
Jak na razie nie mam do niego zastrzeżeń i będę go nadal zalewać
Spróbuj następce Specyfica - Motula X-Clean C3 5W-40 - porównaj z Amsem i ręczę, że poczujesz różnicę na plus dla Motula.
poczytam i kto wie, nie ograniczam sie tylko do jednej marki, dzięki
[ Dodano: Sob 09 Lip, 11 23:35 ] Seed, masz osobiste porównanie pomiędzy tymi olejami lub ktoś inny ma?
Witam wszystkich, jestem po raz pierwszy na forum i proszę o pomoc w wyborze oleju. Mam Octavię 2 1.9 TDI BXE combi z 2008r. przebieg 35tys.km i chcę przestawić się z QG1 na QG2 (większość przebiegu to jazda po mieście). W ASO na przeglądzie zalali Shell Helix Ultra VX 5W30. Jest to mój pierwszy diesel. Na forum najwięcej opinii jest na temat Motula i dlatego zastanawiam się nad :
MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30
czy jest jakaś różnica miedzy nimi /
a może przejśc na Castrola Edge 5W30 lub pozostać przy obecnym Shellu.
Jeśli Motul to gdzie można w Warszawie kupić go po rozsądnej cenie?
Czy po przejściu na olej innego producenta konieczne jest płukanie silnika? Jak długo po wymianie olej powinien być ''czysty'' przy sprawdzaniu stanu, bo w ASO powiedzieli, że już po przejechaniu kilku km będzie czarny za sprawą sadzy?
Zalej MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30 - ja eksperymetnowalem z roznymi olejami ale koniec koncow wrocilem do Motula.
Zamieszczone przez piramida
Generalnie mam słabe porównanie do innych olejów ponieważ wcześniej jakoś specjalnie nie przyrównywałem większej wagi co do olejów :szeroki_usmiech dopiero jak trafiłem na ocp to dzięki wam zaczerpnąłem troszkę więcej wiedzy
Ale do rzeczy, wczesniej jezdziłem na motulu specyfiku 5w40 i wydawało sie ze to super olej ale o zalaniu amsoila widac róznicę, szczególnie podczas mroznych rozruchów i podczas szybkich upalań autostradowych.
Teraz zalałem ponownie amsoila ale tym razem z beczki i nie widzę róznicy pomiędzy nim a olejem z oryginalnej flaszeczki, olej wymieniam co 10kkm i nie dolewam nic, pewnie troszkę znika go podczas tego okresu ale nie aż tyle co by trzeba było go dolewać.
Max temp. jaką udało mi sie osiągnąć na tym oleju to 110 stopni ale musiałem się napocić co by uzyskać taki wynik, mocna pałowanie auta z prędkościami 220-240 na odcinku kilkunastu km i temp zew około 25 stopni z zamontowaną dolną osłoną silnika :!:
Jak na razie nie mam do niego zastrzeżeń i będę go nadal zalewać
Spróbuj następce Specyfica - Motula X-Clean C3 5W-40 - porównaj z Amsem i ręczę, że poczujesz różnicę na plus dla Motula.
poczytam i kto wie, nie ograniczam sie tylko do jednej marki, dzięki
[ Dodano: Sob 09 Lip, 11 23:35 ] Seed, masz osobiste porównanie pomiędzy tymi olejami lub ktoś inny ma?
Amsoila nie stosowalem. Konfrontowałem tylko Motula, na ktorym zawsze jezdziłem, do wychwalanego Fuchsa i LM. Kilka stron wczesniej opisałem doswiadczenia. W kazdym razie wrocilem do Motula.
Seed napisał/a:
nowwie napisał/a:
Witam wszystkich, jestem po raz pierwszy na forum i proszę o pomoc w wyborze oleju. Mam Octavię 2 1.9 TDI BXE combi z 2008r. przebieg 35tys.km i chcę przestawić się z QG1 na QG2 (większość przebiegu to jazda po mieście). W ASO na przeglądzie zalali Shell Helix Ultra VX 5W30. Jest to mój pierwszy diesel. Na forum najwięcej opinii jest na temat Motula i dlatego zastanawiam się nad :
MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30
czy jest jakaś różnica miedzy nimi /
a może przejśc na Castrola Edge 5W30 lub pozostać przy obecnym Shellu.
Jeśli Motul to gdzie można w Warszawie kupić go po rozsądnej cenie?
Czy po przejściu na olej innego producenta konieczne jest płukanie silnika? Jak długo po wymianie olej powinien być ''czysty'' przy sprawdzaniu stanu, bo w ASO powiedzieli, że już po przejechaniu kilku km będzie czarny za sprawą sadzy?
Zalej MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30 - ja eksperymetnowalem z roznymi olejami ale koniec koncow wrocilem do Motula.
Dzięki za poradę będę szukał MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30
Proszę także o wyjaśnienie:
Czy przy przejściu na olej innego producenta konieczne jest płukanie silnika?
Jak długo po wymianie olej powinien być ''czysty'' przy sprawdzaniu stanu, bo w ASO powiedzieli, że już po przejechaniu kilku km będzie czarny za sprawą sadzy?
Po jakim przebiegu najlepiej wymieniać filtr paliwa?
Czy przy przejściu na olej innego producenta konieczne jest płukanie silnika?
nie.
Jeśli silnik ma naprawdę dużo "nakręcone" a nie był nigdy czyszczony to z płukaniem także trzeba uważać - by kanaliki olejowe nie zostały zapchane przez jakiś wypłukany syf. Ja robię płukankę co 2-3 wymianę oleju.
Zamieszczone przez nowwie
Jak długo po wymianie olej powinien być ''czysty'' przy sprawdzaniu stanu, bo w ASO powiedzieli, że już po przejechaniu kilku km będzie czarny za sprawą sadzy?
zgadza się ...w dieslu olej niekiedy szybciej ciemnieje, niekiedy wolniej. W 1.9 TDI - szybko.
Zamieszczone przez nowwie
Po jakim przebiegu najlepiej wymieniać filtr paliwa?
ja zmieniam razem z olejem i filtrem olejowym, czyli tak co 12-15 tys km. W dieslu świeży filtr powietrza to podstawa.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
:wink: sprawdzam czujność.
Sory za przekłamanie. ops:
Ja zmieniam co 30 tys ...z tym, że tak wyliczam by filtr paliwa zawsze był zmieniony póżną jesienią przed mrozami.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz