Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOWolał bym tego Valvoline Dyrablend ( w porównaniu z w/w Mobilem) z normą 505.01 mimo słabawego CCS przy -30 w granicach 6600 za to pozostałe parametry całkiem dobre.
EDIT No 1:
Seed, dzięki +1 na Motula.
EDIT No 2: Strona internetowa Motula doradza:
Best Specific 504 00 507 00 5W-30 (a
Better Specific 505 01 502 00 505 00 5W-40
Zgłupiałem 5W30 BEST do BKD?????
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zgoda150Do tej pory lałem syntetyka, ale delikatnie mi już bierze. Wiec pora na półsyntetyk
Zobacz gdzie znika olej, wymień uszczelki, chyba że turbo już puszcza to albo regeneracja albo nówka, półsyntetyk nie załatwi ani nie poprawi tej sytuacji a turbo i silnik będą gorzej smarowane i zabezpieczone. Lejemy tylko syntetyka, zawsze, pomimo wszystko, łącznie z mitami starych olejarzy. Do sprawdzenia masz chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelniacz przy rozrządzie!, odmę, turbo, EGR. To newralgiczne punkty.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidaa mógłbyś pokrótce wyjaśnić dlaczego wybrałbyś Valvo vs Motul?Zamieszczone przez PAOLO ESCOWolał bym tego Valvoline Dyrablend ( w porównaniu z w/w Mobilem)
No i co by tutaj nie pisać co do marki jak widać to narazie firma na "M" przoduje i nie jest to Mobil :hmmPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez PAOLO ESCOWolał bym tego Valvoline Dyrablend ( w porównaniu z w/w Mobilem) z normą 505.01 mimo słabawego CCS przy -30 w granicach 6600 za to pozostałe parametry całkiem dobre.
EDIT No 1:
Seed, dzięki +1 na Motula.
EDIT No 2: Strona internetowa Motula doradza:
Best Specific 504 00 507 00 5W-30 (a
Better Specific 505 01 502 00 505 00 5W-40
Zgłupiałem 5W30 BEST do BKD?????
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonZamieszczone przez zgoda150Do tej pory lałem syntetyka, ale delikatnie mi już bierze. Wiec pora na półsyntetyk
Zobacz gdzie znika olej, wymień uszczelki, chyba że turbo już puszcza to albo regeneracja albo nówka, półsyntetyk nie załatwi ani nie poprawi tej sytuacji a turbo i silnik będą gorzej smarowane i zabezpieczone. Lejemy tylko syntetyka, zawsze, pomimo wszystko, łącznie z mitami starych olejarzy. Do sprawdzenia masz chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelniacz przy rozrządzie!, odmę, turbo, EGR. To newralgiczne punkty.
Komentarz
-
-
zgoda150, Czyli wszystko w normie, tak jak pisałem można sprawdzić wycieki i je zlikwidować. Rozrząd do wglądu jak najszybciej bo przy takim przebiegu jest duże prawdopodobieństwo że właśnie tam puszcza, jak w porę temu nie zaradzisz to może być niewesoło. Jak lejesz Magnateca to zmień na Edge/Edge TD (wygląda, że to samo) 5W-40, jak ma być Castrol i masz pewne źródło. Krótkie odcinki sprzyjają ubytkom.
Komentarz
-
-
Coś Wam zacytuję z forum Avensis - cytat kolegi Visitor1230 "Przede wszystkim spalanie i ew. jego spadek w przypadku oleju zalezec bedzie od tego jaki to shit mielismy zalany poprzednio. Czyli lepkosc. Ponadto przejscie z jakiegos A3/B4 na lekkobiezny A5/B5 przewaznie skutkuje spadkiem zuzycia. Poza tym jezeli juz tu zuzycie podajemy podawajmy wedle tankowania a nie wskazan komputera. Te zawsze przeklamuja w dwoch kierunkach.
Oleje w ramach jednej normy wykazuja juz roznice jak sie sam przekonalem. Przyklad opisalem we wczesniejszych postach, gdzie rzeczywiste spalanie spadlo o 0,4L. Ostatnie doswiadczenia z LM TopTec 4100 w hondzie civic po przejsciu z Castrola GTX to spadek sredniego zuzycia z ok 7,5 na 5,7. ( :shock: aż taka różnica...? )Spalanie mierzone oczywiscie wedlug tankowania. Spadek tak duzy ze az trudno uwierzyc. Ale po sprawdzeniu w kartach produktow parametrow dochodze do wniosku ze jest to mozliwe. Honda jezdzi na krotkich odcinkach, czesto niedogrzana i zbyt wysoka lepkosc na niezbyt goracym silniku ma tu jak widac kardynalne znaczenie. Dlatego tez olej nalezy dobrac do warunkow w jakich pracuje silnik. Katowany pilowany i z duzymi przelotami powinien miec lany jakis 10W50 np. I adekwatnie do spokojnej jazdy, podmiejskiej, na krotkich odcinkach jakis np 5W30. Powinno sie to odbywac przy zachowaniu oczywiscie danej normy. Bo w ramach juz jednej oleje roznia sie lepkosciami dosc znacznie."
...i jakoś nic o ubywaniu oleju... :hmm hmm ...choć powiem szczerze, że ja bym zalał chyba do tego silnika w Hondzie raczej Top Tec 4300PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jeszcze przykład z forum Hondy do kolegi matman "ASO robią wiele, wiele błędów. Ano, np. niektóre ASO leją do nowych aut 10W60 Shell'a. I tak np. Civic mojej żony "zjadł" aż litr tego oleju na 6 tyś km. :shock: Teraz wlałem 0W30 Amsoila bo nie mogłem słuchać jak silnik męczy sie na tym Shell'u (dość że się męczył na tym "grubasie" przez 9 tyś km). Teraz zupełnie inaczej pracuje i wkręca się na obroty." i kolejny od kolegi maczeta "Ten Shell Ultra Extra 5w30 jest lany do CRV z 2009 i-cdti roku i olej znika ok. 1 litr na ok. 10 kkm"
...a my narzekamy przy dolewkach 0,4 litra :szeroki_usmiech
Panowie
Motul & Motul, który wg Was lepszy - oba z normą 505.01 :roll:Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zgoda150a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez zgoda150a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol?
[ Dodano: Czw 07 Lip, 11 15:55 ]
PAOLO, a powiedz mi - tak jak pisalem wyzej - ASO zalecilo mi przy pierwszej wymianie abym przywiozł olej 507.00 - przywiozjem X-Cleana 5W-30 i ten lałem przez cale 2 lata ( z wyjatkiem dwoch wymian gdzie poszedl LM i Fuchs ale sie nie sprawdziły) - oczywiscie przy pierwszym przegladzie przeszedlem na wymiane co 15 tys. Czy teraz juz po gwarancji moge zalac wspomnianego X-Cleana C3 5W-40? co lepiej dla silnika? DPF w AXR nie ma.
Komentarz
-
-
Dzień dobry!
Żaliłem się tutaj na forum, że mam Kijankę Cee'd 1.6 CRDi i nie wiem co jej zalać na 1 przeglądzieW wyborze pomógł mi nie kto inny jak PAOLO ESCO. Wspólnymi siłami zdecydowałem że wleję Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40.
To był dobry wybór. Po zalaniu mechanik przyszedł [ASO] i poprosił żebym poszedł z nim do auta. Bo sprawdzał silnik i aż sam nie wierzy, że tak ucichł. Na prawdę kapitalna sprawa. Silnik pracuje dużo ciszej. Zauważalne to jest nawet dla mojej kobiety, a to nie lada wyczynPrzede wszystkim nie wydaje już takich dziwnych odgłosów, nie klekoce jak momentami na poprzedniej oliwie. Jak się męczy również nie klekoce. Jestem bardzo zadowolony bo wyraźnie czuć i widać, że ta oliwa przypadła temu silnikowi do gustu. Więcej wniosków napisze jak trochę pojeżdżę. Ale pierwsze wrażenie piorunujące.
Co prawda nie wiadomo co tak na prawdę było zalane w fabryce, ale takiego czegoś się nie spodziewałem
Dzięki dla PAOLO ESCO za pomoc i dla RobertM za załatwienie oleju i świetną cenęWarto było długo szukać tego wątku, przekopać tę masę stron! Dzięki wszystkim, którzy pomagali! Jestem dźwięczny.
Komentarz
-
-
:los
Zamieszczone przez ruszokWięcej wniosków napisze jak trochę pojeżdżę.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruszokzdecydowałem że wleję Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40Zamieszczone przez ruszokSilnik pracuje dużo ciszej
Zamieszczone przez wojtassróżnica między MOTULEM X-CLEAN a X-CESS 5W40 ?
ma także niższą temp. płynięcia -39 vs. -33 (X-cess)
trochę mniejsza lepkość w 40 i 100 st. ale większy wskaźnik lepkości
napewno jest nowocześniejszy, ma normę API SM
IMO X-cess jest fajny do zmiany co 10 tys. km
X-Clean powinien się sprawdzić przy 15 tys.
Zamieszczone przez zgoda150a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol? ma ktoś jakiegoś sprzedawce na allegro sprawdzonego, albo jakiś sklep?
Seed, przecież jesteś zadowolony z tego co jest, cichutko pracuje i nie musisz sporo dolewać więc chyba nie ma co kombinować. X-Clean 5W-40 napewno też się sprawdzi (tym bardziej w upalne dni) ale może być głośniej. Lepsze jest wrogiem dobrego :wink:
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPanowie
Motul & Motul, który wg Was lepszy - oba z normą 505.01
Dzida, z tą ceną Castrola bym był ostrożny, raczej nie zawiera ceny wymiany oleju, tylko cena obowiązuje jeżeli zmieniasz u nich ale nie znaczy to że wymiana gratis, także żadna rewelacja. Lej Motula X-Clean 5W-40, przy dwóch wałkach powinien się lepiej sprawdzić IMO
Komentarz
-
-
natash
Jeśli bez DPF, to:
VW505.01 przy przeglądach co 15 kkm (QG2)
VW506.01 przy przeglądach zmiennych (QG1)
Oczywiście w obu przypadkach możesz zalać VW507.00, który ma dodatkowo "ochronę DPF-a", ale jeśli nie masz tego filtra, to po prostu nie wykorzystujesz tej cechy oleju i już.
Cenowo jest tak - z mojej praktyki (zakup poza ASO):
505.01 < 507.00 < 506.01 (ten ostatni jest najdroższy i rzadko występuje w sklepach)
Po wyborze klasy oleju jego markę wybierz już sam
M.666 4U
Komentarz
-
Komentarz