Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Seed
    Elegance
    • 2010
    • 875
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zamieszczone przez Dzida
    konkon, dzięki, zarówno na Szyszkową jak do IC mam blisko.

    Swoją drogą biorąc pod uwagę detaliczne ceny to też jest niezła promocja:



    Castrol Edge TD 5w40 z wymianą 119 PLN.
    Odkryj nasze smary i oleje do samochodów osobowych, motocykli, skuterów, pojazdów morskich, rekreacyjnych, użytkowych, ogrodniczych i wielu innych


    505.01 - porządny olej - polecam
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Wolał bym tego Valvoline Dyrablend ( w porównaniu z w/w Mobilem) z normą 505.01 mimo słabawego CCS przy -30 w granicach 6600 za to pozostałe parametry całkiem dobre.
      Ok a mógłbyś pokrótce wyjaśnić dlaczego wybrałbyś Valvo vs Motul? Na karcie informacyjnej jest info że jest to olej do pierwszych TDI na pompkach (For Volkswagen Unit Injector diesel engines <year 2000 (Pumpe Duese Motoren).

      EDIT No 1:
      Seed, dzięki +1 na Motula.

      EDIT No 2: Strona internetowa Motula doradza:

      Best Specific 504 00 507 00 5W-30 (a
      Better Specific 505 01 502 00 505 00 5W-40

      Zgłupiałem 5W30 BEST do BKD?????

      Komentarz

      • zgoda150
        Drive
        • 2008
        • 67

        Panowie poradźcie jaki olej wlac. Do tej pory lałem syntetyka, ale delikatnie mi już bierze. Wiec pora na półsyntetyk, jaki polecacie z tych tańszych ogólnie dostępnych. dodam że już ponad 300tyś przebiegu.

        Komentarz

        • konkon
          Rider
          • 2008
          • 667
          • Octavia I (1U2)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          Zamieszczone przez zgoda150
          Do tej pory lałem syntetyka, ale delikatnie mi już bierze. Wiec pora na półsyntetyk
          Najpierw napisz co za olej, ile go łyka, jak użytkujesz auto- jakie odcinki w km czy osro itd.
          Zobacz gdzie znika olej, wymień uszczelki, chyba że turbo już puszcza to albo regeneracja albo nówka, półsyntetyk nie załatwi ani nie poprawi tej sytuacji a turbo i silnik będą gorzej smarowane i zabezpieczone. Lejemy tylko syntetyka, zawsze, pomimo wszystko, łącznie z mitami starych olejarzy. Do sprawdzenia masz chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelniacz przy rozrządzie!, odmę, turbo, EGR. To newralgiczne punkty.
          Konrad
          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

          90 konny AGRessor
          PerfectServiceBy DGW
          WhitePride :smokedevil

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Dzida
            a mógłbyś pokrótce wyjaśnić dlaczego wybrałbyś Valvo vs Motul?
            a ja chyba nie pisałem, że wybrał bym Valvoline zamiast Motula :roll:
            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Wolał bym tego Valvoline Dyrablend ( w porównaniu z w/w Mobilem)
            Ja bym właśnie zalał Motul 8100 X-Clean C3 5W-40 z normą 505.01 - jak widać ten olej ją posiada i jest "nową alternatywą " dla Motula Specyfic.
            No i co by tutaj nie pisać co do marki jak widać to narazie firma na "M" przoduje i nie jest to Mobil :hmm
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Seed
              Elegance
              • 2010
              • 875
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Zamieszczone przez Dzida
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Wolał bym tego Valvoline Dyrablend ( w porównaniu z w/w Mobilem) z normą 505.01 mimo słabawego CCS przy -30 w granicach 6600 za to pozostałe parametry całkiem dobre.
              Ok a mógłbyś pokrótce wyjaśnić dlaczego wybrałbyś Valvo vs Motul? Na karcie informacyjnej jest info że jest to olej do pierwszych TDI na pompkach (For Volkswagen Unit Injector diesel engines <year 2000 (Pumpe Duese Motoren).

              EDIT No 1:
              Seed, dzięki +1 na Motula.

              EDIT No 2: Strona internetowa Motula doradza:

              Best Specific 504 00 507 00 5W-30 (a
              Better Specific 505 01 502 00 505 00 5W-40

              Zgłupiałem 5W30 BEST do BKD?????
              Wiesz co - mi też do AXR czyli PD bez DPF polecicli w ASO normę 507.00 jak pytalem przy pierwszym przegladzie czy moge z wlasnym olejem przyjechac. ja na to, ze wystarczy 505.01 przeciez, a oni ze woleliby aby to byl 507.00 - wiec zalalem X-cleana+ 5W-30.
              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

              Komentarz

              • zgoda150
                Drive
                • 2008
                • 67

                Zamieszczone przez konkon
                Zamieszczone przez zgoda150
                Do tej pory lałem syntetyka, ale delikatnie mi już bierze. Wiec pora na półsyntetyk
                Najpierw napisz co za olej, ile go łyka, jak użytkujesz auto- jakie odcinki w km czy osro itd.
                Zobacz gdzie znika olej, wymień uszczelki, chyba że turbo już puszcza to albo regeneracja albo nówka, półsyntetyk nie załatwi ani nie poprawi tej sytuacji a turbo i silnik będą gorzej smarowane i zabezpieczone. Lejemy tylko syntetyka, zawsze, pomimo wszystko, łącznie z mitami starych olejarzy. Do sprawdzenia masz chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelniacz przy rozrządzie!, odmę, turbo, EGR. To newralgiczne punkty.
                pamiętam że castrola lałem ostatnio, ale jaki dokładnie to musiałbym sprawdzic. łyka niewiele, nie wiem ile dokładnie wchodzi oleju ale jak kupuje 5l to to co zostanie idzie na dolewki. często jeżdżę 20-40km ale często też tak 2-3km tylko, czasami ją przyciskam na turbo.

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  Dzięki wszystkim za uwagi i sugestie.

                  Komentarz

                  • konkon
                    Rider
                    • 2008
                    • 667
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    zgoda150, Czyli wszystko w normie, tak jak pisałem można sprawdzić wycieki i je zlikwidować. Rozrząd do wglądu jak najszybciej bo przy takim przebiegu jest duże prawdopodobieństwo że właśnie tam puszcza, jak w porę temu nie zaradzisz to może być niewesoło. Jak lejesz Magnateca to zmień na Edge/Edge TD (wygląda, że to samo) 5W-40, jak ma być Castrol i masz pewne źródło. Krótkie odcinki sprzyjają ubytkom.
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Coś Wam zacytuję z forum Avensis - cytat kolegi Visitor1230 "Przede wszystkim spalanie i ew. jego spadek w przypadku oleju zalezec bedzie od tego jaki to shit mielismy zalany poprzednio. Czyli lepkosc. Ponadto przejscie z jakiegos A3/B4 na lekkobiezny A5/B5 przewaznie skutkuje spadkiem zuzycia. Poza tym jezeli juz tu zuzycie podajemy podawajmy wedle tankowania a nie wskazan komputera. Te zawsze przeklamuja w dwoch kierunkach.
                      Oleje w ramach jednej normy wykazuja juz roznice jak sie sam przekonalem. Przyklad opisalem we wczesniejszych postach, gdzie rzeczywiste spalanie spadlo o 0,4L. Ostatnie doswiadczenia z LM TopTec 4100 w hondzie civic po przejsciu z Castrola GTX to spadek sredniego zuzycia z ok 7,5 na 5,7. ( :shock: aż taka różnica...? )Spalanie mierzone oczywiscie wedlug tankowania. Spadek tak duzy ze az trudno uwierzyc. Ale po sprawdzeniu w kartach produktow parametrow dochodze do wniosku ze jest to mozliwe. Honda jezdzi na krotkich odcinkach, czesto niedogrzana i zbyt wysoka lepkosc na niezbyt goracym silniku ma tu jak widac kardynalne znaczenie. Dlatego tez olej nalezy dobrac do warunkow w jakich pracuje silnik. Katowany pilowany i z duzymi przelotami powinien miec lany jakis 10W50 np. I adekwatnie do spokojnej jazdy, podmiejskiej, na krotkich odcinkach jakis np 5W30. Powinno sie to odbywac przy zachowaniu oczywiscie danej normy. Bo w ramach juz jednej oleje roznia sie lepkosciami dosc znacznie."
                      ...i jakoś nic o ubywaniu oleju... :hmm hmm ...choć powiem szczerze, że ja bym zalał chyba do tego silnika w Hondzie raczej Top Tec 4300
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Dzida
                        RS
                        • 2006
                        • 2253

                        Nic dziwnego, Castrol GTX to minerał do mocno zmęczonych starych kibli, więc nie dziwi mnie że ten silniczek Hondy odetchnął. . .

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Jeszcze przykład z forum Hondy do kolegi matman "ASO robią wiele, wiele błędów. Ano, np. niektóre ASO leją do nowych aut 10W60 Shell'a. I tak np. Civic mojej żony "zjadł" aż litr tego oleju na 6 tyś km. :shock: Teraz wlałem 0W30 Amsoila bo nie mogłem słuchać jak silnik męczy sie na tym Shell'u (dość że się męczył na tym "grubasie" przez 9 tyś km). Teraz zupełnie inaczej pracuje i wkręca się na obroty." i kolejny od kolegi maczeta "Ten Shell Ultra Extra 5w30 jest lany do CRV z 2009 i-cdti roku i olej znika ok. 1 litr na ok. 10 kkm"
                          ...a my narzekamy przy dolewkach 0,4 litra :szeroki_usmiech

                          Panowie
                          Motul & Motul, który wg Was lepszy - oba z normą 505.01 :roll:
                          Załączone pliki
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • zgoda150
                            Drive
                            • 2008
                            • 67

                            konkon, a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol? ma ktoś jakiegoś sprzedawce na allegro sprawdzonego, albo jakiś sklep?

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez zgoda150
                              a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol?
                              jak taniej to kup Lotosa 5W/40 Orlen Platinum 5W/40 z odpowiednią normą VW 505.00 i też będziesz zadowolony...wcale nie gorsze te oleje są od konkurencji i do normalnej jazdy wystarczą - te z "biedronki" bym sobie darował chyba i nie szukał pozornych oszczędności.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Seed
                                Elegance
                                • 2010
                                • 875
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez zgoda150
                                a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol?
                                jak taniej to kup Lotosa 5W/40 Orlen Platinum 5W/40 z odpowiednią normą VW 505.00 i też będziesz zadowolony...wcale nie gorsze te oleje są od konkurencji i do normalnej jazdy wystarczą - te z "biedronki" bym sobie darował chyba i nie szukał pozornych oszczędności.
                                a ile kosztuje taki Lotos 5W-40? - 4L za 110 PLN chyba. Motul X-Clean 5W-40 u elemenateur`ra to 139 PLN za 5L - chyba sie bardziej opłaca wciagnac Motula.

                                [ Dodano: Czw 07 Lip, 11 15:55 ]

                                PAOLO, a powiedz mi - tak jak pisalem wyzej - ASO zalecilo mi przy pierwszej wymianie abym przywiozł olej 507.00 - przywiozjem X-Cleana 5W-30 i ten lałem przez cale 2 lata ( z wyjatkiem dwoch wymian gdzie poszedl LM i Fuchs ale sie nie sprawdziły) - oczywiscie przy pierwszym przegladzie przeszedlem na wymiane co 15 tys. Czy teraz juz po gwarancji moge zalac wspomnianego X-Cleana C3 5W-40? co lepiej dla silnika? DPF w AXR nie ma.
                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                Komentarz

                                • Dzida
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2253

                                  elemenateur, czy ten X-clean 5W40 ma normę do pompek?

                                  Komentarz

                                  • wojtass
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 473

                                    ok A jaka jest różnica między MOTULEM X-CLEAN a X-CESS 5W40 ?

                                    Komentarz

                                    • elemenateur
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 803

                                      Zamieszczone przez Dzida
                                      elemenateur, czy ten X-clean 5W40 ma normę do pompek?
                                      masz normę do pompek, najwyższą normę do BMW z DPFem i najwyższą normę do MB. Dlatego sporo warsztatów bierze ten produkt od nas bo po prostu jednym olejem załatwiasz całą grupę nowych aut.

                                      Komentarz

                                      • Dzida
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 2253

                                        Zamieszczone przez elemenateur
                                        masz normę do pompek, najwyższą normę do BMW z DPFem i najwyższą normę do MB. Dlatego sporo warsztatów bierze ten produkt od nas bo po prostu jednym olejem załatwiasz całą grupę nowych aut.
                                        OK dzięki, znalazłem też info na francuskiej stronie Motula.

                                        Komentarz

                                        • ruszok
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 65

                                          Dzień dobry!

                                          Żaliłem się tutaj na forum, że mam Kijankę Cee'd 1.6 CRDi i nie wiem co jej zalać na 1 przeglądzie W wyborze pomógł mi nie kto inny jak PAOLO ESCO. Wspólnymi siłami zdecydowałem że wleję Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40.

                                          To był dobry wybór. Po zalaniu mechanik przyszedł [ASO] i poprosił żebym poszedł z nim do auta. Bo sprawdzał silnik i aż sam nie wierzy, że tak ucichł. Na prawdę kapitalna sprawa. Silnik pracuje dużo ciszej. Zauważalne to jest nawet dla mojej kobiety, a to nie lada wyczyn Przede wszystkim nie wydaje już takich dziwnych odgłosów, nie klekoce jak momentami na poprzedniej oliwie. Jak się męczy również nie klekoce. Jestem bardzo zadowolony bo wyraźnie czuć i widać, że ta oliwa przypadła temu silnikowi do gustu. Więcej wniosków napisze jak trochę pojeżdżę. Ale pierwsze wrażenie piorunujące.

                                          Co prawda nie wiadomo co tak na prawdę było zalane w fabryce, ale takiego czegoś się nie spodziewałem

                                          Dzięki dla PAOLO ESCO za pomoc i dla RobertM za załatwienie oleju i świetną cenę Warto było długo szukać tego wątku, przekopać tę masę stron! Dzięki wszystkim, którzy pomagali! Jestem dźwięczny.

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            :los
                                            Zamieszczone przez ruszok
                                            Więcej wniosków napisze jak trochę pojeżdżę.
                                            napisz jak wrócisz z wakacji do Chorwacji jak się silnik na tym oleju sprawuje i czy silniki Kia "wciagają" ten olej - to będzie naprawdę dobry test i jestem ciekawy Twojej recenzji po powrocie - z bańki 5l chyba powinno Tobie sporo zostać na ew dolewkę a to jak by nie było też jest dobre.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • konkon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 667
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                              Zamieszczone przez ruszok
                                              zdecydowałem że wleję Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40
                                              Zamieszczone przez ruszok
                                              Silnik pracuje dużo ciszej
                                              Dokładnie to samo odczułem po zalaniu w sumie chyba tego samego mianowicie Synthoil High Tech + Ceratec do BMW 520D po przejściu z Top Teca 4100.
                                              Zamieszczone przez wojtass
                                              różnica między MOTULEM X-CLEAN a X-CESS 5W40 ?
                                              X-Clean to zmniejszona zawartość popiołów (mniej zanieczyszczeń) a więc mniejszy TBN (jak na tej klasy oleje b. dobry)
                                              ma także niższą temp. płynięcia -39 vs. -33 (X-cess)
                                              trochę mniejsza lepkość w 40 i 100 st. ale większy wskaźnik lepkości
                                              napewno jest nowocześniejszy, ma normę API SM
                                              IMO X-cess jest fajny do zmiany co 10 tys. km
                                              X-Clean powinien się sprawdzić przy 15 tys.
                                              Zamieszczone przez zgoda150
                                              a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol? ma ktoś jakiegoś sprzedawce na allegro sprawdzonego, albo jakiś sklep?
                                              dokładnie tak jak PAOLO ESCO radzi z tymże Lotos Syntetic (ja kupiłem za 114 zł 5L) jest powiedzmy sprawdzony zarówno u mojego taty jak i u kolego i jest b. dobrze tzn. cichutko ale nie wiem jak będzie w zimę choć po parametrach można sądzić, że będzie b. dobrze. Zawsze możesz wlać olej nowej generacji np. Motula X-clean 5W-40, w dziale giełda masz ogłoszenia sprawdzonych sprzedawców.
                                              Seed, przecież jesteś zadowolony z tego co jest, cichutko pracuje i nie musisz sporo dolewać więc chyba nie ma co kombinować. X-Clean 5W-40 napewno też się sprawdzi (tym bardziej w upalne dni) ale może być głośniej. Lepsze jest wrogiem dobrego :wink:
                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Panowie
                                              Motul & Motul, który wg Was lepszy - oba z normą 505.01
                                              Dla mnie X-Clean górą, zapewne ma nowocześniejsze dodatki.
                                              Dzida, z tą ceną Castrola bym był ostrożny, raczej nie zawiera ceny wymiany oleju, tylko cena obowiązuje jeżeli zmieniasz u nich ale nie znaczy to że wymiana gratis, także żadna rewelacja. Lej Motula X-Clean 5W-40, przy dwóch wałkach powinien się lepiej sprawdzić IMO
                                              Konrad
                                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                              90 konny AGRessor
                                              PerfectServiceBy DGW
                                              WhitePride :smokedevil

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                Panowie, temat dosyć długi, ciężko przebrnąć przez cały.

                                                Jaki olej do 1.9 TDI bez DPF, przed zakupem w DE były robione wydłużone przeglądy do 30 000 km i był lany Shell Helix, na co teraz się zdecydować? Poproszę tylko o nazwy, to sobie poszukam opinie.

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  natash, a chcesz zostać przy wymianach co 30 kkm (QG1) czy chcesz przejść na stałe okresy przeglądowe/wymiany oleju?

                                                  Komentarz

                                                  • beaviso
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 767
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    natash

                                                    Jeśli bez DPF, to:
                                                    VW505.01 przy przeglądach co 15 kkm (QG2)
                                                    VW506.01 przy przeglądach zmiennych (QG1)

                                                    Oczywiście w obu przypadkach możesz zalać VW507.00, który ma dodatkowo "ochronę DPF-a", ale jeśli nie masz tego filtra, to po prostu nie wykorzystujesz tej cechy oleju i już.

                                                    Cenowo jest tak - z mojej praktyki (zakup poza ASO):
                                                    505.01 < 507.00 < 506.01 (ten ostatni jest najdroższy i rzadko występuje w sklepach)

                                                    Po wyborze klasy oleju jego markę wybierz już sam

                                                    M.
                                                    666 4U

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...