Wolał bym tego Valvoline Dyrablend ( w porównaniu z w/w Mobilem) z normą 505.01 mimo słabawego CCS przy -30 w granicach 6600 za to pozostałe parametry całkiem dobre.
Ok a mógłbyś pokrótce wyjaśnić dlaczego wybrałbyś Valvo vs Motul? Na karcie informacyjnej jest info że jest to olej do pierwszych TDI na pompkach (For Volkswagen Unit Injector diesel engines <year 2000 (Pumpe Duese Motoren).
EDIT No 1: Seed, dzięki +1 na Motula.
EDIT No 2: Strona internetowa Motula doradza:
Best Specific 504 00 507 00 5W-30 (a
Better Specific 505 01 502 00 505 00 5W-40
Panowie poradźcie jaki olej wlac. Do tej pory lałem syntetyka, ale delikatnie mi już bierze. Wiec pora na półsyntetyk, jaki polecacie z tych tańszych ogólnie dostępnych. dodam że już ponad 300tyś przebiegu.
Do tej pory lałem syntetyka, ale delikatnie mi już bierze. Wiec pora na półsyntetyk
Najpierw napisz co za olej, ile go łyka, jak użytkujesz auto- jakie odcinki w km czy osro itd.
Zobacz gdzie znika olej, wymień uszczelki, chyba że turbo już puszcza to albo regeneracja albo nówka, półsyntetyk nie załatwi ani nie poprawi tej sytuacji a turbo i silnik będą gorzej smarowane i zabezpieczone. Lejemy tylko syntetyka, zawsze, pomimo wszystko, łącznie z mitami starych olejarzy. Do sprawdzenia masz chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelniacz przy rozrządzie!, odmę, turbo, EGR. To newralgiczne punkty.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
a mógłbyś pokrótce wyjaśnić dlaczego wybrałbyś Valvo vs Motul?
a ja chyba nie pisałem, że wybrał bym Valvoline zamiast Motula :roll:
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Wolał bym tego Valvoline Dyrablend ( w porównaniu z w/w Mobilem)
Ja bym właśnie zalał Motul 8100 X-Clean C3 5W-40 z normą 505.01 - jak widać ten olej ją posiada i jest "nową alternatywą " dla Motula Specyfic.
No i co by tutaj nie pisać co do marki jak widać to narazie firma na "M" przoduje i nie jest to Mobil :hmm
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Wolał bym tego Valvoline Dyrablend ( w porównaniu z w/w Mobilem) z normą 505.01 mimo słabawego CCS przy -30 w granicach 6600 za to pozostałe parametry całkiem dobre.
Ok a mógłbyś pokrótce wyjaśnić dlaczego wybrałbyś Valvo vs Motul? Na karcie informacyjnej jest info że jest to olej do pierwszych TDI na pompkach (For Volkswagen Unit Injector diesel engines <year 2000 (Pumpe Duese Motoren).
EDIT No 1: Seed, dzięki +1 na Motula.
EDIT No 2: Strona internetowa Motula doradza:
Best Specific 504 00 507 00 5W-30 (a
Better Specific 505 01 502 00 505 00 5W-40
Zgłupiałem 5W30 BEST do BKD?????
Wiesz co - mi też do AXR czyli PD bez DPF polecicli w ASO normę 507.00 jak pytalem przy pierwszym przegladzie czy moge z wlasnym olejem przyjechac. ja na to, ze wystarczy 505.01 przeciez, a oni ze woleliby aby to byl 507.00 - wiec zalalem X-cleana+ 5W-30.
Do tej pory lałem syntetyka, ale delikatnie mi już bierze. Wiec pora na półsyntetyk
Najpierw napisz co za olej, ile go łyka, jak użytkujesz auto- jakie odcinki w km czy osro itd.
Zobacz gdzie znika olej, wymień uszczelki, chyba że turbo już puszcza to albo regeneracja albo nówka, półsyntetyk nie załatwi ani nie poprawi tej sytuacji a turbo i silnik będą gorzej smarowane i zabezpieczone. Lejemy tylko syntetyka, zawsze, pomimo wszystko, łącznie z mitami starych olejarzy. Do sprawdzenia masz chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelniacz przy rozrządzie!, odmę, turbo, EGR. To newralgiczne punkty.
pamiętam że castrola lałem ostatnio, ale jaki dokładnie to musiałbym sprawdzic. łyka niewiele, nie wiem ile dokładnie wchodzi oleju ale jak kupuje 5l to to co zostanie idzie na dolewki. często jeżdżę 20-40km ale często też tak 2-3km tylko, czasami ją przyciskam na turbo.
zgoda150, Czyli wszystko w normie, tak jak pisałem można sprawdzić wycieki i je zlikwidować. Rozrząd do wglądu jak najszybciej bo przy takim przebiegu jest duże prawdopodobieństwo że właśnie tam puszcza, jak w porę temu nie zaradzisz to może być niewesoło. Jak lejesz Magnateca to zmień na Edge/Edge TD (wygląda, że to samo) 5W-40, jak ma być Castrol i masz pewne źródło. Krótkie odcinki sprzyjają ubytkom.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Coś Wam zacytuję z forum Avensis - cytat kolegi Visitor1230 "Przede wszystkim spalanie i ew. jego spadek w przypadku oleju zalezec bedzie od tego jaki to shit mielismy zalany poprzednio. Czyli lepkosc. Ponadto przejscie z jakiegos A3/B4 na lekkobiezny A5/B5 przewaznie skutkuje spadkiem zuzycia. Poza tym jezeli juz tu zuzycie podajemy podawajmy wedle tankowania a nie wskazan komputera. Te zawsze przeklamuja w dwoch kierunkach.
Oleje w ramach jednej normy wykazuja juz roznice jak sie sam przekonalem. Przyklad opisalem we wczesniejszych postach, gdzie rzeczywiste spalanie spadlo o 0,4L. Ostatnie doswiadczenia z LM TopTec 4100 w hondzie civic po przejsciu z Castrola GTX to spadek sredniego zuzycia z ok 7,5 na 5,7. ( :shock: aż taka różnica...? )Spalanie mierzone oczywiscie wedlug tankowania. Spadek tak duzy ze az trudno uwierzyc. Ale po sprawdzeniu w kartach produktow parametrow dochodze do wniosku ze jest to mozliwe. Honda jezdzi na krotkich odcinkach, czesto niedogrzana i zbyt wysoka lepkosc na niezbyt goracym silniku ma tu jak widac kardynalne znaczenie. Dlatego tez olej nalezy dobrac do warunkow w jakich pracuje silnik. Katowany pilowany i z duzymi przelotami powinien miec lany jakis 10W50 np. I adekwatnie do spokojnej jazdy, podmiejskiej, na krotkich odcinkach jakis np 5W30. Powinno sie to odbywac przy zachowaniu oczywiscie danej normy. Bo w ramach juz jednej oleje roznia sie lepkosciami dosc znacznie."
...i jakoś nic o ubywaniu oleju... :hmm hmm ...choć powiem szczerze, że ja bym zalał chyba do tego silnika w Hondzie raczej Top Tec 4300
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Jeszcze przykład z forum Hondy do kolegi matman "ASO robią wiele, wiele błędów. Ano, np. niektóre ASO leją do nowych aut 10W60 Shell'a. I tak np. Civic mojej żony "zjadł" aż litr tego oleju na 6 tyś km. :shock: Teraz wlałem 0W30 Amsoila bo nie mogłem słuchać jak silnik męczy sie na tym Shell'u (dość że się męczył na tym "grubasie" przez 9 tyś km). Teraz zupełnie inaczej pracuje i wkręca się na obroty." i kolejny od kolegi maczeta "Ten Shell Ultra Extra 5w30 jest lany do CRV z 2009 i-cdti roku i olej znika ok. 1 litr na ok. 10 kkm"
...a my narzekamy przy dolewkach 0,4 litra :szeroki_usmiech
Panowie Motul & Motul, który wg Was lepszy - oba z normą 505.01 :roll:
a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol?
jak taniej to kup Lotosa 5W/40 Orlen Platinum 5W/40 z odpowiednią normą VW 505.00 i też będziesz zadowolony...wcale nie gorsze te oleje są od konkurencji i do normalnej jazdy wystarczą - te z "biedronki" bym sobie darował chyba i nie szukał pozornych oszczędności.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol?
jak taniej to kup Lotosa 5W/40 Orlen Platinum 5W/40 z odpowiednią normą VW 505.00 i też będziesz zadowolony...wcale nie gorsze te oleje są od konkurencji i do normalnej jazdy wystarczą - te z "biedronki" bym sobie darował chyba i nie szukał pozornych oszczędności.
a ile kosztuje taki Lotos 5W-40? - 4L za 110 PLN chyba. Motul X-Clean 5W-40 u elemenateur`ra to 139 PLN za 5L - chyba sie bardziej opłaca wciagnac Motula.
[ Dodano: Czw 07 Lip, 11 15:55 ]
PAOLO, a powiedz mi - tak jak pisalem wyzej - ASO zalecilo mi przy pierwszej wymianie abym przywiozł olej 507.00 - przywiozjem X-Cleana 5W-30 i ten lałem przez cale 2 lata ( z wyjatkiem dwoch wymian gdzie poszedl LM i Fuchs ale sie nie sprawdziły) - oczywiscie przy pierwszym przegladzie przeszedlem na wymiane co 15 tys. Czy teraz juz po gwarancji moge zalac wspomnianego X-Cleana C3 5W-40? co lepiej dla silnika? DPF w AXR nie ma.
elemenateur, czy ten X-clean 5W40 ma normę do pompek?
masz normę do pompek, najwyższą normę do BMW z DPFem i najwyższą normę do MB. Dlatego sporo warsztatów bierze ten produkt od nas bo po prostu jednym olejem załatwiasz całą grupę nowych aut.
masz normę do pompek, najwyższą normę do BMW z DPFem i najwyższą normę do MB. Dlatego sporo warsztatów bierze ten produkt od nas bo po prostu jednym olejem załatwiasz całą grupę nowych aut.
OK dzięki, znalazłem też info na francuskiej stronie Motula.
Żaliłem się tutaj na forum, że mam Kijankę Cee'd 1.6 CRDi i nie wiem co jej zalać na 1 przeglądzie W wyborze pomógł mi nie kto inny jak PAOLO ESCO. Wspólnymi siłami zdecydowałem że wleję Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40.
To był dobry wybór. Po zalaniu mechanik przyszedł [ASO] i poprosił żebym poszedł z nim do auta. Bo sprawdzał silnik i aż sam nie wierzy, że tak ucichł. Na prawdę kapitalna sprawa. Silnik pracuje dużo ciszej. Zauważalne to jest nawet dla mojej kobiety, a to nie lada wyczyn Przede wszystkim nie wydaje już takich dziwnych odgłosów, nie klekoce jak momentami na poprzedniej oliwie. Jak się męczy również nie klekoce. Jestem bardzo zadowolony bo wyraźnie czuć i widać, że ta oliwa przypadła temu silnikowi do gustu. Więcej wniosków napisze jak trochę pojeżdżę. Ale pierwsze wrażenie piorunujące.
Co prawda nie wiadomo co tak na prawdę było zalane w fabryce, ale takiego czegoś się nie spodziewałem
Dzięki dla PAOLO ESCO za pomoc i dla RobertM za załatwienie oleju i świetną cenę Warto było długo szukać tego wątku, przekopać tę masę stron! Dzięki wszystkim, którzy pomagali! Jestem dźwięczny.
napisz jak wrócisz z wakacji do Chorwacji jak się silnik na tym oleju sprawuje i czy silniki Kia "wciagają" ten olej - to będzie naprawdę dobry test i jestem ciekawy Twojej recenzji po powrocie - z bańki 5l chyba powinno Tobie sporo zostać na ew dolewkę a to jak by nie było też jest dobre.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
zdecydowałem że wleję Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40
Zamieszczone przez ruszok
Silnik pracuje dużo ciszej
Dokładnie to samo odczułem po zalaniu w sumie chyba tego samego mianowicie Synthoil High Tech + Ceratec do BMW 520D po przejściu z Top Teca 4100.
Zamieszczone przez wojtass
różnica między MOTULEM X-CLEAN a X-CESS 5W40 ?
X-Clean to zmniejszona zawartość popiołów (mniej zanieczyszczeń) a więc mniejszy TBN (jak na tej klasy oleje b. dobry)
ma także niższą temp. płynięcia -39 vs. -33 (X-cess)
trochę mniejsza lepkość w 40 i 100 st. ale większy wskaźnik lepkości
napewno jest nowocześniejszy, ma normę API SM
IMO X-cess jest fajny do zmiany co 10 tys. km
X-Clean powinien się sprawdzić przy 15 tys.
Zamieszczone przez zgoda150
a może jest coś tańszego lub w tej samej cenie niż castrol? ma ktoś jakiegoś sprzedawce na allegro sprawdzonego, albo jakiś sklep?
dokładnie tak jak PAOLO ESCO radzi z tymże Lotos Syntetic (ja kupiłem za 114 zł 5L) jest powiedzmy sprawdzony zarówno u mojego taty jak i u kolego i jest b. dobrze tzn. cichutko ale nie wiem jak będzie w zimę choć po parametrach można sądzić, że będzie b. dobrze. Zawsze możesz wlać olej nowej generacji np. Motula X-clean 5W-40, w dziale giełda masz ogłoszenia sprawdzonych sprzedawców. Seed, przecież jesteś zadowolony z tego co jest, cichutko pracuje i nie musisz sporo dolewać więc chyba nie ma co kombinować. X-Clean 5W-40 napewno też się sprawdzi (tym bardziej w upalne dni) ale może być głośniej. Lepsze jest wrogiem dobrego :wink:
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Panowie
Motul & Motul, który wg Was lepszy - oba z normą 505.01
Dla mnie X-Clean górą, zapewne ma nowocześniejsze dodatki. Dzida, z tą ceną Castrola bym był ostrożny, raczej nie zawiera ceny wymiany oleju, tylko cena obowiązuje jeżeli zmieniasz u nich ale nie znaczy to że wymiana gratis, także żadna rewelacja. Lej Motula X-Clean 5W-40, przy dwóch wałkach powinien się lepiej sprawdzić IMO
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Panowie, temat dosyć długi, ciężko przebrnąć przez cały.
Jaki olej do 1.9 TDI bez DPF, przed zakupem w DE były robione wydłużone przeglądy do 30 000 km i był lany Shell Helix, na co teraz się zdecydować? Poproszę tylko o nazwy, to sobie poszukam opinie.
Jeśli bez DPF, to:
VW505.01 przy przeglądach co 15 kkm (QG2)
VW506.01 przy przeglądach zmiennych (QG1)
Oczywiście w obu przypadkach możesz zalać VW507.00, który ma dodatkowo "ochronę DPF-a", ale jeśli nie masz tego filtra, to po prostu nie wykorzystujesz tej cechy oleju i już.
Cenowo jest tak - z mojej praktyki (zakup poza ASO):
505.01 < 507.00 < 506.01 (ten ostatni jest najdroższy i rzadko występuje w sklepach)
Komentarz