Amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8030
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    Zamieszczone przez Maicroft
    Ostatnio wsadzilem KYB Excel-G + nowe pelne tuleje Cupra 6LL na przod i jest malina :twisted:
    Też wsadziłem takie amorki na przód i na tył i jest dość twardo nawet bez gum od Cupry.
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      Twardo ?? W koncu przyjemnie, przestalo bujac cala bude.

      Chetnie oddam komus ori zawias w zamian za KYB jak mu twardo :twisted:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • qu_bek
        RS
        • 2011
        • 3936
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Maicroft, jak będę amorki zmieniał to i wahacze przy okazji zrobię :wink:
        Obecnie -> Octavia II:
        Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          Twardo ?? W koncu przyjemnie, przestalo bujac cala bude.
          Twardo, ale nie napisałem , że nie przyjemnie :szeroki_usmiech

          [ Dodano: Czw 27 Mar, 14 15:38 ]
          qu_bek, uważaj, jak będziesz tuleje zmieniał. Jeżeli zostaniesz przy normalnych to jest duże prawdopodobieństwo, że masz wytarte sworznie wahaczy i tuleje lekko wejdą. A jak lekko wejdą to zaraz się wyrobią.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • qu_bek
            RS
            • 2011
            • 3936
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            AdamB, ok wezmę to pod uwagę :wink:
            Obecnie -> Octavia II:
            Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              Ja nabilem pelne do przymiarki, to potem trzeba bylo sciagaczem je wyciagac, bo siedzialy tak sztywno :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • qu_bek
                RS
                • 2011
                • 3936
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Panowie sprawdziłem i tuleje miałem zmieniane przy 152kkm, tak więc mają 13kkm nalatane :wink:
                Pytanie czy zmieniając amorki zmieniać od razu sprężyny, czy zostawić serię :?:
                Obecnie -> Octavia II:
                Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  qu_bek, jeżeli nie chcesz obniżać to zostaw serię, pamiętaj o łożyskach Macphersona, odboje i osłony przednich amortyzatorów raczej będziesz miał dobre. Ja kupiłem nowe i założyłem bo już kupiłem :? . Ori były u mnie w bardzo dobrym stanie, zero zużycia było. Z tylnymi może być różnie.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • qu_bek
                    RS
                    • 2011
                    • 3936
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    AdamB, tylne odboje mam zmienione przy 152kkm bo prawie ich nie było :shock:

                    [ Dodano: Wto 01 Kwi, 14 11:31 ]
                    Hej, miał ktoś do czynienia z amorkami MONROE REFLEX :?:
                    Obecnie -> Octavia II:
                    Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      mam od 1000km bilstein b4.
                      w porównaniu do ori dramatyczna przepaść na plus dla nowych b4.
                      wymienilem z odbojami i drazkami stabilizatora i naturalnie z lozyskami macpersona.

                      jest lepiej niż nowe a to pamiętam jeszcze bo uzytkuje od samego początku to auto.
                      zatem jeśli ktoś się zastanawia to nie ma nad czym tylko wymieniać.
                      ja wymienilem po ponad 4 latach i przy ok 1 00 kkm.

                      zaczatki pływania już było czuć przy 80 kkm.


                      teraz auto sztywno i komfortowo pokonuje PL wzdłuż i w szerz.

                      Dodatkowy atut to brak nurkowania przy hamowaniu.
                      koszt niewielki a radość jak z nowego auta.

                      Komentarz

                      • ovi
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 105

                        Mam też bilsteiny i powiem wam że nie jestem zadowolony. Coś mi puka z tyłu od nowości od wymiany. Po przejechaniu 7 tys. spowrotem tył potrafi myszkowąć. Nie wiem jakby to było z innymi amorami, ale spodziewałem się troche większej wytrzymałości po takiej marce.

                        Komentarz

                        • qu_bek
                          RS
                          • 2011
                          • 3936
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Ja się zdecydowałem na KYB Excel-G, będę zakładał w czwartek i zobaczymy jak to będzie
                          Obecnie -> Octavia II:
                          Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8030
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            qu_bek, Oj zrobi sie twardo.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • qu_bek
                              RS
                              • 2011
                              • 3936
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              AdamB, przynajmniej na zakrętach nie będę dupy szukał w lusterku
                              Obecnie -> Octavia II:
                              Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • comando
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 244

                                Przecież exel to amor przeznaczony do wielu aut na pierwszy montaż. Może po zmianie ze zużytych amorów wydaje się twardy. Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem Bilsteina bo najlepiej wybiera nierówności. Swoją drogą czy b4 nie jest wrzucany do octavii w fabryce ?

                                Komentarz

                                • 4tech
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4199
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  Panowie, ja też wrzucę swoje 3 grosze
                                  Jak kupiłem swojego szkodnika, niemal na początku zmieniłem zawias na B4 sport, jak to ładnie mówią.
                                  B4 ma tyle ze sportem wspólnego co tylko w nazwie
                                  Bynajmniej nalatałem na tym zawiasie już ponad 200 kkm :twisted: i czas na zmiany i coraz bardziej skłaniam się ku KYB. Jedynie nie wiem, które?

                                  Nie piszę tego, żeby powiedzieć, że Bilstein to shit (w końcu 200kkm się nalatało), ale trafiają się podróby, a to już shitex na maxa, choć na początku ładnie wygląda. Ja wstawiałem ORI B4, kupowane na bilstein.pl
                                  Przeczytałem cały wątek i ktoś tu handluje tym sprzętem, prawda?

                                  Mam O1 w kombi, czyli zazwyczaj dupsko chce mnie minąć łukiem :twisted:

                                  B4 są ciut twardsze niż seria, ale dla mnie to za mało, a na B6 szkoda mi siana, a zawias czas już zmienić, bo jeżdżenie wysiedzianym tapczanem jakoś mi nie pasi :P
                                  Ultra SRy czy ExcelG?
                                  Może jeszcze coś innego?
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  • qu_bek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 3936
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez 4tech
                                    Ultra SRy czy ExcelG?
                                    Z tego co czytałem to podobno (choć nie wiem ile w tym prawdy) to Ultra SR są twardsze od Excel-G.
                                    Zamieszczone przez comando
                                    Przecież exel to amor przeznaczony do wielu aut na pierwszy montaż.
                                    Może i tak ale są twardsze od seryjnych i temu nie zaprzeczysz :P

                                    O B4 naczytałem się różnych opinii stad zapadła decyzja o Excel-G, a na B6 jak pisze 4tech szkoda mi siana bo mój szkodnik służy do jazdy po mieście i wożeniu dzieciaków, a nie chciał bym żeby po każdej przejażdżce po krk drogach miały wstrząśnienie mózgu :P

                                    Czas pokaże jak amorki pracują, a dziś zawożę szkodnika do magika tak więc już niebawem będę wiedział
                                    Obecnie -> Octavia II:
                                    Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
                                    Spalanie - Motostat.pl

                                    Komentarz

                                    • comando
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 244

                                      Ultra sr są dużo twardsze od exel. Są twardsze również od b6. Do tego średnio wybierają. Moim zdaniem nie warto.
                                      qu_bek, to zależy chyba od auta. W octavii mam fabryczne i wydają się dosyć sprężyste. Exele miałem w Toyocie i Renault i było mięciutko.

                                      Z mojego doświadczenia czyli Koni Sport, B4, B6, exel, ultra Sr, zdecydowanie najfajniejszym amorem jest b6. I do zabawy i do wożenia rodziny. Nie polecam natomiast Koni bo nie wybiera wcale a co za tym idzie auto się nie prowadzi.

                                      Komentarz

                                      • qu_bek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 3936
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        comando, dzięki za uwagi i opinie
                                        Ja pierwszy raz zabieram się za wymianę amorów tak więc doświadczenie dopiero będę nabywał bo zawsze na serii jeździłem :P
                                        Kiedyś jak miałem VW Polo 6N zakupiłem jakiś zestaw obniżający na allegro co było mega błędem bo jeździło się gorzej niż taczkami i wróciłem do serii bo nawet na koleinach potrafiło szurać po asfalcie :lol:
                                        Jedno jest pewne dziś wieczorem lub jutro rano będę miał KYB Excel-G założone i z tego się ciesze
                                        Obecnie -> Octavia II:
                                        Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz

                                        • 4tech
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 4199
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          Zamieszczone przez comando
                                          Ultra sr są dużo twardsze od exel. Są twardsze również od b6. Do tego średnio wybierają.
                                          :shock:
                                          Jak to? Ultra SRy są twardsze od B6 :?:
                                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                          Komentarz

                                          • mirek_p11
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 6630
                                            • Volkswagen
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Zamieszczone przez qu_bek
                                            Jedno jest pewne dziś wieczorem lub jutro rano będę miał KYB Excel-G założone i z tego się ciesze
                                            Będzie bardziej komfortowo na Excel-G, ale jak ktoś zakłada Eibach pro kit to Ultra SR będą idealne.

                                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                            Fotki
                                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                            Fotki

                                            Komentarz

                                            • misza_zabrze
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1371
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                              KYB min. szly na pierwszy montaz do Renault. Co do sprezyn KYB to nie polecam. Rowniez wyminilem na KYB i jedna pekla po roku. Dobrze ze nie wyrzucalem starych 10 letnich oryginlanych

                                              [ Dodano: Sro 23 Kwi, 14 17:17 ]
                                              ps Link do katalogu amorkow KYB w pdf-ie http://www.kyb-europe.com/pdf/2014-C...-Version-A.pdf

                                              oraz online -->> http://www.kyb-europe.com/catalogue.asp
                                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                              Komentarz

                                              • qu_bek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 3936
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Mam już założone i całkiem przyjemnie się jeździ
                                                Zobaczymy jak z czasem to będzie ale pierwszy test na ostrym zakręcie trzymały się drogi tak więc jestem happy :diabelski_usmiech
                                                Obecnie -> Octavia II:
                                                Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • aronus
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 643
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez qu_bek
                                                  Mam już założone i całkiem przyjemnie się jeździ
                                                  Zobaczymy jak z czasem to będzie ale pierwszy test na ostrym zakręcie trzymały się drogi tak więc jestem happy :diabelski_usmiech
                                                  A jak sytuacja wygląda jeżeli chodzi o komfort, zmieniło się coś w stosunku do standardowych. Jak wysokość zawieszenia? Teoretycznie po zmianie amorów nie powinno ulec zmianie, ale niektórzy piszą, że po zmianie amorów auto idzie do góry?

                                                  Komentarz

                                                  • qu_bek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 3936
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    aronus, tył na pewno jakiś 1cm się podniósł ale to dlatego, że seryjne już mocno dojechane były.
                                                    Moim zdaniem jest identycznie ale sprawdzę to jak zdjęcia zrobię i porównam :szeroki_usmiech
                                                    Jeśli chodzi o komfort ciut sztywniej, ale przyjemnie. Mogę powiedzieć tylko tyle, że lepiej autko się trzyma drogi, droga hamowania jest krótsza i przy szybkim ruszaniu koła się nie ślizgają :wink:
                                                    Obecnie -> Octavia II:
                                                    Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
                                                    Spalanie - Motostat.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...