Amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koniorc
    Classic
    • 2008
    • 16

    dzieki, czekam na twoja opinie. Mecze was tak poniewaz chce cos lepszego niz to co zamontowala fabryka (trwalosc 10k km). Moim zdaniem te slabe tlumienie to jedna z wad octavek. Toledo czy Mondeo o podobnym przebiegu robia to znacznie lepiej.

    Komentarz

    • comando
      Ambiente
      • 2010
      • 244

      Z moich testów marek KYB, Bilstein, KONI i SACHS sklasyfikowałbym je tak:

      1. Bilstein
      2. KYB
      3. Koni
      4. Sachs

      Bilstein po prostu najlepiej wybiera - przytrzymuje koło przy nawierzchni. KYB dużo nie odstaje. Koni jest twarde i nic więcej. Sachs to amortyzator fabrycznie wysrany.

      Komentarz

      • BORA
        Ambiente
        • 2009
        • 118
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        Dziś rano zauważyłem że KYB Excel-G do Combi 1U5 ma oznaczenie 343298 a nie 343348


        Panowie odpowie ktoś na moje pytania?

        a) czy osłony, odboje, łożyska, poduszki z oryginalnych amorków które mam obecnie w samochodzie pasują do tych podanych powyżej KYB i Bilsteinów?

        b) jakiej firmy kupić ewentualnie tanie a dobre odboje, łożyska, poduszki do tych amorków wymienionych w pkt.1 i 2?
        Czy podejdą do BILSTEINa i KYB poduszki kolumny FEBI 09224 i łożyska amortyzatora FEBI 01111?

        c) gdzie można kupić (najlepiej w Krakowie) wyżej wymienione amorki aby mieć pewność że nie są podrabiane?

        d) jak sprawdzić czy amorki są podrabiane?

        Też chciałbym dobrze wydać kasę i wybór raczej na pewno padnie na Bilsteina albo KBY.. Jak znam życie i jedne i drugie będą dobre pytanie czy nie za twarde, chociaż brat w Borze ma Bilsteiny i jak dla tłumienie nierówności jest ok..
        BORA aka xbora
        Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
        ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

        Komentarz

        • comando
          Ambiente
          • 2010
          • 244

          Ludziska. Za twardość odpowiedzialna jest sprężyna. Nawet Koni sport i KYB Ultra SR są komfortowe jeżeli sprężyna jest seryjna.

          Komentarz

          • misiek^wro
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8321

            Pytanie takie :

            Zmieniam amory na KYB Ultra SR.

            Czy na seryjnej sprezynie auto cos siadzie?
            Czy owe amory sa przystosowane przez producenta a co najwazniejsze homologowane do sprezyn obnizajacych ? Mam na mysli sprezyny do -30mm.
            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              Spróbuj w InterCars. Mamy tam zniżkę. I znalazłem coś takiego: http://www.km.krakow.pl/

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • comando
                Ambiente
                • 2010
                • 244

                Misiek nie siądzie. Ultra SR jest przystosowana do sprężyn obniżających.

                Komentarz

                • BORA
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 118
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  Zamieszczone przez kabanos13
                  Spróbuj w InterCars. Mamy tam zniżkę. I znalazłem coś takiego: http://www.km.krakow.pl/
                  Tak wiem o zniżce, śledzę ten temat, niestety z tego co widać po pierwszej wizycie a krakowskim IC zniżka wyniosiła 10% KLIK może ktoś jeszcze pojedzie do krakowskiego IC i zda relacje jak sprawa przebiegła..
                  BORA aka xbora
                  Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                  ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                  Komentarz

                  • misiek^wro
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8321

                    comando, czyli nie musze sie obawiac utraty gwarancji na amory, jak siadzie na springach -15 czy -30
                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                    Komentarz

                    • comando
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 244

                      Nie musisz. Polecam Ci b8 zamiast tych KYB jeżeli jeszcze nie zapłaciłeś za amorki :wink:

                      Komentarz

                      • misiek^wro
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8321

                        comando, b8 cenowo to masakra, KYB wychodza mnie 8 stowek ... No nie mnie, tylko moja siostre, miala mi zasponsorowac :twisted:
                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                        Komentarz

                        • konkon
                          Rider
                          • 2008
                          • 667
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          BORA, Stare elementy podejdą. Febi jak najbardziej, b. dobry będzię też Lemforder, kup zestaw naprawczy (poduszka + łożysko)- Febi- 63 zł x2 (FE 09228), Lemforder 60 zł x2 (LMI25346). Jeżeli osłony są w dobrym stanie możesz zostawić. Do tego odboje przód Lemforder (LMI21112) 30 zł x2, tył (LMI22613) 48 zł x2, Febi ma kilka rodzajów (sportowe zawieszenie, normalne kombi, na trudne warunki).
                          Wszystko z Intercars, bez zniżek.
                          Konrad
                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                          90 konny AGRessor
                          PerfectServiceBy DGW
                          WhitePride :smokedevil

                          Komentarz

                          • BORA
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 118
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            Zamieszczone przez konkon
                            BORA, Stare elementy podejdą. Febi jak najbardziej, b. dobry będzię też Lemforder, kup zestaw naprawczy (poduszka + łożysko)- Febi- 63 zł x2 (FE 09228), Lemforder 60 zł x2 (LMI25346). Jeżeli osłony są w dobrym stanie możesz zostawić. Do tego odboje przód Lemforder (LMI21112) 30 zł x2, tył (LMI22613) 48 zł x2, Febi ma kilka rodzajów (sportowe zawieszenie, normalne kombi, na trudne warunki).
                            Wszystko z Intercars, bez zniżek.
                            konkon bardzo Ci dziękuje! Już myślałem że nikt nie odpowie mi na pytania.

                            Te ceny co podałeś zestawów naprawczych to jest komplet 60zł na jedna stronę czy obie bo w inter carsie pisze kpl ale co to oznacza(?) komplet jako poduszka+łożysko czy komplet jako para na oba amorki?

                            Właśnie osłony z przodu i z tyłu mam w bardzo dobrym stanie bo oglądałem je jak zmieniałem oponki i zostawiłbym je tylko nie wiem czy mi każdy odbój i reszta do nich spasuje - jesteś pewien ze nie będzie problemów?
                            Jeszcze raz wielkie dzięki!
                            BORA aka xbora
                            Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                            ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              Zamieszczone przez BORA
                              na jedna stronę czy obie
                              Jeden zestaw jest na jedną stronę, potrzebujesz 2 szt. na oś dlatego dałem x2.
                              Zakładając zniżkę 25% wychodzi wszystko 207 zł, bez osłon. Odboje należy wymienić przy nowych amortyzatorach, osłony można zostawić jak są w dobrym stanie. Rozważ też opcje odboje i osłony Febi (Sachs jest sporo droższy) w zestawie: przód (FE13076) 64 zł + tył (FE13078) 77 zł. To jest komplet tzn. po 4 elementy na oś. Wychodzi w sumie ok. 20 zł więcej (bez zniżek) niż bez osłon.
                              Zamieszczone przez BORA
                              jesteś pewien ze nie będzie problemów?
                              Wszystko jest przecież zamiennikiem ORI więc dlaczego miałoby nie pasować.
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • BORA
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 118
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                Zamieszczone przez konkon
                                Odboje należy wymienić przy nowych amortyzatorach, osłony można zostawić jak są w dobrym stanie. Rozważ też opcje odboje i osłony Febi (Sachs jest sporo droższy) w zestawie: przód (FE13076) 64 zł + tył (FE13078) 77 zł. To jest komplet tzn. po 4 elementy na oś. Wychodzi w sumie ok. 20 zł więcej (bez zniżek) niż bez osłon.
                                Ok wielkie dzięki! Odboje na pewno wymienię. Na resztą na pewno się zastanowię tylko muszę to wszystko skalkulować.

                                Zamieszczone przez konkon
                                Zakładając zniżkę 25% wychodzi wszystko 207 zł, bez osłon.
                                No jak można przeczytać z tą zniżką niestety nie będzie chyba tak pięknie..
                                BORA aka xbora
                                Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                Komentarz

                                • Marcello01
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 491
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGP 1.9 SDI 68 KM

                                  Panowie co polecacie do 1,9 sdi kombi zazwyczaj sam jadę raz lub 2 w miesiącu wożę coś lub komplet osób zależy mi na amorach trwałych i nie za twardych bo demon prędkości to nie jest chodzi o tył bo przód jeszcze rok polata pozdrawiam
                                  https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                                  Komentarz

                                  • daneczek76
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 3642
                                    • Toyota

                                    Panowie jakieś opinie co do Amortyzatorów KYB GAS-A-JUST wiem że jedno rurowe to na pewno lepsza skuteczność tłumienia niż dwururki Exel-g ale coś więcej jakie wrażenia z jazdy exploatacji?
                                    Ewentualnie jak się mają do B4
                                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                    Komentarz

                                    • misiek^wro
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8321

                                      daneczek76, czego nie mialem od KYB bylem zadowolony

                                      Takze eksploatacja amorow tej firmy w mojej opinii jest na pięć z plusem. Moja byla O1ka jak zakladalem Excel-G miala 138 tysiecy przebiegu jakos.

                                      Teraz bedzie miala z 240 tysiecy pewnie, a amory ciagle sprawnie pracuja, bo utrzymuje kontakt z wlascicielem.

                                      Obecnie mecze mrocznego, bo zalozyl UltraSry. Mowi, ze w porownaniu z seria to niebo a ziemia. Ja np Excel-G porownywalem z B4 w O1. I zdecydowanie bylem bardziej za japonczykami
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz

                                      • daneczek76
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 3642
                                        • Toyota

                                        ja mam jedno auto gdzie z tyłu muszę wymienić amory niby na przeglądzie 71% sprawności na ori amorku ale ja nie ufam tym za bardzo wynikom bo auto z tyłu ząbkuje opony co jest rezultatem złego tłumienia amorka.
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz

                                        • obloz
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 41
                                          • Opel

                                          Witam,

                                          Koledzy ,bardzo proszę o opinie\rade - z uwagi na to, że muszę wymienić amortyzatory ( ~200000 km najechane), mam pytanie odnośnie takiej pary bilstein B4:
                                          BNE - 2917
                                          VNE - 4575

                                          Z tego co wyczytałem, są to amortyzatory w wersji "sport", ktoś na forum pisał, że są krótsze od seryjnych B4. Czy zakładając taki zestaw do seryjnych sprężyn, uniknę podniesienia samochodu ? Widziałem rezultaty po zmianie na "zwykłe" B4, i nie podoba mi się bardzo, jak samochód wygląda / stoi na kołach.
                                          Nie jestem jakimś scigantem, ale ta wysokość zawieszenia jaką mam teraz w serii jest więcej niż zadowalająca.

                                          Pozdrawiam
                                          Obloz
                                          Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                                          Komentarz

                                          • hsurim
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 788
                                            • Kia
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Zamieszczone przez obloz
                                            (...)są krótsze od seryjnych B4 (...) Czy zakładając taki zestaw do seryjnych sprężyn, uniknę podniesienia samochodu ? (...)
                                            Samochód stoi (wisi) na sprężynach a nie na amortyzatorach, tak więc wysokość nie ulegnie zmianie.
                                            W tym wypadku różnica będzie polegała jedynie - prócz zmianie samej amortyzacji - na mniejszym skoku odbicia.
                                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                            Komentarz

                                            • obloz
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 41
                                              • Opel

                                              Samochód stoi (wisi) na sprężynach a nie na amortyzatorach, tak więc wysokość nie ulegnie zmianie.
                                              W sumie... niby wszystko się zgadza, ale widziałem Octavie I , po wymianie kompletu amortyzatorów, właśnie z fabrycznych na "normalne" B4. I zdecydowanie samochód powędrował do góry. Stąd moje pytanie w temacie amortyzatorów.

                                              No nic, chyba poszukam oryginałów i będzie spokój.

                                              Dzieki

                                              Obloz
                                              Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                                              Komentarz

                                              • hsurim
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 788
                                                • Kia
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                Zamieszczone przez obloz
                                                Samochód stoi (wisi) na sprężynach a nie na amortyzatorach, tak więc wysokość nie ulegnie zmianie.
                                                W sumie... niby wszystko się zgadza, ale widziałem Octavie I , po wymianie kompletu amortyzatorów, właśnie z fabrycznych na "normalne" B4. I zdecydowanie samochód powędrował do góry. (...)
                                                Jak autko powisi kilka godzin na podnośniku, to i potem (czasami nawet) ze dwa, trzy dni stoi nieco wyżej.
                                                Potem sprężyny powracają do swego wymiaru.
                                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                                Komentarz

                                                • duszyk
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 91

                                                  zdecydowałem się na zakup amorków bilstein B4 przód i tył, ale najpierw muszę się dowiedzieć, czy mam średnicę 50mm czy 55mm - czy można to gdzieś sprawdzić?

                                                  Komentarz

                                                  • Ayu
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 4154

                                                    duszyk, http://www.bilstein.net.pl/ - katalog on-line a tak BTW google lub inna wyszukiwarka odpowiada na bardzo wiele pytań :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...