Amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • duszyk
    Drive
    • 2007
    • 91

    hotrain, niestety stronka ta niczego nie wyjaśnia, po wybraniu mojego auta nadal na liście są amorki 50mm i 55mm... a w google póki co też nie znalazłem info nt sposobu sprawdzenia, ale będę szukał dalej

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      duszyk, najłatwiej jest zmierzyć średnicę suwmiarką, albo obwód kawałkiem sznurka ( nad kołem jest wystarczająco miejsca żeby włożyć rękę i to zrobić ). Masz 1,9 BJB w manualu więc na 99,9% masz z przodu tarcze 280mm a to oznacza, że masz amorki 50mm. Ten 0,1% niepewności zostawiam na jakieś dziwne serie wypuszczane na rynek przez producenta. Ale tak jak pisałem chcesz mieć 100% pewności to zmierz jakąkolwiek metodą i po problemie...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • alfee
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2583

        Zamieszczone przez kowal 2002
        duszyk, najłatwiej jest zmierzyć średnicę suwmiarką, albo obwód kawałkiem sznurka ( nad kołem jest wystarczająco miejsca żeby włożyć rękę i to zrobić ). Masz 1,9 BJB w manualu więc na 99,9% masz z przodu tarcze 280mm a to oznacza, że masz amorki 50mm. Ten 0,1% niepewności zostawiam na jakieś dziwne serie wypuszczane na rynek przez producenta. Ale tak jak pisałem chcesz mieć 100% pewności to zmierz jakąkolwiek metodą i po problemie...
        _________________

        kowal 2002, niby masz rację, ale nie do końca, bo amorki mają przewężenie w zwrotnicy. więc trzeba by odkręcić amorek i zmierzyć średnicę w zwrotnicy.
        Alfee
        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
        Kawasaki ER5 :-)

        Komentarz

        • Ayu
          RS
          • 2009
          • 4154

          duszyk, o kurcze, nie wiedziałem jaki masz silnik, u mnie nie ma kłopotu...

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            Zamieszczone przez alfee
            Zamieszczone przez kowal 2002
            duszyk, najłatwiej jest zmierzyć średnicę suwmiarką, albo obwód kawałkiem sznurka ( nad kołem jest wystarczająco miejsca żeby włożyć rękę i to zrobić ). Masz 1,9 BJB w manualu więc na 99,9% masz z przodu tarcze 280mm a to oznacza, że masz amorki 50mm. Ten 0,1% niepewności zostawiam na jakieś dziwne serie wypuszczane na rynek przez producenta. Ale tak jak pisałem chcesz mieć 100% pewności to zmierz jakąkolwiek metodą i po problemie...
            _________________

            kowal 2002, niby masz rację, ale nie do końca, bo amorki mają przewężenie w zwrotnicy. więc trzeba by odkręcić amorek i zmierzyć średnicę w zwrotnicy.
            Niekoniecznie. Jak zmierzy suwmiarką w miejscu gdzie kończy się opona ( akurat mniej więcej w tym miejscu wypada mocowanie łącznika stabilizatora ) to dostanie wystarczająco dokładny wynik. U mnie w 1,8 TSI wychodzi w tym miejscu dokładnie 55mm ( tarcza 288mm ) a w 1,9 BXE 50,5mm ( tarcza 280mm )więc nie powinno być wątpliwości, który siedzi.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • duszyk
              Drive
              • 2007
              • 91

              zmierzone dziś suwmiarką - wychodzi 50mm, a więc mogę zamawiać dzięki za pomoc

              Komentarz


              • Wymieniam w najblizszym czasie amortyzatory w przodzie dokladnie te http://allegro.pl/amortyzatory-przod...649133198.html
                Mam zapytanie w zwiazku z tym, interesuje mnie czy sam amortyzator sprawi ze auto sie podniesie?! Zastanawiam sie nad dolozeniem tulejek, tylko ze sztuka 40 dychy a myslalem ze kiedys byly sporo tansze, biorac pod uwage mase innnych wydatkow niezwiazanych z autem, wolalbym zaoszczedzic te 80 zl.

                Komentarz

                • laurin
                  Rider
                  • 2009
                  • 727

                  Deko się podniesie (ale nie za dużo) i na pewno usztywni. Ja miałem na starych amorach i mam na nowych te dystanse ale po wymianie stwierdziłem ze niepotrzebnie je założyłem.

                  Komentarz


                  • czyli zeby faktycznie dzwignac auto trzeba by nowe amortyzatory sprezyny i do tego tulejki (tez nie jestem do nich bardzo przekonany) moze wtedy by zyskal ze 4 cm, oby tyle. A i tak z czasem amor i sprezyna sie ulezy i znow troche opadnie.

                    Komentarz

                    • hsurim
                      Elegance
                      • 2006
                      • 788
                      • Kia
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      Czytam te 'doniesienia', jak to nowy amortyzator ma wpływ na wysokość samochodu i nijak nie trafia to do mnie ... (??)
                      Jedynym argumentem są nowe gumy (bo wyższe od starych, uklepanych), oraz chwilowe rozprostowanie sprężyn, ale i tak za kolka dni wrócą do swego rozmiaru.
                      Gdyby sam amortyzator miał wpływ na wysokość, to jego odłączenie spowodowałoby podniesie, albo opadniecie samochodu - a tak nie jest i nigdy nie będzie.
                      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                      Komentarz

                      • looker
                        RS
                        • 2008
                        • 1886
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        U mnie po wymianie na KYB Excell-G poszło do góry o 2 cm. Nie spadło do dziś (2 miesiące).
                        Czyli jednak coś jest na rzeczy...
                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                        Komentarz

                        • laurin
                          Rider
                          • 2009
                          • 727

                          Nie chciałem się już kłócić ale coś musi w tym być bo też zmieniałem i też poszło do góry ze sobie w brodę plułem z tymi dystansami z przodu - może je wyjem przy okazji...

                          Komentarz

                          • hsurim
                            Elegance
                            • 2006
                            • 788
                            • Kia
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            Skutkiem mogą być tylko nowe i tym samym wyższe gumy pod sprężynami/kolumną MP (elementem nośnym), ale nigdy sam amortyzator.
                            Zauważ, że trzymając w ręce amortyzator, nigdy sam nie zmieni swojej długości - no chyba, że będziesz go trzymał pionowo, to pod wpływem swego ciężaru się rozciągnie.
                            Amortyzator nie ma za zadanie dźwigania a jedynie niwelowanie bujania auta na sprężynach.
                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                            Komentarz

                            • firmek
                              Rider
                              • 2008
                              • 477

                              Nie wiem co jest powodem ale po wymianie kompletu (4x) amortyzatorow + odboje + poduszki i lozyska (przod) auto stoi inaczej niz na starych. Na starych przod lezal nizej od tylu (co bylo zdecydowanie zauwazalne i w sumie mi sie podobalo), po wymianie auto stoi idealnie prosto, tzn poziomo, przod i tyl tak samo. Nie byla to kwestia paru dni bo tak jest juz gdzies od roku. Z reszta stare, przednie byly mocniej zmeczone od tylnich. W kazdym razie roznica jest zdecydowanie zauwazalna, nie wnikam co na nia wplynelo - czy amortyzatory czy poduszki, ale patrzac na talerze od gory przed i po wymianie stoja na tej samej wysokosci, wiec nie sadze by to byla akurat kwestia gum - (tym bardziej, ze zawieszenie nie bylo jakos specjalnie zmeczone - wymiana po 75k)

                              Komentarz

                              • hsurim
                                Elegance
                                • 2006
                                • 788
                                • Kia
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                Zamieszczone przez firmek
                                Nie wiem co jest powodem (...)
                                No i właśnie dlatego (na chłopski rozum) próbuje to wykazać ...
                                To na próbę - jest to dziecinnie łatwo zrobić - odepnij dolne mocowanie amortyzatorów tylnych i się przekonasz, że auto ani drgnie - bo i nie ma prawa do tego.
                                Możesz sobie wówczas ten amortyzator nawet 'ściskać', czy 'rozciągać' jedynie ręką.
                                Amortyzator, to nie sprężyna gazowa do tylnej klapy (w kombi) i w nim żadne siły nie działają.
                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                Komentarz

                                • firmek
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 477

                                  Chcialem sie tylko odniesc do pytania czy wymiana amortyzatorow moze zmienic wysokosc auta i z swoich oberserwacji twierdze, ze tak i to zauwazalnie. Nie wiem co na wysokosc wplynelo jednak po wymianie kompletu amortyzatory + osprzet, zostawiajac stare zprezyny przod auta stoi wyzej niz przed wymiana. Amortyzatory byly zmieniane z ori na sachsa.

                                  Komentarz

                                  • Karql
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1124

                                    Zamieszczone przez hsurim
                                    Skutkiem mogą być tylko nowe i tym samym wyższe gumy pod sprężynami/kolumną MP (elementem nośnym), ale nigdy sam amortyzator.
                                    Zauważ, że trzymając w ręce amortyzator, nigdy sam nie zmieni swojej długości - no chyba, że będziesz go trzymał pionowo, to pod wpływem swego ciężaru się rozciągnie.
                                    Amortyzator nie ma za zadanie dźwigania a jedynie niwelowanie bujania auta na sprężynach.
                                    Gumy imo nie mają tu nic do rzeczy. Zauważ, że jak składasz amortyzator to masz tak:



                                    - ta blacha co się sprężyna o nią opiera (1)
                                    - łożysko (2)
                                    - poduszka (4)
                                    - śrubka (3)

                                    później wsadzasz amortyzator poduszką do otworu, zakładasz tę szkalnke czy jak to nazwać (5) i skręcasz drugą śrubą tak, że schodzi się z pierwszą (6). Po takim zabiegu poduszka ściska się w ten sposób, że nowy amortyzator jest dokładnie na takiej samej wysokości założony jak stary.

                                    Jedyna opcja z gumami jest taka, że są tak wyrobione, wpadają na tyle, że szklanka nie opiera się o otwór tylko wystaje ponad niego, ale jeśli przy starych amorach się opiera to gumy nic nie zmienią

                                    Weź za to jedną rzecz pod uwagę, nowe amortyzatory, żeby wcisnąć w dół trzeba się trochę przysadzić, po czym ten amor z jakąś siła wraca do poprzedniej pozycji. Siła która wypycha parę kilo do góry przy sprężynach już może podnieść deko samochód
                                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                    -> MOJA SKODA <-

                                    Komentarz

                                    • hsurim
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 788
                                      • Kia
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      Zamieszczone przez Karql
                                      (...)
                                      Weź za to jedną rzecz pod uwagę, nowe amortyzatory, żeby wcisnąć w dół trzeba się trochę przysadzić, po czym ten amor z jakąś siła wraca do poprzedniej pozycji. Siła która wypycha parę kilo do góry przy sprężynach już może podnieść deko samochód
                                      Sam amortyzator nie 'unosi' się. i sam z siebie nie działa w nim żadna siła.
                                      To 'Ty' musisz jej użyć, aby go 'skrócić', lub 'wydłużyć' i wielkość tej siły jest zależna od stanu amortyzatora.

                                      Przekonaj się - jak już pisałem - odkręcając dolne mocowanie tylnego 'amorka' (jedna śruba), auto nie uniesie się, ani nie opuści.
                                      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                      Komentarz

                                      • firmek
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 477

                                        Zamieszczone przez hsurim
                                        To 'Ty' musisz jej użyć, aby go 'skrócić', lub 'wydłużyć' i wielkość tej siły jest zależna od stanu amortyzatora.
                                        III zasada dynamiki newtona. To co pisze Karql ma jak najwiekszy sens. Auto swoim ciezarem caly czas oddzialywuje na amortyzator. Stary ma mniejsza skutecznosc przez co latwiej sie ugnie i samochod usiadzie, nowy bardziej przeciwstawi sie sile zciskajacej.

                                        Komentarz

                                        • Karql
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1124

                                          Zamieszczone przez hsurim
                                          Zamieszczone przez Karql
                                          Zamieszczone przez hsurim
                                          (...)
                                          Weź za to jedną rzecz pod uwagę, nowe amortyzatory, żeby wcisnąć w dół trzeba się trochę przysadzić, po czym ten amor z jakąś siła wraca do poprzedniej pozycji. Siła która wypycha parę kilo do góry przy sprężynach już może podnieść deko samochód
                                          Sam amortyzator nie 'unosi' się. i sam z siebie nie działa w nim żadna siła.
                                          To 'Ty' musisz jej użyć, aby go 'skrócić', lub 'wydłużyć' i wielkość tej siły jest zależna od stanu amortyzatora.

                                          Przekonaj się - jak już pisałem - odkręcając dolne mocowanie tylnego 'amorka' (jedna śruba), auto nie uniesie się, ani nie opuści.
                                          Wymieniałem w tą sobotę amortyzatory to chyba wiem jak się zachowywały
                                          Aby go wcisnąć musiałem użyć sporej siły, po czym wracał do punktu wyjścia. Może taka jest charakterystyka amortyzatorów olejowo-gazowych
                                          Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                          Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                          -> MOJA SKODA <-

                                          Komentarz

                                          • hsurim
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 788
                                            • Kia
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Kto miał (niezamontowany) amortyzator w rękach, ten wie, że nie jest to element nośny i w pozycji poziomej nie ulega ani wydłużeniu, ani nie skraca się.
                                            Kto będzie chciał się osobiście przekonać, że tak jest, ten niech odkręci dolne mocowania tylnych amortyzatorów.
                                            Autko nie ma prawa drgnąć - no chyba, że go bujniemy.
                                            W pozycji pionowej (zamontowany), samoistnie wydłuży się, ale tylko pod wpływem swojego ciężaru.
                                            Tyle z mojej strony. ...
                                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                            Komentarz

                                            • Sev
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1295

                                              hsurim, nie wiem czemu ale moje AGXy przed montażem, w pionowej pozycji, postawione na podłodze wypychały tłoczysko do góry

                                              Aż przejdę się do piwnicy i stare, fabryczne co je zdjąłem sfilmuję jak się rozprężają samoczynnie.
                                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                              Komentarz

                                              • Karql
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1124

                                                hsurim, powtarzasz się, 3 razy napisałeś o dolnym mocowaniu tylnego amora :twisted:

                                                Zamieszczone przez hsurim
                                                Kto miał (niezamontowany) amortyzator w rękach
                                                Toż Ci piszę, że w sobotę wymieniałem i wiem jak się zachowują. Jak masz amortyzator olejowy to owszem on tylko tłumi, ale charakterystyka amortyzatora olejowo-gazowego jest taka, że będzie wypychała tłok do góry, jak nie wypycha to znaczy, że amor jest padnięty i nie ma gazu.

                                                Pierwszy lepszy filmik z youtube:

                                                następny:


                                                Myślę, że na tym można zakończyć dyskusję.
                                                Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                                Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                                -> MOJA SKODA <-

                                                Komentarz

                                                • hsurim
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 788
                                                  • Kia
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  I sądzisz, że ta "siła" wypychająca jest w stanie podnieść przód samochodu o ok. 2 cm ??
                                                  Popatrz jakiej niewielkiej siły używa facet do wepchnięcia czy wyciągnięcia amortyzatora.
                                                  Sądzę, że gdyby położył odważnik 1 kg, to by się powolutku wsuwały.

                                                  Właśnie przed chwilą odebrałem autko z warsztatu z ul. Syreny.
                                                  Miałem opuszczona prawa stronę przodu o ok 1-1,5 cm i wymieniane były łożyska amortyzatorów przednich + gumy.
                                                  Po robocie zapytałem, czy to, że prawa strona była nieco niżej, to mogło to się dziać za sprawą tych gum (łożyska były ponoć jeszcze w niezłym stanie, ale wymienili mi) ?
                                                  Odpowiedział, że lewa była sklepana a prawa całkiem rozwalona - czyli ta, gdzie był opuszczony.

                                                  Efekt końcowy jest taki, że przód jest obecnie wyższy o - na oko - 5 cm ( w tym tulejki podwyższające jakieś 2 cm)
                                                  Obecnie przód i tył ma podobną odległość.
                                                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                                  Komentarz

                                                  • BORA
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 118
                                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez hsurim
                                                    Sam amortyzator nie 'unosi' się. i sam z siebie nie działa w nim żadna siła.
                                                    To 'Ty' musisz jej użyć, aby go 'skrócić', lub 'wydłużyć'
                                                    Zamieszczone przez hsurim
                                                    Kto miał (niezamontowany) amortyzator w rękach, ten wie, że nie jest to element nośny i w pozycji poziomej nie ulega ani wydłużeniu, ani nie skraca się.
                                                    Nie prawda, proszę zapoznać się z zalinkowanymi przeze mnie w tym temacie filmikami KLIK - amortyzatory gazowe po ściśnięciu szybciej bądź wolniej samoczynnie wracają do swojej pierwotnej pozycji..
                                                    BORA aka xbora
                                                    Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                                    ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...