kubeki, zaraz chłopaki Cię oświecą z tym Lotosem.Ja mam zbyt małą wiedzę na ten temat.Ale z tego forum dowiedziałem się ,że Lotos niektóre oleje zostawił z tyłu
Do najtańszej opcji jestem źle nastawiony. Zazwyczaj kieruje się zasadą żeby kupić coś ze średniej półki bo na najtańszą i najdroższą opcję mnie nie stać. Z wyczytanych w tym wątku opcji wynalazłem 3 oleje:
1. Liqui Moly Synthion Energy 0W-40 --> plusy-jest dobry i tak jak doradzał PAOLO ESCO 0W-40; minusy - jest "drogi"
2. Liqui Moly Synthion HighTech 5W-40 --> zamiast polecanego 0W-40 jest 5W-40 no i jest "drogi"
3. Mobil 1 New Life 0W-40 --> ten chyba jest w sam raz dla mnie wg mojej intuicji; sredni cenowo i 0W-40. Tylko czy dobry?
4. Mobil 1 Peak Life 5W-50 --> ciągle mi chodzi po głowie bo od czasu do czasu jakiś dłuższy odcinek drogi (jak na moje jazdy) może się zdarzyć ok 300 km. Czy ten 0W-40 nie będzie za "rzadki"?
Który byłby złotym środkiem? A może jest jeszcze jakaś inna opcja?
Ps a tak dla własnej wiedzy to oleje Mobil to z jakiej półki są to oleje? Z tego co kojarzę Lotus lałem do poloneza wiec przeczuwam że niższa półka, Liqui Moly to chyba wyższa a Mobil coś po środku? Przytaczając słowo półka mam tu na myśli zwykłych posiadaczy samochodów bo domyślam się, że pewnie jest wiele droższych olei, o których nikt tu nie wspomina bo są poza zasięgiem zwykłego człowieka.
Aha no i dziękuje za szybkie wcześniejsze odpowiedzi.
Moim skromnym zdaniem pozycja 2 i 3 z wymienionych pozycji nr 1 nie biore pod uwage bo oficjalnie nie jest dostępna w Polsce.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Liqui Moly Synthion Energy 0W-40 --> plusy-jest dobry i tak jak doradzał PAOLO ESCO 0W-40; minusy - jest "drogi"
Zamieszczone przez kubeki
Mobil 1 New Life 0W-40 --> ten chyba jest w sam raz dla mnie wg mojej intuicji; sredni cenowo i 0W-40.
Jak to wyliczyłeś, że Mobil jest tańszy od Liqui Moly? :shock: Liqui Moly Synthion Energy 0W-40 5litr.-169zł, Mobil 1 New Life 0W-40 4litr.-162zł.
Zamieszczone przez kubeki
Czy ten 0W-40 nie będzie za "rzadki"?
Nie będzie, w sam raz jest.
Ja jeżdżę na Liqui Moly Synthion Energy 0W-40, który nie jest oficjalnie dostępny w Polsce i nie mam żadych obaw z tego powodu. Bierz spokojnie te nr.1, 2 lub 3.
Do najtańszej opcji jestem źle nastawiony. Zazwyczaj kieruje się zasadą żeby kupić coś ze średniej półki bo na najtańszą i najdroższą opcję mnie nie stać.
Lotos to nie made in china 1$/1L tylko produkt oparty na rafinacji ropy naftowej (BTW Lotos ma jedną z najnowocześniejszych maszyn do tego, bazy ponoć trafiają do największych w branży, być może do Castrola), mają umowę z Lubrizolem, jednym z najlepszych dostawców nowoczesnych dodatków.
Powiem więcej tato jeździ na starszej rewizji tego oleju (Syntetic nie plus), tak samo jak znajomi i kuzyni, wszyscy zadowoleni. Wg. rankingów na Lotosie lata prawie 1/3 zmotoryzowanych w PL. Nie słyszałem żadnego złego słowa oprócz mitów dziada pradziada. Co do ceny to dlaczego skreślać olej w którego cenie nie ma komerchy, importu, pensji piłkarzy a jest poprostu bardzo dobrym olejem w super cenie na polską kieszeń. Co innego Quazar, ceny kosmiczne, ale zaleca Subaru. Syntetic Plus spełnia najnowszą normę jakości API SN, BMW LL-01 (przebiegi 25-30 tys. km). Nigdy nie poleciłbym oleju, którego nie jestem pewien.
Zamieszczone przez kubeki
1. Liqui Moly Synthion Energy 0W-40
wg. mnie olej najlepszy jaki brałbym pod uwagę do tego silnika, import jest prosto z DE przez oliwiarkę.pl (chodzi o pewne źródło, nie reklamę). Cena podobna do Synthoila 5W więc wybór oczywisty. Na drugim miejscu/ na równo postawiłbym Mobil1 New Life 0W-40, jednak przekonany jestem do tego z DE, niestety, aczkolwiek jak ostatnio pisałem z rynku PL w TDI w ciężkich warunkach 400 tys. zrobione bez niespodzianek.
Zamieszczone przez kubeki
4. Mobil 1 Peak Life 5W-50 --> ciągle mi chodzi po głowie bo od czasu do czasu jakiś dłuższy odcinek drogi (jak na moje jazdy) może się zdarzyć ok 300 km. Czy ten 0W-40 nie będzie za "rzadki"?
Olej zupełnie nie trafiony, 0W-40 jest dedykowany Nissanowi GT-R ok. 500KM, sportowych autek VW Group, więc przy tych marnych wolnossących rumaczkach to będzie na wakacjach. Co do gęstości to jest identyczna w temp. pokojowej jak przy 5W-50, różnią się lepkością, pompowalnością. Wg. relacji 5W-50 się poprostu przegrzewa więc może się okazać że będzie rzadszy w temp. roboczej.
Mobil1 jak i LM to bardzo wysoka półka tak jak np. Motul, Millers itp. każdy ma lepsze i gorsze produkty. Weź pod uwagę także Millersa, Pidziek powinien pomóc z doborem i dobrą ceną.
Zamieszczone przez kubeki
Z tego co kojarzę Lotus lałem do poloneza wiec przeczuwam że niższa półka
Kiedyś chodziłem w skarpetkach do sandałów. Dla równie opiniotwórczego porównania i przeczuwania powiem Ci że wujkowi zalałem do Cinquecento 700 1997 r. Liqui Moly Synthoila 5W-40 z płukanką po Orlenie 15W-40, silnik chodzi niesamowicie, pobór oleju spadł do 0,5 L na rok (głównie zimą, wcześniej ponad 2L, przy mniejszych przelotach), a auto sporo lata, raz w tygodniu trasa 300 km, teraz będzie zalewany właśnie Lotos. Czy na tej podstawie można stwierdzić że skoro zalewa się Synthoilem starego parcha to nie nadaje się do nowszych aut ?
Podsumowując bierz LM, Mobila1 jeśli nie jest problemem cena, Lotosa się nie bój, silnik nie wybuchnie a dzięki niższej cenie można częściej zmieniać, co też jest plusem. Najważniejsze nie trafic na podróbkę.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Jak to wyliczyłeś, że Mobil jest tańszy od Liqui Moly? Liqui Moly Synthion Energy 0W-40 5litr.-169zł, Mobil 1 New Life 0W-40 4litr.-162zł.
Dokładnie. Mobil jest droższy od LM 0W40. Też aktualnie mam wlany Synthoil Energy 0W40 i raczej jest ok. Nie podoba mi się tylko troszkę głośniejsza praca silnika.
Lotosa miałem i też nie narzekałem, tylko, że jeszcze ze starej serii. Może skuszę się i spróbuje tego nowego Lotosa. Na pewno zaletą jest to, że jest dostępny od ręki prawie w każdym sklepie motoryzacnym i nie muszę się bawić w kurierów.
Jednak na zimę wolałbym albo Mobila 0W40 albo LM Synthoila. Tyle, że Mobil ma wyższy TBN.
Jeśli chodzi o obecną jakość oleju napędowego to warto jeszcze szukać produktów z wysokim TBN czy na 15 tyś. km spokojnie wystarczy TBN w okolicach 7? Wydaje mi się, że dzięki zwiększeniu ilości bio w ON jest teraz mniej w nim siarki niż we wcześniejszych latach?
Jeśli chodzi o obecną jakość oleju napędowego to warto jeszcze szukać produktów z wysokim TBN czy na 15 tyś. km spokojnie wystarczy TBN w okolicach 7? Wydaje mi się, że dzięki zwiększeniu ilości bio w ON jest teraz mniej w nim siarki niż we wcześniejszych latach?
Jak olej ma bogaty pakiet dodatków to i 6 TBN wystarczy.
Publikowałem badanie oleju FUCHS 10W40 kilka stron wcześniej i ten sam w silniku benzynowym z BMW 1.8 z LPG ile jest TBN.
Mobil 0W40 to nie syntetyk , LM jeszcze nim jest z tego co mi wiadomo wiec juz na przedbiegach porównywanie tych 2 produktów jest takie sobie miarodajne.
Juz było że Mobil 1 0W40 w Polsce jest nieco "inaczej" opisywany.
Szkoda by to kiedyś był bardzo dobry olej teraz juz konkurencja go zjadła mimo że bierze często bazy od niego
Witam. Mam Octavię 1.6 102KM z roku 2009. Przebieg 35 kkm.
Według instrukcji auta do silnika używa się SAE 5W30 (VW 504 00/507 00).
Pierwszą wymianę oleju w serwisie w systemie Long Life (30 kkm lub 2 lata) zrobiono już po 22kkm 4 miesiące przed upływem 2 lat z powodu pogorszenia się parametrów oleju. Po wymianie na silniku powieszono karteczkę, na której wpisano olej 5W40 (zapłaciłem za droższy 5W30).
Następne wymiany przeprowadzę sam. Czy mogę stosować olej SAE 5W40? Który z tych olei lepiej służy temu silnikowi? Czy serwis wlał 5W40 tylko z oszczędności czy jest to po prostu właściwy olej do tego samochodu?
Ja już niestety sie przekonałem że dane z kartki maja się nijak do zachowania oleju po 3-5 tys km i do kultury pracy jednostki.
Sam kiedyś jeżdziłem na "starym" M1 0w40 potem wlalem "nowego" i to juz nie to!!
Co do dostępności LM 0w40 to teoretycznie nie ma problemów ale sam kiedyś czekałem az Oliwiarka go sprowadzi i po 2 miesiacach oczekiwania odpuscilem i wlałem 5w40 !!
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Dziękuje za odpowiedzi. Zdecyduje się na olej Liqui Moly Synthion HighTech 5W-40 bądź Mobil 1 New Life 0W-40 (w zależności co będzie w sklepie-chodzi przede wszystkim o dostępność). Byłem już przekonany do oleju Mobil ale zaczynam się już gubić. W końcu ten olej Mobil jest dobry czy nie (ktoś napisał, że to nie syntetyk i że to już nie jest już stary Mobil)?
ps. a jeszcze takie pytanie odnośnie olei na allegro. Warto tam kupować? Chodzi mi czy nie natrafię na jakąś podróbę bo rozrzut cen jest dość znaczny od 130 zł do 180 zł.
jedna z "okazji" http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...290829469.html ponad 10 tysięcy klientów zadowolonych.
Tak się zastanawiam ---> Mobil1, Castrol, Shell - niby ta sama klasa produktów, które od ręki może kupić typowy Kowalski w sklepie - który olej byście wybrali?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
jedna z "okazji" http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...290829469.html ponad 10 tysięcy klientów zadowolonych.
Tak się zastanawiam ---> Mobil1, Castrol, Shell - niby ta sama klasa produktów, które od ręki może kupić typowy Kowalski w sklepie - który olej byście wybrali?
Jako przysłowiowy Kowalski brałbym Mobil 1- bo to nie Mobil tylko Mobil 1!!! :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Moi znajomi Kowalscy nadal biorą Mobila, bo okoliczni mechanicy głównie tym handlują. Ja też bym tego Mobila1 wziął jak bym był Kowalski. :wink:
A tego Shella 0W40 to tak jak Liqui Moly 0W40, teraz to tylko w Niemczech dostać można. :roll:
No ale Shell to ogromna korporacja połknęła wiele znaczacych brandów rynkowych nawet samego Quaker-a.
Sam mam Shell-a ULTRA 5W30 w rodzinnym SX4 który smaruje ale wyglada po chyba 3 wymianie gwarancyjnej jak czarny syf co mnie mocno zniesmaczyło zważając że to to fabrycznie nowy silnik.
Wiem ze bylo milion razy ale potrzebuje info jaki olej zakupic pod 1.6 bse w ktorym przy przebiegu 20 kkm bedzie robiona instalka lpg. Serwis nie ma czegos takiego jak olej 5w40 :lol: i chcieli mnie namowic na 5w50 . Wg. Mnie za wczesnie na taki olej, albo sie myle
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Wiem ze bylo milion razy ale potrzebuje info jaki olej zakupic pod 1.6 bse w ktorym przy przebiegu 20 kkm bedzie robiona instalka lpg. Serwis nie ma czegos takiego jak olej 5w40 :lol: i chcieli mnie namowic na 5w50 . Wg. Mnie za wczesnie na taki olej, albo sie myle
A dlaczego mowisz, ze za wczesnie na taki olej :?: :wink:
Ja na takim jezdze od pierwszego przegladu, czyli 15kkm i wszystko jest ok (mobil 1 5w50 full syntetic)
Wiem ze bylo milion razy ale potrzebuje info jaki olej zakupic pod 1.6 bse w ktorym przy przebiegu 20 kkm bedzie robiona instalka lpg. Serwis nie ma czegos takiego jak olej 5w40 :lol: i chcieli mnie namowic na 5w50 . Wg. Mnie za wczesnie na taki olej, albo sie myle
A dlaczego mowisz, ze za wczesnie na taki olej :?: :wink:
Ja na takim jezdze od pierwszego przegladu, czyli 15kkm i wszystko jest ok (mobil 1 5w50 full syntetic)
No mozna taki zalac to wiem bo spelnia normy, tylko ze to jest dosyc gesty olej w niskich temperaturach (jezdzilem na nim w 1.8T) i szkoda go cisnac w nowy motor jak moze polatać na rzadszym bez ubytków - mialem teraz czas i przewalkowalem topic i najlepiej pod LPG nadaje sie z norma 502 czyli jak kazdy polecal 5w40.
Teraz wrzucam gaz i jeszcze tydzien polatam na 5w30, pozniej sprobuje kupic Liqui Moly i zrobie wymiane. Mozna go dostac w normalnych sklepach czy tylko net ?
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
do 1,6 BSE ? Raczej nie tafiony pomysł.
---> ten olej poracowano głównie "do silników ... napędzanych silnikami TDI lub Turbodiesel zarówno z pompowtryskiwaczami (Volkswagen PD), jak i klasycznymi z pompą wtryskową bez filtrów cząstek stałych (DPF)"
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz