jest to raczej wynikiem wykorzystywania w pełni prędkości obrotowych silnika
w pełni? tz kręciłeś ten silnik od początku systematycznie od zakresu niskich obrotów aż po max? W instrukcji napisano, że zakres obrotów powinien być stopniowo zwiększany tak by wszystkie podzespoły mogły się z sobą "ułożyć i dokładniej spasować". Nie twierdzę, że to Twoja wina ale być może tutaj należy szukać "przyczyny" spadku poziomu oleju.
LazerWay to jakościowo dobre oleje. Na Statoil masz LazerWay 5W/30 LL z VW 507.00 lub LazerWay G 5W/30 z VW 502.00 lub LAZERWAY 5W/40 4 z VW 505.00/502,00 - zalecany do silników zasilanych LPG. W/w oleje nadzadzą się śmiało na dolewkę.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Przez pierwsze nawet 15 tys. km pobór może być większy i jest to normalne. Co do docierania to są różne szkoły ale np. Masters odebrał Leona TDI 170 KM i od razu robił program, pobór oleju spadł do niemal 0 po pierwszej wymianie, także bez paniki.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Kilka kilometrów już na Lazerway 5W40 zrobiłem, nie mam uwag, generalnie nic niepokojącego nie zauważyłem co byłoby spowodowane oliwą jak mniemam. Przedwczoraj jednak udało mi się zagrzać ją do temperatury 107 stopni po małej gonitwie.
AMSoil European bla bla bla 5W30 po ponad 1000km. Zero niepokojących objawów i raz jedynie miałem 100C. Tak to w korku trzyma 99C także w porównaniu do LM TT4200 co po byle korkach dobijał do 105-110C to super. A i troszkę wolniej pokazuje się 50C na Maxi.
pandzik - następna wymiana na 0W/30 LazerWay ...zobaczysz różnicę :P wiem co piszę bo wkońcu sam mam taki silnik jak Ty i już trzecie zmiana na dniach na ten olej....no i masz go w każdej chwili na stacji do kupienia. Oczywiście może być też inna marka wg Twojego uznania.
...aaaaa 1,4 16V Tobie silnik "bierze" olej? - ile masz najechane? :roll: ...u mnie obywa się po raz kolejny bez dolewek, stan oleju na bagnecie bez zmian - przebieg +- 27 tys km
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Z silnikiem mam jeszcze inny problem. Na zimno i na gorąco (zawsze na luzie) ma tendencje do wpadania w jakieś drgawki, które przenoszą sie na budę. Jak w Żuku czasem sie czuję.
Olej czarny i gęsty. Do tego płyn chłodniczy na min. Też ttrzeba dolać?
Tak, że co do oleju możliwe, że doleje w ASO gdzie sie wybiore na spr. silnika.
AMSoil European bla bla bla 5W30 po ponad 1000km. Zero niepokojących objawów i raz jedynie miałem 100C. Tak to w korku trzyma 99C także w porównaniu do LM TT4200 co po byle korkach dobijał do 105-110C to super. A i troszkę wolniej pokazuje się 50C na Maxi.
Michal...Ams rzadzi .U mnie pokazuje zawsze 0 C,bo nie mam wskaznika :diabelski_usmiech
Juesej jest okej :szeroki_usmiech
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Oto moja pokrywa zaworów z silnika 1.6 AEE z 99 r. po 206 kkm przejechanych na Mobil 1 (z wyjątkiem jednego epizodu ok 15 kkm na Aral). Wymiany co 15 kkm / 1 rok, ostatnio minimalne przebiegi - przez poprzedni rok 600 km, bo to auto rezerwowe.
Nie było mnie z aparatem przy wymianie pokrywy, więc fotek brak - podobno dramatu nie było. Do ostatniej wymiany były to kolejne generacje Mobil 1 5w50 (od 99 roku ten olej miał ze 3 edycje). Zauważalna zmiana w pracy silnika (popychacze) oraz zmiana koloru pod korkiem oleju z metalicznego na taki "varnishowy" miała miejsce w 2006/2007 roku - czy ktoś z historyków olejowych pamięta czy były wtedy jakieś zmiany w opakowaniu/formulacji M 1 ? A może trafił mi się wtedy olej z czerwonej beczki 'special edition' ? Mniej więcej w tym czasie zmienił się też sposób eksploatacji auta - z rocznych przelotów na poziomie 20 kkm głównie w trasie, na 15 kkm z przewagą miasta - więc może po prostu 15 kkm w mieście to było za dużo.
Na zdjęciu wygląda trochę ciemniej niż w realu i trzeba brać poprawkę na to, że auto przez ostatni rok w większości stało. Nie zmienia to jednak faktu, że niezły lak się zrobił (nie idzie zdrapać paznokciem). Jak będę miał pod ręką jakąś płukankę nałożę kroplę i zobaczę czy jakkolwiek reaguje (przypuszczam, że nawet nie tknie).
Witam
co myslicie koledzy o mobil new life 0w40? na pewno jest to HC ale jak ogólnie wypada w rankingu? potrzebuje w 3 autkach zmienic olej 206 benzynka, fiat albea benzynka i micra benzynka i nie wiem czy wlac new life czy valvoline synpower 5w40
chciałbym raz wybrać dobre oleum i juz wiecej nie szukać i porównywac. lepkość to na pewno SAE 40 rozwazam 0w i 5w
Do ostatniej wymiany były to kolejne generacje Mobil 1 5w50
IMO do tego silnika się średnio nadaje, osobiście lałbym Lotosa 5W-40, brat cioteczny zalał nowego z plusem do Corsy 1.0 i zachwyt, nigdy tak szybko nie wyciszała się hydraulika. W granicach 80 zł to też śmiech na sali.
Zamieszczone przez tasek
co myslicie koledzy o mobil new life 0w40?
Bardzo dobry olej, będziesz zadowolony, jak masz sporą flotę i nie jeździsz niemal wyczynowo, to sprawdzi się tańszy, jak wyżej Lotos, ważne aby był z Plusem, nowa rewizja.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
zastanawiałem sie nad tym valvoline synpower bo nie jest rozlewany w Polsce. a mobilek jak najbardziej w Polsce a to mi sie zbytnio nie podoba. plus dla mobila że wszędzie go dostane a valvoline musiałbym zamówić
Komentarz