Zamieszczone przez xof
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
A to ciekawe, nadal nie napisałeś/napisaliście co to za niewiarygodne źródło
Str. 16
The American Petroleum Institute (API) is the only national trade association that represents all aspects of America’s oil and natural gas industry. Our more than 600 corporate members, from the largest major oil company to the smallest of independents, come from all segments of the industry.
Chcesz napisać, że inżynier z VW się myli?
"Sulfated Ash 0.6 to 0.8"
Komentarz
-
-
Źródło już się pojawiało kilka razy w wątkach olejowych na tym forum, ale zanim kolega je do końca doczyta, poratujemy:Zamieszczone przez xofA to ciekawe, nadal nie napisałeś/napisaliście co to za niewiarygodne źródło
PP-oint, to nie specyfikacja.Zamieszczone przez xofChcesz napisać, że inżynier z VW się myli?
Wygląda na to, że inż. skopiował slajd z jakiejś starej prezentacji (może dlatego rozjechała mu się data w stopce). Od co najmniej 2008 specyfikacje VW 505.01 to nie tylko 5w40, a 507 to także możliwość 0w30. Oleje 505.01 5w30 są na oficjalnych listach olejów z aprobatą VW.
Poza tym inż. z VW łże:
'Volkswagen Engine Oil Standards and all test procedures are public'
A co mamy w Lube Spec. Handbook ?
'Needs to be discussed with VW on a case by case basis.'
Spróbuj napisać do VW, to zobaczysz jakie jawne są szczegóły "Baumusterprufung".Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofco to za niewiarygodne źródło
ad: ... hmm i Ty chcesz nas pouczać... i dlaczego "niewiarygodne" - Afton Chemical wydanie 2012r.
a dlaczego od razu "myli"... Widać, że w/w praca dotyczy oleju LowSaps.Zamieszczone przez xofinżynier z VW się myli?
Tak wogóle to udawadnianie, że "moja racja jest mojsza niż twojsza" jest bez sensu.
Więc miłego dnia życzę.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zgadazam sie, olej tu nie ma nic do rzeczy, on i tak nie jest "spalony" tylko osiada w postaci gestego nalotu, trzeba sie ratowac wypieciem odmy z dolotu i tyle (o ile jest wpiecie, a u mnie chyba jest, jeszcze sie przygladne dokladnie).Do tego cieszcie sie, ze w tsi ,a na pewno w 1.8 nie ma egr, wtedy bylby dopiero syf. Zawartosc popiolu ma znaczenie bardziej dla katalizatora. Dziwi mnie to, bo system "odwirowywania" oparow ze skrzyni korbowej jest bardzo skomplikowany w tych silnikach, ale jak widac g... to pomoglo :PZamieszczone przez PidziekJa tu bym sie nie czepiał oleju ale spartolonej konstrukcji i jak mi sie wydaje zlej separacji par oleju....
Ciekawe poza tym, dlaczego tdi ,ktore ma odme wpuszczona i do tego egr nie meczy sie tak tym osadem.
Sie jeszcze upewnie czy odma jest u mnie wpuszczona w dolot, ale chyba tak, wiec po gw pewno zrobie jakis lapak tam.
Pewno "Long Lajf Fluid Sruid"Zamieszczone przez Pidziek- olej nie wymieniny na czas
A to silnik z wtryskiem bezp??Zamieszczone przez PidziekKoledzy jezdzą w 2ZZ-GE w Celikach na 300V i jest czyściej niz na Castrolach
Komentarz
-
-
A tu zdjęcie dolotu z przebiegiem 31tys km i pędzonym na Castol 504.00

O czym to świadczy?
O tym, że na oleju 504.00 tak samo zatyka dolot, jak na 300V, ale olej 504.00 dodatkowo zużyje silnik bo jest to olej mineralny i nie zawiera dodatków, które chronią silnik, bo są nie ekologiczne.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Możliwe, choć póki co nieweryfikowalne.Zamieszczone przez xofCzyli w praktyce pozostaje SAPS na poziomie 0,6 - 0,8 %, bo wyższy zapcha DPF
A jak już sięgamy do tej (dobrej) publikacji, to odnotujmy co można przeczytać na tej samej stronie, na której znajduje się tabelka:
‘With restrictions on the amount of ash-forming components, a balance has to be struck between detergents and the amount of ZDDP antiwear, which also contains ash. ZDDP also has a major effect on the lubricant’s phosphorus and sulphur content. These formulation restrictions have a large impact on the lubricant’s performance, and the replacements for these additives are generally less effective and can introduce performance compromises and conflicts’.
Parafrazując: mniej popiołów = mniej dodatków, w tym ZDDP = zgniłe kompromisy gdy chodzi o własności oleju. I właśnie z tego powodu z rezerwą podchodzimy do VW 504/507 i innych Low/Mid SAPS.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Rzeczywiscie low saps pomaga jak jasny ch...Zamieszczone przez Sebastian_M26A tu zdjęcie dolotu z przebiegiem 31tys km i pędzonym na Castol 504.00
Dzieki za potwierdzenie moich wywodow.
Tlumaczylem to ostatnio kumplowi co ma caxa , zeby zmienil na 502 00 bo i tak nie ma dpfa.Zamieszczone przez Sebastian_M26O tym, że na oleju 504.00 tak samo zatyka dolot, jak na 300V, ale olej 504.00 dodatkowo zużyje silnik bo jest to olej mineralny i nie zawiera dodatków, które chronią silnik, bo są nie ekologiczne.No własnie... a poza tym przypominam koledze xof, ze to temat olej do benz, a w benz dpf niet, w tdi to mam, ale po gwarancji... no wiadomo co bedzie, olej "tradycyjny" :diabelski_usmiechZamieszczone przez zak14Parafrazując: mniej popiołów = mniej dodatków, w tym ZDDP = zgniłe kompromisy gdy chodzi o własności oleju. I właśnie z tego powodu z rezerwą podchodzimy do VW 504/507 i innych Low/Mid SAPS.
Komentarz
-
-
w tym wątku piszą, że był to Titan Fuchs Longlife GT1 5w-30:Zamieszczone przez Sebastian_M26
1. Nikt nie obiecuje, że olej niskopopiołowy sprawi, że zawory będą lśnić jak nowe, nie wygląda to jeszcze tak tragicznie
2. Jest to silnik V8 FSI, który w Skodach nie występuje
3. Jeśli ktoś ma tyle czasu żeby poszukać zdjęć z TSI lub ma prosty endoskop zapraszam do podzielenia się zdjęciami
4. Olej klasy 504 jako jedyny z norm VW jest testowany pod względem ilości osadów na zaworach, poprawcie mnie jeśli się mylę
Komentarz
-
-
"Oto kolejny przykład z silnika w Wielkiej Brytanii, z 19000 wszystkich mile i serwis samochodowy zrobione z tych wysokiej jakości oleje europejskich (najprawdopodobniej Castrol EDGE)." - swobodne (translator) tłumaczenie podpisu nad obrazkiem. A dwa posty dalej: "RI_RS4 , samochód, który odnosi się do został uruchomiony Fuchs Titan GT1 Longlife 5W-30. " :diabelski_usmiechZamieszczone przez xofw tym wątku piszą, że był to Titan Fuchs Longlife GT1 5w-30:Zamieszczone przez Sebastian_M26
http://www.bobistheoilguy.com/forums...93&type=threadDoświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Czy jest jakiś idealny olej do 1.4 TSI 122 KM - na krótkie odcinki, który go nie zasyfi, nie spowoduje uszkodzenia silnika lub katalizatora, na zimę i na lato lub oddzielnie na zimę - na lato z normą 502 lub 504? Czytając ten wątek naprawdę można się zagubić nie będąc fachowcem od oleju. Jakie parametry graniczne powinien mieć taki olej, może być inny na lato i inny na zimę?kasper64
Komentarz
-
-
Czytam ten temat i dochodzę do wniosku, że nie ma oleju idealnego (tak, jak nie ma idealnej kobiety :lol: ). Są oleje "lepsze" i "gorsze", tańsze, lub droższe. A to, kto jaki olej zaleje w swoim silniku - jest kwestią własnego wyboru. Ważne, aby odpowiadał normom wymaganym przez producenta silnika i stylowi jazdy, oraz aby pamiętać o regularnych jego wymianach. :wink:Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
To też olej mineralny, tylko Supersyn-y z Fuchsa to syntetyki. Żaden olej Estrowy nie wytrzyma 30tys km i rozcieńczenia paliwem, dlatego nigdy nie spełni 504.00. Do zakładanej żywotności przez producenta czyli 5lat i 200000km, oleje mineralne 504.00 oraz normy LL się nadają. Tylko ile będą warte używane auta z przebiegiem koło 200tyś km.
Dla mnie namacalnym wskaźnikiem złej jakości oleju 504.00 jest to, że go utlenię podczas 500km jazdy w upale po autostradzie.
A tak między nami mówiąc, to istniała jeszcze norma 503.01 do mocno wysilonych benzyn.
Normę tą kiedyś nawet spełniał M1, jak był jeszcze syntetyczny.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Istniała ale poza Motulem ( X-lite kiedyś ja miał ) i chyba Fusch-em nikt nie ma nic do zaoferowania ciekawegoZamieszczone przez Sebastian_M26A tak między nami mówiąc, to istniała jeszcze norma 503.01 do mocno wysilonych benzyn.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Moze tak moze nieZamieszczone przez TippoMysle, ze gdyby sie fuchs postaral, ten olej z seriii race by dostal ta norme.Istniała ale poza Motulem ( X-lite kiedyś ja miał ) i chyba Fusch-em nikt nie ma nic do zaoferowania ciekawego
. Mnie i tak ta norma nie interesuje- żadna mnie nie interesuje- mój olej nie ma norm a auto jeżdzi
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Nie wiem, czy ciemnienie oleju można kojarzyć z utlenianiem/degradacją. Na pewno jest to objaw rozpuszczenia cząstek sadzy ze ścianek cylindra bądź wypłukiwania starych osadów. Kumpel jeździł starym Golfem 2 1,6 z instalacją LPG i przebiegiem 300000 km, nie oszczędzał go, lał najtańszy olej mineralny, który po 15000 km wyglądał jak nowy.Zamieszczone przez Sebastian_M26...Dla mnie namacalnym wskaźnikiem złej jakości oleju 504.00 jest to, że go utlenię podczas 500km jazdy w upale po autostradzie.
...
Komentarz
-
-
Bo LPG już wcześniej wyczyścilo mu silnik.Zamieszczone przez xofNie wiem, czy ciemnienie oleju można kojarzyć z utlenianiem/degradacją. Na pewno jest to objaw rozpuszczenia cząstek sadzy ze ścianek cylindra bądź wypłukiwania starych osadów. Kumpel jeździł starym Golfem 2 1,6 z instalacją LPG i przebiegiem 300000 km, nie oszczędzał go, lał najtańszy olej mineralny, który po 15000 km wyglądał jak nowy.Zamieszczone przez Sebastian_M26...Dla mnie namacalnym wskaźnikiem złej jakości oleju 504.00 jest to, że go utlenię podczas 500km jazdy w upale po autostradzie.
...OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Tak na pewno utlenianie w jednym silniku szybciej w innym wolniej.Zamieszczone przez xofNie wiem, czy ciemnienie oleju można kojarzyć z utlenianiem/degradacją. Na pewno jest to objaw rozpuszczenia cząstek sadzy ze ścianek cylindra bądź wypłukiwania starych osadów. Kumpel jeździł starym Golfem 2 1,6 z instalacją LPG i przebiegiem 300000 km, nie oszczędzał go, lał najtańszy olej mineralny, który po 15000 km wyglądał jak nowy.
Sadza to sadza.
A włąściwości myjące, detergujące to inna sprawa i wtedy olej o wysokich parametrach może szybciej ściemnieć w silniku kiedy zalega wiele osadów.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
U mnie po 7000 km (nowe auto, oleju nie ubywa) fabrycznie zalany olej ma kolor brązowy :idea: :!: :?: I nie jest już tak przeźroczysty :idea:
Chyba już czas na wymianę na inny 5W/30 z dobrymi opiniami z tego wątku
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Kolor niech nie będzie wykąłdnią oleju i jego daleszej przydatności.
Choć warto zmienić olej fabryczny na jakikolwiek poruszany na forum i poprzedzić to płukankąProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Ok, przebrnąłem przez wątek ...
Planuję pierwszą wymianę w 1.8TSI po około roku i ~13kkm (QG1)
Auto eksploatowane raczej spokojnie, głównie poza miastem (choć ostatnio coraz częściej jazda miejska na odcinku ~12km). Autostrady raczej tylko w wakacje
Obecny olej jest już naprawdę ciemny, dolałem ~250ml i mam max.
Moi faworyci:- AMSOIL 5W-40 European Car Formula VW 502.00
AMSOIL 5W-30 European Car Formula VW 504.00
Już nie upieram się przy LL i planuje olej wymieniać raz w roku (chcę tym autkiem pośmigać dłużej).
Zastanawiam się który będzie lepszy w moim przypadku. Przede wszystkim zależy mi na dobrej ochronie silnika. Zastanawiam się jak gęstość oleju może wpłynąć na zużycie paliwa?
Chciałbym też poprawić chłodzenie silnika, bo na fabrycznym oleju udało mi się dobić do 113st na autostradzie przy przepisowych prędkościach.
Cena nie jest bardzo istotna.
Komentarz
- AMSOIL 5W-40 European Car Formula VW 502.00
Komentarz