kazek103 Przejrzyj sobie temat, lub uderz na PW do naszych sprzedawców... Trochę wysiłku, a nie "czekanie na gotowe"...
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
-
-
Zamieszczone przez TippoFuchsa Silkolene Race
Zamieszczone przez kazek103dziś w serwisie gdy pytałem Pan z moją książką obsługi obleciał cały salon zasięgając języka u 2 czy 3 kolegów i stwierdził lać 505,00
:diabelski_usmiech kolejny przykład kompetencji ASO !
TY masz mieć w nowym 1,8 TSi specyfikację VW 504.00 do silników benzynowych spełniających wymagnia Euro IV przy przeglądach LL - tz wg wskazań komputera lub przy przeglądach stałych olej VW 502.00 - do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Panowie, 3000km temu wlałem z pewnym niepokojem Lotosa Synthetic Plus 5W-40 VW 502 00 do swojego 1.4 TSI. Obiecałem niektórym, że podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Powiem szczerze, jestem zaskoczony, pozytywnie zaskoczony. Tego, upalnego bądź co bądź lata, nie usłyszałem jeszcze walenia łańcucha rozrządu o obudowę, które udało mi się usłyszeć dwa razy w zeszłym roku na LM TT 4200. Po 3tys. wizualnie nie ubyło oleju, według wskazań VCDSa, 0,5mm :lol: . No i jeszcze jedno, w ostatnie 29-30 stopniowe upały, po jeździe w korkach zachciało mi się po południu przedmuchać trochę auto, temp. oleju nie przekroczyła 101st. C. więc nie jest chyba źle. Być może na zimę wrócę do jakiegoś 5W-30, ale na lato chyba będę jednak zmieniał olej na 5W-40. Lotos kosztował 65zł/4l.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tichydo turbo-benzyn obecnie VW504.00/VW507.00 bez względu na czas między przeglądami
Zamieszczone przez AndysSynthetic Plus 5W-40Zamieszczone przez AndysByć może na zimę wrócę do jakiegoś 5W-30
Zamieszczone przez Andys29-30 stopniowe upały, po jeździe w korkach zachciało mi się po południu przedmuchać trochę auto, temp. oleju nie przekroczyła 101st.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
a Ty tutaj z pfujjj Lotosem za 65 zł/4L i jeszcze ich dobijasz tak dobrym wynikiem tego oleju
A ten olej nie jest gorszy od innych renomowanych. A raczej na pewno w bańce powinien być ten olej a nie jakiś no nameO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszw1Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez lukaszw1Motul 8100 X-Cess 5W-40 będzie dobry?
A moze byc ten co koledzy wyzej omawiają Lotos Synthetic Plus 5W-40?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsBo skoro tak samo polecacie Lotosa i Motula to po co przepłacać prawie 100zł za Motula
Zazwyczaj pęd ku konkretnemu olejowi powodują sprzedający tenże produkt, co też dosyć jasno i wyraźnie można zaobserwować na naszym forum.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszw1A moze byc ten co koledzy wyzej omawiają Lotos Synthetic Plus 5W-40?
Lotos Synthetic Plus 5W-40
Aprobowany przez
VW 502.00
VW 505.00
Klasa jakości API - SN/CF
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 13,7
Wskaźnik lepkości, min 165
Temperatura płynięcia -39
Lepkość HTHS 3,6
Liczba zasadowa TBN 10
Odparowalność,NOACK - 11,5
Zamieszczone przez neoXspolecacie Lotosa i Motula to po co przepłacać prawie 100zł za Motula
Zamieszczone przez Dzidajestem zajebiście zadowolnyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsendryu napisał/a:
ten olej nie jest gorszy od innych renomowanych. A raczej na pewno w bańce powinien być ten olej a nie jakiś no name
+ 100 ! O cenie nie wspominając
Luzik .....
[ Dodano: Sro 11 Lip, 12 22:56 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26Olej, który używasz nie wytrzymuje temperatury i następuje szybkie utlenienie co skutkuje czernieniem. Ja Castrola 504.00 spaliłem w 500km na autostradzie w lato, z Motulem 504.00 to samo, jedynie Motul X-lite daje radę i po 15tyś km jest jeszcze czysty.
Ja Castrola 504.00 spaliłem w 500km na autostradzie w lato, z Motulem 504.00 to samo, jedynie Motul X-lite daje radęProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Widzieliście porównywarkę klas olejów silnikowych?
Jeśli wierzyć tym wykresom to normy producentów przewyższają o wiele normy API (ostatnia tam dostępna to SM).
Wygląda na to, że olej spełniający normę VW 504/507 i MB 229.51 zamiata wszytko pod dywan, zwłaszcza kombinację VW 502 i API SM.
Lubrizol raczej nie jest firmą "krzak", myślę że można jej zaufać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofWidzieliście porównywarkę klas olejów silnikowych?
Zamieszczone przez xofnormy producentów przewyższają o wiele normy API
ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) http://www.lubrizol.com/EuropeanEngineOils/default.html + http://www.infineum.com/Documents/AC...0Sequences.pdf
Już lepiej popatrzeć na najnowsze specyfikacje MB http://www.lubritecinc.com/PDF/MB_Sp...ils_2012.1.pdfPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Skoro norma 504/507 zdecydowanie przewyższa 502 i o tym wiesz, to Twoja poprzednia wypowiedź jest co najmniej nieprzemyślana.
"oczywiście można, imo sens stosowania olejów LL przy zmianie co 15 tys km jest "średni", skoro producent dopuszcza przy stałych przeglądach olej o specyfikacji VW 502.00 - jak się dobrze poszuka to będzie to olej oparty o PAO/estry."
Lepiej będzie dopłacić 10 czy 20 zł i kupić olej 504/507 niż wydać 250 na PAO/ester. Tichy dobrze pisał.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofLepiej będzie dopłacić 10 czy 20 zł i kupić olej 504/507 niż wydać 250 na PAO/ester.
Który olej zachowa po +- 12-15 tys lepsze parametry FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 oparty na PAO/ester czy Fuchs XTL 5W/30 technologia GTLPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Masz silnik odporny chyba na każdy olej na rynku, ale ludzie pytają tutaj często jaki olej do TSI i jak widzę, że ktoś zaleca 502 to mnie krew zalewa. Gdy ktoś ma ustawione zmienne okresy międzyprzeglądowe może a nawet powinien sam wymienić olej po 15000 km, nie wg wskazań komputera i lać 504/507, który można sobie kupić za 110 zł. Jeśli są stałe, powtórzę, to też tylko 504/507 Linki do wykresów wstawiłem dla niezdecydowanych.
Jeśli ktoś posiada jako taką wiedzę to może kombinować z pełnymi syntetykami, innymi lepkościami mając na uwadze zyski/straty i sposób eksploatacji, ale dla zwykłego użytkownika TSI tylko 504/507 - do znudzenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofktoś zaleca 502 to mnie krew zalewa
Po drugie przeczytaj moją wypowiedź na poprzedniej stronie...Zamieszczone przez PAOLO ESCOTY masz mieć w nowym 1,8 TSi specyfikację VW 504.00 do silników benzynowych spełniających wymagnia Euro IV przy przeglądach LL - tz wg wskazań komputera lub przy przeglądach stałych olej VW 502.00 - do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km.
soryy ale idę spać, szkoda czasu po raz kolejny
aaaa i bym zapomniał kazek103 dostał wczoraj odpowiedź na PW (bo pisaliśmy z sobą) i wiesz moim typem był olej LL ze specyfikacją VW 504.00 ... dziwne, prawda :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zalałem do swojego nowo zakupionego 2.0 AQY olej mobil 10W40. Zbliżam się do pierwszego 1000km i delikatnie zauważam na bagnecie spalanie oleju z którego ów silnik słynie, zobaczę co będzie dalej i ile to spalanie wyniesie dokładnie. Szukam już ewentualnej alternatywy na następną wymianę. Mam dwóch kandydatów:
1. Mobil 1 5W/50
2. Orlen PLATINUM MAXPOWER SL/CF 5W/50
Co o tych olejach sądzicie?
Komentarz
-
-
Witam
Posiadam od niedawna O1 z silnikiem AQY 2.0
Po zakupie dolalem 1l oleju, okazalo sie ze przelalem o 1mm ponad max.
Po przejechaniu 3000 km okazalo sie ze ten 1mm wsiąknął. Wobec czego mozna zauwazyc, ze spozycie oleju jest niewielkie, biorac pod uwage silnik AQY wrecz znikome
Wiec zastanawiam sie nad wlaniem jakiegos lepszego , zadszego oleju.
Mam aktualnie Castrol 10W40
Chcilabym zalac fullsyntetyk 5 lub nawet 0 (ze wgledu na tepmeratury ostatniej zimy)
Natomiast zastanawiam sie nad drugim parametrem, czy nie zastosowac 30 ??
Prosze o info, czy do tego silnika producent zaleca 30 ?
Czy po wlaniu 30 mozna spodziewac sie zwawszego silnika ?Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariush19delikatnie zauważam na bagnecie spalanie oleju z którego ów silnik słynieProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOten "KTOŚ" to VW strona 244 Instrukcji Obsługi "Specyfikacja oleju silnikowego".
Po drugie przeczytaj moją wypowiedź na poprzedniej stronie...Zamieszczone przez PAOLO ESCOTY masz mieć w nowym 1,8 TSi specyfikację VW 504.00 do silników benzynowych spełniających wymagnia Euro IV przy przeglądach LL - tz wg wskazań komputera lub przy przeglądach stałych olej VW 502.00 - do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km.
soryy ale idę spać, szkoda czasu po raz kolejny
A tak zrobili ustawkę ze starszym olejem i "specjalnym" do wydłużonych okresów, który jest o klasę lepszy (co do niektórych nie dociera) i wszyscy są szczęśliwi
Ta sama instrukcja obsługi mówi:
Płyn hamulcowy musi spełniać jedna z następujących norm:
-VW 501 14
-FMVSS 116 DOT4
-DIN ISO 4925 CLASS 4
tylko nie podają, że ten pierwszy ma ponad 2x mniejszą lepkość kinematyczną w temp. -40 niż przewidują 2 pozostałe normy. Ma to znaczenie podczas pracy ESP, gdy momentalnie trzeba przenieść wysokie ciśnienie w niskich temperaturach. Dla układów ABS to też nie jest bez znaczenia. Nieświadomy użytkownik, czytając to co podaje fabryka, leje jakiś zwykły DOT 4 za kilkanaście zł, bo przecież tak jest w instrukcji.
Taki mały przykładzik, żeby właściwie interpretować instrukcję obsługi trzeba się zagłębić.
Lejcie sobie dalej FMVSS 166 i VW 502 00 do TSI, Wasza sprawa
Komentarz
-
Komentarz