dziś w serwisie gdy pytałem Pan z moją książką obsługi obleciał cały salon zasięgając języka u 2 czy 3 kolegów i stwierdził lać 505,00
to specyfikacja VW dla olejów smarnych stosowanych w silnikach wysokoprężnych - wymiana co 15.000 km
:diabelski_usmiech kolejny przykład kompetencji ASO !
TY masz mieć w nowym 1,8 TSi specyfikację VW 504.00 do silników benzynowych spełniających wymagnia Euro IV przy przeglądach LL - tz wg wskazań komputera lub przy przeglądach stałych olej VW 502.00 - do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km.
Panowie, 3000km temu wlałem z pewnym niepokojem Lotosa Synthetic Plus 5W-40 VW 502 00 do swojego 1.4 TSI. Obiecałem niektórym, że podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Powiem szczerze, jestem zaskoczony, pozytywnie zaskoczony. Tego, upalnego bądź co bądź lata, nie usłyszałem jeszcze walenia łańcucha rozrządu o obudowę, które udało mi się usłyszeć dwa razy w zeszłym roku na LM TT 4200. Po 3tys. wizualnie nie ubyło oleju, według wskazań VCDSa, 0,5mm :lol: . No i jeszcze jedno, w ostatnie 29-30 stopniowe upały, po jeździe w korkach zachciało mi się po południu przedmuchać trochę auto, temp. oleju nie przekroczyła 101st. C. więc nie jest chyba źle. Być może na zimę wrócę do jakiegoś 5W-30, ale na lato chyba będę jednak zmieniał olej na 5W-40. Lotos kosztował 65zł/4l.
Tichy, weź nie mieszaj, nie masz racji. Stały okres tylko 502.00. Andys, dobre wiadomości, dziś zakupiłem tego Lotosa do Golfa, 82 PLN za 4 litry. Cena powala :szeroki_usmiech
do turbo-benzyn obecnie VW504.00/VW507.00 bez względu na czas między przeglądami
oczywiście można, imo sens stosowania olejów LL przy zmianie co 15 tys km jest "średni", skoro producent dopuszcza przy stałych przeglądach olej o specyfikacji VW 502.00 - jak się dobrze poszuka to będzie to olej oparty o PAO/estry.
Zamieszczone przez Andys
Synthetic Plus 5W-40
Zamieszczone przez Andys
Być może na zimę wrócę do jakiegoś 5W-30
no nareszcie w końcu więcej osób zrozumie, że można dopasować olej do okresu letniego i zmowego.
Zamieszczone przez Andys
29-30 stopniowe upały, po jeździe w korkach zachciało mi się po południu przedmuchać trochę auto, temp. oleju nie przekroczyła 101st.
hehe no wiesz co ... ludzie kupują oleje za "grubą kasę" a Ty tutaj z "pfujjj" Lotosem za 65 zł/4L i jeszcze ich dobijasz tak dobrym wynikiem tego oleju :diabelski_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
a Ty tutaj z pfujjj Lotosem za 65 zł/4L i jeszcze ich dobijasz tak dobrym wynikiem tego oleju
no co :?: W ten sposób też warto popierać co polskie
A ten olej nie jest gorszy od innych renomowanych. A raczej na pewno w bańce powinien być ten olej a nie jakiś no name
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
A moze byc ten co koledzy wyzej omawiają Lotos Synthetic Plus 5W-40?
Do 1.6 BFQ z LPG jak najbardziej do 1.8 20V AGN też - przecież WY decydujecie co zalewacie do swojego silnika. Nie musicie wcale sugerować się w/w wypowiedzią i możecie sami zdecydować jakim olejem zalejecie swój silnik.
Lotos Synthetic Plus 5W-40
Aprobowany przez
VW 502.00
VW 505.00
Klasa jakości API - SN/CF
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 13,7
Wskaźnik lepkości, min 165
Temperatura płynięcia -39
Lepkość HTHS 3,6
Liczba zasadowa TBN 10
Odparowalność,NOACK - 11,5
Zamieszczone przez neoXs
polecacie Lotosa i Motula to po co przepłacać prawie 100zł za Motula
są tacy którzy nie zaleją Lotosa i nie dadzą się przekonać. Ilu użytkowników tyle opini znajdziesz na temat Lotosa jak i Motula.
Zamieszczone przez Dzida
jestem zajebiście zadowolny
k no proszę
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
endryu napisał/a:
ten olej nie jest gorszy od innych renomowanych. A raczej na pewno w bańce powinien być ten olej a nie jakiś no name
+ 100 ! O cenie nie wspominając
Olej do skrzyni klienta w Porsche C 911 serwis ASO ponad 1000zł netto :shock:
Luzik .....
[ Dodano: Sro 11 Lip, 12 22:56 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Olej, który używasz nie wytrzymuje temperatury i następuje szybkie utlenienie co skutkuje czernieniem. Ja Castrola 504.00 spaliłem w 500km na autostradzie w lato, z Motulem 504.00 to samo, jedynie Motul X-lite daje radę i po 15tyś km jest jeszcze czysty.
Podobnie olej moment czernieje w EVO z przodu a na tylnim dyfrze czysty jak widac kazdy silnik, przekładnia rotuje inne warunki.
Ja Castrola 504.00 spaliłem w 500km na autostradzie w lato, z Motulem 504.00 to samo, jedynie Motul X-lite daje radę
Jeśli wierzyć tym wykresom to normy producentów przewyższają o wiele normy API (ostatnia tam dostępna to SM).
Wygląda na to, że olej spełniający normę VW 504/507 i MB 229.51 zamiata wszytko pod dywan, zwłaszcza kombinację VW 502 i API SM.
Lubrizol raczej nie jest firmą "krzak", myślę że można jej zaufać.
Skoro norma 504/507 zdecydowanie przewyższa 502 i o tym wiesz, to Twoja poprzednia wypowiedź jest co najmniej nieprzemyślana.
"oczywiście można, imo sens stosowania olejów LL przy zmianie co 15 tys km jest "średni", skoro producent dopuszcza przy stałych przeglądach olej o specyfikacji VW 502.00 - jak się dobrze poszuka to będzie to olej oparty o PAO/estry."
Lepiej będzie dopłacić 10 czy 20 zł i kupić olej 504/507 niż wydać 250 na PAO/ester. Tichy dobrze pisał.
Lepiej będzie dopłacić 10 czy 20 zł i kupić olej 504/507 niż wydać 250 na PAO/ester.
opcja nr 2 jak dla mnie. Ale jak wolisz osobiście olej ze specyfikacją VW 504.00/507.00 i i zmiany oleju wg wskazań kompa to proszę bardzo. Ja jednak w moim silniku będę zalewał to co ja uznam za stosowne :P
Który olej zachowa po +- 12-15 tys lepsze parametry FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 oparty na PAO/ester czy Fuchs XTL 5W/30 technologia GTL
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Masz silnik odporny chyba na każdy olej na rynku, ale ludzie pytają tutaj często jaki olej do TSI i jak widzę, że ktoś zaleca 502 to mnie krew zalewa. Gdy ktoś ma ustawione zmienne okresy międzyprzeglądowe może a nawet powinien sam wymienić olej po 15000 km, nie wg wskazań komputera i lać 504/507, który można sobie kupić za 110 zł. Jeśli są stałe, powtórzę, to też tylko 504/507 Linki do wykresów wstawiłem dla niezdecydowanych.
Jeśli ktoś posiada jako taką wiedzę to może kombinować z pełnymi syntetykami, innymi lepkościami mając na uwadze zyski/straty i sposób eksploatacji, ale dla zwykłego użytkownika TSI tylko 504/507 - do znudzenia.
ten "KTOŚ" to VW strona 244 Instrukcji Obsługi "Specyfikacja oleju silnikowego".
Po drugie przeczytaj moją wypowiedź na poprzedniej stronie...
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
TY masz mieć w nowym 1,8 TSi specyfikację VW 504.00 do silników benzynowych spełniających wymagnia Euro IV przy przeglądach LL - tz wg wskazań komputera lub przy przeglądach stałych olej VW 502.00 - do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km.
coś nie tak?
soryy ale idę spać, szkoda czasu po raz kolejny
aaaa i bym zapomniał kazek103 dostał wczoraj odpowiedź na PW (bo pisaliśmy z sobą) i wiesz moim typem był olej LL ze specyfikacją VW 504.00 ... dziwne, prawda :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Zalałem do swojego nowo zakupionego 2.0 AQY olej mobil 10W40. Zbliżam się do pierwszego 1000km i delikatnie zauważam na bagnecie spalanie oleju z którego ów silnik słynie, zobaczę co będzie dalej i ile to spalanie wyniesie dokładnie. Szukam już ewentualnej alternatywy na następną wymianę. Mam dwóch kandydatów:
1. Mobil 1 5W/50
2. Orlen PLATINUM MAXPOWER SL/CF 5W/50
Po zakupie dolalem 1l oleju, okazalo sie ze przelalem o 1mm ponad max.
Po przejechaniu 3000 km okazalo sie ze ten 1mm wsiąknął. Wobec czego mozna zauwazyc, ze spozycie oleju jest niewielkie, biorac pod uwage silnik AQY wrecz znikome
Wiec zastanawiam sie nad wlaniem jakiegos lepszego , zadszego oleju.
Mam aktualnie Castrol 10W40
Chcilabym zalac fullsyntetyk 5 lub nawet 0 (ze wgledu na tepmeratury ostatniej zimy)
Natomiast zastanawiam sie nad drugim parametrem, czy nie zastosowac 30 ??
Prosze o info, czy do tego silnika producent zaleca 30 ?
Czy po wlaniu 30 mozna spodziewac sie zwawszego silnika ?
Witam
Ja zamawiam motul 8100 x-cess 5w40 i mam nadzieję być z niego zadowolonym.
Przechodzę jednocześnie na wymianę co 15tyś, a nie wg. wskazań.
pozdro
ten "KTOŚ" to VW strona 244 Instrukcji Obsługi "Specyfikacja oleju silnikowego".
Po drugie przeczytaj moją wypowiedź na poprzedniej stronie...
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
TY masz mieć w nowym 1,8 TSi specyfikację VW 504.00 do silników benzynowych spełniających wymagnia Euro IV przy przeglądach LL - tz wg wskazań komputera lub przy przeglądach stałych olej VW 502.00 - do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km.
coś nie tak?
soryy ale idę spać, szkoda czasu po raz kolejny
Pomyślmy logicznie, VW wprowadził zmienne okresy międzyprzeglądowe, które kosztują coś ekstra przy zakupie samochodu i mogą niektórych przyciągnąć do marki. Jeśli VW zalecałby ten sam olej (czyli VW 504/507) do stałych okresów międzyprzeglądowych (co 15000) ludzie pomyśleliby: "Nie warto brać zmiennych, wcześniejsza zmiana oleju chroni silnik."
A tak zrobili ustawkę ze starszym olejem i "specjalnym" do wydłużonych okresów, który jest o klasę lepszy (co do niektórych nie dociera) i wszyscy są szczęśliwi
Ta sama instrukcja obsługi mówi:
Płyn hamulcowy musi spełniać jedna z następujących norm:
-VW 501 14
-FMVSS 116 DOT4
-DIN ISO 4925 CLASS 4
tylko nie podają, że ten pierwszy ma ponad 2x mniejszą lepkość kinematyczną w temp. -40 niż przewidują 2 pozostałe normy. Ma to znaczenie podczas pracy ESP, gdy momentalnie trzeba przenieść wysokie ciśnienie w niskich temperaturach. Dla układów ABS to też nie jest bez znaczenia. Nieświadomy użytkownik, czytając to co podaje fabryka, leje jakiś zwykły DOT 4 za kilkanaście zł, bo przecież tak jest w instrukcji.
Taki mały przykładzik, żeby właściwie interpretować instrukcję obsługi trzeba się zagłębić.
Lejcie sobie dalej FMVSS 166 i VW 502 00 do TSI, Wasza sprawa
Komentarz