ja to się nie znam, więc jak zwykle pozgaduję :lol: może np taki Synthoil 0w40 czy tam 5w40 byłby dobry ? :idea: na alledrogo jest user galon_oleje z białegostoku - ma dobre ceny i duży wybór olejów - nic tylko podjechać, podpytać i coś sobie kupić
Właśnie też się nad tym LiquidMoly zastanawiałem... Sam już nie wiem, zależy mi na pełnym syntetyku co oleje 0W, powinny mi już zagwarantować do tego krótkie trasy, oraz na wysokim TBN ze względu na gaz. W40 być musi zdarza mi się dynamicznie jeździć, ale nie na tyle żeby iść wyżej. Kwestia tylko co wybrać, olej zmieniam co 10 tyś czyli dokładnie co roku mi wychodzi. Mając LongLify i tak bym zmieniał co 10, no może góra co 13. Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje? :szeroki_usmiech
Dlaczego nie ma sensu używać C3? Jeśli chodzi o 5W40 to z pewnością faworytem jest X-cess, zaś jeśli chodzi o 0W40 moimi faworytami są Liqui i Mobil. Neste trochę cenowo jest aż za tanie, do tego kojarzy mi się z herbatą :lol: , po prostu mam jakieś złe skojarzenia, i w ogóle mało popularny ten olej (co nie znaczy że uważam go za zły, zwyczajnie mu nie ufam). Z tego dodatku nigdy nie korzystałem trochę kojarzy się z motodoktorem, ale może i coś daje, dzięki.
Aaa.. I wszystkie te ECOściemy mnie nie interesują, olej ma smarować silnik, a nie troszczyć się o kwiatki.... :twisted:
Potrzebuję dobrego oleju do VW Passata 1.8 tsi (160KM) silnik CDAA z 2011 roku. Auto jeszcze na gwarancji, więc w grę wchodzą jedynie oleje za aprobatą. Obecnie jest zalany Castrol z normą VW 504, roczne przebiegi poniżej 10 tyś. km, wymiana oleju raz w roku.
Na forum wyczytałem, że możliwe jest przejście na olej z normą VW 502, potwierdza to również instrukcja.
Przy najbliższej wymianie mam zamiar zalać Motula X-lite 0W-30.
Teraz wątpliwość, która mi się nasuwa. W opisach olejów z normą 504 jest wzmianka o ochronie katalizatorów TWC. Czy w tym samochodzie występuje taki katalizator? Jak to się ma do zastosowania Motula X-lite?
Z drugiej strony, jeśli ten Motul nie jest optymalnym wyborem, to jestem otwarty na inne sugestie.
Katalizatory TWC są stosowane od lat 90-tych, możesz lać nawet oleje "sportowe" i z tym się nic nie stanie. A to gów.o 504.00 (z jakiejkolwiek firmy), to szybko wylej.
Katalizatory TWC są stosowane od lat 90-tych, możesz lać nawet oleje "sportowe" i z tym się nic nie stanie. A to gów.o 504.00 (z jakiejkolwiek firmy), to szybko wylej.
Dzięki za odpowiedź. Moje wątpliwości zaczęły się po przeczytaniu pytania REXAX'a kilka postów wyżej:
Zamieszczone przez REXAX
- a posiadasz filtr DPF lub katalizator TWC :?:
Jeżeli chodzi tu o zwykłe katalizatory stosowane od początku lat 90-tych, to dlaczego nagle hasło katalizator pojawia się w tematach olejowych?
Katalizatory TWC są stosowane od lat 90-tych, możesz lać nawet oleje "sportowe" i z tym się nic nie stanie. A to gów.o 504.00 (z jakiejkolwiek firmy), to szybko wylej.
Dobrze prawi , dac mu piwa :P
Wlej x-lite u mnie sprawowal sie bardzo ok, valvoline 0w40 mam teraz rowniez ok, podobny do x-lite.
Proponuje przed wymiana plukanke jakas, a potem olej, ja na nastepnej wymianie, mysle dodac do mojego CDAA ceratec, testuje w 1.9 tdi bkc i efekty jak narazie bardzo ciekawe
Katalizatory trójdrożne TWC są faktycznie stosowane od lat 90 tych ale po wprowadzeniu normy EURO5 która wyeliminowała z rynku ostatnie porządne silniki :wink: do silników ze wspomnianą normą zalecają używanie olei "mid saps" - nie jestem pewien ale (tak myślę) że katalizatory TWC wykonane pod normę EURO5 są już inną konstrukcją i całkiem możliwe że są bardziej podatne na zapchanie podczas stosowania olei "full saps" - albo to tylko ściema producentów nakręcająca lobby olei niskopopiołowych - tak czy siak dziwne jest to że do wszystkich benzynowych jednostek EURO5 właśnie takie oleje się zaleca :roll: - ja jestem zwolennikiem olei bez norm C1,C2,C3,C4 i na szczęście mojemu "kropkowi" są potrzebne jak świni dzwonek :lol:
No to super. Teraz to już zupełnie nie wiem, co z tym fantem zrobić. Czy wybrać dobry olej z normą 502, czy przejmować się eko-wynalazkami i zostać przy normie 504?
Swoją drogą, czy jest jakiś olej z normą VW 502 mid-SAPS? Wtedy i wilk syty, i owca cała.
No to super. Teraz to już zupełnie nie wiem, co z tym fantem zrobić. Czy wybrać dobry olej z normą 502, czy przejmować się eko-wynalazkami i zostać przy normie 504?
Swoją drogą, czy jest jakiś olej z normą VW 502 mid-SAPS? Wtedy i wilk syty, i owca cała.
502.00 i wymiana co 10-15 tyś km.
[ Dodano: Nie 08 Wrz, 13 20:45 ]
Zamieszczone przez Pidziek
No moze cenowo nie ale myślę że z czasem się obroni jakością a to dla wielu jest ważniejsze niż okazja a`la allegro za 90zł/5L :-)
Piotrze wiesz że nie o cenę mi chodziło. Ale oki: Millers Trident 5w40, LM High Tech Synthoil 5w40 mogą śmiało konkurować z Amsoilem. Nie chce mi sie szukać dalej full syntetyków-bo te sobie poradzą :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
A tam leje się do dragsterów minerały SAE 70 a nie syntetyki i jest OK a my tu o PAO i innych bazach najważniejszy jest pakiet jakościowy dodatków uszlachetniających :-)
skodamati, u mnie XF daje radę od wymiany do wymiany w trybie LL tj. ostatnio 24kkm. Temp. oleju czy zużycie paliwa praktycznie takie same przed i po wymianie. Ponieważ byłem zadowolony to nie zmieniałem na Tridenta tylko zalałem to samo. Wcześniej Trident nie miał normy 504/507
[ Dodano: Pon 09 Wrz, 13 15:03 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26
to gów.o 504.00 (z jakiejkolwiek firmy), to szybko wylej.
na gów...ach z normą 504/507 przelatałem łącznie ponad 300kkm bez żadnych problemów wszystko z wymianą albo LL albo 20kkm w zależności od tego co miałem w insrukcji i NIC negatywnego się nie działo. Nawet sławetny TSI nie bierze mi oleju, co wiele osób dziwi. Może jakieś konkrety zamiast ogólników?
Byłem na wyjeździe i jestem w szoku ile odpowiedzi na moje pytanie. :shock: Wszystkim wielkie dzięki, katalizatora pozbyłem się w ostatnim czasie. Przy obecnej wymianie zdecydowałem się na X-CESS'a, a za rok się zobaczy ale zapewne będzie to LiquiMoly 8) chociaż do tego czasu jeszcze dużo czasu. Dzięki wszystkim za porady.
ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507
Dzieki z gory za odpowiedz
Dlaczego nie bierzesz pod uwagę olejów 0W40 i czy faktycznie szukasz z normą 504.00 czy wystarczy Ci 502.00, olej faktycznie zamierzasz zmieniać co 30 tyś km. Polecam MO XF 0W40
ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507
Dzieki z gory za odpowiedz
Dlaczego nie bierzesz pod uwagę olejów 0W40 i czy faktycznie szukasz z normą 504.00 czy wystarczy Ci 502.00, olej faktycznie zamierzasz zmieniać co 30 tyś km. Polecam MO XF 0W40
504.00/ 507.00 jest wkazane dla 1.2 tsi wgre wchodzi tylko wybor miedzy olejami Millersa :-)
ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507
Dzieki z gory za odpowiedz
Dlaczego nie bierzesz pod uwagę olejów 0W40 i czy faktycznie szukasz z normą 504.00 czy wystarczy Ci 502.00, olej faktycznie zamierzasz zmieniać co 30 tyś km. Polecam MO XF 0W40
504.00/ 507.00 jest wkazane dla 1.2 tsi wgre wchodzi tylko wybor miedzy olejami Millersa :-)
Czy Ja wiem czy wskazane kto tak powiedział Twoim zdaniem, Ja mam fabrycznie (w książce oraz na naklejce) stałe wymiany czyli QG2 co odpowiada 502.00 i dzięki Bogu, a od siebie preferuję wymianę oleju co 10 do 13 tyś km. Wśród olei z normą 504.00 masz zdecydowanie mniejszy wybór niż w przypadku 502.00.
ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507
Dzieki z gory za odpowiedz
Dlaczego nie bierzesz pod uwagę olejów 0W40 i czy faktycznie szukasz z normą 504.00 czy wystarczy Ci 502.00, olej faktycznie zamierzasz zmieniać co 30 tyś km. Polecam MO XF 0W40
504.00/ 507.00 jest wkazane dla 1.2 tsi wgre wchodzi tylko wybor miedzy olejami Millersa :-)
Czy Ja wiem czy wskazane kto tak powiedział Twoim zdaniem, Ja mam fabrycznie (w książce oraz na naklejce) stałe wymiany czyli QG2 co odpowiada 502.00 i dzięki Bogu, a od siebie preferuję wymianę oleju co 10 do 13 tyś km. Wśród olei z normą 504.00 masz zdecydowanie mniejszy wybór niż w przypadku 502.00.
504.00 spalił się na 500km autostrady w wysokiej temperaturze i czerwonych polach na obrotomierzu. Po zaczernieniu, błyskawicznie znikał. Szlam został wylany. Poza tym każdy 504.00 to olej mineralny z niskim TBN i minimalną ilością dodatków chroniących silnik.
Komentarz