Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kuro
    Classic
    • 2013
    • 5

    Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
    jest taki jeden, małymi literkami, parę pięter wyżej: http://forum.octaviaclub.pl/viewforum.php?f=33
    Dzięki, wielkie, już się poprawiłem. 8)
    Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
    ja to się nie znam, więc jak zwykle pozgaduję :lol: może np taki Synthoil 0w40 czy tam 5w40 byłby dobry ? :idea: na alledrogo jest user galon_oleje z białegostoku - ma dobre ceny i duży wybór olejów - nic tylko podjechać, podpytać i coś sobie kupić
    Właśnie też się nad tym LiquidMoly zastanawiałem... Sam już nie wiem, zależy mi na pełnym syntetyku co oleje 0W, powinny mi już zagwarantować do tego krótkie trasy, oraz na wysokim TBN ze względu na gaz. W40 być musi zdarza mi się dynamicznie jeździć, ale nie na tyle żeby iść wyżej. Kwestia tylko co wybrać, olej zmieniam co 10 tyś czyli dokładnie co roku mi wychodzi. Mając LongLify i tak bym zmieniał co 10, no może góra co 13. Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje? :szeroki_usmiech

    Komentarz

    • REXAX
      Rider
      • 2013
      • 453

      Zamieszczone przez Kuro
      Myślałem o Mobilu1 0W40, TBN miał chyba ponad 14, gdzie obecny, x-clean ma zaledwie 7,5 jeśli się nie mylę.
      - nie ma sensu przy LPG zalewać oleju C3 :!: jeżeli Motul to X-CESS ma tbn 10.1 - http://galonoleje.pl/sklep/182-motul...s-5w40-5l.html a jeżeli szukasz dobrego 0w40 to polecam ten http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html - możesz według uznania wzmocnić go tym - http://archoil.pl/produkt/ar9100/ - będziesz Pan zadowolony :wink:

      Komentarz

      • Kuro
        Classic
        • 2013
        • 5

        Zamieszczone przez REXAX
        nie ma sensu przy LPG zalewać oleju C3 :!: jeżeli Motul to X-CESS ma tbn 10.1 - http://galonoleje.pl/sklep/182-motul...s-5w40-5l.html a jeżeli szukasz dobrego 0w40 to polecam ten http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html - możesz według uznania wzmocnić go tym - http://archoil.pl/produkt/ar9100/ - będziesz Pan zadowolony :wink:
        Dlaczego nie ma sensu używać C3? Jeśli chodzi o 5W40 to z pewnością faworytem jest X-cess, zaś jeśli chodzi o 0W40 moimi faworytami są Liqui i Mobil. Neste trochę cenowo jest aż za tanie, do tego kojarzy mi się z herbatą :lol: , po prostu mam jakieś złe skojarzenia, i w ogóle mało popularny ten olej (co nie znaczy że uważam go za zły, zwyczajnie mu nie ufam). Z tego dodatku nigdy nie korzystałem trochę kojarzy się z motodoktorem, ale może i coś daje, dzięki.
        Aaa.. I wszystkie te ECOściemy mnie nie interesują, olej ma smarować silnik, a nie troszczyć się o kwiatki.... :twisted:

        Komentarz

        • REXAX
          Rider
          • 2013
          • 453

          Zamieszczone przez Kuro
          Dlaczego nie ma sensu używać C3?
          - a posiadasz filtr DPF lub katalizator TWC :?:
          Zamieszczone przez Kuro
          Aaa.. I wszystkie te ECOściemy mnie nie interesują
          - więc po co zalewasz olej z eko normą C3 :?:
          Zamieszczone przez Kuro
          jeśli chodzi o 0W40 moimi faworytami są Liqui i Mobil.
          - więc pozostaje LM - przynajmniej jest syntetykiem :wink:
          Zamieszczone przez Kuro
          zwyczajnie mu nie ufam
          - he he ja nie ufam mobilowi rozlewanemu gdzie popadnie :wink:

          Komentarz

          • leonn
            RS
            • 2011
            • 2726
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez Kuro
            Neste trochę cenowo jest aż za tanie, do tego kojarzy mi się z herbatą , po prostu mam jakieś złe skojarzenia, i w ogóle mało popularny ten olej
            Neste jest mało popularny..? A.. gdzie i za jaką cenę masz zamiar kupić Liqui Moly 0W-40? Ilu Twoich znajomych jeżdzi na tym oleju?

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Aaa.. I wszystkie te ECOściemy mnie nie interesują, olej ma smarować silnik, a nie troszczyć się o kwiatki....
              To zalej olej na pełnym pakiecie dodatków dokładnie ten :



              Olej którego zadaniem nadrzędnym jest ochrona silnika olej już dostępny w sprzedaży ;-)

              [ Dodano: Sob 07 Wrz, 13 09:41 ]
              Chyba jedyny godziwy konkurent na rynku to X-Cess z Motula ;-)
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez Pidziek
                Chyba jedyny godziwy konkurent na rynku to X-Cess z Motula ;-)
                Chyba nie. :P
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  No moze cenowo nie ale myślę że z czasem się obroni jakością a to dla wielu jest ważniejsze niż okazja a`la allegro za 90zł/5L :-)
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • dimpas
                    Drive
                    • 2013
                    • 56
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                    Panowie,

                    Potrzebuję dobrego oleju do VW Passata 1.8 tsi (160KM) silnik CDAA z 2011 roku. Auto jeszcze na gwarancji, więc w grę wchodzą jedynie oleje za aprobatą. Obecnie jest zalany Castrol z normą VW 504, roczne przebiegi poniżej 10 tyś. km, wymiana oleju raz w roku.
                    Na forum wyczytałem, że możliwe jest przejście na olej z normą VW 502, potwierdza to również instrukcja.
                    Przy najbliższej wymianie mam zamiar zalać Motula X-lite 0W-30.

                    Teraz wątpliwość, która mi się nasuwa. W opisach olejów z normą 504 jest wzmianka o ochronie katalizatorów TWC. Czy w tym samochodzie występuje taki katalizator? Jak to się ma do zastosowania Motula X-lite?
                    Z drugiej strony, jeśli ten Motul nie jest optymalnym wyborem, to jestem otwarty na inne sugestie.

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      Katalizatory TWC są stosowane od lat 90-tych, możesz lać nawet oleje "sportowe" i z tym się nic nie stanie. A to gów.o 504.00 (z jakiejkolwiek firmy), to szybko wylej.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • dimpas
                        Drive
                        • 2013
                        • 56
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        Katalizatory TWC są stosowane od lat 90-tych, możesz lać nawet oleje "sportowe" i z tym się nic nie stanie. A to gów.o 504.00 (z jakiejkolwiek firmy), to szybko wylej.
                        Dzięki za odpowiedź. Moje wątpliwości zaczęły się po przeczytaniu pytania REXAX'a kilka postów wyżej:

                        Zamieszczone przez REXAX
                        - a posiadasz filtr DPF lub katalizator TWC :?:
                        Jeżeli chodzi tu o zwykłe katalizatory stosowane od początku lat 90-tych, to dlaczego nagle hasło katalizator pojawia się w tematach olejowych?

                        Komentarz

                        • Tippo
                          L&K
                          • 2009
                          • 1349
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                          Katalizatory TWC są stosowane od lat 90-tych, możesz lać nawet oleje "sportowe" i z tym się nic nie stanie. A to gów.o 504.00 (z jakiejkolwiek firmy), to szybko wylej.
                          Dobrze prawi , dac mu piwa :P

                          Wlej x-lite u mnie sprawowal sie bardzo ok, valvoline 0w40 mam teraz rowniez ok, podobny do x-lite.
                          Proponuje przed wymiana plukanke jakas, a potem olej, ja na nastepnej wymianie, mysle dodac do mojego CDAA ceratec, testuje w 1.9 tdi bkc i efekty jak narazie bardzo ciekawe

                          Komentarz

                          • REXAX
                            Rider
                            • 2013
                            • 453

                            Katalizatory trójdrożne TWC są faktycznie stosowane od lat 90 tych ale po wprowadzeniu normy EURO5 która wyeliminowała z rynku ostatnie porządne silniki :wink: do silników ze wspomnianą normą zalecają używanie olei "mid saps" - nie jestem pewien ale (tak myślę) że katalizatory TWC wykonane pod normę EURO5 są już inną konstrukcją i całkiem możliwe że są bardziej podatne na zapchanie podczas stosowania olei "full saps" - albo to tylko ściema producentów nakręcająca lobby olei niskopopiołowych - tak czy siak dziwne jest to że do wszystkich benzynowych jednostek EURO5 właśnie takie oleje się zaleca :roll: - ja jestem zwolennikiem olei bez norm C1,C2,C3,C4 i na szczęście mojemu "kropkowi" są potrzebne jak świni dzwonek :lol:

                            Komentarz

                            • dimpas
                              Drive
                              • 2013
                              • 56
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                              No to super. Teraz to już zupełnie nie wiem, co z tym fantem zrobić. Czy wybrać dobry olej z normą 502, czy przejmować się eko-wynalazkami i zostać przy normie 504?
                              Swoją drogą, czy jest jakiś olej z normą VW 502 mid-SAPS? Wtedy i wilk syty, i owca cała.

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez dimpas
                                No to super. Teraz to już zupełnie nie wiem, co z tym fantem zrobić. Czy wybrać dobry olej z normą 502, czy przejmować się eko-wynalazkami i zostać przy normie 504?
                                Swoją drogą, czy jest jakiś olej z normą VW 502 mid-SAPS? Wtedy i wilk syty, i owca cała.
                                502.00 i wymiana co 10-15 tyś km.

                                [ Dodano: Nie 08 Wrz, 13 20:45 ]
                                Zamieszczone przez Pidziek
                                No moze cenowo nie ale myślę że z czasem się obroni jakością a to dla wielu jest ważniejsze niż okazja a`la allegro za 90zł/5L :-)
                                Piotrze wiesz że nie o cenę mi chodziło. Ale oki: Millers Trident 5w40, LM High Tech Synthoil 5w40 mogą śmiało konkurować z Amsoilem. Nie chce mi sie szukać dalej full syntetyków-bo te sobie poradzą :P
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  A tam leje się do dragsterów minerały SAE 70 a nie syntetyki i jest OK a my tu o PAO i innych bazach najważniejszy jest pakiet jakościowy dodatków uszlachetniających :-)
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • skodamati
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 19

                                    Panowie a do silnika 1.2 TSi jaki byscie olej ze stajni Millersa polecali ten drozszy

                                    XF Longlife 5w30



                                    czy moze

                                    Tridenta 5w30




                                    ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507


                                    Dzieki z gory za odpowiedz

                                    Komentarz

                                    • rOBERTO795
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 3465
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      Zamieszczone przez skodamati
                                      Panowie a do silnika 1.2 TSi jaki byscie olej ze stajni Millersa polecali ten drozszy

                                      XF Longlife 5w30



                                      czy moze

                                      Tridenta 5w30




                                      ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507


                                      Dzieki z gory za odpowiedz
                                      Każdy da sobie rade przez 10-15 tyś km :P
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        skodamati, u mnie XF daje radę od wymiany do wymiany w trybie LL tj. ostatnio 24kkm. Temp. oleju czy zużycie paliwa praktycznie takie same przed i po wymianie. Ponieważ byłem zadowolony to nie zmieniałem na Tridenta tylko zalałem to samo. Wcześniej Trident nie miał normy 504/507

                                        [ Dodano: Pon 09 Wrz, 13 15:03 ]
                                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        to gów.o 504.00 (z jakiejkolwiek firmy), to szybko wylej.
                                        na gów...ach z normą 504/507 przelatałem łącznie ponad 300kkm bez żadnych problemów wszystko z wymianą albo LL albo 20kkm w zależności od tego co miałem w insrukcji i NIC negatywnego się nie działo. Nawet sławetny TSI nie bierze mi oleju, co wiele osób dziwi. Może jakieś konkrety zamiast ogólników?

                                        Komentarz

                                        • Kuro
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 5

                                          Byłem na wyjeździe i jestem w szoku ile odpowiedzi na moje pytanie. :shock: Wszystkim wielkie dzięki, katalizatora pozbyłem się w ostatnim czasie. Przy obecnej wymianie zdecydowałem się na X-CESS'a, a za rok się zobaczy ale zapewne będzie to LiquiMoly 8) chociaż do tego czasu jeszcze dużo czasu. Dzięki wszystkim za porady.

                                          Komentarz

                                          • micrusec
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 559

                                            Zamieszczone przez skodamati
                                            Panowie a do silnika 1.2 TSi jaki byscie olej ze stajni Millersa polecali ten drozszy
                                            XF Longlife 5w30

                                            czy moze
                                            Tridenta 5w30

                                            ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507
                                            Dzieki z gory za odpowiedz
                                            Dlaczego nie bierzesz pod uwagę olejów 0W40 i czy faktycznie szukasz z normą 504.00 czy wystarczy Ci 502.00, olej faktycznie zamierzasz zmieniać co 30 tyś km. Polecam MO XF 0W40

                                            Komentarz

                                            • skodamati
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 19

                                              Zamieszczone przez micrusec
                                              Zamieszczone przez skodamati
                                              Panowie a do silnika 1.2 TSi jaki byscie olej ze stajni Millersa polecali ten drozszy
                                              XF Longlife 5w30

                                              czy moze
                                              Tridenta 5w30

                                              ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507
                                              Dzieki z gory za odpowiedz
                                              Dlaczego nie bierzesz pod uwagę olejów 0W40 i czy faktycznie szukasz z normą 504.00 czy wystarczy Ci 502.00, olej faktycznie zamierzasz zmieniać co 30 tyś km. Polecam MO XF 0W40
                                              504.00/ 507.00 jest wkazane dla 1.2 tsi wgre wchodzi tylko wybor miedzy olejami Millersa :-)

                                              Komentarz

                                              • micrusec
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 559

                                                Zamieszczone przez skodamati
                                                Zamieszczone przez micrusec
                                                Zamieszczone przez skodamati
                                                Panowie a do silnika 1.2 TSi jaki byscie olej ze stajni Millersa polecali ten drozszy
                                                XF Longlife 5w30

                                                czy moze
                                                Tridenta 5w30

                                                ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507
                                                Dzieki z gory za odpowiedz
                                                Dlaczego nie bierzesz pod uwagę olejów 0W40 i czy faktycznie szukasz z normą 504.00 czy wystarczy Ci 502.00, olej faktycznie zamierzasz zmieniać co 30 tyś km. Polecam MO XF 0W40
                                                504.00/ 507.00 jest wkazane dla 1.2 tsi wgre wchodzi tylko wybor miedzy olejami Millersa :-)
                                                Czy Ja wiem czy wskazane kto tak powiedział Twoim zdaniem, Ja mam fabrycznie (w książce oraz na naklejce) stałe wymiany czyli QG2 co odpowiada 502.00 i dzięki Bogu, a od siebie preferuję wymianę oleju co 10 do 13 tyś km. Wśród olei z normą 504.00 masz zdecydowanie mniejszy wybór niż w przypadku 502.00.

                                                Komentarz

                                                • skodamati
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 19

                                                  Zamieszczone przez micrusec
                                                  Zamieszczone przez skodamati
                                                  Zamieszczone przez micrusec
                                                  Zamieszczone przez skodamati
                                                  Panowie a do silnika 1.2 TSi jaki byscie olej ze stajni Millersa polecali ten drozszy
                                                  XF Longlife 5w30

                                                  czy moze
                                                  Tridenta 5w30

                                                  ogolnie to oba spelniaja wymogi VW/Skody 504/507
                                                  Dzieki z gory za odpowiedz
                                                  Dlaczego nie bierzesz pod uwagę olejów 0W40 i czy faktycznie szukasz z normą 504.00 czy wystarczy Ci 502.00, olej faktycznie zamierzasz zmieniać co 30 tyś km. Polecam MO XF 0W40
                                                  504.00/ 507.00 jest wkazane dla 1.2 tsi wgre wchodzi tylko wybor miedzy olejami Millersa :-)
                                                  Czy Ja wiem czy wskazane kto tak powiedział Twoim zdaniem, Ja mam fabrycznie (w książce oraz na naklejce) stałe wymiany czyli QG2 co odpowiada 502.00 i dzięki Bogu, a od siebie preferuję wymianę oleju co 10 do 13 tyś km. Wśród olei z normą 504.00 masz zdecydowanie mniejszy wybór niż w przypadku 502.00.

                                                  Ja olej tez zmieniam co 10-15 tys. km

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    Zamieszczone przez rezon
                                                    Może jakieś konkrety zamiast ogólników?
                                                    504.00 spalił się na 500km autostrady w wysokiej temperaturze i czerwonych polach na obrotomierzu. Po zaczernieniu, błyskawicznie znikał. Szlam został wylany. Poza tym każdy 504.00 to olej mineralny z niskim TBN i minimalną ilością dodatków chroniących silnik.
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...