mariush19 napisał/a:
O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??
mariush19, a spróbuj sobie do tego 2.0 z Lotosem 5W40 albo Orlenem 0W40 zalać to koszt w sumie nie będzie duży, a może coś pomóc. U mnie po 10tys ubyło 100ml 8)
lotos w 100stC ma coś koło 13,7cst, a mobil trochę więcej 17,5cst, więc niby bardziej lepki i według tej teori powinno go mniej znikać, a jest odwrotnie.
Zamieszczone przez pedros
mariush19 napisał/a:
O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??
Tego lotosa brał jakby z biegiem czasu coraz mniej, na końcu wychodziło 1litr na 5kkm, myślałem że jak zaleje 5W50 to jeszcze bardziej zmniejszę zużycie, a tu na razie wychodzi że będzie wyższe i to dużo bo po 1 tysiącu jest pół skali na bagnecie...?
Zalać mu 5w30? wycieków brak, delikatnie poci się pokrywa zaworów, ale te 5w30 to chyba trochę za "cienki" do tego silnika?
polecam dobrą płukankę.... u nas we flocie w akcie desperacji płukanka zamiast 15 min pracowała 30 minut kilkukrotnie przegazowując nawet powyżej 4000 obr/min. po tym brał olej równomiernie i mniej.
Za ubytek odpowiedzialny jest tez parametr NOACK.
Przed zalaniem lotosa wlewałem płukankę milersa, teraz przed tym mobilem 1 nie zalewałem płukanki.
Spróbuję z tą dolewką tego preparatu LM do Lotosa, albo jakiś inny 5w40 sobie wynajdę na testy.
Wiem że niedziela ale musialem dzis zmienić oliwe która czekała od piątku :P
Oczywiście wybór padł na Millersa CFS 5w40 tym razem z NT. Oczywiście wymiana poprzedzona płukanką- pierwsze wrażenia opisze po kilkudziesięciu km przejechanych. Póki co zrobiłem może ok 20km- ogólnie wszystko oki. Zobaczymy jak działa ta Nanotechnologia:P
P.S
Przy 240km/h mam 6500 obr . Dobrze że odcinke mam w okolicy 7000 tyś obr/min.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
rOBERTO795, jaką zmianę zauważyłeś po zmianie oleju w skrzyni biegów na millers'a?
Moja zmiana na Millersa w skrzyni spowodowana była tym ze wcześcniej profilaktycznie zmieniłem w niej olej na "fabryczny" i na nim po ok 20-30km jazdy trzeci bieg wchodził Zawsze ze zgrzytem wiec wylałem go i jako ze oleje tej marki naprawde dobrze sie spisują w silnikach to postanowiłem wlać również do skrzyni-efekt jest taki ze skrzynia już nie zgrzyta.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Standardowy Castrol 5W30 z ASO zmieniony na Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40.
Zmiana z wykorzystaniem płukanki LM - solidna żybura poszła po odkręceniu korka spustowego. Ale widziałem gorsze
Jestem ciekaw, jak to LM się będzie sprawować, szczególnie ciekawi mnie ew. zużycie na trasach (prędkości autostradowe).
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Jestem ciekaw, jak to LM się będzie sprawować, szczególnie ciekawi mnie ew. zużycie na trasach (prędkości autostradowe).
Jeżdżę na tym oleju od przebiegu 15000 czyli drugiej wymiany, teraz mam ok. 89000. Jazda mieszana, raczej dynamiczna od wymiany do wymiany oleju nie dolewam.
Silnik ma nakulane 70kkm. Przez ostatnie 15kkm dolałem litr oleju (wspomniany Castrol) tak dla świętego spokoju, bo było min. Choć od poczatku posiadania tego auta (58kkm - wymiana przy 55kkm przez poprzedniego właściciela w ASO) nie było maks - kojarzę po zakupie bodajże połowę skali.
Stąd też ciekawość, jak będzie - dowiem się za 15kkm
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
dlaczego ma nie dolewać żadnych dodatków do oleju?
jak wrócę z poligonu http://www.11ldkpanc.wp.mil.pl/pl/1_934.html to napiszę, bo to nie jest temat na dwa - trzy zdania ... Tylko producent danego oleju zna kompletny jego skład chemiczny, przebadał olej w różnych warunkach i tylko on powinien decydować o tym, czy ewentualnie jest dopuszczalne dodanie do oleju innych substancji i czy nie spowodują one powstawanie żelu i osadów itd...
[ Dodano: Nie 06 Paź, 13 22:56 ]
Zamieszczone przez Marek__82
Platinum 0W30 ale on przecież nie ma aprobaty 502.00
VW 501.01 - Konwencjonalny olej o szerokim zastosowaniu. Przeznaczony do silników benzynowych oraz do silników Diesla.
VW 502.00 - Przeznaczony do silników benzynowych wyprodukowanych po 1996 roku ze stałym wydłużonym okresem miedzy wymianą oleju (15.000 km/ 1 rok). VW 503.00 - Przeznaczony do silników benzynowych wyprodukowanych po roku 2000 z wydłużonym okresem między wymianami oleju (30.000 km/ 2 lata). Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
VW 503.01 - Przeznaczony do silników benzynowych z wydłużonym okresem między wymianami oleju, wyprodukowanych po roku 2000. Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
VW 504.00 - Przeznaczony do silników benzynowych z lub bez wydłużonego okresu między wymianami oleju, po 2005 roku, kompatybilny do VW 502.00, VW 503.00, VW 503.01. Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
VW 505.00 - Przeznaczony do silników Diesla z lub bez turbodoładowania bez pompowtryskiwaczy, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianą oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
VW 505.01 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianami oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa.
VW 506.00 - Przeznaczony do silników Diesla z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km/ 2 lata), bez pompowtryskiwacza, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
VW 506.01 - Przeznaczony do silników Diesla z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km/ 2 lata), wyprodukowany po 2002 roku. Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
VW 507.00 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami lub bez, ze stałym lub wydłużonym przebiegiem między wymianami oleju i z filtrem cząstek stałych wyprodukowanych po 2005 roku. Kompatybilny w dół do specyfikacji VW 505.00, VW 505.01, VW 506.01 (z wyjątkiem R5 TDI i V10 TDI z pompowtryskiwaczami produkowanych do 12/2006). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Marek__82, prawie wszystkie oleje mają taki sam skład, wiec możesz śmiało lać molibden lub bor, jeśli Twój olej tego nie ma. Tylko czy go potrzebujesz? Innych eliksirów bym nie lał.
Nic tylko wziąć z 500ml GTL/PAO dołożyć 200-300 ml estru i troszku HC, długo gotować dodając do smaku cynku, fosforu, magnezu lub wapnia. Na koniec szczypta molibdenu i odrobinka boru. W ten sposób mamy piękną oliwkę Made in Poland by octaviaclub.pl
Komentarz