Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariush19
    Rider
    • 2009
    • 634
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Zamieszczone przez leonn
    mariush19 napisał/a:
    O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??

    mariush19, a spróbuj sobie do tego 2.0 z Lotosem 5W40 albo Orlenem 0W40 zalać to koszt w sumie nie będzie duży, a może coś pomóc. U mnie po 10tys ubyło 100ml 8)
    lotos w 100stC ma coś koło 13,7cst, a mobil trochę więcej 17,5cst, więc niby bardziej lepki i według tej teori powinno go mniej znikać, a jest odwrotnie.

    Zamieszczone przez pedros
    mariush19 napisał/a:
    O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??
    Tego lotosa brał jakby z biegiem czasu coraz mniej, na końcu wychodziło 1litr na 5kkm, myślałem że jak zaleje 5W50 to jeszcze bardziej zmniejszę zużycie, a tu na razie wychodzi że będzie wyższe i to dużo bo po 1 tysiącu jest pół skali na bagnecie...?

    Zalać mu 5w30? wycieków brak, delikatnie poci się pokrywa zaworów, ale te 5w30 to chyba trochę za "cienki" do tego silnika?


    polecam dobrą płukankę.... u nas we flocie w akcie desperacji płukanka zamiast 15 min pracowała 30 minut kilkukrotnie przegazowując nawet powyżej 4000 obr/min. po tym brał olej równomiernie i mniej.

    Za ubytek odpowiedzialny jest tez parametr NOACK.
    Przed zalaniem lotosa wlewałem płukankę milersa, teraz przed tym mobilem 1 nie zalewałem płukanki.

    Spróbuję z tą dolewką tego preparatu LM do Lotosa, albo jakiś inny 5w40 sobie wynajdę na testy.

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Wiem że niedziela ale musialem dzis zmienić oliwe która czekała od piątku :P

      Oczywiście wybór padł na Millersa CFS 5w40 tym razem z NT. Oczywiście wymiana poprzedzona płukanką- pierwsze wrażenia opisze po kilkudziesięciu km przejechanych. Póki co zrobiłem może ok 20km- ogólnie wszystko oki. Zobaczymy jak działa ta Nanotechnologia:P

      P.S

      Przy 240km/h mam 6500 obr . Dobrze że odcinke mam w okolicy 7000 tyś obr/min.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 634
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez rOBERTO795
        Przy 240km/h mam 6500 obr . Dobrze że odcinke mam w okolicy 7000 tyś obr/min.
        dobrze że w podpisie masz parametry wozu, bo tak to nie wiedziałbym czy piszesz o O2, O3 czy O3 RS 8)

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          rOBERTO795, jaką zmianę zauważyłeś po zmianie oleju w skrzyni biegów na millers'a?

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6624
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez mariush19
            Spróbuję z tą dolewką tego preparatu LM do Lotosa,
            nie wlewaj żadnych dodatków do świeżego oleju, najlepiej nie wlewaj niczego w postaci dodatków i innych "cudownych" uszlachetniaczy.
            Zamieszczone przez rOBERTO795
            wybór padł na Millersa CFS 5w40 tym razem z NT.
            lacze ... Silkolene na drugi raz :wink:
            Zamieszczone przez pedros
            jaką zmianę zauważyłeś po zmianie oleju w skrzyni biegów na millers'a?
            ... znalazł 7 bieg :diabelski_usmiech
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Marek__82
              Rider
              • 2013
              • 262

              Któryś z kolegów napisał że jak ktoś lubi rzadziznę to można lać Platinum 0W30 ale on przecież nie ma aprobaty 502.00 :!:

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez pedros
                rOBERTO795, jaką zmianę zauważyłeś po zmianie oleju w skrzyni biegów na millers'a?
                Moja zmiana na Millersa w skrzyni spowodowana była tym ze wcześcniej profilaktycznie zmieniłem w niej olej na "fabryczny" i na nim po ok 20-30km jazdy trzeci bieg wchodził Zawsze ze zgrzytem wiec wylałem go i jako ze oleje tej marki naprawde dobrze sie spisują w silnikach to postanowiłem wlać również do skrzyni-efekt jest taki ze skrzynia już nie zgrzyta.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  pedros napisał/a: jaką zmianę zauważyłeś po zmianie oleju w skrzyni biegów na millers'a? ... znalazł 7 bieg
                  :

                  Komentarz

                  • Andrzej.P
                    RS
                    • 2011
                    • 1516
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Standardowy Castrol 5W30 z ASO zmieniony na Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40.
                    Zmiana z wykorzystaniem płukanki LM - solidna żybura poszła po odkręceniu korka spustowego. Ale widziałem gorsze
                    Jestem ciekaw, jak to LM się będzie sprawować, szczególnie ciekawi mnie ew. zużycie na trasach (prędkości autostradowe).
                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Silkolene na drugi raz :wink:
                      Nie lubie fuscha i wiem że to nie oni robią serie silicone ale cóż...
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Nie lubie fuscha i wiem że to nie oni robią serie silicone ale cóż...
                        Nadyc lubisz angielszczyzne, zaklej napis fuchs na butelce jak mierzi i lej smialo.

                        Ja mialem silkolene w ATV to miazdzyl wszysztko co mialem wczesniej, lacznie z Bel Rayem i Agipem.

                        Komentarz

                        • yunior81
                          RS
                          • 2010
                          • 1657
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez Andrzej.P
                          Jestem ciekaw, jak to LM się będzie sprawować, szczególnie ciekawi mnie ew. zużycie na trasach (prędkości autostradowe).
                          Jeżdżę na tym oleju od przebiegu 15000 czyli drugiej wymiany, teraz mam ok. 89000. Jazda mieszana, raczej dynamiczna od wymiany do wymiany oleju nie dolewam.

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2726
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez Andrzej.P
                            Jestem ciekaw, jak to LM się będzie sprawować, szczególnie ciekawi mnie ew. zużycie na trasach (prędkości autostradowe).
                            Jeśli silnik masz sprawny i do tej pory nie brał oleju to i teraz nic się nie zmieni. Też go mam u siebie i od wymiany do wymiany

                            Komentarz

                            • Andrzej.P
                              RS
                              • 2011
                              • 1516
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Silnik ma nakulane 70kkm. Przez ostatnie 15kkm dolałem litr oleju (wspomniany Castrol) tak dla świętego spokoju, bo było min. Choć od poczatku posiadania tego auta (58kkm - wymiana przy 55kkm przez poprzedniego właściciela w ASO) nie było maks - kojarzę po zakupie bodajże połowę skali.
                              Stąd też ciekawość, jak będzie - dowiem się za 15kkm
                              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez mariush19
                                Spróbuję z tą dolewką tego preparatu LM do Lotosa,
                                nie wlewaj żadnych dodatków do świeżego oleju, najlepiej nie wlewaj niczego w postaci dodatków i innych "cudownych" uszlachetniaczy.
                                A dlaczego ma nie dolewać żadnych dodatków do oleju?


                                Zamieszczone przez Andrzej.P
                                Silnik ma nakulane 70kkm. Przez ostatnie 15kkm dolałem litr oleju
                                Lpg, autostrada, Litr na 15tys to spoko :wink:

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6624
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez leonn
                                  dlaczego ma nie dolewać żadnych dodatków do oleju?
                                  jak wrócę z poligonu http://www.11ldkpanc.wp.mil.pl/pl/1_934.html to napiszę, bo to nie jest temat na dwa - trzy zdania ... Tylko producent danego oleju zna kompletny jego skład chemiczny, przebadał olej w różnych warunkach i tylko on powinien decydować o tym, czy ewentualnie jest dopuszczalne dodanie do oleju innych substancji i czy nie spowodują one powstawanie żelu i osadów itd...

                                  [ Dodano: Nie 06 Paź, 13 22:56 ]
                                  Zamieszczone przez Marek__82
                                  Platinum 0W30 ale on przecież nie ma aprobaty 502.00
                                  ale spełnia wymagania:
                                  VW 503 00
                                  VW 506 00
                                  VW 506 01

                                  VW 501.01 - Konwencjonalny olej o szerokim zastosowaniu. Przeznaczony do silników benzynowych oraz do silników Diesla.
                                  VW 502.00 - Przeznaczony do silników benzynowych wyprodukowanych po 1996 roku ze stałym wydłużonym okresem miedzy wymianą oleju (15.000 km/ 1 rok).
                                  VW 503.00 - Przeznaczony do silników benzynowych wyprodukowanych po roku 2000 z wydłużonym okresem między wymianami oleju (30.000 km/ 2 lata). Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
                                  VW 503.01 - Przeznaczony do silników benzynowych z wydłużonym okresem między wymianami oleju, wyprodukowanych po roku 2000. Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
                                  VW 504.00 - Przeznaczony do silników benzynowych z lub bez wydłużonego okresu między wymianami oleju, po 2005 roku, kompatybilny do VW 502.00, VW 503.00, VW 503.01. Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
                                  VW 505.00 - Przeznaczony do silników Diesla z lub bez turbodoładowania bez pompowtryskiwaczy, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianą oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
                                  VW 505.01 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianami oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa.
                                  VW 506.00 - Przeznaczony do silników Diesla z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km/ 2 lata), bez pompowtryskiwacza, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
                                  VW 506.01 - Przeznaczony do silników Diesla z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km/ 2 lata), wyprodukowany po 2002 roku. Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
                                  VW 507.00 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami lub bez, ze stałym lub wydłużonym przebiegiem między wymianami oleju i z filtrem cząstek stałych wyprodukowanych po 2005 roku. Kompatybilny w dół do specyfikacji VW 505.00, VW 505.01, VW 506.01 (z wyjątkiem R5 TDI i V10 TDI z pompowtryskiwaczami produkowanych do 12/2006). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Marek__82
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 262

                                    PAOLO ESCO, Dzięki za wyjaśnienie :szeroki_usmiech

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Marek__82, prawie wszystkie oleje mają taki sam skład, wiec możesz śmiało lać molibden lub bor, jeśli Twój olej tego nie ma. Tylko czy go potrzebujesz? Innych eliksirów bym nie lał.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • Tom86
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 2

                                        Tutaj jest test zachowania oleju silnikowego po rozgrzaniu 400 stopni i jest po rosyjskui:
                                        Test oleju po rozgrzaniu 400 stopni

                                        Komentarz

                                        • kazek103
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 351

                                          W takim razie czy można zastosować bez obaw AR9300 i AR9100 z olejem np. Motul x-lite

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            Zamieszczone przez kazek103
                                            W takim razie czy można zastosować bez obaw AR9300 i AR9100 z olejem np. Motul x-lite
                                            Możesz dodać LM MOS2, wtedy sobie robisz taki ala 300V. Z borem też nie ma problemu, a AR9300 to z czego jest?
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • kazek103
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 351

                                              Archoil jeden nano ceramiczny a drugi nano boran potasu


                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6624
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                śmiało lać molibden lub bor
                                                ja bym się zastanowił ponownie nad wlaniem dodatków innych niż te użyte w oleju przez producenta.
                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                Tylko czy go potrzebujesz?
                                                no właśnie! ... pewnie nie :wink:
                                                Zamieszczone przez kazek103
                                                czy można zastosować bez obaw AR9300 i AR9100 z olejem np. Motul x-lite
                                                hmmm bez sensu trochę, bo X-Lite i tak jest porządnie dopakowany dodatkami.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Nic tylko wziąć z 500ml GTL/PAO dołożyć 200-300 ml estru i troszku HC, długo gotować dodając do smaku cynku, fosforu, magnezu lub wapnia. Na koniec szczypta molibdenu i odrobinka boru. W ten sposób mamy piękną oliwkę Made in Poland by octaviaclub.pl
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • aldam
                                                    L&K
                                                    • 2006
                                                    • 1036

                                                    PAOLO ESCO,
                                                    Wow doszedlem do 3 zdania i nie dalem rady
                                                    Audi A4 1.8TFSI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...