to jak nie znawca to tak jak napisał hotrain nie mieszaj ludziom w głowie. Za wyjątkiem obecnego 1,8TSI każdy z użytkowanych przeze mnie wcześniej silników grupy VW czy to benzynowych 1,6 czy TDI 2.0, czy firmowego 1.9 wymagał dolewek oleju między przeglądami. Przy prędkościach pow. 120 wszystkie brały pow. 0,5l/1000km i nie świadczyło to bynajmniej o zarżnięciu któregokolwiek z silników. Po prostu TTTM. Tak samo uprzedzano mnie o apetycie 1,8TSI na olej nawet do 1l, ale jakiś się trafił lepiej spasowany i nie dolewam nawet z interwałem co 30kkm.
Zamieszczone przez Pidziek
Technologia obecnie pozwala na praktycznie wyprodukowanie silników które nie mają mierzalnego poboru oleju.
Co powiesz facetowi w seriwsie ...kupiłęm u Was auto za 200 000zł które bierze po 0.5L oleju na 1000km więc co ?.....
nie masz co napisać to piszesz ot tak sobie? Możliwości technologiczne to jedno, a tolerancje dopuszczane przez producenta to drugie. Nie wiesz, to nie mieszaj ludziom w głowach, że jak komuś weźmie 0,5l to ma silnik prawie do remontu. Na tym "prawie" to można jeszcze kilkaset kkm zrobić.
[ Dodano: Sro 05 Lut, 14 14:37 ]
Zamieszczone przez mirek_p11
jeżeli możesz to podaj ten tajemniczy olej abym mógł go zalać do 1.8 TSI
ja jeżdżę na Millersie XF Longlife 5W30, a ponieważ nie dolewam i temperatury mam kilka stopni niżej niż ori to nie zamierzam zmieniać
Nie tylko VW podaje takie coś w instrukcji, a raczej każdy producent. Na pewno jest też w Oplu i Hondzie.
rezon, zależy też - jak mnie w tym wątku nauczono - od dobrego oleju i może to jest właśnie sukces w Twoim przypadku. A na pewno składowa
Nie każdy producent. W Suzuki SX4 nie mam w instrukcji ani linijki nt. zużycia oleju i nie bierze go. To samo miałem kiedyś w Maździe 626. 2.0TDI brał olej zarówno Mobil 5W30, Motul 504/507 5W30 i na wspomnianym Millersie XF 5W30, którego z kolei mi nie ubywa w ponoć olejożernym TSI. Każdy z wymienionych olejów był raczej dobrym olejem i zgodnym zarówno pod względem lepkości, normy i klasy z instrukcjami.
Koledzy i Kolezanki,
a co polecacie do 2.0 i-VTEC Hondy Accord z 2009 r? Mam do czynienia z takim autem w rodzinie. Serwis zalewal Shell Helix 10w-60 (niby sport, logo Ferrari i F1 itp) potem cos 5w-40. Sama instrukcja jest dosc ogolna w tej sprawie. Mowi, ze moze byc A3 i A5, a lepkosc nalezy sobie dobrac w zaleznosci od temp. w jakich bedzie uzytkowany samochod.
jeżeli już to A5 (HTHS 2,9-3,5) SAE 0W30 optymalny np. : Amoil 0W30 http://www.amsoil.com/shop/by-produc...tic-motor-oil/ , Neste 0W30 http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt ewentualnie Statoil V 0W30 https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_V_0W_30_PDS_EN.pdf ma ACEA A5 i górną wartość HTHS - 3,5 dla tego ACEA.
Wszystkie w/w oleje dostaniesz u pidźka (Amsolil) i konkona (Neste, Statoil).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
koledzy pytanie...
musze jechać na 1 przegląd i wymyslilem ze pojade ze swoim olejem..
doradzcie... wybrać 0w40 czy 5w50?
głównie krótkie trasy większość w miescie plus czasem jakies wypady 200-300km
wymieniam co rok a teraz 11tys przebiegu.
chce się na cos ukierunkować i już się tego trzymać. marke to już tam sobie jakas wybiorę ale te parametry..
z góry dzieki
znalazłem na forum BMW dość obszerny post na temat olejów, mnie ułatwił choćby pobieżne zrozumienie o co w tym wszystkim biega. Może się komuś przyda (nie trzeba się logować):
sorry ale te dane techniczne nic mi nie mowia...
chce wybrać jakiś olej i wymieniac na taki sam co roku i szukam jakiegoś odpowiedniego. przeloty jak widać niewielkie czyli max co rok albo 15 tys będzie wymieniany,
andrus, zalany był Kałstrolem. Kup dobre 0W40 spełniający normę i po kłopocie.
Także tego, hmm... w Imprezie Motul 300V 5W40 w nowym "lepszym" składzie, tymczasem 400 km od wymiany ale osiąga 90 stopni bardzo szybko i przy dynamicznej jeździe po mieście nie ma problemu by wskazówka skoczyła na 95 - 98 stopni.
Panowie, czytam i czytam ten temat o olejach i sam nie wiem jaki kupić na najbliższą wymianę, która powoli nadchodzi.
Do tej pory lałem Shell Helix Ultra 5W40, którego dolewałem od wymiany do wymiany ok 1L ale teraz chciałbym zalać coś lepszego.
Co polecacie do 1,6 BFQ z przebiegiem 155tys?
Myślę że do 150 max 180zł za olej mógł bym wydać.
Pozdrawiam i czekam na propozycje
Komentarz