wg. tego pdfa z 2012 Lazerway V ma nieco inne parametry (np. -48 zamiast -51)
:lol: pisałem o tym ostatnio w watku olej do TDI
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Karty V 0W30
z roku 2011 - https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayv0w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_V_0W-30.pdf
CCS 6030 temp płynięcia -51C
karta z roku 2012 https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_V_0W_30_PDS_EN.pdf
CCS 5850 temp płynięcia -48C
Poprawili lepkość strukturalną przy -30C !
...Więc "chodzi pewnie o te trzy stopnie płynięcia" ? Idę o zakład, że przy -48 C czy -51 C nie będziesz w stanie odpalić swojego dieselka a i z benzyniakiem też pewnie byłby poważny kłopot ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Oleje FUCHS solidna marka olejowa której ufają m.in. VW, AUDI, BMW, Mercedes. Oleje samochodowe, do sprzętu ciężkiego, przemysłowe w najlepszej ofercie u autoryzowanego dystrybutora.
Neste City PRO 0W30 kulturą pracy dorównywał Toyota 0W20
to dlaczego nie sprawdzisz Neste City Pro 0W20 cena bardzo dobra a i parametry oraz specyfikacje odpowiednie. :roll:
Ja już mam kupione Neste 0W20 jak i Neste 0W40 oraz Fuchs 75W80 do skrzyni biegów (fotki gdyby ktoś miał watpliwości, że "tylko sobie piszę"). Czekam na zalanie. :P
Zalałem ten olej ostatnio bratu do skrzyni biegów w Corsie, bardzo sobie chwali pracę skrzyni biegów na tym oleju.
Ja teraz planuje wymiane, ale wedlug dobieraczki musze lwac 75w Fuchsa, olej o takiej lepkosci ponoc wlala fabryka, ten 75w90 jest jakis gestszy czy co??
Witam ponownie Właśnie zakupiliśmy dla siostry autko Mazda 6 2.0 benzyna z 6 biegową skrzynią. Teraz prosiłbym o poradę w doborze jakiegoś dobrego oleju 0W-30 A5/B5(zalewany był Mazdy Dexellia 5W-30 ultra A5/B5) oraz oliwy do skrzynki. Chcę mu wtłoczyć to samo co do mojej lagi, czyli Fuchs Sintofluid 75W-80, podejdzie? Do silnika znalazłem AMSoil 0W-30 AZO, spełnia wymagane normy i ma super parametry na "papierze", ale może polecicie jakąś alternatywę
Z góry dzięki i pozdrawiam
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
paba, wyobraź sobie, że czytam ten wątek od początku... Ja po prostu chciałbym wiedzieć, czy zamiast A5/B5, mogę zalać do tego silnika coś innego, jeśli tak to wiem na jakie produkty mam zwracać uwagę... Więc Twoja odpowiedź jest bez sensu i jak masz tak odpowiadać, to nie pisz nic ok? Wyszukiwarka Fuchsa podaje mi np. olej Fuchs Sintopoid 75W-85, dlatego pytam się, czy również podejdzie Sintofluid, bo ma moim zdaniem lepsze parametry
Co myślicie o tej oliwie, będzie ok:
paba, ok faktycznie nie napisałem wcześniej odnośnie innych kategorii Acea, mój błąd Czyli np. ten Elf nie za bardzo może być zalany do tego silnika? A co z olejem do skrzyni? W wyszukiwarce ujęta jest skrzynia 5/1 manual, nasza Mazda ma 6/1, więc jestem teraz głupi który zalać Sorki za niedomówienie
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
paba, ok faktycznie nie napisałem wcześniej odnośnie innych kategorii Acea, mój błąd Czyli np. ten Elf nie za bardzo może być zalany do tego silnika?
spoko
generalnie na każdym pojedzie, to nie o to chodzi, chodzi by optymalnie dobrać zgodnie z tym co sobie widział producent auta
a japońce czy to z Hondy, czy Toyoty, czy Mazdy widzą w tych swoich ciasno spasowanych silnikach oleje lekkobieżne (typu Energy Conserving)
lepkości sugerowane są szeroko, od 0W20 do 10W30 w zależności od klimatu, temperatury jaką mają pokryć
generalnie ELF nie ma oleju lekkobieżnego poza 5W30 SXR, to tani hydrokrak, który w zwykłym dupowozie również się sprawdza
gdyby chodziło o dobry olej 0W30 A5/B5, który byłby kontynuacją tego co było lane to typy były podawane wielokrotnie, np.
Statoil Lazerway V 0W30 w cenie 41zł za litr na allegro
Neste City PRO 0W30 w cenie 43zł za litr na allegro
Motul 8100 Econergy też w podobnej cenie na allegro
zwracano uwage na nowość Liqui-MolySpecial TEC V 0W30
to tak na szybko, nie da się wybrać już czegoś specjalnie lepszego w tej lepkości od w/w
Ja w końcu zalałem do swojego 1,4 16V BXW Neste City Pro 0W40.
Trudno stwierdzić czy coś się zmieniło ale mam wrażenie że silnik pracuje łagodniej, spalanie na kompie na poprzednim Mobilu ESP 5W30 takie samo - 0,6l/h. Zobaczymy jak w trasie ze spalaniem ....
paba, oki rozumiem Dzięki za pomoc i jeszcze raz sorki, masz rację W takim razie chyba nie ma nic lepszego od tego AMS-a, rozważę jeszcze ewentualnie Neste
Do skrzynki zaleję tego Fuchsa Sintofluid i pewnie też będzie ok Pozdrawiam
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
paba, oki rozumiem Dzięki za pomoc i jeszcze raz sorki, masz rację W takim razie chyba nie ma nic lepszego od tego AMS-a
od Amsoila? nie wiem, ale wielki Amsoil bazy swojego oleju nie podaje , poza tym ktoś tutaj stronę wstecz napisał, że Amsoil lubi zacierać silniki, ale o co chodzi to nie wiem, bo na moje pytanie o doprecyzowanie nie odpowiedział dotąd
Zamieszczone przez rOBERTO795
Zamieszczone przez paba
który z nich pod 1.0 vvti?
AGIP ENI I-SINT TECH 0W30
Amsoil 100% Signature 0W30
Statoil Lazerway V 0W30
Neste City PRO 0W30
zastanawiam się mocno nad ENI, wszystkie parametrowo i cenowo podobnie
Wkleje fotki z działań "cudownego " amsoila wieczorkiem.
dawaj , dawaj
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
miałem 3 x Amsoila od AFL 5W40 po 5W30 i 5W20 i co mogę o nich powiedzieć to to, że to poprawne oleje ale ... nic poza tym ( to wyłącznie moje osobiste zdanie) - typowa "manufaktura i blendownia" wcale nie powala...zastanawia mnie bardziej skąd biorą bazę olejową. O olejach z USA nawet mi się nie chce pisać. My w Europie "podniecamy" się olejami od jankesów a w USA "ślinią się" na forach na samą myśla o tym, że dostaną przesyłkę a w niej olej z Europy - kompletny bezsens.
:diabelski_usmiech
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Natomiast jeżeli chodzi o Fuchsa to póki nie ruszą formuły Silkolene Pro S 5W30 póty będę ten olej zachwalał, bo jest naprawdę tego wart! Prawdopodobnie to jeden z najlepszych (a może i najlepszy) olej, który możemy kupić w PL i bardzo chętnie wleję go po raz kolejny do silnika ( o ile cena będzie rozsądna).
Konkurencja pozostaje w tyle a już napewno Amsoil czy Millers się do niego nie umywają. I żeby nie było to Silkolene stawiam też przed Synthoilem i oczywiście Statoilem czy Neste. Nie przeszkadza mi zupełnie napis Fuchs na opakowaniu
:diabelski_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
jest napisane wyraźnie i to kilka razy - Amsoil 5W30 https://www.facebook.com/carsportpl/...99298536828228 najgorsze z tego, co napisał Carfit , że to nie odosobniony przypadek :?
Czuję, że będzie szybka promocja na allegro na Amsoila ale to na szczęście nie moje zmartwienie...całe szczeście, że też szybko zmieniłem ten olej (czyli dobre odczucia miałem, że coś jest "nie teges").
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
PAOLO ESCO napisał/a:
Sprawdzam Amsola ASL 5W30 narazie przejechane 1 500 km, uczucia mieszane. ASL posiada: API SN , ILSAC GF-5, GF-4…; ACEA A5/B5, A1/B1 - teoretycznie silnik powinien lekko pracować ale... Przy uruchomieniu silnika na zimno, w odniesieniu do LazerWay V 0W30 (różne SAE 5W30 vs 0W30) lepiej wg. mnie wypada jednak LazerWay. Na statoil silnik odpalał "ciszej i płynniej" i nie zauważalny był odgłos zaworów pracujących na zimno, przy Amsoil wprawdzie silnik odpala też dosyć lekko ale da się ten odgłos pracy silnika na zimno usłyszeć, ciekawe co by było przy niższej temeraturze np -20C Tak, że tutaj jednak Statoil bardziej mi przypasował.
Po podróży 500 km zapakowanym samochodem - bagażnik na full, pełen bak paliwa i 3 osoby na pokładzie silnik pracował rówo, choć przy dodawaniu gazy praca zaworów była głośniejsza niż na LazerWay. W trakcie wymiany z Amsoila ASL na Silkolene dałem płukankę... Amsoil spływał ciemno brązowy nawet czarny ale z odcieniem złoto-brązowym.
Nie wierzę :shock: Millers zaczyna podawać powoli więcej danych HTHS,TBN - http://www.millersoils.co.uk/automot...tor=Motorsport :wink:
hahaha a Paolo dawno wspominał że ten Amsoil jakoś mało tłusty :diabelski_usmiech
Komentarz