Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez REXAX
    Millers zaczyna podawać powoli więcej danych HTHS,TBN
    czytają OCP :twisted:

    Zamieszczone przez REXAX
    dawno wspominał że ten Amsoil jakoś mało tłusty
    a jak o tym pisałem to były "śmichy chichy" na temat "śmiesznego testu" Jak dałem info, że LazerWay V 0W30 jest bardzo "tłusty" i naprawdę trudno umyć po nim dłonie jak po "oliwce Bambino dla niemowląt" to też "jeden misiu" miał esy ... dodatek PAO od razu wyczujesz w oleju!
    LazerWay LL 5W30 ma 30% PAO i tak samo V 0W30 ma 60% PAO , bardzo obiecująco zapowiada się Neste Oil 0W40 - około 50% PAO
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    HYDROGENATED POLY-alpha-OLEFIN - w praktyce oznacza to, że PAO stabilizowane jest przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO - kategoria PAO 4-tej grupy (str 164 tego wątku) - CAS number: 68037-01-4 itd ...
    pora chyba "teścik" zrobić :wink:
    Załączone pliki
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • paba
      Rider
      • 2012
      • 284

      potwierdzam tę tłustość

      Toyoty 0W20 strasznie tłusty, Neste 0W30 też


      czy ktoś może mi napisać czy w przypadku Total Energy 9000 0W30 mogę liczyć na nieco PAO?

      znalazłem coś takiego

      0W30 TOTAL 9000

      "The product is made from refined mineral base oils and synthetic oils ."


      0W30 TOTAL ENERGY 9000

      "The product is made from synthetic base oils (Polyalfaolefins)
      Product containing mineral oil with less than 3% DMSO extract as measured by IP 346"

      oraz różne karty (raz pour point -54, raz -45)



      Erro 404: Página não encontrada - Navegue pelo menu do nosso site e encontre o que está procurando, escolha abaixo a página que deseja visualizar.


      co sądzisz Paolo o tej oliwie (Quartz 9000 Energy)? oczywiście jestem świadomy, że nie jest to olej lekkobieżny

      Komentarz

      • REXAX
        Rider
        • 2013
        • 453

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        pora chyba "teścik" zrobić
        - próbowałem i tłuścioch jak się patrzy
        jutro tu wpadnie Pidziek i znów powie że baza jest nie istotna a jedynie "suply" :diabelski_usmiech
        paba - ta wcześniejsza karta gdzie jest wzmianka o PAO tam jest pour point -54 a w nowszej -45 jak zerkniesz na kartę starszą i nowszą ELF EXELLIUM FULL-TECH 0w30 zobaczysz identyczne dane i zmianę w parametrach a klucz myślę że jest tutaj:

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez REXAX
          próbowałem i tłuścioch jak się patrzy
          aaaa to bardzo mnie to cieszy
          W prawdzie jeszcze "paluchów" nie maczałem w tym oleju ale pierwsze wrażenia bardzo pozytywne! Za to 0w20 Neste wg mnie ma zupełnie "inną" bazę ... ale to jeszcze sprawdzę. Zobaczymy co "teścik" na tych dwóch olejach pokaże :lol:

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          hmm Amsoil ale tym razem 5W30 - nie byłem i nie jestem do niego przekonany ale zamówiłem z całością w jednej paczce a co tam ... dam mu ostateczną szansę nim go "zjadę do szczętu" .
          Pierwszą próbę już oblał - jeszcze przed zalaniem do silnika. Amsoil i PAO to dwie sprzeczności ... 100% synthetic jak widnieje napis na Amsoil to nie olej syntetyczny na PAO ... a jakiś mix bazy wykonanej w technologii syntetycznej. Olej ma - jak sama nazwa mówi smarować ... Chronić silnik przez zapewnienie mu stabilnego filmu olejowego zapewniającego niedopuszczenie do zerwania i kontaktu metal-metal... Olej - ma być "tłusty" - jeżeli coś ma być uważane za olej to powinno być tłuste i dobrze smarować? A jak ma dobrze smarować skoro " nie jest tłuste"... Czy porządny olej w kontakcie z wodą ... po prostu się łatwo zmywa? Coś mi się wydaje, że nie... Więc zaraz po kupieniu odkręciłem(po uprzednim wymieszaniu zawartości opakowania) jedną butelkę i wylałem sobie w łazieńce na dłoń sporą ilość oleju i całą dłoń porządnie wysmarowałem... Taaa no taki jestem poje@#ny Wystarczyło troszkę mydła w płynie i naprawdę lekko ciepła woda z kranu by po dwukratnym myciu nie było "czuć" śladu oleju.
          Olej na bazie PAO-polialfaolefin pozostawia całkowicie inną warstę oleju, którą naprawdę trudno spłukać a już napewno nie za drugim razem.
          Jeżeli ktoś ma wątpliwości to służę do sprawdzenia olejem 0W30 na PAO (wiadomo jakiej porządnej firmy) i Amsoilem 5W/30 - różnica jest "wielka" i widoczna natychmiastowo.
          No i ...zapach. Hmmm Amsoil, jak dla mnie "śmierdzi" bazą półsyntetyczną - ale może to dodatki, detergenty
          :roll: hmmm chyba miałem rację w tym przypadku.

          [ Dodano: Nie 23 Mar, 14 21:33 ]
          Zamieszczone przez REXAX
          ELF EXELLIUM FULL-TECH 0w30
          miałem "starego" Elfa Full-Tech 0W30 - silnik na nim świetnie pracował w zimie, cicho! Niestety nie sprawdzałem bazy.
          W kartach ilość PAO nie jest ujmowana, widnieje jedynie zapis : "Charakterystyka chemiczna: Produkt na bazie olejów syntetycznych (polialfaolefiny)".
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • jarekbarcaaa
            Ambiente
            • 2013
            • 204

            Panowie a co sadzicie o takich olejach:

            http://sklep-oleje.pl/pl/p/FUCHS-TIT...-FE-75W-1L/497 skrzynia

            http://sklep-oleje.pl/pl/p/Fuchs-TIT...-5W-30-XTL/385 silnik

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez jarekbarcaaa
              co sadzicie o takich olejach:
              było juz tyle razy. O ile ten TITAN SINTOFLUID FE 75W sprawdza się naprawdę dobrze w skrzyniach biegów to Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL) nie koniecznie jest chwalony. Masz LazerWay LL 5W30 z 30% PAO w tej samej cenie.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • paba
                Rider
                • 2012
                • 284

                Zamieszczone przez REXAX
                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                pora chyba "teścik" zrobić
                - próbowałem i tłuścioch jak się patrzy
                jutro tu wpadnie Pidziek i znów powie że baza jest nie istotna a jedynie "suply" :diabelski_usmiech
                paba - ta wcześniejsza karta gdzie jest wzmianka o PAO tam jest pour point -54 a w nowszej -45 jak zerkniesz na kartę starszą i nowszą ELF EXELLIUM FULL-TECH 0w30 zobaczysz identyczne dane i zmianę w parametrach a klucz myślę że jest tutaj:
                http://www.benzworld.org/forums/atta...-elf-total.jpg
                zagwozdka jest taka, że Full-Tech jest dalej oferowany - czyżby sprzedają to co zostało? pewnie tak, bo pod marką ELF tego oleju już nie ma na ich stronie (ELF) i teraz jest pod nazwą Total

                czyli kupując Full Techa można liczyć na te -54'C

                Komentarz

                • REXAX
                  Rider
                  • 2013
                  • 453

                  Zamieszczone przez paba
                  Zamieszczone przez REXAX
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  pora chyba "teścik" zrobić
                  - próbowałem i tłuścioch jak się patrzy
                  jutro tu wpadnie Pidziek i znów powie że baza jest nie istotna a jedynie "suply" :diabelski_usmiech
                  paba - ta wcześniejsza karta gdzie jest wzmianka o PAO tam jest pour point -54 a w nowszej -45 jak zerkniesz na kartę starszą i nowszą ELF EXELLIUM FULL-TECH 0w30 zobaczysz identyczne dane i zmianę w parametrach a klucz myślę że jest tutaj:
                  http://www.benzworld.org/forums/atta...-elf-total.jpg
                  zagwozdka jest taka, że Full-Tech jest dalej oferowany - czyżby sprzedają to co zostało? pewnie tak, bo pod marką ELF tego oleju już nie ma na ich stronie (ELF) i teraz jest pod nazwą Total

                  czyli kupując Full Techa można liczyć na te -54'C
                  Elf nadal istnieje tylko zmieniły się opakowania i nazwa na 900 FT:


                  tutaj jest najnowsza karta - http://www.total.fr/cs/Satellite?blo...&ssbinary=true
                  jak widać -54 jest już poza zasięgiem :roll:
                  ps. tutaj jest najnowsza karta TOTAL QUARTZ ENERGY 0w30 - http://www.total.fr/cs/Satellite?blo...&ssbinary=true myślę że są to te same oleje sygnowane innym logiem :wink:
                  tutaj info o zmianie opakowań i nazewnictwa:

                  Komentarz

                  • paba
                    Rider
                    • 2012
                    • 284

                    dzięki serdeczne Rexax za objaśnienie

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Zaczyna się robić coraz ciekawiej na podstawie tlustosci oleju ocenia się jego bazę olejowa.
                      Chyba ja bym się na to nie pokusił.
                      Kiedyś był taki tłusty olej z USA nazywał się HDX UNIWERSAL 15w40 a robił go QUAKER STATE.
                      To też mógł być synyetyk ?

                      Co do Subaru STI o jakim mowa kilka kart wcześniej oceniam to raczej w kilku kategoriach.
                      - Prowokacja kogos
                      - Źle kompletnie dobrany olej.
                      - problem natury technicznej przemapowane wtrysku ostra jazda itp.

                      Użytkownik chyba nie czytał nigdy instrukcji obsługi i nie wie jakie lepkości zaleca producent do tego silnika.
                      Do tego jak sądzę styl jazdy w 95% inny niż w każdym innym samochodzie co jest standardem a i nie wykluczone ze z silnikiem coś było a może jakaś modyfikacja.
                      Tego się na pewno nie dowiemy

                      Ale sądząc jak duże uprzedzenie do Amsoila ma carfit po tym jak zalał do swojego forda olej kompletnie do niego nedostosowany o czym pisał na forum subaru jak i o tym że chyba silniki 2.5 STI padają na kolejach jakiebzaleca producent to ocenailbym ta wypowiedź jako swojego rodzaju zemstę - macie swojego amsoila.

                      Jakby to nie był amsoil to pewnie i wpisu na faceeboku by nie było a już na pewno jakbybsiebto stało na bardziej modnym oleju.

                      Jakby do mnie ktoś przyjechał z takim silnikiem dostałby na pewno inny olej z Amsoil.
                      Dziwne że sprzedajebgo od ponad 4lat i nigdy nie milem takiego przypadku sam leje go od ok. 40 000 km do silnika toyoty yaris z roku 1999 i nic się nie dzieje.

                      Ciekawe ile carfit miał już podobnie zatartychbsilnikow na riznychbolejach 5w30 tego się pewnie nie dowiemy.

                      Pozdrawiam i życzę każdemu więcej obiektywizmu.
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • comando
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 244

                        Te silniki seryjnej mocy nie wytrzymują więc to wyjątkowo kieski przykład do testów. Jak by tak wyglądał silnik 1jz można by się dziwić ale nie w tym przypadku. W 4g63 testowałem oleje od 0w40 do 20w60 i nie chce się zepsuć.

                        Komentarz

                        • KubaMpakiet
                          Rider
                          • 2011
                          • 279

                          Zapytam :szeroki_usmiech FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 podejdzie pod silnik taki jak moj z lpg?
                          czy bardziej patrzec w kierunku 5w40
                          Audi 1.8T AVJ

                          Silnik smaruje
                          Ravenol SSL

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Jeżeli już Silkolene do Twojego silnika 1.8T AVJ to ja bym chyba bardziej ku 5W40 się skłaniał. Wg mnie te lepkości bardziej będą odpowiednie do tego silnika. http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w40.html (nie wiem czy zalałbym Silkolene do 1.8 z LPG czy nie lepiej coś z normalnego 5W40).
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez comando
                              Te silniki seryjnej mocy nie wytrzymują więc to wyjątkowo kieski przykład do testów.
                              Ale do próby zdyskredytowania marki się nadaje idealnie ...

                              Przecież na tym tłoku widać że silnik palił olej a to zatarcie jest jasne bo nagar został starty - boki nadal czarne. Jeśli nie był upalany to skąd tyle nagaru na koronie?? Żaden olej nie posmaruje kiedy go brakuje... Poza tym to zużycie raczej wygląda jak upalanie 10W-60 albo 15W-50 zimą... silnik pewnie wydawał makabryczne dźwięki więc poszło ASL ale na już podrapane tłoki i kiedyś oleju zabrakło bo w takim stanie to ASLa może więcej ubywać niż 10W-60 albo 15W-50 i po silniku..
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Tu zaczyna sie robic CSI i materiałoznastwo lepsze niż miałem na Politechnice Śląskiej.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  roberto: tu się powinno zrobić analizę oleju a nie pisać takich bzdur i tyle w temacie bo przyczyn mogło być więcej niż komuś się mogło wydawać
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • REXAX
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 453

                                    Ciekawe czy tylko ja jestem pod wrażeniem parametrów Shell-a 5w40 i 10w40 ze specyfikacją API "SN"
                                    Shell Helix Ultra 5w40 - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=17888
                                    Shell Helix Plus 10w40 - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=16576
                                    jak za tą cenę można powiedzieć że w klasie "budżet" są bezkonkurencyjne

                                    Komentarz

                                    • rOBERTO795
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 3465
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      roberto: tu się powinno zrobić analizę oleju a nie pisać takich bzdur i tyle w temacie bo przyczyn mogło być więcej niż komuś się mogło wydawać
                                      Po co skoro motor zatarty? Sam sie nie zatarł.

                                      Przeciez analiza i tak wyjdzie źle lub może słabo.
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz

                                      • KubaMpakiet
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 279

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Jeżeli już Silkolene do Twojego silnika 1.8T AVJ to ja bym chyba bardziej ku 5W40 się skłaniał. Wg mnie te lepkości bardziej będą odpowiednie do tego silnika. http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w40.html (nie wiem czy zalałbym Silkolene do 1.8 z LPG czy nie lepiej coś z normalnego 5W40).
                                        Niedawno zalecales mi 0w30 i mam sso, w pt juz druga wymiana byla pasuje mi ten olej :roll:
                                        O fuchsa pytam nie dla mnie, kolega chce miec bardzo dobry olej i ma lpg, wiec zapytalem o rece pro bo wiem ze ma fantastyczne bazy i parametry, i teraz pytam o co kaman? 0w30 dobry a race fuchs bee?
                                        Audi 1.8T AVJ

                                        Silnik smaruje
                                        Ravenol SSL

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                          zalecales mi 0w30
                                          oraz 0W40.
                                          Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                          dobry olej i ma lpg,
                                          no właśnie dlatego że ma LPG dla tego silnika startowałbym od 0W40 z wysokim TBN (Neste 0W40 ma w dobrej cenie - 50% PAO, Motul X-max 0W40 dobrze się sprawdza).
                                          Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                          rece pro bo wiem ze ma fantastyczne bazy i parametry, i teraz pytam o co kaman? 0w30 dobry a race fuchs bee?
                                          a gdzie pisze, że beee? Fuchs Silkolene 5W30 to świetny olej. Zastanawia mnie jedynie "połączenie LPG z bazą PAO/estry". Silkolene jest bardzo odporny termicznie (to dobrze).
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Przeciez analiza i tak wyjdzie źle lub może słabo.
                                            A skąd wiesz ?
                                            Olej to jedna ze składowych.
                                            Bez analizy to można sobie gdybać naprawdę i poważnie.
                                            Ja robiłem wiele razy analize nie tylko Amsoila.

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Fuchs Silkolene 5W30 to świetny olej
                                            Tak ale na krótko i nie na długie przestoje
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • KubaMpakiet
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 279

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              no właśnie dlatego że ma LPG dla tego silnika startowałbym od 0W40 z wysokim TBN .
                                              Bedzie Neste lub L.M synthoil 0w40, niech sam decyduje :chytry
                                              dziekowac :wink:
                                              Audi 1.8T AVJ

                                              Silnik smaruje
                                              Ravenol SSL

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Tak ale na krótko i nie na długie przestoje
                                                bo olej oparty na estrach? Są estry i "estry" wg mnie Silkolene 5W30 spokojnie 10-12 tys. km wytrzyma (kwestia w jakich warunkach auto będzie eksploatowane). Prawda jest taka, że bardzo wiele zależy od tego jakiej jakości estry zostały użyte w kompozycji bazy olejowej. Duża możliwość "konfiguracji" baz olejowych opartych o estry umożliwia stworzenie kombinacji bazy jedno czy też dwu estrowej (Motul - Double Ester Technology) a nawet kombinacji złożonej - ESTER Core Technology.
                                                W moim przypadku +- 7-8 tys km na Silkolene i olej spisywał się nadal świetnie a zaliczył trasę 2 x 1200 km Polska-Włochy-Polska, nie trzeba było nawet stosować dolewek.
                                                Silkolene TITAN RACE PRO S 5W40 z HTHS 4,07; NOACK 6,6 ; temperaturą płynięcia - 51C i wskaźnikiem lepkości 184 a do tego temperatura zapłonu w zamknięty tyglu 195 C.
                                                Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                Bedzie Neste lub L.M synthoil 0w40,
                                                Neste 0W40 masz od "ręki" i w dobrej cenie.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • rOBERTO795
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 3465
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  A skąd wiesz ?
                                                  Bo wiem co sie dzieje gdy silnik się zaciera?

                                                  Olej to jedna ze składowych.
                                                  Składowych czego?
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Dla mnie to prowokacja a zwłaszcza jakieś wpisy komuś komu Amsoil wybitnie nie leży typu

                                                    Seed Miky I gdzie tutaj ktos widzi "prawdziwą rafinerię" ? Przecież to typowa MANUFAKTURA ! A my na polskiego LOTOSA narzekamy ehhhhh...
                                                    Dla tegoż osobnika i kazdego innego który twierdzi takie brednie poniżej podaję zdjęcie jak wyglada zakład produkcyjny Amsoil.



                                                    Street view

                                                    https://www.google.pl/maps/place/Amsoil+Inc/@46.726609,-92.125749,3a,75y,262.67h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1splEe-z6lHNgKxCZucgr-qg!2e0!4m5!1m2!2m1!1sAmsoil+Superior,+WI+54880!3m1 !1s0x0:0xeab692bf347aca29!6m1!1e1
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...