Panowie polecacie FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN dla 1.4 tsi caxa który ma dopuszczenie VW 503.00 natomiast w książce serwisowej rekomendują 503.01 stąd moje pytanie czy ten olej będzie w 100% bezpieczny dla tego silnika? Aktualny przebieg auta 143.000 obecnie jeżdżony na serwisowym Castrolu 5W30 na którym caxa w niskich temperaturach nigdy cicho nie pracowała nie mówiąc już o okresie zimowy.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez BertiPanowie polecacie FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN dla 1.4 tsi caxa który ma dopuszczenie VW 503.00 natomiast w książce serwisowej rekomendują 503.01 stąd moje pytanie czy ten olej będzie w 100% bezpieczny dla tego silnika? Aktualny przebieg auta 143.000 obecnie jeżdżony na serwisowym Castrolu 5W30 na którym caxa w niskich temperaturach nigdy cicho nie pracowała nie mówiąc już o okresie zimowy.
Komentarz
-
-
REXAX, hehe no ja wiem, to miało być tylko podkreślenie tego, czemu poprosiłem o pomoc w zdobyciu nowej karty, w żadnym wypadku nie posądzam Cię o manipulację
No i pora też zdać relację z zastosowanego przeze mnie Xado Maximum Transmission w skrzyni biegów, na którym przejechałem ponad 1500 km Tak więc, skrzynia miała wymienione łożyska i reszta podzespołów również jest nowa, więc skrzynia i tak pracowała ok... Po dodaniu Xado liczyłem na lekkie wyciszenie 2-giego biegu, który był zawsze głośniejszy od innych. Sukces połowiczny, jest zmiana na delikatny plus, aczkolwiek szału nie ma Jest to też pewnie spowodowane tym, że głownie te 1500 km zrobiłem na autostradach, dlatego uważam, że Xado zrobiło robotę tak czy siak Jest też odczuwalna dodatkowa poprawa lekkości zmiany biegów i podczas jazdy. Xado dodałem do oleju Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 - dobry zestaw
Dziękuję forumowiczowi Konkon za polecenie produktu i za bardzo konkurencyjną cenę Czuli polecam również OilSpaŚmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BertiPanowie polecacie FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN dla 1.4 tsi caxa który ma dopuszczenie VW 503.00 natomiast w książce serwisowej rekomendują 503.01 stąd moje pytanie czy ten olej będzie w 100% bezpieczny dla tego silnika?
Moze Ty piszesz o 0w-30 SuperSyn LongLife Plus? Ten raczej do diesli...
Na niemieckiej stronie mozna znalezc:
TITAN
Supersyn LONGLIFE PLUS SAE 0W-30
Ultra High Performance, extrem kraftstoffsparendes Leichtlauf-Motorenöl für VW-Fahrzeuge auf Basis vollsynthetischer Grundöle. Speziell für die VW Longlife-Technologie entwickelt. Einsetzbar in PKW-Benzin- und PKW-Dieselmotoren mit und ohne Pumpe-Düse-Technologie. Exzellente Kaltstarteigenschaften und niedriger Ölverbrauch. VW 503 00/ 506 01 ACEA A5/B5 BMW LONGLIFE 01-FE VW 506 00
TITAN Supersyn LONGLIFE SAE 0W-30
Ultra High Performance, extrem kraftstoffsparendes Leichtlauf-Motorenöl für unterschiedliche PKW-Modelle mit/ohne Wartungsintervallverlängerung. Exzellente Kaltstarteigenschaften und niedriger Ölverbrauch. ACEA A3/B4 API SL MB-FREIGABE 229.5 BMW LONGLIFE-01Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BertiUli07 miałem na myśli olej ten który Ty masz obecnie zalany.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lTen Fuks będzie ok - Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL. Wypłukać silnik po castrol'u i na bank będzie różnica bez eksperymentowania z olejem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BertiFuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
Mam go w tej chwili wlany po w/w Fuchsie i znacznie lepszy jest lazerway :!:
Na następną wymianę pójdzie 0W30 lub 0W40 :idea:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawciolJa osobiście chce zalać Motulem, tylko którym?
Zamieszczone przez endryuMiałem go zalany. Nic rewelacyjnego. Jak 5W30 to zdecydowanie lepszy Statoil Lazerway LL 5W30
Mam go w tej chwili wlany po w/w Fuchsie i znacznie lepszy jest lazerway
Na następną wymianę pójdzie 0W30 lub 0W40
Zamieszczone przez hotrainNajwiększe gówno ten Fuchs jakie miałem zalane w CDAA. Co 1000 km dolewka ponad litr.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RobertMZamieszczone przez pedros
ja nadal podtrzymuję doskoanle właściwości Titan Race ProS 5W30. Jest niespotykanie cicho.
dodatkowo zyskuje jesli faktycznie zostanie mocno rozgrzany - silnik pracuje wówczas jeszcze ciszej i nawet z takiego silnika jak bfq jest w stanie wykrzesać trochę mocy.
W przyszłym tygodniu wymiana i dylemat: Fuchs Supersyn Longlife 0W-30, Millers Xf Longlife 0W40 full saps lub Race ProS 5W-30.
Pewnie spróbuje czegoś nowego, bo w ciągu dwóch lat obskoczyłem już:
- Millers Xf Longlife C3 5W-30
- Millers EE Longlife C3 5W-30
- Fuchs Pro Flex 5W-30
- Fuchs Supersyn Longlife 0W-40
- Fuchs Race ProS 5W-30
Dla jasności moja motorownia to A14NEL z Opla Astry czyli 1.4 Turbo.
Poczytałem ten wątek oraz wątek o oleju do TDI.
Zastanawiam się nad nowym olejem również do silnika A14NEL / 1.4T w Merivie B i przydałaby mi się mała porada. Ale najpierw trochę "tła":
- autem jeżdżę od nowości (2011), wyjechał z salonu oczywiście na oleju GM dexos2 5W30
- na początku jeżdżony mało (dojeżdżałem do pracy pociągiem), więc po pierwszym roku przebieg 8800 km i wymiana oleju w ASO również na GM dexos2 5W30. Wtedy jeszcze niespecjalnie interesowałem się motoryzacją jako taką . Po pierwszym roku przebiegi zaczęły się zwiększać, wleciała instalacja LPG, PKP rozpoczęło remont, więc częściowo już zacząłem dojeżdżać do pracy samochodem. W drugim roku przebieg miałem 21600 km i już zacząłem się interesować, co mi w silniku pływa. Przestałem też wierzyć w bajkę pod tytułem "long-life'.
- po pół roku od wizyty w ASO i przebiegu 15400 wymieniłem olej GM na LM TopTec 4600 5W30 (zresztą nadal myśląc, że to są pełne syntetyki). Od tego czasu pilnuję wymian co 12000-15000 km (choć nie w ASO), ale szukałem olejów z dexos2.
- następnie udało mi się znaleźć Mobil 1 ESP 0W40 jako jedyny 0W40 z dexos2 (pierwsza wymiana marzec 2014, druga wymiana sierpień 2014, po 13750 km).
Z tego co wyczytałem z wątkach, to powyższe oleje są "technologią syntetyczną". W grudniu szykuje mi się kolejna wymiana. Chciałbym przejść na coś, co jest 100% syntetyczne, no i raczej 0W30 / 0W40.
Wstępnie zamówiłem Millers Oils XF Longlife 5W-40 jako pełny syntetyk, tylko nie wiem, czy na zimę to dobry pomysł -- czy może lepiej pozostać przy Mobil 1 ESP 0W40?
A może nie trzymać się tego dexos2 (co w sumie chyba bardziej pod diesle podpada, bo GM chyba uniwersalnie teraz to stosuje)? Jeśli nie muszę tego mieć w turbo-benzynie, to co innego mi nie rozwali silnika?
Mój profil jazdy to 85 do 90% trasa tempomat (autostrada), obroty 2500 / 105 km/h -- dojeżdżam do pracy w trybie econo, 130 km dziennie. Przebiegi miesięcznie ok. 3000 km.
Obecny przebieg auta to 72800 (i z każdym dniem przybywa ), silnik oleju nie zjada, chyba, że go pocisnę do 5-6 tys. obr.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BertiPanowie polecacie FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN dla 1.4 tsi caxa który ma dopuszczenie VW 503.00 natomiast w książce serwisowej rekomendują 503.01 stąd moje pytanie czy ten olej będzie w 100% bezpieczny dla tego silnika? Aktualny przebieg auta 143.000 obecnie jeżdżony na serwisowym Castrolu 5W30 na którym caxa w niskich temperaturach nigdy cicho nie pracowała nie mówiąc już o okresie zimowy.
zastanawia mnie też to: https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendationczarna perła
Komentarz
-
-
Panowie pomóżcie zdecydować który z poniższych olei wybrać do OII FL 2011 1.6Mpi BSE
- Motul X-Max 0w40
- Motul X-Cess 5w40
- Millers XF Longlife 0w40
- Fuchs Supersyn Longlife 0w30
- Valvoline Synpower 0w40
- Millers Trident 5w40
- Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40
- Valvoline Synpower 5w40Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Maly745,
Każdy markowy byle był oryginalny i w miarę dostępny w PL a czy jest 72% syntetic czy 80% czy Full to już jest bez znaczenia grunt to wymiana co 15 kkm lub raz w roku i będzie dobrze. :szeroki_usmiech
P.S jak do 30 kkm zalewałem LM TopTec 4200 i było OK, teraz zalałem Motul X-Max 0W40 i na razie też jest OK (3 kkm przebiegu)
Komentarz
-
Komentarz