Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Berti
    Classic
    • 2014
    • 18

    Panowie polecacie FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN dla 1.4 tsi caxa który ma dopuszczenie VW 503.00 natomiast w książce serwisowej rekomendują 503.01 stąd moje pytanie czy ten olej będzie w 100% bezpieczny dla tego silnika? Aktualny przebieg auta 143.000 obecnie jeżdżony na serwisowym Castrolu 5W30 na którym caxa w niskich temperaturach nigdy cicho nie pracowała nie mówiąc już o okresie zimowy.

    Komentarz

    • marvin7
      Drive
      • 2011
      • 98

      Słyszał ktoś o oleju Alpine?
      Niby robiony tylko w Niemczech.

      Komentarz

      • Drzosz
        Drive
        • 2013
        • 67
        • Octavia III (5E3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        Dręczy mnie jedno pytanie, a mianowicie ile można trzymać olej fabrycznie zapakowany ? Znalazłem info, że zwykle to 5 lat bańka plastikowa, a 3 lata beczka, jednak o informacje trudno na ten temat chyba, że ja źle szukam. Ma ktoś info w tej kwestii ?

        Komentarz

        • sw29l
          Ambiente
          • 2011
          • 209

          Zamieszczone przez Berti
          Panowie polecacie FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN dla 1.4 tsi caxa który ma dopuszczenie VW 503.00 natomiast w książce serwisowej rekomendują 503.01 stąd moje pytanie czy ten olej będzie w 100% bezpieczny dla tego silnika? Aktualny przebieg auta 143.000 obecnie jeżdżony na serwisowym Castrolu 5W30 na którym caxa w niskich temperaturach nigdy cicho nie pracowała nie mówiąc już o okresie zimowy.
          Ten Fuks będzie ok - Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL. Wypłukać silnik po castrol'u i na bank będzie różnica bez eksperymentowania z olejem.

          Komentarz

          • Krisss_28
            Ambiente
            • 2014
            • 123

            REXAX, hehe no ja wiem, to miało być tylko podkreślenie tego, czemu poprosiłem o pomoc w zdobyciu nowej karty, w żadnym wypadku nie posądzam Cię o manipulację

            No i pora też zdać relację z zastosowanego przeze mnie Xado Maximum Transmission w skrzyni biegów, na którym przejechałem ponad 1500 km Tak więc, skrzynia miała wymienione łożyska i reszta podzespołów również jest nowa, więc skrzynia i tak pracowała ok... Po dodaniu Xado liczyłem na lekkie wyciszenie 2-giego biegu, który był zawsze głośniejszy od innych. Sukces połowiczny, jest zmiana na delikatny plus, aczkolwiek szału nie ma Jest to też pewnie spowodowane tym, że głownie te 1500 km zrobiłem na autostradach, dlatego uważam, że Xado zrobiło robotę tak czy siak Jest też odczuwalna dodatkowa poprawa lekkości zmiany biegów i podczas jazdy. Xado dodałem do oleju Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 - dobry zestaw

            Dziękuję forumowiczowi Konkon za polecenie produktu i za bardzo konkurencyjną cenę Czuli polecam również OilSpa
            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

            Komentarz

            • KubaMpakiet
              Rider
              • 2011
              • 279

              Zamieszczone przez Berti
              w książce serwisowej rekomendują 503.01
              Te dwa, ktore wymienilem wczesniej maja ta norme :wink:
              Audi 1.8T AVJ

              Silnik smaruje
              Ravenol SSL

              Komentarz

              • uli07
                Rider
                • 2012
                • 391
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez Berti
                Panowie polecacie FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN dla 1.4 tsi caxa który ma dopuszczenie VW 503.00 natomiast w książce serwisowej rekomendują 503.01 stąd moje pytanie czy ten olej będzie w 100% bezpieczny dla tego silnika?
                Z tego co wiem to 0w-30 SuperSyn LongLife nie ma żadnej aprobaty VW. Ma tylko MB 229.5. I ten sie nadaje do 1.4 TSI.

                Moze Ty piszesz o 0w-30 SuperSyn LongLife Plus? Ten raczej do diesli...

                Na niemieckiej stronie mozna znalezc:
                TITAN
                Supersyn LONGLIFE PLUS SAE 0W-30
                Ultra High Performance, extrem kraftstoffsparendes Leichtlauf-Motorenöl für VW-Fahrzeuge auf Basis vollsynthetischer Grundöle. Speziell für die VW Longlife-Technologie entwickelt. Einsetzbar in PKW-Benzin- und PKW-Dieselmotoren mit und ohne Pumpe-Düse-Technologie. Exzellente Kaltstarteigenschaften und niedriger Ölverbrauch. VW 503 00/ 506 01 ACEA A5/B5 BMW LONGLIFE 01-FE VW 506 00

                TITAN Supersyn LONGLIFE SAE 0W-30
                Ultra High Performance, extrem kraftstoffsparendes Leichtlauf-Motorenöl für unterschiedliche PKW-Modelle mit/ohne Wartungsintervallverlängerung. Exzellente Kaltstarteigenschaften und niedriger Ölverbrauch. ACEA A3/B4 API SL MB-FREIGABE 229.5 BMW LONGLIFE-01
                Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                Komentarz

                • Berti
                  Classic
                  • 2014
                  • 18

                  Uli07 miałem na myśli olej ten który Ty masz obecnie zalany. Czy Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL jest w pełni syntetycznym olejem? Jakie zasadnicze różnice między nim a Castrolem który mam obecnie zalany? Dzięki Panowie za fachowe doradztwo.

                  Komentarz

                  • uli07
                    Rider
                    • 2012
                    • 391
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Zamieszczone przez Berti
                    Uli07 miałem na myśli olej ten który Ty masz obecnie zalany.
                    To zeby wszystko bylo jasne. Mam zalany 0w-30 SuperSyn LongLife z MB 229.5, taki jak na tej stronie http://sklep-oleje.pl/pl/p/Fuchs-TIT...life-0W-30/379
                    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez sw29l
                      Ten Fuks będzie ok - Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL. Wypłukać silnik po castrol'u i na bank będzie różnica bez eksperymentowania z olejem.
                      To takie samo badziewie low saps, jakie mu lali w serwisie i ktore notabene mialem w tdi cr z dpf- zadne cuda, jak juz do cAXA smialo lej fuchsa 0w40 lub inne dobre 0w40 typu nowy shell lub motul x-max, tudziez jakies 0w30 ale z norma 502 lub 503.01 , nie lac w zadnym wypadku oleju long life do pompowtryskow ktory zazwyczaj jest 0w30 wlasnie lub oleju a5/b5, zwykle maja za niskie hths na turbo benzyne z vag.

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3773
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez Berti
                        Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
                        Miałem go zalany. Nic rewelacyjnego. Jak 5W30 to zdecydowanie lepszy Statoil Lazerway LL 5W30 :idea:
                        Mam go w tej chwili wlany po w/w Fuchsie i znacznie lepszy jest lazerway :!:
                        Na następną wymianę pójdzie 0W30 lub 0W40 :idea:
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • Ayu
                          RS
                          • 2009
                          • 4154

                          en Fuks będzie ok - Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL. Wypłukać silnik po castrol'u i na bank będzie różnica bez eksperymentowania z olejem.
                          Największe gówno ten Fuchs jakie miałem zalane w CDAA. Co 1000 km dolewka ponad litr.

                          Komentarz

                          • slawciol
                            Rider
                            • 2014
                            • 263

                            Ja osobiście chce zalać Motulem, tylko którym?
                            czarna perła

                            Komentarz

                            • Tippo
                              L&K
                              • 2009
                              • 1349
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                              Zamieszczone przez slawciol
                              Ja osobiście chce zalać Motulem, tylko którym?
                              Do CAXA jak motul to tylko 0w40 x-max - mam i polecam bardzo male ubytki ma ten olej, dawniej byl 0w30 x-lite i tez byl super.

                              Zamieszczone przez endryu
                              Miałem go zalany. Nic rewelacyjnego. Jak 5W30 to zdecydowanie lepszy Statoil Lazerway LL 5W30

                              Mam go w tej chwili wlany po w/w Fuchsie i znacznie lepszy jest lazerway

                              Na następną wymianę pójdzie 0W30 lub 0W40
                              Racja, tez zmienilem w tdi na tego statoila i jest duzo lepszy.


                              Zamieszczone przez hotrain
                              Największe gówno ten Fuchs jakie miałem zalane w CDAA. Co 1000 km dolewka ponad litr.
                              Olej z c3 do TSi to ogolnie jest qpa :P

                              Komentarz

                              • mbar
                                Drive
                                • 2014
                                • 53

                                Zamieszczone przez RobertM
                                Zamieszczone przez pedros

                                ja nadal podtrzymuję doskoanle właściwości Titan Race ProS 5W30. Jest niespotykanie cicho.

                                dodatkowo zyskuje jesli faktycznie zostanie mocno rozgrzany - silnik pracuje wówczas jeszcze ciszej i nawet z takiego silnika jak bfq jest w stanie wykrzesać trochę mocy.
                                Pedros mogę się podpisać pod tymi słowami. Sam użytkuje Race Pro S 5W-30 od 9 tys. km i moim zdaniem ten olej to pierwsza liga. Dzisiaj przy -15 odpalił na dotyk. Zresztą mój motor zawsze odpala na dotyk, ale biorąc poprawkę na temperaturę to mogło być nieco gorzej. To co można na nim zauważyć, tak jak wspomniałeś, silnik po złapania temperatury pracuje lżej i jeszcze łagodniej. Generalnie można polecać.
                                W przyszłym tygodniu wymiana i dylemat: Fuchs Supersyn Longlife 0W-30, Millers Xf Longlife 0W40 full saps lub Race ProS 5W-30.
                                Pewnie spróbuje czegoś nowego, bo w ciągu dwóch lat obskoczyłem już:
                                - Millers Xf Longlife C3 5W-30
                                - Millers EE Longlife C3 5W-30
                                - Fuchs Pro Flex 5W-30
                                - Fuchs Supersyn Longlife 0W-40
                                - Fuchs Race ProS 5W-30
                                Dla jasności moja motorownia to A14NEL z Opla Astry czyli 1.4 Turbo.
                                Witajcie!

                                Poczytałem ten wątek oraz wątek o oleju do TDI.
                                Zastanawiam się nad nowym olejem również do silnika A14NEL / 1.4T w Merivie B i przydałaby mi się mała porada. Ale najpierw trochę "tła":

                                - autem jeżdżę od nowości (2011), wyjechał z salonu oczywiście na oleju GM dexos2 5W30
                                - na początku jeżdżony mało (dojeżdżałem do pracy pociągiem), więc po pierwszym roku przebieg 8800 km i wymiana oleju w ASO również na GM dexos2 5W30. Wtedy jeszcze niespecjalnie interesowałem się motoryzacją jako taką . Po pierwszym roku przebiegi zaczęły się zwiększać, wleciała instalacja LPG, PKP rozpoczęło remont, więc częściowo już zacząłem dojeżdżać do pracy samochodem. W drugim roku przebieg miałem 21600 km i już zacząłem się interesować, co mi w silniku pływa. Przestałem też wierzyć w bajkę pod tytułem "long-life'.
                                - po pół roku od wizyty w ASO i przebiegu 15400 wymieniłem olej GM na LM TopTec 4600 5W30 (zresztą nadal myśląc, że to są pełne syntetyki). Od tego czasu pilnuję wymian co 12000-15000 km (choć nie w ASO), ale szukałem olejów z dexos2.
                                - następnie udało mi się znaleźć Mobil 1 ESP 0W40 jako jedyny 0W40 z dexos2 (pierwsza wymiana marzec 2014, druga wymiana sierpień 2014, po 13750 km).

                                Z tego co wyczytałem z wątkach, to powyższe oleje są "technologią syntetyczną". W grudniu szykuje mi się kolejna wymiana. Chciałbym przejść na coś, co jest 100% syntetyczne, no i raczej 0W30 / 0W40.
                                Wstępnie zamówiłem Millers Oils XF Longlife 5W-40 jako pełny syntetyk, tylko nie wiem, czy na zimę to dobry pomysł -- czy może lepiej pozostać przy Mobil 1 ESP 0W40?

                                A może nie trzymać się tego dexos2 (co w sumie chyba bardziej pod diesle podpada, bo GM chyba uniwersalnie teraz to stosuje)? Jeśli nie muszę tego mieć w turbo-benzynie, to co innego mi nie rozwali silnika?

                                Mój profil jazdy to 85 do 90% trasa tempomat (autostrada), obroty 2500 / 105 km/h -- dojeżdżam do pracy w trybie econo, 130 km dziennie. Przebiegi miesięcznie ok. 3000 km.
                                Obecny przebieg auta to 72800 (i z każdym dniem przybywa ), silnik oleju nie zjada, chyba, że go pocisnę do 5-6 tys. obr.

                                Komentarz

                                • slawciol
                                  Rider
                                  • 2014
                                  • 263

                                  Zamieszczone przez Berti
                                  Panowie polecacie FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN dla 1.4 tsi caxa który ma dopuszczenie VW 503.00 natomiast w książce serwisowej rekomendują 503.01 stąd moje pytanie czy ten olej będzie w 100% bezpieczny dla tego silnika? Aktualny przebieg auta 143.000 obecnie jeżdżony na serwisowym Castrolu 5W30 na którym caxa w niskich temperaturach nigdy cicho nie pracowała nie mówiąc już o okresie zimowy.
                                  Hmmm, u mnie w książce jest 502.00,503.00
                                  zastanawia mnie też to: https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation
                                  czarna perła

                                  Komentarz

                                  • Maly745
                                    Elegance
                                    • 2014
                                    • 773
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Panowie pomóżcie zdecydować który z poniższych olei wybrać do OII FL 2011 1.6Mpi BSE
                                    - Motul X-Max 0w40
                                    - Motul X-Cess 5w40
                                    - Millers XF Longlife 0w40
                                    - Fuchs Supersyn Longlife 0w30
                                    - Valvoline Synpower 0w40
                                    - Millers Trident 5w40
                                    - Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40
                                    - Valvoline Synpower 5w40
                                    Skoda Octavia II FL
                                    Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                    https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                    Komentarz

                                    • Berti
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 18

                                      Dzisiaj zakupiony VALVOLINE SYNPOWER 0W40 z normą 502 00. Jutro przesiadka na nową oliwę.

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        mbar,
                                        Shell Ultra 0W-40 (nowy), jest lepszy od wszystkiego co do tej pory miałeś, poza race pro s.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • yunior81
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1657
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          Maly745, Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40

                                          Komentarz

                                          • sw29l
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 209

                                            Zamieszczone przez Berti
                                            Dzisiaj zakupiony VALVOLINE SYNPOWER 0W40 z normą 502 00. Jutro przesiadka na nową oliwę.
                                            Dobra oliwa sprawdzi się bdb przy tsi.

                                            Komentarz

                                            • Przem78
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 561

                                              Maly745,

                                              Każdy markowy byle był oryginalny i w miarę dostępny w PL a czy jest 72% syntetic czy 80% czy Full to już jest bez znaczenia grunt to wymiana co 15 kkm lub raz w roku i będzie dobrze. :szeroki_usmiech

                                              P.S jak do 30 kkm zalewałem LM TopTec 4200 i było OK, teraz zalałem Motul X-Max 0W40 i na razie też jest OK (3 kkm przebiegu)
                                              Pozdr. Przemek

                                              Komentarz

                                              • Berti
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 18

                                                Przem78 jak odczucia jazdy na CHPA ? Za miesiąc mam planowany odbiór MKVII z tym silnikiem i powiem szczerze, że na jeździe próbnej mieli tylko benzynę ze 122 km także brałem trochę w ciemno.

                                                Komentarz

                                                • Przem78
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 561

                                                  Zamieszczone przez Berti
                                                  Przem78 jak odczucia jazdy na CHPA ? Za miesiąc mam planowany odbiór MKVII z tym silnikiem i powiem szczerze, że na jeździe próbnej mieli tylko benzynę ze 122 km także brałem trochę w ciemno.
                                                  Priv coby nie robić EOT
                                                  Pozdr. Przemek

                                                  Komentarz

                                                  • Ayu
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 4154

                                                    Zamieszczone przez Tippo
                                                    Olej z c3 do TSi to ogolnie jest qpa :P
                                                    Oczywiście, ale posłuchałem się Pidźka ja to była mega nowość i to były jedyne zakupy u niego :diabelski_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...