Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Tak sobie jeszcze rozważam że w sumie do mojej Skody można lac full saps.
    a jesli olej jest powiedzmy średni, standardowy to przecież można go indywidualnie dopakowac dodatkami zynku, wapnia np Kleen-flo 704 350ml ( pierwszy lepszy najtańszy )
    Niektóre źródła podają ze jeszcze zmniejszają tarcie.

    To chyba nie zabije dopalacza katalitycznego :|

    Komentarz

    • jaro4444
      Rider
      • 2006
      • 508

      Zamieszczone przez vesatis
      Zamieszczone przez jaro4444
      Bardzo dobre wrażenie robi Millers XF 0W40 - siła spokoju i kultura. Znacznie lepiej jak ten EE 5W40. ale niestety (albo stety do TSI) jest full saps.
      Ciekawa nowość Shell GLT - potestuję więcej i ocenię, ale ciekawie zapowiada się. Do tego na tyle tani, że można śmiało wymieniać częściej jak zalecenia.
      Mógłbyś wyjaśnić zależność SAPS co do silników TSI? ma być FULL SAPS w TSI czy niski popiół zapobiegający powstawaniu depozytów? Jeżdżę 3 sezon na XF0W40 i na razie nie narzekam, wcześniej był M1 0W40, ale moim zdaniem zbyt metaliczny. Obecnie rozrząd słyszę tylko jak napinacz nie zdąży zadziałać po przejechaniu zbyt krótkiego dystansu. Nowy Shell kusi przede wszystkim ceną, bo jednak prawie trzy razy tańszy od Millersa, także niezmiernie mnie ciekawią wyniki waszych testów.
      Chodziło mi o to, że ten olej jest bardzo fajny ale nie nadaje się do diesla z DPF (wcześniejsza formulacja z C3 się nadawała, obecna na full sapsie średnio się nadaje wg. producenta auta)
      Można się oczywiście zastanawiać nad tym czy aby na pewno olej full saps zabije DPF ?Przykład Forda i Volvo, które do aut z DPF walą oleje z normą 913d lub A5/B5, które są full saps i auta jeżdżą na nich bez problemów naprawdę długie przebiegi... Przyjmijmy jednak, że C3 lub oparte o nią normy 229.51 lub LL-04 są maksymalną granicą SAPS, która nie zabije DPF. Przy takim założeniu Millers XF 0W40 nie nadaje się do diesla.

      Za to przy TSI jestem zwolennikiem olejów na full saps, opartych o 502.00, wymienianych max co 12-15 kkm, a nie eko sreko 507.00 wymienianym co 25-30 kkm.
      Wolę mieć nieco większą rezerwę alkaliczną, więcej cynku, molibdenu, boru, wapnia, magnezu i takich tam
      Raz, że chroni to lepiej silnik przed zużyciem, dwa lepiej rozpuszcza depozyty. Poza tym w olejach 502.00 można trafić jeszcze prawdziwe 0W30 lub 0W40 na bazie grupy IV, IV z III+ (GTL) lub IV+V.
      Choć z zawartością siarki, cynku i fosforu też nie ma co przeginać bo trzydrożne katy do TSI też nie przepadają na ekstremalnymi rozwiązaniami.
      Dlatego oleje typowo racingowe, przy czynnym jeszcze kacie to dość ryzykowna opcja. Szczególnie, że dodatki w olejach racingowych uwalniają się często szybciej jak w tych cywilnych i w wyższych temperaturach pracy. Dlatego silnik zalany hiper racingową oliwą użytkowany na krótkich trasach w mieście ma większe zużycie jak na zwykłym, cywilnym oleju.
      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        Zamieszczone przez maselek2
        Tippo, a nie myślałeś nad tym olejem
        Jak zalatwisz banke 5l w sensownej cenie to sie zastanowie

        A tak wogle, ma ktos jakis sensowny argument ze millers 0w40 jest lepszy od x-max 0w40 ??
        Oczywiscie oprocz lepszej temp plyniecia ktora widze, a poza tym??

        Komentarz

        • crom.de
          RS
          • 2012
          • 1545
          • Superb II (3T4)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Tippo, może po testujesz LM 0W40 który smaruje u leonna. micrusec chce wypróbować, jak będę jemu kupował to mogę zamówić więcej i za tydzień z hakiem mógłby być w Żywcu/Bielsku.
          - Superb
          - Panda 1.2

          Komentarz

          • Tippo
            L&K
            • 2009
            • 1349
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            Zamieszczone przez crom.de
            Tippo, może po testujesz LM 0W40 który smaruje u leonna. micrusec chce wypróbować, jak będę jemu kupował to mogę zamówić więcej i za tydzień z hakiem mógłby być w Żywcu/Bielsku.
            To jest mysl, jego tez kiedys bralem pod uwage, pisz na pw za ile 5litrow dostane z wysylka

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez Tippo
              za ile 5litrow
              crom.de, no właśnie, po ile masz ten olej, to może i ja bym coś wziął

              Komentarz

              • crom.de
                RS
                • 2012
                • 1545
                • Superb II (3T4)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Cena nie jest jakaś cudowna: 46€ bańka przesyłka free. Na oeldepot24.de jest taniej, bo 39+7 przesyłka za całe zamówienie jednak obawiam się, że do środy nie dojdzie. Sprawdzę jakieś inne źródło jak będę na PC.
                - Superb
                - Panda 1.2

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2726
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Żartuje, nie kłopoć się.

                  Komentarz


                  • Na forum oil-club.ru znalazłem taką specyfikację Orlen MaxExpert V 5W30:



                    Patrząc na parametry wydaje się być olejem całkiem dobrym (zwłaszcza temperatura zapłonu czy wskaźnik lepkości), zwłaszcza jak doda się do tego przystępną cenę i pewność, że ma się olej oryginalkny z nadrukowaną datą produkcji Niestety na stronie Orlenu parametry są trochę inne i teraz pytanie czy możliwe jest, że na Rosję Orlen robi inny olej niż na Polskę?

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez leonn
                      Żartuje, nie kłopoć się.
                      Żaden kłopot przecież serio. Nawet bym wysyłać nie musiał. Ty pewnie i tak masz taniej dostęp
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • genio
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 198
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                        Zamieszczone przez Tippo

                        Nie widze tutaj problemu, jezdze od nowosci na olejach full saps, x-lite, potem valvo a nawet fuchs race 5w30 i teraz x-max, wszystkie maja norme 502, a fuchs byl nawet bez zadnej normy, ktora dopuszcza sie do tsi. Ps. od roku mam x-maxa, po shamowaniu wyszlo 1km wiecej niz przed rokiem, wiec nic sie nie "przytyka" na oleju full saps
                        Czeka mnie za miesiac kolejna wymiana, jak nie dorwe motorexa 0w40 lub czegos podobnego, zostaje przy x-max 0w40.
                        Neci mnie jeszcze millers 0w40 w nowym skladzie, ale nie podaja hths, tbn jak mniemam minimum 10 bo jest mb 229.5 ??
                        Tippo,
                        także jeżdzę na tym oleju i przychodzi czas na zmianę. Ile Ci łyknął oleju przez ten czas (jeśli w ogóle)? U mnie około 1,2 litra, więc teraz szukam czegoś, na co będzie mieć mniejszy apetyt...

                        Komentarz

                        • slawciol
                          Rider
                          • 2014
                          • 263

                          Zgodnie z obietnicą relacja z użytkowania shella 0W40. Rozruch na zimnym bez uwag,ładnie silnik pracuje. Rozgrzany troszkę gorzej, słyszę silnik ale źle nie jest, w skali od 0 do 10 daje 7. Poboru oleju brak. Ogólnie zadowolony z oliwy. Nalatane na nim 5 kkm. Przyspieszanie w miarę miękko, zużycie paliwa na jałowym czasami na poziomie 0.5l(na rozgrzanym silniku). Ogólnie oliwe w skali 0-10 daje 8.
                          czarna perła

                          Komentarz

                          • KubaMpakiet
                            Rider
                            • 2011
                            • 279

                            Zamieszczone przez pedros
                            Kleen-flo 704 350ml

                            Kleen-flo 704 350ml

                            Dodatek do oleju Kleen-Flo jest skutecznym środkiem zmniejszającym tarcie, który zapobiega nadmiernemu zużywaniu się wałów rozrządu, popychaczy zaworów i wewnętrznych części silnika. Może być stosowany w silnikach benzynowych i Diesla.

                            ciekawe srodki 704 i 705 :szeroki_usmiech cenowe hity :diabelski_usmiech
                            Audi 1.8T AVJ

                            Silnik smaruje
                            Ravenol SSL

                            Komentarz

                            • micrusec
                              Rider
                              • 2013
                              • 559

                              Ja zamówiłem u konkona faktycznie LM 0W40, miałem skorzystać z pomocy crom.de - chciałem mu podziękować za pomoc i przede wszystkim za pamięć, nie każdemu się chce takie sprawy załatwiać przy "okazji". Nie wiem czy będę zadowolony więc na początek jeden baniaczek tego specyfiku, a przejście będzie z Millers Oils 0W40. Zastanawiam się który filtr oleju zakręcić : mam na stanie FILTRONA albo MANN FILTER albo PURFLUX wszystkie dostosowane do mojego silnika (w sensie numer katalogowy odpowiedni). Do tej pory MANN FILTER.



                              Aby było miarodajnie to może MANN FILTER

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3773
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez micrusec
                                albo MANN FILTER
                                Zamieszczone przez micrusec
                                dostosowane do mojego silnika (w sensie numer katalogowy odpowiedni)
                                Zamieszczone przez micrusec
                                Do tej pory MANN FILTER.
                                To może dalej MANN FILTER, ale następca W712/90 czyli W712/93

                                [ Dodano: Nie 25 Sty, 15 20:14 ]
                                Zamieszczone przez micrusec
                                Nie wiem czy będę zadowolony więc na początek jeden baniaczek tego specyfiku, a przejście będzie z Millers Oils 0W40
                                To jak troszkę "przysmażysz" LM napisz kilka słów o zmienianym i zmienionym oleum :idea:
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • micrusec
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 559

                                  Zamieszczone przez endryu
                                  To może dalej MANN FILTER, ale następca W712/90 czyli W712/93
                                  Sugerowałeś się pewnie obrazkiem, bo MANN FILTER który posiadam ma numer katalogowy W712/91. Co prawda ten numer ma swój zamiennik w postaci W712/94 ale to osobna opowieść.

                                  Najbardziej to mnie dziwi ten FILTRON, kupiony w Krk u autoryzowanego sprzedawcy, jest on made in germany, a dodatkowo posiada taką śmieszną zdejmowaną czapeczkę zasłaniającą wlot/ gwint do filtra. Nie spotkałem się z czymś takim, no i cena atrakcyjna 26,78 zł.

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3773
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Zamieszczone przez micrusec
                                    Sugerowałeś się pewnie obrazkiem
                                    No sugestia 100%
                                    Zamieszczone przez micrusec
                                    W712/94
                                    niech będzie Taki jak to caxa-y
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz

                                    • degenerat
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 242
                                      • Toyota

                                      Zamieszczone przez micrusec
                                      Ja zamówiłem u konkona faktycznie LM 0W40, miałem skorzystać z pomocy crom.de - chciałem mu podziękować za pomoc i przede wszystkim za pamięć, nie każdemu się chce takie sprawy załatwiać przy "okazji". Nie wiem czy będę zadowolony więc na początek jeden baniaczek tego specyfiku, a przejście będzie z Millers Oils 0W40. Zastanawiam się który filtr oleju zakręcić : mam na stanie FILTRONA albo MANN FILTER albo PURFLUX wszystkie dostosowane do mojego silnika (w sensie numer katalogowy odpowiedni). Do tej pory MANN FILTER.

                                      Obrazek

                                      Aby było miarodajnie to może MANN FILTER
                                      Purflux - największa powierzchnia filtrująca, czyli najwięcej filtru w filtrze

                                      Komentarz

                                      • primanus
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 82
                                        • Superb II combi (3T5)

                                        Co zaproponujecie w takim temacie:

                                        Dobrej klasy syntetyczny olej do motocykli z silnikami 4-suwowymi z dodatkami przekładniowymi, lepkość 10W-40 (syntetyczny olej typowo motocyklowy)...?

                                        Uwaga:
                                        1) z powodu wprowadzonego sprzęgła ciernego (przeciążeniowego), oleje z dodatkami modyfikatorów tarcia są nieodpowiednie i mogą spowodować niezadziałanie sprzęgła w normalnych warunkach pracy.
                                        2) Z powodu naprężeń występujących w kołach przekładni (redukującej obroty) rekomendowany jest dobrej jakości olej z dodatkami przekładniowymi do motocykli z silnikami 4-suwowymi


                                        Kryteria wyboru właściwego oleju (m.in.):
                                        1)właściwa ochrona kół zębatych przekładni przed zużyciem
                                        2)uniknięcie poślizgu sprzęgła przeciążeniowego spowodowanego niewłaściwymi dodatkami smarującymi
                                        3)wytrzymałość na wysokie temperatury
                                        1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                        160KM --> 221KM
                                        250Nm --> 333Nm

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez primanus
                                          olej do motocykli z silnikami 4-suwowymi
                                          Silkolene i Motul ---> http://www.fuchslubricants.com/silkolene-products i https://www.motul.com/pl/pl/products...%5Brange%5D=21 i to wszystko w temacie, czytać każdy potrafi.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2726
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            PAOLO ESCO, tutaj jest jeszcze kilka do wyboru. :wink:

                                            Komentarz

                                            • Tippo
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1349
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                              Zamieszczone przez primanus
                                              Uwaga:

                                              1) z powodu wprowadzonego sprzęgła ciernego (przeciążeniowego), oleje z dodatkami modyfikatorów tarcia są nieodpowiednie i mogą spowodować niezadziałanie sprzęgła w normalnych warunkach pracy.
                                              Zdecydowanie silkolene 5w40, mialem w mokrym sprzegle i polecam z czystym sumieniem, znacznie lepsze zmiana biegow na zimno, do tego olej top polka na estrach, wart ceny !! 10w40 w niczym nie jest lepszy od niego, wogole tych olejow tez troche przerobilem, ten doslownie miazdzyl wszystko co mialem wczesniej, lacznie z bel rayem, motulem, agipem.

                                              Komentarz

                                              • Nurek
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 146
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Mam pytanie kiedy, jaki miesiąc, jaka pora roku jest najlepsza na wymianę oleju?
                                                Wiemy wszyscy, że najlepiej wymieniać olej co 15 tyś ,ale jeżeli jest możliwość przyspieszenia wymiany albo lekkiego opóźnienia aby wstrzelić się w ten „ sprzyjający termin” to jaki byście wskazali. Przed zimą?
                                                Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                                Komentarz

                                                • Rico40
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 135
                                                  • Fabia (6Y2)

                                                  Zamieszczone przez Nurek
                                                  Mam pytanie kiedy, jaki miesiąc, jaka pora roku jest najlepsza na wymianę oleju?
                                                  Wiemy wszyscy, że najlepiej wymieniać olej co 15 tyś ,ale jeżeli jest możliwość przyspieszenia wymiany albo lekkiego opóźnienia aby wstrzelić się w ten „ sprzyjający termin” to jaki byście wskazali. Przed zimą?
                                                  Wymieniam Listopad i Kwiecień wychodzi mi średnio 7-8kkm miedzy wymianami. I mi tak pasuje, z tym że w wakacje więcej poruszam się rowerem, jazda samochodem zaczyna się od września.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez jaro4444
                                                    Zamieszczone przez vesatis
                                                    Zamieszczone przez jaro4444
                                                    Bardzo dobre wrażenie robi Millers XF 0W40 - siła spokoju i kultura. Znacznie lepiej jak ten EE 5W40. ale niestety (albo stety do TSI) jest full saps.
                                                    Ciekawa nowość Shell GLT - potestuję więcej i ocenię, ale ciekawie zapowiada się. Do tego na tyle tani, że można śmiało wymieniać częściej jak zalecenia.
                                                    Mógłbyś wyjaśnić zależność SAPS co do silników TSI? ma być FULL SAPS w TSI czy niski popiół zapobiegający powstawaniu depozytów? Jeżdżę 3 sezon na XF0W40 i na razie nie narzekam, wcześniej był M1 0W40, ale moim zdaniem zbyt metaliczny. Obecnie rozrząd słyszę tylko jak napinacz nie zdąży zadziałać po przejechaniu zbyt krótkiego dystansu. Nowy Shell kusi przede wszystkim ceną, bo jednak prawie trzy razy tańszy od Millersa, także niezmiernie mnie ciekawią wyniki waszych testów.
                                                    Chodziło mi o to, że ten olej jest bardzo fajny ale nie nadaje się do diesla z DPF (wcześniejsza formulacja z C3 się nadawała, obecna na full sapsie średnio się nadaje wg. producenta auta)
                                                    Można się oczywiście zastanawiać nad tym czy aby na pewno olej full saps zabije DPF ?Przykład Forda i Volvo, które do aut z DPF walą oleje z normą 913d lub A5/B5, które są full saps i auta jeżdżą na nich bez problemów naprawdę długie przebiegi... Przyjmijmy jednak, że C3 lub oparte o nią normy 229.51 lub LL-04 są maksymalną granicą SAPS, która nie zabije DPF. Przy takim założeniu Millers XF 0W40 nie nadaje się do diesla.

                                                    Za to przy TSI jestem zwolennikiem olejów na full saps, opartych o 502.00, wymienianych max co 12-15 kkm, a nie eko sreko 507.00 wymienianym co 25-30 kkm.
                                                    Wolę mieć nieco większą rezerwę alkaliczną, więcej cynku, molibdenu, boru, wapnia, magnezu i takich tam
                                                    Raz, że chroni to lepiej silnik przed zużyciem, dwa lepiej rozpuszcza depozyty. Poza tym w olejach 502.00 można trafić jeszcze prawdziwe 0W30 lub 0W40 na bazie grupy IV, VI z III+ (GTL) lub IV+V.
                                                    Choć z zawartością siarki, cynku i fosforu też nie ma co przeginać bo trzydrożne katy do TSI też nie przepadają na ekstremalnymi rozwiązaniami.
                                                    Dlatego oleje typowo racingowe, przy czynnym jeszcze kacie to dość ryzykowna opcja. Szczególnie, że dodatki w olejach racingowych uwalniają się często szybciej jak w tych cywilnych i w wyższych temperaturach pracy. Dlatego silnik zalany hiper racingową oliwą użytkowany na krótkich trasach w mieście ma większe zużycie jak na zwykłym, cywilnym oleju.
                                                    Jestem tu nowy. Przyznam , że z dużym zaciekawieniem czytałem wątki olejowe, posługujecie się tutaj wiedzą i stwierdzeniami o których nie miałem pojęcia i chętnie się dowiem o co chodzi.
                                                    1.Jaka to jest baza VI a zwłaszcza VI z III+ olejowa bo tych nie znam
                                                    2.Czy 507 VW to dotyczy na pewno silników benzynowych ? czy raczej chodzi o oleje zunifikowane benz/diesel 504/507?
                                                    3. Co jest takiego ciekawego w olejach Shell , macie doświadczenia ?
                                                    4. W jaki sposób "hiper racingowa" oliwa zwiększa zużycie (właśnie czego zużycie) w mieście i jak pod wpływem temp. szybciej uwalniają się dodatki (co znaczy się uwalniają).
                                                    5. W jaki sposób molibden i bor zwiększa rezerwę alkaliczną ?

                                                    Chętnie poczytam , bo takie wątki tylko na forum skody są.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...