Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leonn
    RS
    • 2011
    • 2726
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez RobertM
    Leon! Ty do Gliwic jeździsz po oleje czy do mnie? :wink:
    Nie no jasna sprawa, ale Pidzikowi chodzi o reklamę jego sklepu, a nie Twojego :wink: Aż taki dobry kolega to z niego nie jest :wink:


    Zamieszczone przez micrusec
    Cały czas mowa o Kujawskim z pierwszego tłoczenia MADE IN POLAND
    A to gdzie na Śląsku go blendują bo bym kupił

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Akurat Roberta znam i nie tylko z internetu ale razem byliśmy w blendowni i sam mogę polecić jego sklep natomiast sam nie rozumiem Leonn twojej uszczypliwości albo złośliwości czy insynuacji kompletnie niczym nie poparte.
      W ofercie naszego sklepu Zmienolej.pl są oleje różnych firm również takich które ty polecasz oraz takie które robię na wyłączne zlecenie klienta , odbiorcy wedle konkretnej specyfikacji.

      Robet nie mogę pisać na forum za dużo bo później przyjeżdza przedstawiciel i się mnie pyta czemu to i to nie wiem czy im już na mnie skarżą czy jak ...hehe


      Zamieszczone przez pedros
      Mam na mysli w jakim sensie jest to producent czy produkuje cos swojego czy tylko miesza 12 składników z bazą?
      Producentem baz olejowych jest tylko Orlen Oil oraz Lotos i to od nich swoje bazy bierze większość Europejskich producentów środków smarnych.
      Producentów baz olejowych e Europie jest kilka natomiast firm olejowych wow 100-200 ?? :-)

      Zamieszczone przez paba
      Quazar albo za bandycką cenę na stacji , albo z jakiejś wyprzedaży gdzieś jedna, dwie sztuki leżą
      Quazar jest olejem tylko rozlewanym przez Lotos a bazy pochpodzą nie stąd.
      Dodatki również jest to produkt można powiedzieć rozlewany tylko w Polsce wcale nie zły takie premium line from Lotos :-)
      Dodatki bodajże są z Lubrizol a czy są lepsze od tych idących z Infuem hm...aj don noł nie umiem powiedzieć może ktoś wie :-)

      Zamieszczone przez paba
      można się przyczepić do braku MB 229.5
      Oj tam w przypadku oleju full saps za 200zł można ale nie w takiej cenie spokojnie obecność 229.3 załatwia sprawę.
      Zresztą ile olejów na rynku ma normę 229.5....
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • micrusec
        Rider
        • 2013
        • 559

        Zamieszczone przez Pidziek
        Zresztą ile olejów na rynku ma normę 229.5....
        A ile olejów z daną normą jest 0W40 ?? Kto mi konkretnie odpowie na tak zadane pytanie.

        Komentarz

        • paba
          Rider
          • 2012
          • 284

          Zamieszczone przez Pidziek
          Quazar jest olejem tylko rozlewanym przez Lotos a bazy pochpodzą nie stąd.
          Dodatki również jest to produkt można powiedzieć rozlewany tylko w Polsce wcale nie zły takie premium line from Lotos
          Dodatki bodajże są z Lubrizol a czy są lepsze od tych idących z Infuem hm...aj don noł nie umiem powiedzieć może ktoś wie
          wszystko fajnie tylko i tak nie idzie tego kupić specjalnie poza stacją benzynową i może ASO Subaru czy Kia, więc nikt nie będzie specjalnie za tym jeździł szukać, szczególnie za taką cenę


          Zamieszczone przez micrusec
          Zamieszczone przez Pidziek
          Zresztą ile olejów na rynku ma normę 229.5....
          A ile olejów z daną normą jest 0W40 ?? Kto mi konkretnie odpowie na tak zadane pytanie.
          policz sobie kolego

          Komentarz

          • vesatis
            Ambiente
            • 2013
            • 119
            • Fiat
            • CGGA 1.4 MPI 80 KM

            zajebiaszczy link, dzięki kolego, mamy gotową listę producentów europejskich i amerykańskich, brakuje co prawda skośnych, ale są ruskie

            szkoda, że VW podobnymi listami nie dysponuje, widać, że u Mercedesa bałaganu nie ma

            podobna lista nie na stronach producenta ze specyfikacją 502/505

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              vesatis: ja mogę zlecić produkcję dowolnego oleju w specyfikacji 229.5 ale muszę za to zapłacic aby dostać i to bardzo dużo wiec lepiej zlecić analizę oleju wedle wymaganych testów w akredytowanym laboratorium i napisać że spełnia :-)
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • micrusec
                Rider
                • 2013
                • 559

                Pidziek, jak kto Ty możesz zlecić produkcję dowolnego oleju ? A pod jaką marką i z jakim znakiem towarowym ?
                Zamieszczone przez Pidziek
                lepiej zlecić analizę oleju wedle wymaganych testów w akredytowanym laboratorium i napisać że spełnia
                Tego nie rozumiem, ale zlecić analizę czego, jakiego oleju ? Gotowego dostępnego wyrobu z jakiegoś producenta czy wymyślonej przez Ciebie formule ? Opisujesz to tak jakby proces wyglądał jak tworzenie chińskiej zupki : otworzyć, pobić, zalać wrzątkiem, wymieszać i zjeść. A test laboratoryjny opiera się na teście WC i śliskości sraj-taśmy.

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Pidziek, jak kto Ty możesz zlecić produkcję dowolnego oleju ? A pod jaką marką i z jakim znakiem towarowym ?
                  Np. mogę wyprodukować olej Zmienolej.pl w specyfikacji 5W40 w opakowaniach 5L w fabryce a nie w garażu bo zaraz się zapewne znajdą szydercy.
                  No ale to może kiedyś :-)

                  Zamieszczone przez micrusec
                  Tego nie rozumiem,
                  Już piszę.
                  Większość firm olejowych nie ma swoich laboratoriów.
                  Nie ma swoich fabryk ale korzysta z uprzejmości innych np. Lotosu, rafinerii Trzebinia, Orlena itp.
                  Firma taka może zamówić olej w specyfikacji np. SAE 5W30 z normami VW takimi i takimi ( firmy które produkuja dodatki np. Lubrizol, Infuem dostarczają gotowe recepty takich olejów z instruckją jak to wymieszać w jakim ciśnieniu temp. i proporcji ) baze bierze się np. od Orlena czy Lotosu i robi się misz masz , rozlewa się w butelki znanej firmy okleja się naklejkami i wysyła ot cała filozofia nie ma w tym nic z oszustwa, fałszowania itp.
                  Nastepnie przed produkcją wszystko się bada , bazę pod katek wielu norm i parametrów wyrób gotowy czy jest ok i to robi albo laboratorium w danej fabryce np. w Gliwicach we Fuchsie czy innym miejscu i albo coś jest OK wedle norm i wytycznych albo nie .
                  I mając daną gotową receprure robi się produkcję np. w poniedziałek a później przez rury w których był olej X tłoczy sie wielkimi pompami duże gumowe kulki które czyszczą wszystko ładnie i robi się produkt Y.
                  Zdolności produkcyjne są naprawdę duże a nadzór jakościowy na najwyuższym poziomie za co osobiscie ręczę przynajmniej jesli chodzi o zakłąd w Gliwicach bo do innych mnei nie zapraszają :-))))
                  Widełki jakościowe są różne nie wiem jak jest w przypadku olejów klasy GM, Gulf czy innych wiem jak to wyglada w Gliwicach i na jakim aparacie wszystko i w jakich warunkach jest analizowane, podobnie jest w Millersie w Anglii.
                  Aby uzyskać daną aprobatę trzeba co najważniejsze zapłacić danemu koncernowi i wtedy jest kwit i wpis na jakis okresna listę z aprobatami i do tego kosztowne badania na konkretnych stanowiskach badawczych , nie kazdy w to idzie i woli napisać że dany olej spełnia daną normę robiąc takie badania sam na własnych stanowisach czy laboratoriach.
                  Ale jak to się mówi jedni wolą zmienić koła w ASO płacąc np. 200zł inni robią to w zakładzie wulkanizacyjnym bez pieczatki za 50zł :-)

                  Mało kto wie że zdecydowana większość firm robi to na zasadzie piszę normy jakie uważamy że nasze oleje spełniają i tak czy ktoś wie że ACEA oficlanie nie zezwala na oznaczenie oleju jednocześnie ACEA A3/B4 i C3 ?
                  Jest z tym wielki problem ale tak jest , Millers Oils idzie w tym kierunku czyli wszystko zgodnie z zaleceniami ACEA.
                  Chyba też obecnie nie można używać oznaczeń RN0710 do Renówki i C3 w olejach 5W40..
                  Zainteresowanych odsyłam do Millersa i ACEA

                  Miłego dnia i więcej pogody ducha
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • micrusec
                    Rider
                    • 2013
                    • 559

                    Pidziek, dzięki

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Pięć dwadzieścia się należy apa
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        ACEA oficlanie nie zezwala na oznaczenie oleju jednocześnie ACEA A3/B4 i C3 ?
                        Czy to oznacza, że:

                        1. A3/B4 wyklucza się z C3?
                        2. Technologiczne niemożliwe lub niezdrowe dla silnika?
                        3. Zastrzeżone dla produktów najwyższej jakosci?

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          ...ja pitolę ale pierdoły... sorrrryyyy normalnie "pranie mózgu" dla naiwnych...
                          Zamieszczone przez Pidziek
                          mogę wyprodukować olej Zmienolej.pl w specyfikacji 5W40 w opakowaniach 5L
                          a do każdego opakowania tubka "wazeliny" gratis :roll:
                          Ja sobie chyba też "wyprodukuję" olej - chce ktoś kupić blendowane 100 ton 0W40 sygnowany logo OCP ? po (uwaga promocja!) 60 zł za litr ...logo będzie "gratis" ...
                          Teraz to nawet taki "Jasiu Popierducha" może sobie "wyprodukować" olej ... bo "taki Jasiu" wszystko może w obecnych czasach, byle miał odpowiednią kasę na koncie.
                          Wystarczy jeden telefon z zamówieniem i przelew kasy na konto by ruszyło blendowanie oleju w Trzebini czy innym zakładzie ...
                          Zamieszczone przez Pidziek
                          wszystko się bada , bazę pod katek wielu norm i parametrów
                          taki zakłąd to owszem może sobie badać czy olej trzyma założone przy produkcji parametry ale specyfikacji danemu olejowi nie ma prawa nadać ... a mając problem z silnikiem a w nim olej bez oficjalnej specyfikacji każde ASO nas po prostu "zleje"
                          :roll:

                          [ Dodano: Sob 28 Lut, 15 13:12 ]
                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Aby uzyskać daną aprobatę trzeba co najważniejsze zapłacić danemu koncernowi i wtedy jest kwit i wpis na jakis okresna listę z aprobatami i do tego kosztowne badania na konkretnych stanowiskach badawczych
                          normalna procedura uzyskiwania odpowiedniej specyfikacji - płacisz - jeżeli olej spełnia wymagania producenta dostajesz kwit - wpis na listę z oficjalną aprobatą. Koszty 2-3 tys euro to "pikuś" w porównaniu z przyszłymi zyskami ...
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • rodro
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 238
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Który lepszy? Obydwa spełniają normę 504/507.
                            Shell helix ultra 0w30
                            Shell helix ultra ECT 0w30

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez rodro
                              Który lepszy?
                              wg. mnie ECT 0W30

                              [ Dodano: Sob 28 Lut, 15 15:39 ]
                              Zamieszczone przez rodro
                              Obydwa
                              obydwa to są takie same linki :wink: Wklej poprawne.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • rodro
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 238
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez rodro
                                Który lepszy?
                                wg. mnie ECT 0W30

                                [ Dodano: Sob 28 Lut, 15 15:39 ]
                                Zamieszczone przez rodro
                                Obydwa
                                obydwa to są takie same linki :wink: Wklej poprawne.
                                Już poprawione.
                                A jakieś uzasadnienie wyboru

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  W ECT masz o wiele lepszy indeks lepkości, lepsza lepkość w 40C, niższy SAPS, odrobinę lepsza temperatura płynięcia i NOACK a jeżeli chodzi o skład to w ETC postawiono zdecydowanie na bor zamiast na sam cynk i to uważam za lepsze rozwiązanie. Po prostu formuła ECT jest nowocześniejsza a formuła tego drugiego Shella to klasyka wapń+cynk+fosfor. Widać od razu, że ECT był opracowany z myślą o ACEA C2 i C3.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • rodro
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 238
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Jeżdżę na tym ECT - silnik pracuje bardzo ładnie, zużycie paliwa na wolnych obrotach 0,5 l w stosunku do 0,6 na Statoilu 5w30 ll.

                                    Komentarz

                                    • REXAX
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 453

                                      Zamieszczone przez rodro
                                      Który lepszy? Obydwa spełniają normę 504/507.
                                      Shell helix ultra 0w30
                                      Shell helix ultra ECT 0w30
                                      Pierwsza pozycja absolutnie nie spełnia 504/507 a dodatkowo na naszym rynku jest niedostępna :!:
                                      Shell ECT 0w30 ma identyczne parametry jak Shell Professional AV-L 0w30 :wink:

                                      Komentarz

                                      • rodro
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 238
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez REXAX
                                        Zamieszczone przez rodro
                                        Który lepszy? Obydwa spełniają normę 504/507.
                                        Shell helix ultra 0w30
                                        Shell helix ultra ECT 0w30
                                        Pierwsza pozycja absolutnie nie spełnia 504/507 a dodatkowo na naszym rynku jest niedostępna :!:
                                        Shell ECT 0w30 ma identyczne parametry jak Shell Professional AV-L 0w30 :wink:
                                        Masz rację, pomyliłem te dwa oleje. Wskazany przez Ciebie spełnia normę 504/507 i o nim myślałem pisząc, że spełnia normę.
                                        A czym się różnią, oprócz nazwy?

                                        Komentarz

                                        • REXAX
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 453

                                          Zamieszczone przez rodro
                                          A czym się różnia oprócz nazwy?
                                          też chciałbym wiedzieć :wink: kwity mają identyczne.

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2726
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            ja mogę zlecić produkcję dowolnego oleju w specyfikacji 229.5
                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Np. mogę wyprodukować olej Zmienolej.pl w specyfikacji 5W40 w opakowaniach 5L w fabryce a nie w garażu
                                            A z jaką bazą? Bo rozumiem, że nie PAO :diabelski_usmiech
                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            nie kazdy w to idzie i woli napisać że dany olej spełnia daną normę robiąc takie badania sam na własnych stanowisach czy laboratoriach.
                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Mało kto wie że zdecydowana większość firm robi to na zasadzie piszę normy jakie uważamy że nasze oleje spełniają
                                            Wiemy wiemy.. o takich praktykach i ja osobiście to ignoruje takich „producentów” :wink:



                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            0W40 sygnowany logo OCP
                                            PAOLO ESCO, to co robimy własny olej?

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez leonn
                                              Wiemy wiemy.. o takich praktykach i ja osobiście to ignoruje takich „producentów” :wink:
                                              Jakieś przykłady takich producentów? Lotos, Orlen, Shell, Mobil 1?

                                              Komentarz

                                              • vesatis
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 119
                                                • Fiat
                                                • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                vesatis: ja mogę zlecić produkcję dowolnego oleju w specyfikacji 229.5 ale muszę za to zapłacic aby dostać i to bardzo dużo wiec lepiej zlecić analizę oleju wedle wymaganych testów w akredytowanym laboratorium i napisać że spełnia :-)
                                                można wysnuć z tego wniosek, że badziewnych mieszaczy nie stać na przeprowadzenie rzetelnych badań do uzyskania danej normy, a więc trzeba ich omijać szerokim łukiem a poważnie to chyba lepiej zaufać konstruktorom, oni wiedzą jakie ma spełniać wymagania olej dla danego silnika stąd wymyślono normy

                                                Komentarz

                                                • paba
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 284

                                                  Zamieszczone przez Kris86
                                                  Zamieszczone przez leonn
                                                  Wiemy wiemy.. o takich praktykach i ja osobiście to ignoruje takich „producentów” :wink:
                                                  Jakieś przykłady takich producentów? Lotos, Orlen, Shell, Mobil 1?
                                                  przykład Mobil1 ESP Formula
                                                  Shell ECT

                                                  chodzi o stwierdzenie: "spełnia test silnika dla normy ACEA C3" w przypadku Shella


                                                  "API (spełnia wymogi testu silników) SM / SN"


                                                  Zamieszczone przez vesatis
                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  vesatis: ja mogę zlecić produkcję dowolnego oleju w specyfikacji 229.5 ale muszę za to zapłacic aby dostać i to bardzo dużo wiec lepiej zlecić analizę oleju wedle wymaganych testów w akredytowanym laboratorium i napisać że spełnia :-)
                                                  można wysnuć z tego wniosek, że badziewnych mieszaczy nie stać na przeprowadzenie rzetelnych badań do uzyskania danej normy, a więc trzeba ich omijać szerokim łukiem a poważnie to chyba lepiej zaufać konstruktorom, oni wiedzą jakie ma spełniać wymagania olej dla danego silnika stąd wymyślono normy
                                                  jak widać (nie wiem dlaczego) na takie ruchy decydują się najwięksi gracze na rynku (patrz wyżej)

                                                  Zamieszczone przez REXAX
                                                  Jakby ktoś szukał 0w30 A5/B5 po taniości - http://galonoleje.pl/sklep/home/3011...0-a5b5-1l.html ale z dobrym kwitem - http://www.epc.shell.com/documentRet...ntId=114463313 to już jest
                                                  Ty to potrafisz człowieka kusić miałem już nie kupować więcej olejów na którąś wymianę do przodu, ale chyba nie potrafię przejść obojętnie

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    A z jaką bazą? Bo rozumiem, że nie PAO :diabelski_usmiech
                                                    Nie w Polsce nikt nie robi oleju z bazą PAO.
                                                    A co ty na to PAO się tak uparłeś ?

                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    1. A3/B4 wyklucza się z C3?
                                                    2. Technologiczne niemożliwe lub niezdrowe dla silnika?
                                                    3. Zastrzeżone dla produktów najwyższej jakosci?
                                                    1. NIE po prostu nie można stosować jednego i ...drugiego.
                                                    Jak jest C3 to nie może być że A3/B4 a że spełnia i to z naddatkiem to inna sprawa.
                                                    2 i 3 - nie wchodzę w takie spekulacje mamy UE i mamy ACEA każda organizacja ma coś do powiedzenia mi się to może podobać lub nie .
                                                    Można zadzwonić do Millers Oils i zapytać się dlaczego C3 i dlaczego A3/B4 zapewne odpowiedz bedzie podobna.

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Teraz to nawet taki "Jasiu Popierducha" może sobie "wyprodukować" olej ... bo "taki Jasiu" wszystko może w obecnych czasach, byle miał odpowiednią kasę na koncie.
                                                    Niech sobie robi jeśli to będzie świetny produkt to ja go kupie ale wiem że nie będzie to świetny produkt.
                                                    Czy dlatego że z baz Orlena robi się olej który smaruje jakieś elementy aut o wartości kilku milionów zł i do tego robi się to w Gliwicach to znaczy że to jest złe ?
                                                    Co jest lepsze iść do sklepu i zapytać się skąd dany produkt KONKRETNIE POCHODZI czy lepiej kupić znanej firmy produkt którego miejsca produkcji nikt nie zna i nie umie powiedzieć gdzie konkretnie zostałó rozlany ?
                                                    Poza tym dla mnie te testy i ruskie porównania są tak wiarygodne jak badanie oleju na aparacie flex i podniecanie się jaki on to nie jest super :-)

                                                    Który lepszy? Obydwa spełniają normę 504/507.
                                                    Shell helix ultra 0w30
                                                    Shell helix ultra ECT 0w30
                                                    To tak samo jak czy lepsze buty NIKE ze sznurówkami Pumy czy Puma ze sznurókami NIKE :lol:

                                                    Zamieszczone przez rodro
                                                    jak widać (nie wiem dlaczego) na takie ruchy decydują się najwięksi gracze na rynku (patrz wyżej)
                                                    A co chciałeś aby olej jakie posiadał specyfikacje ?
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...