To nie 1 gram dodatkowego fosforu czy cynku powoduje nagar, ale zwęglony olej mineralny 504.00 i niski TBN.
Dlatego plukanka co wymianę i nie dać mechaniorowi przelać oleju ponad stan. (U mnie to kiedy to był niemalże standard upie.. pobrudzona karoseria z papilarami mechanika oraz przelany olej)
Jak ktoś chce / musi używać oleju LL to naprawdę na dobrej bazie mi saps a jak jest LPG to sorry ... skrócone interwaly oraz olej z wysokim TBN.
Każdy, kto decyduje sie na ten typ silnika powinien być tego świadomy.
Paleta silników z wtryskiem pośrednim z dnia na dzień się kurczy! Teraz piszesz tak za 5 lat to będzie norma, coś tak oczywistego jak kawa z mlekiem.
rozbierać i czyścić chemią, z tego co wiem np. Tunap ma gamę środków do tego
zależy jeszcze ile tego jest, czasem może i dłuto na początek myjka ultradźwiękowa
Sposobów tyle co ludzi, wszystko zależy od zasobności portfela.
Mówimy o silniku benzynowym z wtryskiem bezpośrednim.
Niech autor tego artykułu z linku może wyjaśni skąd ma się brać nagar na trzonkach zaworów, jeśli silnik nie jest źle skonstruowany i nie bierze oleju? Tak jakby w dieslach obowiązkowo miał się nagar odkładać bo też mają wtrysk bezpośredni. Skojarzenie TSI - wtrysk bezpośredni - nagar pomija jeden istotny element "zła konstrukcja silnika" (m.in. pierścienie, ale i odma) i to jest główna przyczyna odkładania się nagaru, a nie wtrysk bezpośredni. Na świecach podobnie jak i w cylindrach też odkłada się nagar, i jeśli nie ma go na świecach, to i w cylindrach nie będzie. Po 92kkm w CDAB nie było nagaru na świecach, ale i oleju mi nie chleje.
od wymiany po ok. 3-4kkm przebiegu jeżdżę na Millersie XF 5W30 w trybie LongLife. Wymiany wychodzą co ok. 30-31kkm. Dodatkowo trzy razy (początek, ok. 45kkm i ostatnio) zalany LM Ceratec
od wymiany po ok. 3-4kkm przebiegu jeżdżę na Millersie XF 5W30 w trybie LongLife. Wymiany wychodzą co ok. 30-31kkm. Dodatkowo trzy razy (początek, ok. 45kkm i ostatnio) zalany LM Ceratec
Tez go zalewam do VW. Uważam go za bardzo ciekawy olej. Trzyma fason do końca (u mnie koniec wyznaczyłem na 15kkm).
od wymiany po ok. 3-4kkm przebiegu jeżdżę na Millersie XF 5W30 w trybie LongLife. Wymiany wychodzą co ok. 30-31kkm. Dodatkowo trzy razy (początek, ok. 45kkm i ostatnio) zalany LM Ceratec
Tez go zalewam do VW. Uważam go za bardzo ciekawy olej. Trzyma fason do końca (u mnie koniec wyznaczyłem na 15kkm).
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Połaczyłem SSL i 300V w stosunku 3/1 starty na zimno slyszalem juz lepsze :roll:
za to na wysokich obrotach i rozgrzanym oleju jest bajka :diabelski_usmiech
W niedziele trasa 1100 plus 3 Hiszpanskie studentki z blablacar :szeroki_usmiech bedzie goraco :diabelski_usmiech
Na VSI 11 tysi do konca trzymal parametry, swietna oliwa
To było ponad 10 lat temu .....
swoją drogą świetny olej. .. był
Zamowmy może przyjdzie (ale za pobraniem ) :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pią 15 Maj, 15 19:53 ]
Zamieszczone przez KubaMpakiet
Połaczyłem SSL i 300V w stosunku 3/1 starty na zimno slyszalem juz lepsze :roll:
za to na wysokich obrotach i rozgrzanym oleju jest bajka :diabelski_usmiech
W niedziele trasa 1100 plus 3 Hiszpanskie studentki z blablacar :szeroki_usmiech bedzie goraco :diabelski_usmiech
Na VSI 11 tysi do konca trzymal parametry, swietna oliwa
Dokładnie taki efekt miałem po swoich mieszankach z estrami. ..
Ps.Pero será mejor concentrarse en la conducción :diabelski_usmiech
wróciłem i już mnie nie ma - zobacz mój podpis ... ktoś musi "je...ć by spać mógł ktoś" ...
soryyy ale "co to za świrowanie" z tymi olejami do TSI :roll: ... tyle ostatnio i wcześniej było napisane o olejach do tych silników a tu znów problemy "z kapelusza"...
Do TSI szukaj oleju z wysoką temperaturą palenia i niskim NOACK (fajnie gdyby miał PAO)... Zmiany dostosowane do warunków eksploatacji, jak trzeba to zmienić olej 2-3 tys. wcześniej-nawet w przypadku oleju LL - jakość oleju ma kluczowy wpływ na żywotność panewek, wałka rozrządu oraz turbosprężarki - zaoszczędzisz 100 zł ...stracisz kilka tys. :?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
soryyy ale "co to za świrowanie" z tymi olejami do TSI :roll: ... tyle ostatnio i wcześniej było napisane o olejach do tych silników a tu znów problemy "z kapelusza"...
Do TSI szukaj oleju z wysoką temperaturą palenia i niskim NOACK (fajnie gdyby miał PAO)...
hmm... no... może nie takiej odpowiedzi oczekiwali ci, którzy cierpliwie na nią czekali, ale, dobre i to...
nie wiem. Znajomy mi polecił to zalałem, a czy to placebo czy coś daje to trudno powiedzieć. Poprzednie TDI przehulało 155kkm bez żadnych problemów i oznak zużycia na Motulu i Millersie z dolewaniem Cerateca co 3 wymianę (co 20kkm), obecnie mam 95kkm na Millersie z dolewaniem Cerateca co ok. 45kkm. Również nie mam żadnych problemów. To przecież nie będę kombinował jak koń pod górę. Zestaw się sprawdza, to go nie zmieniam i nie sprawdzam czy czasami Ceratec nic nie daje. Stać mnie aby "zaszaleć" raz na 1,5 roku i wydać te kilkadziesiąt złotych Przy 120kkm jeszcze bardziej zaszaleję i kupię Millersa EE 504/507
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
pożegnam się z "niezawodnymi" produktami koncernu VW ...
kup sobie "niezawodne" Mitsubishi - wrócisz tak jak ja skruszony do Skody. BTW Superb na razie jest zdecydowanie tańszy w eksploatacji niż Mitsu. np. klocki wymieniałem raz - w Outku miałem czwarty komplet klocków, trzeci tarcz, jeden klocki z tyłu. Wszystko przez to, że tył lubi się zacinać, a ASO przy przeglądach "sprawdzało" ale głównie na papierze.
. Stać mnie aby "zaszaleć" raz na 1,5 roku i wydać te kilkadziesiąt złotych Przy 120kkm jeszcze bardziej zaszaleję i kupię Millersa EE 504/507
Hehe koszt jest marginalny u mnie w BFQ ceratec bardzo ładnie uodparnia silnik na mocniejsze traktowanie.
Ja polecam chociaż sprawdzam czy czasem efekt placebo nie zdominował utwierdzenia mnie w przekonaniu dobrego wyboru.
Do TDI tez chętne zalałbym, ale kompletnie nie mam pojęcia czy DPFa nie "podjudzę" :diabelski_usmiech
. Stać mnie aby "zaszaleć" raz na 1,5 roku i wydać te kilkadziesiąt złotych Przy 120kkm jeszcze bardziej zaszaleję i kupię Millersa EE 504/507
Hehe koszt jest marginalny u mnie w BFQ ceratec bardzo ładnie uodparnia silnik na mocniejsze traktowanie.
Ja polecam chociaż sprawdzam czy czasem efekt placebo nie zdominował utwierdzenia mnie w przekonaniu dobrego wyboru.
Do TDI tez chętne zalałbym, ale kompletnie nie mam pojęcia czy DPFa nie "podjudzę" :diabelski_usmiech
Ja z ciekawości wypróbowałem ceratec na silniku 1.2 8v w punto. Przebieg 70 kkm i jazda głównie po mieście, na krótkich odcinkach. Przed "zabiegiem" silnik chodził dosyć "kulawo" i cierpiał na ubytek mocy. Po przepłukaniu silnika i dodaniu cerateca odzyskał siły i wigor. Od dwóch lat jest zalewamy olejem Neste 0w40.
Komentarz