Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    To nie 1 gram dodatkowego fosforu czy cynku powoduje nagar, ale zwęglony olej mineralny 504.00 i niski TBN.
    Dlatego plukanka co wymianę i nie dać mechaniorowi przelać oleju ponad stan. (U mnie to kiedy to był niemalże standard upie.. pobrudzona karoseria z papilarami mechanika oraz przelany olej)

    Jak ktoś chce / musi używać oleju LL to naprawdę na dobrej bazie mi saps a jak jest LPG to sorry ... skrócone interwaly oraz olej z wysokim TBN.

    Komentarz

    • sw29l
      Ambiente
      • 2011
      • 209

      Zamieszczone przez micrusec
      Zamieszczone przez sw29l
      Każdy, kto decyduje sie na ten typ silnika powinien być tego świadomy.
      Paleta silników z wtryskiem pośrednim z dnia na dzień się kurczy! Teraz piszesz tak za 5 lat to będzie norma, coś tak oczywistego jak kawa z mlekiem.

      rozbierać i czyścić chemią, z tego co wiem np. Tunap ma gamę środków do tego
      zależy jeszcze ile tego jest, czasem może i dłuto na początek myjka ultradźwiękowa
      Sposobów tyle co ludzi, wszystko zależy od zasobności portfela.
      Mówimy o silniku benzynowym z wtryskiem bezpośrednim.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez koka
        chciałem się zmierzyć z "mitem" Amsoila
        rozumiem, ja to mam już za sobą :diabelski_usmiech
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez sw29l
          Tutaj nie chodzi o świece, lecz o konstrukcję silnika.
          Wystarczy wyggoglować aby znaleść tony info, np : http://mojafirma.infor.pl...-przyczyny.html
          Niech autor tego artykułu z linku może wyjaśni skąd ma się brać nagar na trzonkach zaworów, jeśli silnik nie jest źle skonstruowany i nie bierze oleju? Tak jakby w dieslach obowiązkowo miał się nagar odkładać bo też mają wtrysk bezpośredni. Skojarzenie TSI - wtrysk bezpośredni - nagar pomija jeden istotny element "zła konstrukcja silnika" (m.in. pierścienie, ale i odma) i to jest główna przyczyna odkładania się nagaru, a nie wtrysk bezpośredni. Na świecach podobnie jak i w cylindrach też odkłada się nagar, i jeśli nie ma go na świecach, to i w cylindrach nie będzie. Po 92kkm w CDAB nie było nagaru na świecach, ale i oleju mi nie chleje.

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            rezon, jaki aktualnie olej zalewasz ?

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Zamieszczone przez koka
              tak, wiem ale sam chciałem się zmierzyć z "mitem" Amsoila :szeroki_usmiech oczywiście jeszcze wcale go nie skreślam, ciągle ma szansę :P
              Zalej ewentualnie Royal Purple
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez mirek_p11
                rezon, jaki aktualnie olej zalewasz ?
                od wymiany po ok. 3-4kkm przebiegu jeżdżę na Millersie XF 5W30 w trybie LongLife. Wymiany wychodzą co ok. 30-31kkm. Dodatkowo trzy razy (początek, ok. 45kkm i ostatnio) zalany LM Ceratec

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zamieszczone przez rezon
                  Zamieszczone przez mirek_p11
                  rezon, jaki aktualnie olej zalewasz ?
                  od wymiany po ok. 3-4kkm przebiegu jeżdżę na Millersie XF 5W30 w trybie LongLife. Wymiany wychodzą co ok. 30-31kkm. Dodatkowo trzy razy (początek, ok. 45kkm i ostatnio) zalany LM Ceratec
                  Tez go zalewam do VW. Uważam go za bardzo ciekawy olej. Trzyma fason do końca (u mnie koniec wyznaczyłem na 15kkm).

                  A jak Ceratec oceniasz ?

                  Komentarz

                  • sw29l
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 209

                    Zamieszczone przez pedros
                    Zamieszczone przez rezon
                    Zamieszczone przez mirek_p11
                    rezon, jaki aktualnie olej zalewasz ?
                    od wymiany po ok. 3-4kkm przebiegu jeżdżę na Millersie XF 5W30 w trybie LongLife. Wymiany wychodzą co ok. 30-31kkm. Dodatkowo trzy razy (początek, ok. 45kkm i ostatnio) zalany LM Ceratec
                    Tez go zalewam do VW. Uważam go za bardzo ciekawy olej. Trzyma fason do końca (u mnie koniec wyznaczyłem na 15kkm).
                    U mnie idzie ten Millers na sezon jesień/zima

                    Komentarz

                    • Rosomak
                      L&K
                      • 2011
                      • 1365
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Wiecie może czy w ofercie LOTOSa jest 0W40 ?
                      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                      Komentarz

                      • jmors44
                        Rider
                        • 2010
                        • 455
                        • Octavia III (5E3)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                        • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                        Paolo Esco, czy wróciłeś już z Czech ?
                        Jeśli tak to może znajdziesz chwilę lub dwie i napiszesz o olejach do TSI
                        ( obiecałeś !)
                        jmors44

                        Komentarz

                        • slawciol
                          Rider
                          • 2014
                          • 263

                          czarna perła

                          Komentarz

                          • KubaMpakiet
                            Rider
                            • 2011
                            • 279

                            Połaczyłem SSL i 300V w stosunku 3/1 starty na zimno slyszalem juz lepsze :roll:
                            za to na wysokich obrotach i rozgrzanym oleju jest bajka :diabelski_usmiech
                            W niedziele trasa 1100 plus 3 Hiszpanskie studentki z blablacar :szeroki_usmiech bedzie goraco :diabelski_usmiech
                            Na VSI 11 tysi do konca trzymal parametry, swietna oliwa
                            Audi 1.8T AVJ

                            Silnik smaruje
                            Ravenol SSL

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Hahahaha

                              To było ponad 10 lat temu .....
                              swoją drogą świetny olej. .. był


                              Zamowmy może przyjdzie (ale za pobraniem ) :diabelski_usmiech

                              [ Dodano: Pią 15 Maj, 15 19:53 ]
                              Zamieszczone przez KubaMpakiet
                              Połaczyłem SSL i 300V w stosunku 3/1 starty na zimno slyszalem juz lepsze :roll:
                              za to na wysokich obrotach i rozgrzanym oleju jest bajka :diabelski_usmiech
                              W niedziele trasa 1100 plus 3 Hiszpanskie studentki z blablacar :szeroki_usmiech bedzie goraco :diabelski_usmiech
                              Na VSI 11 tysi do konca trzymal parametry, swietna oliwa

                              Dokładnie taki efekt miałem po swoich mieszankach z estrami. ..



                              Ps.Pero será mejor concentrarse en la conducción :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • slawciol
                                Rider
                                • 2014
                                • 263

                                Zamieszczone przez pedros
                                Hahahaha

                                To było ponad 10 lat temu .....
                                swoją drogą świetny olej. .. był


                                Zamowmy może przyjdzie (ale za pobraniem ) :diabelski_usmiech
                                hehe, no fakt, a strona istnieje i aktualnie dostępny :-P
                                czarna perła

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez jmors44
                                  wróciłeś już z Czech ?
                                  wróciłem i już mnie nie ma - zobacz mój podpis ... ktoś musi "je...ć by spać mógł ktoś" ...
                                  soryyy ale "co to za świrowanie" z tymi olejami do TSI :roll: ... tyle ostatnio i wcześniej było napisane o olejach do tych silników a tu znów problemy "z kapelusza"...
                                  Do TSI szukaj oleju z wysoką temperaturą palenia i niskim NOACK (fajnie gdyby miał PAO)... Zmiany dostosowane do warunków eksploatacji, jak trzeba to zmienić olej 2-3 tys. wcześniej-nawet w przypadku oleju LL - jakość oleju ma kluczowy wpływ na żywotność panewek, wałka rozrządu oraz turbosprężarki - zaoszczędzisz 100 zł ...stracisz kilka tys. :?
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Marek__82
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 262

                                    No tak Paolo z NATO się układa, a TSI ma w nosie bo jeździ wolnossakiem ...

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Marek__82
                                      TSI ma w nosie bo jeździ wolnossakiem ...
                                      łooooo to to :diabelski_usmiech ale spokooo jeszcze "chwila" i pożegnam się z "niezawodnymi" produktami koncernu VW ...

                                      [ Dodano: Pią 15 Maj, 15 21:48 ]
                                      Zamieszczone przez Marek__82
                                      Paolo z NATO się układa
                                      - http://www.11ldkpanc.wp.mil.pl/pl/101_1808.html :zlo:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Marek__82
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 262

                                        Czyli Nasi nie śpią i na ruskich się szykują ...

                                        Komentarz

                                        • klarus
                                          RS
                                          ModeratoRS
                                          • 2013
                                          • 5392
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          soryyy ale "co to za świrowanie" z tymi olejami do TSI :roll: ... tyle ostatnio i wcześniej było napisane o olejach do tych silników a tu znów problemy "z kapelusza"...
                                          Do TSI szukaj oleju z wysoką temperaturą palenia i niskim NOACK (fajnie gdyby miał PAO)...
                                          hmm... no... może nie takiej odpowiedzi oczekiwali ci, którzy cierpliwie na nią czekali, ale, dobre i to...

                                          Komentarz

                                          • Marek__82
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 262

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            jeszcze "chwila" i pożegnam się z "niezawodnymi" produktami koncernu VW ...
                                            Zdradzasz Skodę :?:

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez pedros
                                              A jak Ceratec oceniasz ?
                                              nie wiem. Znajomy mi polecił to zalałem, a czy to placebo czy coś daje to trudno powiedzieć. Poprzednie TDI przehulało 155kkm bez żadnych problemów i oznak zużycia na Motulu i Millersie z dolewaniem Cerateca co 3 wymianę (co 20kkm), obecnie mam 95kkm na Millersie z dolewaniem Cerateca co ok. 45kkm. Również nie mam żadnych problemów. To przecież nie będę kombinował jak koń pod górę. Zestaw się sprawdza, to go nie zmieniam i nie sprawdzam czy czasami Ceratec nic nie daje. Stać mnie aby "zaszaleć" raz na 1,5 roku i wydać te kilkadziesiąt złotych Przy 120kkm jeszcze bardziej zaszaleję i kupię Millersa EE 504/507
                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              pożegnam się z "niezawodnymi" produktami koncernu VW ...
                                              kup sobie "niezawodne" Mitsubishi - wrócisz tak jak ja skruszony do Skody. BTW Superb na razie jest zdecydowanie tańszy w eksploatacji niż Mitsu. np. klocki wymieniałem raz - w Outku miałem czwarty komplet klocków, trzeci tarcz, jeden klocki z tyłu. Wszystko przez to, że tył lubi się zacinać, a ASO przy przeglądach "sprawdzało" ale głównie na papierze.

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez rezon
                                                . Stać mnie aby "zaszaleć" raz na 1,5 roku i wydać te kilkadziesiąt złotych Przy 120kkm jeszcze bardziej zaszaleję i kupię Millersa EE 504/507
                                                Hehe koszt jest marginalny u mnie w BFQ ceratec bardzo ładnie uodparnia silnik na mocniejsze traktowanie.
                                                Ja polecam chociaż sprawdzam czy czasem efekt placebo nie zdominował utwierdzenia mnie w przekonaniu dobrego wyboru.

                                                Do TDI tez chętne zalałbym, ale kompletnie nie mam pojęcia czy DPFa nie "podjudzę" :diabelski_usmiech

                                                Komentarz

                                                • rodro
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 238
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez pedros
                                                  Zamieszczone przez rezon
                                                  . Stać mnie aby "zaszaleć" raz na 1,5 roku i wydać te kilkadziesiąt złotych Przy 120kkm jeszcze bardziej zaszaleję i kupię Millersa EE 504/507
                                                  Hehe koszt jest marginalny u mnie w BFQ ceratec bardzo ładnie uodparnia silnik na mocniejsze traktowanie.
                                                  Ja polecam chociaż sprawdzam czy czasem efekt placebo nie zdominował utwierdzenia mnie w przekonaniu dobrego wyboru.

                                                  Do TDI tez chętne zalałbym, ale kompletnie nie mam pojęcia czy DPFa nie "podjudzę" :diabelski_usmiech
                                                  Ja z ciekawości wypróbowałem ceratec na silniku 1.2 8v w punto. Przebieg 70 kkm i jazda głównie po mieście, na krótkich odcinkach. Przed "zabiegiem" silnik chodził dosyć "kulawo" i cierpiał na ubytek mocy. Po przepłukaniu silnika i dodaniu cerateca odzyskał siły i wigor. Od dwóch lat jest zalewamy olejem Neste 0w40.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...