Zamieszczone przez przybysz86
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
-
Zamieszczone przez vesatis Zobacz wpisciekawe po co jest rycynowy
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vesatis Zobacz wpisciekawe po co jest rycynowy
Na etykiecie jest motocykl przecież tzn, że jak cie na motorze przewieje smarujesz tym olejem bolące stawy i lędźwie i wszelkie bóle rumatyczne przechodzą, ot taki motor-doktor
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisJak to po co?
Na etykiecie jest motocykl przecież tzn, że jak cie na motorze przewieje smarujesz tym olejem bolące stawy i lędźwie i wszelkie bóle rumatyczne przechodzą, ot taki motor-doktor
Popłakałem się ze śmiechu !
Komentarz
-
-
-
Zamieszczone przez klarus Zobacz wpis
Myślisz, że dobry jako płukanka...?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisz reszta VAG od jakiegoś czasu produkuje silniki, które dopuszczają możliwość zejścia z tym parametrem rekompensując ew utratę filmu olejowego lepsza pompowalnosia oleju co wynika wprost z zasad tribologii (w skrócie po co gruby film niech olej szybciej cyrkuluje klin załatwi sprawę a i olej korzystnie wpłynie na termikę)
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.
Zamieszczone przez bo86bo Zobacz wpisPowiem szczerze,że nie mieli 5w40 VST
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
- silnik zaprojektowany jest po "grubsze oleje"
- oleje 0W są słabe (zero osiągane depresatorem)
W skrócie na forum Alfy ludzie zaobserwowali, że ci którzy zalewali oleje 0W40 zamiast 5W50 lub 5W40 zalewane do pewnych silników czynią spustoszenie i wymuszają remont np wytartych wałków rozrządu.
Wine za to ponoszą rzekomo spływający olej czego konsekwencja jest start na sucho jak i ..... katowanie na zimno.
Komentarz
-
-
To czemu temperatura w układzie szczególnie na turbinie jest dużo niższa z olejem 0W-30 niż 40, a wspominając o olejach rycynowych i np. żużlu najbardziej wytrzymałe są silniki gdzie zapewniony jest jak największy przepływ oleju. 0W-30 dużo dłużej będzie trzymał barwę w silniku w wysokiej temp. Pomijam już kwestie szybkości dotarcia oleju do wałków, czy napinacza w porównaniu 0W-30 a 5W-40Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Ja zrobiłem swoją babką już około 5kkm na specol gold 5W-40. Uległem namowom zaprzyjaźnionego mechanika i zalałem go pierwszy raz w życiu, dotychczas zawsze zalewałem złotego castrola 5W-40.
Obserwacje organoleptyczne (słuch wzrok) i subiektywne odczucia to:
1. Zarówno rozgrzany jak zimny silnik pracuje jakby ciszej nie słychać takiego "ciapciania/tykania" jakie z czasem pojawiało się na castrolu zwłaszcza pod koniec interwału. Nie jest to jakaś szalona różnica ale wydaje mi się, że jest nieco ciszej.
2. Barwa praktycznie niezmieniona - castrol lekko ciemniał robił się jak mocniejsza herbata.
3. Po 5 kkm brak zużycia z bagnetu zeszło około 1mm (jeden milimetr) - cały czas trzyma stan max jak po wymianie - na castrolu było to około 3 mm na 5 kkm. Na 10kkm dolewałem około 0.5 - do 0.7 litra, ubytek był zauważalny zwłaszcza po ostrzejszym pociśnięciu na dłuższej autostradzie.
Speca jeszcze nie dolewałem.
Ciekaw jestem jak ten spec trzyma parametry macie jakieś rzetelne info na ten temat?
Wymiany robię wg "starej szkoły" co 10 kkm.
Na krótkich trasach także są niewielkie ilości masła na korku oleju.
Następny będzie znów castrol dla porównania.Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
Komentarz
-
-
pedros 1 kkm już zrobione bez witamin
Bambek1 analiza VOA ze zmienolej.pl jest na ich fejsie.
Sebastian_M26 - znam cenę beczek, bo mechanior ma, zresztą wklejałem już foty tutaj, ale nie wiem do czego dążysz.... że może jest tak tani, czy że co....
Odnośnie Millersa, są przecież analizy VOA i tak naprawdę tylko jedna z widmem pokazuje - CFS NT jest oparty na PAO i Estrach, i może....może CFS ale tu widma nie było, za to niski NOACK <7 może sugerować dobre bazy. Prawie każdy z serii Nanodrive dopakowany mocno molibdenem....więc nie wiem gdzie to nano..... może nie do uchwycenia w analizach Relacja, cena do jakości do mnie nie przemawia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisBambek1 analiza VOA ze zmienolej.pl jest na ich fejsie.
Komentarz
-
-
Specol Gold 5w40.jpg
Jest różnica w tbn, bo był robiony inną metodą, w rzeczywistości powinien być ok 10.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
- oleje 0W są słabe (zero osiągane depresatorem)
PS.
Całą zimę na Specolu 0W40, auto na podwórku nocami, rano przy mrozach turbo nawet nie zaświszczało, ani szkalnki zaworów nie zaklekotały. 1,9TDI ASV, 200 tys. km, niemodzony.
Komentarz
-
-
Trwałość silników:
Najpierw jeździł pierwszy właściciel 250 tyś km wymieniając co 30tys, przed sprzedażą 40 tyś, potem cwaniak zrobił mu licznik na 120tys a kupujący przejechał jeszcze 15tys bo po przeglądzie przecież. Wlał 0W-40 i płacz za kilkanaście/dziesiąt tyś km że olej mu zniszczył silnik przy 150tysSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
Komentarz