0w30 to leje do Volvo
							
						
					Jaki olej do benzyniaka?
				
					Zwiń
				
			
		
	To jest podklejony temat.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
A ja leję do Skody od prawie 50 kkm...Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis0w30 to leje do Volvo
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Wygląda, że mój Tce 90 go łyknieZamieszczone przez koka Zobacz wpis
 Tylko ciekawe, jaka cena.
							
						
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
No....do mojego.....sprawuje się hmm....jakby to napisać....bardzo dobrze, zima czy lato ,cały czas 0w30.... Dość długo był Shell AV-L 0w30, teraz Eurol FS 0w30, z krótką przerwą na Specola.Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpisDo Twojego 1.4TSI? i jak się sprawuje? jak zimą? Jaki produkt wybrałeś?
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Z tego co kojarzę to 0W30 od Liqui Moly ma jakąś kosmiczną cenę (nawet jako Meguin). Dobrym olejem w dobrej cenie 0w30 z normą VW 504/507 jest Shell Helix Ultra Professional AV-L. Słyszałem od Klienta bardzo pozytywne opinie o Neste City Pro 0w30 a i Specol Gold 0w30 ma swoich fanów nie tylko ze względu na cenę. Z droższych olejów 0w30 to może coś z Amsoila albo Penrite Enviro+ 0w30 (jako ciekawostka na najnowszą normę Forda WSS-M2C950-A). W 1.4, 1.8 i 2.0 TSI dobrze sprawują się oleje o lepkości 0w40 i tutaj jeśli chodzi o relacje cena-jakość chyba najlepszy jest Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40 ale generalnie jest z czego wybierać. Penrite w tej lepkości oferuje olej pół wyczynowy w pełni PAO-estrowy a Millers i Motul czy Neste bardziej "cywilne".
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
toomasz
msds http://www.epc.shell.com/documentRet...ntId=110235001
tds http://www.epc.shell.com/documentRet...ntId=126029905
a tu masz jego bliźniaka z VOA
	
	Shell Helix Ultra ECT С2/C3 0W-30 свежее за анализ спасибо MAN_Diesel, PAN Масло заявлено как: ACEA C2/C3; API SN; VW 504.00/507.00; MB-Approval 229.52, 229.51, 229.31; Fiat 9.55535-GS1, 9.55535-DS1 (соответствует требованиям); Porsche C30. 1) Вязкость при 100С = 11.84 - нормально, вписывается в ...
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
A bardziej merytorycznie?Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisNigdy jakikolwiek olejopodobny produkt 504.00 nie zbliży się ochroną silnika do M1 0W-40.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Wskaźnik lepkości, tbn, ilość dodatków, hths.Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
A bardziej merytorycznie?Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpistomek evo
Masz może dostęp do noty katalogowej tego Shell-a? chodzi mi o parametry np temp. płynięcia, TBN, itp ? nie mogę tego znaleźć.
Jeśli masz na myśli AVL 0W30 to TBN ~ 8.8
temperatura płynięcia -45 stopni C.
jest niezły jako niskoemisyjny olej.
ECT C2/C3 jest niemal identyczny.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
To mobil New Life 0w40 ma lepsze parametry.Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Jeśli masz na myśli AVL 0W30 to TBN ~ 8.8
temperatura płynięcia -45 stopni C.
jest niezły jako niskoemisyjny olej.
ECT C2/C3 jest niemal identyczny.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
pedros wrzucił Ci parę danych z AV-L a ja dorzucę, Eurola 0w-30, tbn podobny, VI podobny, i na PAO.Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
Wskaźnik lepkości, tbn, ilość dodatków, hths.
Ale tak samo jest na GTL jak Mobil1 FS:Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisAle AVL jest najlepszy z najgorszych
http://products.petrochoice.com/syst...pdf?1468013484
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Lepszy w czym?Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpisteraz jest już lepszy następca New Life, Mobil 1™ FS 0W-40
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Mobil 1 FS 0w40 parametry lepsze od New Life 0w40Lepkość kin, cSt (ASTM D445) w 40ºC 70,8 w 100º C 12,9 Wskaźnik lepkości 186 MRV w -40ºC cP (ASTM D4684) 21600 Lepkość HTHS, mPa•s w 150ºC, (ASTM D 4683) 3,6 Całkowita liczba zasadowa (ASTM D 2896) 12,6 Popiół siarczanowy, wt%, (ASTM D 874) 1,34 Fosfor, wt%, (ASTM D4981) 0,1 Temp. zapłonu, °C (ASTM D 92) 226 Gęstość w 15ºC, g/ml (ASTM D4052) 0,8456 
Komentarz
 - 
 
							
						
), niby jego następca - M1 0W40 FS oraz  M1 0W40 ESP. Dodatkowo dobieracz oleju Mobil wskazuje na Mobil 1 ESP 0W30.  
 
							
						
Komentarz