Zamieszczone przez Sebastian_M26
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Panie i Panowie jest trop dlaczego może klepać zaworami i kolejny argument za olejami 504.00/507.00 najlepiej w formulacji 0W30 nawet całorocznie:
Polepshator to sprawdzony sposób na umilenie sobie tej ciężkiej pracy przy maszynie
wracajac do tematu filtry oleju albo ori albo chyba z Sędziszowa zacznę kupować.
Znane uznane marki stają się tandetne. Do octy mam jeszcze kilka Mannow made in De bo dzisiaj już albo chiny, Chorwacja Bułgaria czy wręcz Wielkopolska (fabryka filtrona)Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpiswracajac do tematu filtry oleju albo ori albo chyba z Sędziszowa zacznę kupować.
Znane uznane marki stają się tandetne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis... ale tak bardzo mnie ciekawi co MotorProtect zostawi w silniku, że na jesień leci do jankesów. ...
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Cena rewelacyjna ale nie mam przekonania do olejów Mannola.
229.3/226.5 także do kilkunastoletnich aut z przebiegiem 200+ i tej cenie jak znalazł.
Dodatkowo prawie nie ma zapachu, zapachem przypomina fuchs supersyn, jasny. Poprzednio miałem Pemco 5W40 i walił ropą niesamowicie.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Cena rewelacyjna....może do starych silników jak znalazł, ale jeżeli auto zadbane to odpuściłbym na rzecz choćby naszych krajowych olejów. SCT robi Mannola / Pemco / Fanfaro i VOA RUS pokazują że trochę się to różni od deklaracji na etykietach, w kody kreskowe jakoś też nie wierzę za dużo widziałem kombinacji z tym, chyba że po kodzie z batcha można dojść skąd to jest. O ile pamiętam zakład mają na Litwie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpisPedros: PZL Sędziszów - OK!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpisUżywam filtrów PZL Sędziszów. Niestety nie mają wszystkiego co bym chciał. Cenowo ... moim zdaniem podobnie do innych. Np. filtry oleju Purfluxa i Sędziszowa są w podobnej cenie. Wydaje mi się, że używając dobrych materiałów filtracyjnych producent nie da rady ściąć ceny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisniestrudzony P. Tester już go dopadł :
Czego dowodzi ten test?
Czy każdy pręcik jest o tej samej twardości?
Muszę czym prędzej zmienić olej
Ps. wczoraj do skrzyni wleciał świeży LM 75W-90 + Gear ProtectOstatnio edytowany przez leonn; 17008.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis... Ps. wczoraj do skrzyni wleciał świeży LM 75W-90 + Gear Protect
jedzie do mnie Meguin 0W40 i wleci na zimę ... mam nadzieję, że mój silnik też się z nim zaprzyjaźni
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Wynika, że po dodaniu MP silnik najbardziej się zużywa, bo pręcik wyżarło 0,17mm, a na czystym oleju zmniejszył się tylko o 0,11mm.
Czego dowodzi ten test?
Czy każdy pręcik jest o tej samej twardości?
Muszę czym prędzej zmienić olej
Ps. wczoraj do skrzyni wleciał świeży LM 75W-90 + Gear Protect
nistety co do testów to szanuje wkład pracy ale wystarczy ze gwoździe sacroznwj twardości i macie po temacie
Jako ciekawostka można obejrzeć (w trybie turbo)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisolej zmieni kolor na zielony
Kolor starego LM po 60tys był jak ciemna herbata, ale bardzo przezroczysty i najgorsze co zauważyłem to to że korek w skrzyni nie ma magnesu wyłapującego opiłki.
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisnistety co do testów to szanuje wkład pracy ale wystarczy ze gwoździe sacroznwj twardości i macie po temacie
Komentarz
-
-
Z poradnika pewnej rodzimej firmy olejowej :
fragment "silniki z dużym przebiegiem (powyżej 150 000)" teza jest taka : silnik z większym przebiegiem = olej z bazą mineralną (gr I) bo powoduje spęcznianie uszczelek i zapobiega wyciekom, syntetyk w takim silniku to samo zło - fatalnie współpracuje z elastomerami czyli materiałem uszczelnień, no i dalej - syntetyk z dużym TBN spowoduje wypłukanie laków, nagarów etc. czyli narusza naturalne doszczelnienie silnika - co Wy na to ?Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisZ poradnika pewnej rodzimej firmy olejowej :
fragment "silniki z dużym przebiegiem (powyżej 150 000)" teza jest taka : silnik z większym przebiegiem = olej z bazą mineralną (gr I) bo powoduje spęcznianie uszczelek i zapobiega wyciekom, syntetyk w takim silniku to samo zło - fatalnie współpracuje z elastomerami czyli materiałem uszczelnień, no i dalej - syntetyk z dużym TBN spowoduje wypłukanie laków, nagarów etc. czyli narusza naturalne doszczelnienie silnika - co Wy na to ?
Czekam na ich VOA i zobaczymy co tam wymodzą.....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis....jak oni oprócz takich "teorii" - bo takich kwiatków tam jest więcej..... też tak robią oleje to ja dziękuję bardzo ...
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisnotka z ruskiej strony Ravenola (dotyczy VST) - nie zacytuję dokładnie, ale mniej więcej brzmi to tak : "olej zawiera PAO gr IV z domieszką polarnych dodatków przeciwzużyciowych, dzięki czemu olej nie spływa z powierzchni metalowych nawet po długim postoju oraz posiada własności regenerujące uszczelnienia silnika" ...With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisZ poradnika pewnej rodzimej firmy olejowej :
fragment "silniki z dużym przebiegiem (powyżej 150 000)" teza jest taka : silnik z większym przebiegiem = olej z bazą mineralną (gr I) bo powoduje spęcznianie uszczelek i zapobiega wyciekom, syntetyk w takim silniku to samo zło - fatalnie współpracuje z elastomerami czyli materiałem uszczelnień, no i dalej - syntetyk z dużym TBN spowoduje wypłukanie laków, nagarów etc. czyli narusza naturalne doszczelnienie silnika - co Wy na to ?
Komentarz
-
-
Ponad rok temu zmieniłem olej z Millers XF LL 5W40 na Neste Pro City 5W 40 i muszę przyznać, że Neste sprawował się bardzo przeciętnie i dlatego niedawno ponownie przeszedłem na Millers ale tym razem EE 5W40, na razie sprawuje się ok ( temperatura na autostradzie przy 140km/h ok. 107 stopni, silnik pracuje cicho ) jak przejadę trochę więcej to się podzielę swoimi spostrzeżeniamijmors44
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Mam auto dostawcze z przebiegiem ponad 700 tys. i non stop olej syntetyczny (X-Cess potem Specol Gold) - dobrze wiedzieć, że źle robię:cool
wszyscy przecież wiemy ze:
0-49 999 Km olej syntetyczny
50 000- 99 999 km olej półsyntetyczny
100 000 i więcej TYLKO MINERAŁ !!!
i proszę tu nie siać zamętu
buHahahaahah nie moge oplułem ekran
info dla Januszy: to jest sarkastyczna próba piętnowania totalnej indolencji osób zajmujących się profesjonalnie serwisem aut.
Na szczęście już zanikającym zabobony.
Wogole za produkcje i sprzedaz olejów mineralnych powinny być kary bo to tylko gowniane produkty z podciągniętą marża do olejów półsyntetycznych ktore stoją o klase wyżej.
BTW jeśli ktoś myśli ze mineralny olej zawiera mało detergentów to ma nikłe pojęcie o blendowaniu olejów bo właśnie oleje mineralne zawieraja NAJWIECEJ DODATKÓW w tym detergentów które uwaga wypłukują nagary spod uszczelnień ....
Komentarz
-
Komentarz