@ pinkibass Ja leję od drugiej wymiany Ravenola SSL 0W40 i zlego słowa nie powiem. W tej chwili ok. 63k km po czterech latach i pierwszy raz musiałem dolać ok. 0,5 l. Cena też znośna, wymiany co rok. Ze swojej strony jak najbardziej polecam!
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpisJa bym nie zmieniał lepkości. Obecnie w CZDA mam Motula Specific 504/507 5w30, ale następna wymiana będzie na Motul X-max 0w40.
Natomiast rozumiem że w 2.0 TSI mocno jeżdżonych, modzonych 0w40 i 5w40 będzie odpowiednie.
Zamieszczone przez pinkibass Zobacz wpisHej, przypominam się nieśmiało
Oczywiście mogę znowu zalać starego NewLife, bo jeszcze w sklepach gdzieś można znaleźć, ale wolałbym nie zostać potem bez opcji dokupienia tego samego na dolewkę
No i może po tych 4 latach jednak jest coś lepszego niż ten Mobil
https://www.oil-club.ru/forum/topic/...izov-oyl-klub/
Płukanki jak najbardziej ale z głową użyte.Pomagają lepiej oczyścić silnik ze starego oleju...a specjalistyczne lepiej oczyścić silnik.
Komentarz
-
-
Dzięki za podpowiedzi!
To zestawienie ciekawe, nieźle w tych tabelkach wypada imo Liqui Moly Synthoil, skoro te popioły robią jakies tam zagrożenie, to może dla spokoju wybiorę coś innego niż ten Mobile FS - wZgeldem New Life widać też spadek np. lepkości
Zwrkne reż na tego Ravenola i Meguina, chociaz o firmie pierwszy raz słyszę i trochę inna lepkość
EDIT: Oj. LM Synthoil 0W40 chyba nie ma aprobaty VW 502 :/ Tak więc chyba odpada...
Ostatnio edytowany przez pinkibass; 18433.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Tu jest pytanie jakie są tolerancje w lepkości dla takiej konstrukcji. Co tak naprawdę założył VAG przy konstruowaniu silnika. Bo z moich doświadczeń w 2.0 TSI świetnie sprawdza się lepkość 0W40 ale VAG oficjalnie zaleca oleje z 508/509 do tego silnika i mimo wszystko chyba z grubsza wiedzą co robią. Oczywiście nadrzędnym celem jest tu ekologia ale wymusiło to zastosowanie PAO-syntetycznych baz o bardzo wysokiej odporności. Volvo też sobie wymyśliło normę wymagająca olejów 0W20 ale wymagania w stosunku do tych olejów nie są aż tak wysokie jak w 508/509.Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alcrol Zobacz wpisa odnośnie przepłukania to czy warto? bo generalnie prawie 30k przejechał na obecnym oleju.. Albo po prostu następną wymianę zrobić nieco wcześniej bo wyczytałem ze tak tez można :P Nie mam zamiaru zaoszczędzić 50 złotych a jak gra warta świeczki to tez tak zrobię.
Sam ocenisz po kilku plukaniach co zmieniło się na plus.
30kkm -moim zdaniem to za dużo dla tego silnika (jeśli piszesz o BSE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pinkibass Zobacz wpisLM Synthoil 0W40 chyba nie ma aprobaty VW 502 :/ Tak więc chyba odpada...
Tej analizy bym nie bral pod uwage, gdyz sie zbyt rozni z danymi podanymi przez producenta.
Odnosnie plukanek, rowniez je warto stosowac.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alcrol Zobacz wpisa odnośnie przepłukania to czy warto? bo generalnie prawie 30k przejechał na obecnym oleju..
- Podstawowa sprawa to wymiana co 15 tys. km
- Zdecydowanie płukanka do silnika! Zdziwisz się, ile syfu miałeś w silniku Zamiast powtarzania płukania po kilku tysiącach, warto wydać raz kasę i zainwestować w profesjonalne płukanki, które wyczyszczą za jednym razem (płukanie 15-20 min,) - np. Engine Flush od BG, Protec albo Jetchem - koszt ok. 50 zł, choć tą ostatnią widziałem w promocji za ~36 zł na znanym portalu aukcyjnym :-) Dodatkowa zaleta - zaoszczędzisz na koszcie dodatkowego oleju na płukanie po 5 tys. km)
- dodatki do świeżego oleju.... tu zdania są podzielone (cyt.: "Leję świetny olej, który dodatki już ma w sobie". Ja przy starszych silnikach z dłuższą historią widziałem dobry efekt. Ale dobry efekt widziałem również przy zmianie z Mobila / Castrola na choćby Totala. Już o olejach klasy Eneos / RockOil nie wspominając. Na pewno warto dodatek do oleju w sytuacji, gdy pojawia się jakaś konsumpcja do oleju, lub gdy np silnik ma częste krótkie trasy "na zimno" lub z obciążeniem (przyczepa, załadunek itp). Generalnie - dodatek do oleju to kwestia gustu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grisza76 Zobacz wpis. Na pewno warto dodatek do oleju w sytuacji, gdy pojawia się jakaś konsumpcja do oleju, lub gdy np silnik ma częste krótkie trasy "na zimno" .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grisza76 Zobacz wpisBrrrr... Ja wiem, że te silniki wiele wybaczają, ale.... Wydłużone okresy międzyprzeglądowe to przycieranie silnika.
- Podstawowa sprawa to wymiana co 15 tys. km
- Zdecydowanie płukanka do silnika! Zdziwisz się, ile syfu miałeś w silniku Zamiast powtarzania płukania po kilku tysiącach, warto wydać raz kasę i zainwestować w profesjonalne płukanki, które wyczyszczą za jednym razem (płukanie 15-20 min,) - np. Engine Flush od BG, Protec albo Jetchem - koszt ok. 50 zł, choć tą ostatnią widziałem w promocji za ~36 zł na znanym portalu aukcyjnym :-) Dodatkowa zaleta - zaoszczędzisz na koszcie dodatkowego oleju na płukanie po 5 tys. km)
- dodatki do świeżego oleju.... tu zdania są podzielone (cyt.: "Leję świetny olej, który dodatki już ma w sobie". Ja przy starszych silnikach z dłuższą historią widziałem dobry efekt. Ale dobry efekt widziałem również przy zmianie z Mobila / Castrola na choćby Totala. Już o olejach klasy Eneos / RockOil nie wspominając. Na pewno warto dodatek do oleju w sytuacji, gdy pojawia się jakaś konsumpcja do oleju, lub gdy np silnik ma częste krótkie trasy "na zimno" lub z obciążeniem (przyczepa, załadunek itp). Generalnie - dodatek do oleju to kwestia gustu.
Komentarz
-
-
tomek evo piszę tutaj by nie śmiecić wątku o analizach i w kontekście wysokiego parametru odparowania Noack jak słusznie zauważyłeś -jest pewna rzecz na która mało kto zwrócił uwagę:
odparowanie lekkich frakcji w istocie powoduje wzrost lepkości -natomiast majac na uwadze rozcieńczanie oleju paliwem (tak -paliwo zawsze znajduje sieci w używanym oleju silnikowym) te parametry sa w równowadze i kompensują się.
co zgęstnieje odparowaniem kompensowane jest wzrostem udziału paliwa w oleju który zmniejsza lepkość globalna oleju.
Poza tym ta analiza pokazuje pewien trend i nie zdziwię się jak ASO z VAG będzie wszyskich uszczęśliwiać tym olejem bez względu na rodzaj silnika (pewnie powstanie nowa norma 510.00 kompatybilna wstecz )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Szybka płukanka nie będzie aż tak skuteczna jak AR2300. Płukanie AR2820 przynosi bardzo dobre efekty ale nawet najlepsze płukanki przy bardzo zabrudzonym silniku mogą nie dać rady go doczyścić "całkowicie". Archoil AR9100 jako dodatek oprócz poprawy smarowania bardzo dobrze wpływa na czystość silnika ale jest to szczególnie istotne w przypadku silników diesla. Na zimne rozruchy pomaga jak najbardziej ale na konsumpcję oleju już nie bardzo (choć niektórym podobno pomaga). No i nie powoduje wzrostu popiołów. W benzynie po doczyszczeniu można zastosować dodatki oparte na wolframie czy molibdenie (powodujące wzrost sapsów) a także "ceramizery" bo problem czystości przy regularnych wymianach i profilaktycznych płukankach nie jest poważny tak jak w dieslu.
moje wnioski jak podejść do tematu najmniejszym kosztem a z najwyższa skutecznością
1. Płukanka do starego oleju (polecam duże pol litrowe opakowania seri pro czy to LM czy Eurol obojętnie) -20-30 min albo mocna AR2820 nawet do godziny.
2. Nowy filtr oleju (przepraszam ze to napisałem ale czyta nas również młodzież)
3. Nowy olej zgodny z norma producenta silnika
4. AR 2300 na cały interwał -max 15 kkm -bez obaw estry myją ale i zwiększają moc filmu olejowego
5. Na koniec interwału znowu pkt 1.
6. Nowy filtr nowy olej i AR9100 -tam tez sa estry i modyfikator tarcia plus pare innych bezpiecznych rzeczy
7. Po całym interwale nowy filtr nowy olej i
a) cieszymy się czystym silnikiem jeździmy i pilnujemy serwisu olejowego
b) bawimy się dalej -ceramizacja- Ceratec lub inne bo dopiero teraz układ jest gotowy na ceramizacje która owszem daje pewne korzyści.
Jedna uwaga do AR2300 -on czyści jeśli osiąga robocza temperaturę oleju i jest w stanie płynnym dlatego na zimę dopuściłbym chyba ze robicie dluuuuuugie trasy wówczas dodatek pracuje skuteczniej.
Reasumujac jak dobrze policzymy to i tak mamy taniej niż w serwisach olejowych na oleju z beczki bo olej tutaj tani i dobry raczej kazdy potrafi wybrać -jeśli oczywiście czynnik ekonomiczny jest dominujący jeśli niekoniecznie to nie warto się ograniczać i sięgać po bdb oleje i suplementy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Bardzo warto!
Sam ocenisz po kilku plukaniach co zmieniło się na plus.
30kkm -moim zdaniem to za dużo dla tego silnika (jeśli piszesz o BSE)
Komentarz
-
-
Zimowe testy czas zaczac. Jako zwolennik Millersa i tester wszystkiego ciekaw jestem jak bedzie sprawował sie ten olej u mnie w 2 silnikach tsiZałączone plikiOstatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Gość
-
Zamieszczone przez Dave Zobacz wpisU mnie jutro zalewam Helixa Ultra 0w40. Sceptycznie jestem do niego nastawiony ale może nie będzie taki zły.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Do 1,8t 0w40 to nie najlepszy pomysl
Komentarz
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpisZimowe testy czas zaczac. Jako zwolennik Millersa i tester wszystkiego ciekaw jestem jak bedzie sprawował sie ten olej u mnie w 2 silnikach tsiOstatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
A dlaczego? Lepiej zostać przy 5w40?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
rOBERTO795 z wielkim zainteresowaniem przeczytam Twoje wrażenia nawet z pierwszych dni po zalaniu EUROLA Synergy 0W40. W niedługim czasie mam zmianę oleju w 1.4 TSI CZDA 150 KM z 2016r. i też rozważam zalanie ww. oliwy + Archoil, bo aktualnie jest zalany CASTROL 5W30. Nie każ nam długo czekać.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Sa 3wersje tego Millers’a 5W30
1. XF longlife C3
2. XF longlife z 504 507
3. Jw z dopiskiem EE czyli z modyfikatorem tarcia
to tak na przyszłość jakby ktoś chciał potestować - mi osobiście pasuje wersja zwykła czyli 2 -bogatsza w dodatki stając się grubym mid sapsem (trochę przekracza )
wesja 1 to C3 czyli low saps ale raz polecony koledze do Opla Benz - jeździ do dzisiaj na interwale co 20kkm i nic nie bierze oleju -fenomenalny parametr Noack’a
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Zdecydowanie
(Zaprzyjaźniony sklep wiec bez problemu mi go wymienią)
Zostać przy tym Shellu? Czy zmienić na co innego? Do tej pory dobrze się spisywał.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
Wymiana jutro więc zmienie tego 0w40 na 5w40.
(Zaprzyjaźniony sklep wiec bez problemu mi go wymienią)
Zostać przy tym Shellu? Czy zmienić na co innego? Do tej pory dobrze się spisywał.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Zmieniaj co 10 tys Km
Komentarz
Komentarz