Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Eurol z 508/509 ma nieprawdopodobna zbadana ilość dobrego PAO co daje cieńszy ale mocny film.
    Ale wymieniaj częściej niż interwał który podałeś.

    Komentarz

    • gacek1
      Ambiente
      • 2018
      • 111
      • Octavia II (1Z3)
      • BGU 1.6 MPI 102 KM

      Tu coś o nowym aucie i oleju :

      Komentarz

      • tomek evo
        Rider
        • 2013
        • 474
        • Superb II combi (3T5)

        Zamieszczone przez gacek1 Zobacz wpis
        Tu coś o nowym aucie i oleju :
        https://youtu.be/nhxYLPvTQOo
        Czemu mnie to nie dziwi.

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          Zamieszczone przez gacek1 Zobacz wpis
          Tu coś o nowym aucie i oleju :
          https://youtu.be/nhxYLPvTQOo
          A to bandyta, każe wymieniać olej i to wydawać piniądze. Do wszystkich klasycznych januszów nie dajcie się szczególnie do tych nowoczesnych januszów co polecają 5W zamiast 0W.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • ichris
            Drive
            • 2018
            • 94
            • Volkswagen

            Za kilka tygodni zmieniam fabryczny olej w moim CZCA 1,4/125KM (dobijam do 5k km od nowości) i na 99% kupię Eurol Syntence FS 0W30. Zmianę zrobię oficlajnie w ASO wraz z kasowaniem licznika. Pytałem w swoim ASO w VW czy mi zmienią olej zakupiony przeze mnie i powiedzieli, że ok byle spełniał normę 504.

            1. Czy jest jakiś sposób aby upewnić się, że faktycznie wlali mi Eurola a nie jakiś inny syf?
            2. Warto zlecić jeszcze jakieś usługi przy okazji? Auto ma 1,5 roku od produckji, rok jest w eksploatacji.

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              W skrzyniach tez jest gnój. Coraz słabsze/lżejsze materiały, które sa utwardzane powierzchniowo i chcąc niechcac łuszczy się.
              Film filmem fakt -sa opiłki.

              pytanie czy zawiniła fabryka czy to pełen but na zimnym użytkownika lub inne eksploatacyjne zaniedbania.
              kolejna sprawa czy to występuje powszechnie czy tylko w np w tym przypadku.

              bez względu na wszystko osobiscie i tak wymieniam olej w silniku w nowym aucie - ale zawsze na ori filtrze i poza ASO. Bez wiedzy ASO.

              To dobra praktyka by wlać okej który znamy i mamy do niego zaufanie.

              Fabryka leje olej zgodny z norma ale trudno dowiedzieć się co to za wytwór. Może bdb a może niekoniecznie.


              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                Za kilka tygodni zmieniam fabryczny olej w moim CZCA 1,4/125KM (dobijam do 5k km od nowości) i na 99% kupię Eurol Syntence FS 0W30. Zmianę zrobię oficlajnie w ASO wraz z kasowaniem licznika. Pytałem w swoim ASO w VW czy mi zmienią olej zakupiony przeze mnie i powiedzieli, że ok byle spełniał normę 504.

                1. Czy jest jakiś sposób aby upewnić się, że faktycznie wlali mi Eurola a nie jakiś inny syf?
                2. Warto zlecić jeszcze jakieś usługi przy okazji? Auto ma 1,5 roku od produckji, rok jest w eksploatacji.
                Wydrukuj sobie:

                https://eurol.com/product_img/Approval/E100016_E100016%20VW%20504%20507%20approval.pdf

                I daj z olejem.



                a czy wleją- wleją -scenę masz monitorowana i zawsze na prośbę możesz poprosić o nagranie jeśli masz podejrzenie (ścieżka długa) wiec za 5zl nie będą narażać się. Ponadto możesz patrzeć ale przez okienko bo na teren ze wzgl bhp nie wpuszczają.
                Reszte oleju oddadzą i będzie na Ew dolewki.

                Jak nieoficjalnie pogadasz z mechanikami to oni również potwierdzają nasz tok myślenia o częstej zmianie dobrego oznakowanego oleju -w przeciwieństwie do doradcy który beczy ze mu marża uciekła i będzie zniechęcał uciekając się do kłamstw o utracie gwarancji.

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  ichris może płukanka też możliwa? Zwykłą potrzymać pod 30 min, i na podnośnik, pogadać tylko żeby dobrze zlali.

                  To co pokazał Michu z M4K to niestety standard i codzienność. Wnioski to oczywista oczywistość.

                  Komentarz

                  • MisiekPO
                    Classic
                    • 2019
                    • 3
                    • Octavia III (5E3)

                    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                    Eurol z 508/509 ma nieprawdopodobna zbadana ilość dobrego PAO co daje cieńszy ale mocny film.
                    Ale wymieniaj częściej niż interwał który podałeś.
                    Planuje pierwsza wymianę zrobić po 1000-1500 km. Potem co 15000 km. Na ta pierwsza wymianę zalać ten sam olej co w serwisie czy odrazu np tego Eurola ?

                    Komentarz

                    • ichris
                      Drive
                      • 2018
                      • 94
                      • Volkswagen

                      Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                      Wydrukuj sobie:

                      https://eurol.com/product_img/Approval/E100016_E100016%20VW%20504%20507%20approval.pdf

                      I daj z olejem.



                      a czy wleją- wleją -scenę masz monitorowana i zawsze na prośbę możesz poprosić o nagranie jeśli masz podejrzenie (ścieżka długa) wiec za 5zl nie będą narażać się. Ponadto możesz patrzeć ale przez okienko bo na teren ze wzgl bhp nie wpuszczają.
                      Reszte oleju oddadzą i będzie na Ew dolewki.

                      Jak nieoficjalnie pogadasz z mechanikami to oni również potwierdzają nasz tok myślenia o częstej zmianie dobrego oznakowanego oleju -w przeciwieństwie do doradcy który beczy ze mu marża uciekła i będzie zniechęcał uciekając się do kłamstw o utracie gwarancji.
                      Dzięki za wskazówki - tak zrobię Rozmawiałem z doradcą nt. wcześniejszej zmiany oleju i nie robił problemu, chociaż temat gwarancji nie był poruszony ani przez niego ani przeze mnie. Jeśli olej, który kupię spełnia normę to dla mnie jest oczywiste, że gwarancja zostaje zachowana.

                      cytrynowiec - obawiam się, że w ASO nie ogarną płukanki nawet za dopłatą...
                      Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

                      Komentarz

                      • Blaise
                        Drive
                        • 2018
                        • 75
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        To sam wlej pod ASO, potrzymaj silnik na jałowym z 10 minut i oddaj im kluczyki.
                        180km / 300Nm

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Zamieszczone przez MisiekPO Zobacz wpis

                          Planuje pierwsza wymianę zrobić po 1000-1500 km. Potem co 15000 km. Na ta pierwsza wymianę zalać ten sam olej co w serwisie czy odrazu np tego Eurola ?
                          Eurol tańszy i wiadomo co w nim jest.
                          serwisowy to coś z beczki a beczki kart charakterystyki nie maja ponieważ dostawcy bywają różni.

                          Komentarz

                          • Robert1
                            Ambiente
                            • 2017
                            • 170
                            • Volkswagen

                            Zamieszczone przez Blaise Zobacz wpis
                            To sam wlej pod ASO, potrzymaj silnik na jałowym z 10 minut i oddaj im kluczyki.
                            Polak potrafi
                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                            Komentarz

                            • cytrynowiec
                              L&K
                              • 2015
                              • 1056
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                              - obawiam się, że w ASO nie ogarną płukanki nawet za dopłatą...
                              Zamieszczone przez Blaise Zobacz wpis
                              To sam wlej pod ASO, potrzymaj silnik na jałowym z 10 minut i oddaj im kluczyki.
                              Dokładnie tylko bym dłużej potrzymał i przypilnował żeby dobrze zlali

                              Komentarz

                              • cytrynowiec
                                L&K
                                • 2015
                                • 1056
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                serwisowy to coś z beczki a beczki kart charakterystyki nie maja ponieważ dostawcy bywają różni.
                                Dlatego tylko ze swoim i przypilnować dobrej zmiany.

                                Komentarz

                                • Randor
                                  Classic
                                  • 2018
                                  • 34
                                  • Audi
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  Panowie nie wiem czy za to nie oberwę bo to małe OT ale chcę zamówić większa ilość oleju do 3 aut. Chciałbym spytać czy sklep kolegaberlin jest zaufany i nie odchodzą tam żadne wałki. Ceny takiego oleju jak Meguin są bliższe tych z Niemiec niż naszych. Warto coś u niego brać? Proszę o odpowiedź osoby bezstronne

                                  Komentarz

                                  • Samsung89
                                    Drive
                                    • 2018
                                    • 63

                                    Wedlug mnie tak. Tym bardziej Meguina, bo cenowo naprawde atrakcyjnie.

                                    Komentarz

                                    • samtech84
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 988
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      Ja kupiłem meguina u niego i wszystko cacy.

                                      Komentarz

                                      • mwk
                                        Classic
                                        • 2019
                                        • 1

                                        Witam. Planuję wymianę oleju w świeżo kupionym aucie. Silnik 1.6 MPI 102 KM CCSA z 2010 roku. Samochód ma przejechane 110 tys. km, pracuje bardzo ładnie, nie ma żadnych wycieków i przez cały czas był serwisowany w salonie. Według wpisów serwisowych pracował na oleju VW 502.00 - nie ma podanej dokładniej marki ani nic. W samochodzie nie ma założonej instalacji LPG ale być może za jakiś czas chciałbym taką zainstalować. Zastanawiałem się nad:
                                        - liqui moly synthoil high tech 5w-40 - ale gdzieś wyczytałem że oleje redukujące zużycie paliwa nie nadawałyby się do instalacji LPG bo mają tendencję do chłonięcia wody.
                                        - liqui moly top tec 4100 5w-40 - natomiast wyczytałem, że ma dość niskie TBN
                                        - Valvoline Synpower 5w40 - może ten?

                                        Czy polecacie coś zupełnie innego?

                                        Ps. w harmonogramie serwisu wyczytałem, że przy 100tys km przebiegu powinno się wymienić olej w skrzyni - natomiast nie było w ogóle informacji czy dotyczy to tylko automatycznych czy także manualnych. Może ktoś przy okazji poleciłby olej? Czy musiałbym znać dokładny typ skrzyni itp?

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          1. Zalej 0w40.
                                          2. Olej w skrzyni do wymiany. https://www.skrzynie.com.pl/oleje-skoda.html + http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...krzyni-biegów + https://blog.skrzynie.com.pl/jaki-ol...krzyni-biegow/
                                          Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Samsung89
                                            Drive
                                            • 2018
                                            • 63

                                            Pod jakim względem 0W-40?

                                            Komentarz

                                            • radekrp90
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 158
                                              • Volkswagen
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                              w30 nie nadaje sie do caxa-y !!!! Chyba ze lubisz czesto napinacze wymieniac.
                                              I nie słuchaj tych opinii sprzedawców.
                                              Nie wiem w czym W30 przeszkadza napinaczom
                                              Z mojej strony - kupiłem Ravenola zobaczymy ile pojeździ bez "klepania" jak Motul. Póki co przy odpalaniu jest jakby lepiej (tzn. hydroelementy słychać kilka sekund, a nie kilkadziesiąt).

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Odnośnie napinaczy to jest cały wątek tu na forum, generacji ich było już kilka, każda następna miała być lepsza - czy jest? Jak jest zepsuty to żaden olej tego nie naprawi, bo jak?

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  A normalnie, z niskim css nabije szybko napinacz i nie pozwoli na luźną, udarową pracę łańcucha
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • cytrynowiec
                                                    L&K
                                                    • 2015
                                                    • 1056
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Sebastian_M26 wiem i sam o tym pisałem, piszę o stanie agonalnym, że kwalifikuje się do zmiany.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...