A to bandyta, każe wymieniać olej i to wydawać piniądze. Do wszystkich klasycznych januszów nie dajcie się szczególnie do tych nowoczesnych januszów co polecają 5W zamiast 0W.
Za kilka tygodni zmieniam fabryczny olej w moim CZCA 1,4/125KM (dobijam do 5k km od nowości) i na 99% kupię Eurol Syntence FS 0W30. Zmianę zrobię oficlajnie w ASO wraz z kasowaniem licznika. Pytałem w swoim ASO w VW czy mi zmienią olej zakupiony przeze mnie i powiedzieli, że ok byle spełniał normę 504.
1. Czy jest jakiś sposób aby upewnić się, że faktycznie wlali mi Eurola a nie jakiś inny syf?
2. Warto zlecić jeszcze jakieś usługi przy okazji? Auto ma 1,5 roku od produckji, rok jest w eksploatacji.
W skrzyniach tez jest gnój. Coraz słabsze/lżejsze materiały, które sa utwardzane powierzchniowo i chcąc niechcac łuszczy się.
Film filmem fakt -sa opiłki.
pytanie czy zawiniła fabryka czy to pełen but na zimnym użytkownika lub inne eksploatacyjne zaniedbania.
kolejna sprawa czy to występuje powszechnie czy tylko w np w tym przypadku.
bez względu na wszystko osobiscie i tak wymieniam olej w silniku w nowym aucie - ale zawsze na ori filtrze i poza ASO. Bez wiedzy ASO.
To dobra praktyka by wlać okej który znamy i mamy do niego zaufanie.
Fabryka leje olej zgodny z norma ale trudno dowiedzieć się co to za wytwór. Może bdb a może niekoniecznie.
Za kilka tygodni zmieniam fabryczny olej w moim CZCA 1,4/125KM (dobijam do 5k km od nowości) i na 99% kupię Eurol Syntence FS 0W30. Zmianę zrobię oficlajnie w ASO wraz z kasowaniem licznika. Pytałem w swoim ASO w VW czy mi zmienią olej zakupiony przeze mnie i powiedzieli, że ok byle spełniał normę 504.
1. Czy jest jakiś sposób aby upewnić się, że faktycznie wlali mi Eurola a nie jakiś inny syf?
2. Warto zlecić jeszcze jakieś usługi przy okazji? Auto ma 1,5 roku od produckji, rok jest w eksploatacji.
a czy wleją- wleją -scenę masz monitorowana i zawsze na prośbę możesz poprosić o nagranie jeśli masz podejrzenie (ścieżka długa) wiec za 5zl nie będą narażać się. Ponadto możesz patrzeć ale przez okienko bo na teren ze wzgl bhp nie wpuszczają.
Reszte oleju oddadzą i będzie na Ew dolewki.
Jak nieoficjalnie pogadasz z mechanikami to oni również potwierdzają nasz tok myślenia o częstej zmianie dobrego oznakowanego oleju -w przeciwieństwie do doradcy który beczy ze mu marża uciekła i będzie zniechęcał uciekając się do kłamstw o utracie gwarancji.
Eurol z 508/509 ma nieprawdopodobna zbadana ilość dobrego PAO co daje cieńszy ale mocny film.
Ale wymieniaj częściej niż interwał który podałeś.
Planuje pierwsza wymianę zrobić po 1000-1500 km. Potem co 15000 km. Na ta pierwsza wymianę zalać ten sam olej co w serwisie czy odrazu np tego Eurola ?
a czy wleją- wleją -scenę masz monitorowana i zawsze na prośbę możesz poprosić o nagranie jeśli masz podejrzenie (ścieżka długa) wiec za 5zl nie będą narażać się. Ponadto możesz patrzeć ale przez okienko bo na teren ze wzgl bhp nie wpuszczają.
Reszte oleju oddadzą i będzie na Ew dolewki.
Jak nieoficjalnie pogadasz z mechanikami to oni również potwierdzają nasz tok myślenia o częstej zmianie dobrego oznakowanego oleju -w przeciwieństwie do doradcy który beczy ze mu marża uciekła i będzie zniechęcał uciekając się do kłamstw o utracie gwarancji.
Dzięki za wskazówki - tak zrobię Rozmawiałem z doradcą nt. wcześniejszej zmiany oleju i nie robił problemu, chociaż temat gwarancji nie był poruszony ani przez niego ani przeze mnie. Jeśli olej, który kupię spełnia normę to dla mnie jest oczywiste, że gwarancja zostaje zachowana.
cytrynowiec - obawiam się, że w ASO nie ogarną płukanki nawet za dopłatą...
Planuje pierwsza wymianę zrobić po 1000-1500 km. Potem co 15000 km. Na ta pierwsza wymianę zalać ten sam olej co w serwisie czy odrazu np tego Eurola ?
Eurol tańszy i wiadomo co w nim jest.
serwisowy to coś z beczki a beczki kart charakterystyki nie maja ponieważ dostawcy bywają różni.
Panowie nie wiem czy za to nie oberwę bo to małe OT ale chcę zamówić większa ilość oleju do 3 aut. Chciałbym spytać czy sklep kolegaberlin jest zaufany i nie odchodzą tam żadne wałki. Ceny takiego oleju jak Meguin są bliższe tych z Niemiec niż naszych. Warto coś u niego brać? Proszę o odpowiedź osoby bezstronne
Witam. Planuję wymianę oleju w świeżo kupionym aucie. Silnik 1.6 MPI 102 KM CCSA z 2010 roku. Samochód ma przejechane 110 tys. km, pracuje bardzo ładnie, nie ma żadnych wycieków i przez cały czas był serwisowany w salonie. Według wpisów serwisowych pracował na oleju VW 502.00 - nie ma podanej dokładniej marki ani nic. W samochodzie nie ma założonej instalacji LPG ale być może za jakiś czas chciałbym taką zainstalować. Zastanawiałem się nad:
- liqui moly synthoil high tech 5w-40 - ale gdzieś wyczytałem że oleje redukujące zużycie paliwa nie nadawałyby się do instalacji LPG bo mają tendencję do chłonięcia wody.
- liqui moly top tec 4100 5w-40 - natomiast wyczytałem, że ma dość niskie TBN
- Valvoline Synpower 5w40 - może ten?
Czy polecacie coś zupełnie innego?
Ps. w harmonogramie serwisu wyczytałem, że przy 100tys km przebiegu powinno się wymienić olej w skrzyni - natomiast nie było w ogóle informacji czy dotyczy to tylko automatycznych czy także manualnych. Może ktoś przy okazji poleciłby olej? Czy musiałbym znać dokładny typ skrzyni itp?
w30 nie nadaje sie do caxa-y !!!! Chyba ze lubisz czesto napinacze wymieniac.
I nie słuchaj tych opinii sprzedawców.
Nie wiem w czym W30 przeszkadza napinaczom
Z mojej strony - kupiłem Ravenola zobaczymy ile pojeździ bez "klepania" jak Motul. Póki co przy odpalaniu jest jakby lepiej (tzn. hydroelementy słychać kilka sekund, a nie kilkadziesiąt).
Odnośnie napinaczy to jest cały wątek tu na forum, generacji ich było już kilka, każda następna miała być lepsza - czy jest? Jak jest zepsuty to żaden olej tego nie naprawi, bo jak?
Komentarz